Noise cancelling headphone
maandag 31 december 2018 om 11:54
Hoi,
Heeft iemand ervaring met een "noise cancelling headphone"?
Ik werk met 8 collega's in een vrij kleine ruimte en daarnaast hebben we veel inloop en staat de radio altijd aan. Het komt regelmatig voor dat ik door het rumoer om me heen me niet meer kan concentreren en iemand gaf me de tip om een noise cancelling koptelefoon aan te schaffen. Nu zit ik te kijken en ik zie dat er veel aanbod is met veel verschillende prijzen.
Kan iemand mij vertellen of zo'n koptelefoon ook echt werkt? Hoe werkt het? Hoor je helemaal niets meer, worden alleen de ergste achtergrondgeluiden gedempt, hoor je ruis? Met welk merk/type (prijs) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb een ondersteunende functie en mag niet helemaal afgesloten zijn van mijn collega's en telefoon. Mijn voorkeur gaat uit naar oordopjes ipv een grote koptelefoon.
Heeft iemand ervaring met een "noise cancelling headphone"?
Ik werk met 8 collega's in een vrij kleine ruimte en daarnaast hebben we veel inloop en staat de radio altijd aan. Het komt regelmatig voor dat ik door het rumoer om me heen me niet meer kan concentreren en iemand gaf me de tip om een noise cancelling koptelefoon aan te schaffen. Nu zit ik te kijken en ik zie dat er veel aanbod is met veel verschillende prijzen.
Kan iemand mij vertellen of zo'n koptelefoon ook echt werkt? Hoe werkt het? Hoor je helemaal niets meer, worden alleen de ergste achtergrondgeluiden gedempt, hoor je ruis? Met welk merk/type (prijs) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb een ondersteunende functie en mag niet helemaal afgesloten zijn van mijn collega's en telefoon. Mijn voorkeur gaat uit naar oordopjes ipv een grote koptelefoon.
maandag 31 december 2018 om 13:39
Foechoer schreef: ↑31-12-2018 12:02Ik dacht laatst dat zo'n koptelefoon ook iets voor mij zou zijn, maar na een korte test bij de Mediamarkt (Bose Quiet Comfort) bleek dat ik er al na een paar minuten luisteren een heel vreemd, gedesorienteerd gevoel van in mijn hoofd kreeg. Ik ben wel gevoelig voor zintuigelijke prikkels en vreemde variaties daarin (migrainegevoelig ook), niet iedereen zal hier last van hebben. As we speak is er een gewone over ear koptelefoon zonder aanvullende noise cancelling naar me onderweg, ik hoop daar ook het nodige mee te kunnen dempen als er thuis of op mijn werk afleidend geluid wordt geproduceerd.
Goed om dit te delen. Mijn kind is ook overgevoelig. Hyperacusis, dus zou voor hem ws ook geen optie zijn.
Welke heb jij nu besteld?
Edit o wacht ik las over het woord 'gewone' heen.
Duidelijk.
maandag 31 december 2018 om 13:42
Probleem op kantoor is wel dat mensen dan denken dat je niet benaderbaar bent met je koptelefoon op, dus je moet dan wel aangeven dat mensen (of in ieder geval de mensen waar je voor/mee werkt) zich niet geremd voelen om je wen vraag te stellen of aan te spreken. Dat heeft bij ons ooit tussen collega’s namelijk in eerste instantie tot verwarring geleid.
maandag 31 december 2018 om 14:09
Kwestie van even uitproberen, niet iedereen heeft er last van. En anders kun je altijd even een gehoorwinkel binnenstappen voor professioneel advies. Er zijn wel meer hulpmiddelen beschikbaar.
Overigens is het voordeel van een goede noise cancelling headphone dat je de actieve noise cancelling ook uit (of lager) kunt zetten. Dan is het dus een gewone koptelefoon. De onderdrukking kun je aanzetten wanneer je daar behoefte aan hebt.
maandag 31 december 2018 om 14:13
Die Sony x weet ik veel. Hij was best duur, bijna 300 euro, maar ik ben er dolgelukkig mee.
Ik herken trouwens dat gedisorienteerd zijn waar eerder over werd gesproken. Ik kan 'm niet de hele dag op hebben. Je zit echt de hele dag in je eigen zweverige bubbeltje - gelukkig kan ik me daarin heel goed concentreren.
Wat eten we vanavond?
maandag 31 december 2018 om 14:30
Foechoer schreef: ↑31-12-2018 12:02Ik dacht laatst dat zo'n koptelefoon ook iets voor mij zou zijn, maar na een korte test bij de Mediamarkt (Bose Quiet Comfort) bleek dat ik er al na een paar minuten luisteren een heel vreemd, gedesorienteerd gevoel van in mijn hoofd kreeg. Ik ben wel gevoelig voor zintuigelijke prikkels en vreemde variaties daarin (migrainegevoelig ook), niet iedereen zal hier last van hebben. As we speak is er een gewone over ear koptelefoon zonder aanvullende noise cancelling naar me onderweg, ik hoop daar ook het nodige mee te kunnen dempen als er thuis of op mijn werk afleidend geluid wordt geproduceerd.
hier had ik ook last van toen ik net een noise cancelling koptelefoon had. maar na een aantal dagen trok dat weg, bij mij was het dus gelukkig een kwestie van wennen..
maandag 31 december 2018 om 15:05
Een koptelefoon is duidelijk zichtbaar, maar kan misschien ook als een negatief signaal worden opgevat. Laat me met rust, jullie maken teveel herrie, ik werk liever alleen oid. Of is jullie ervaring anders..?
Ik heb 2 sets oordopjes. Lichte (blauw filter) en sterke (wit filter). Dan kan ik nog wisselen als ik ergens ben en toch meer nodig heb. En slaap oordoppen. Die dingen zijn me heilig. Voor overdag 2 x 120 euro is ongeveer net zo duur als een hele goede koptelefoon.
Ik heb 2 sets oordopjes. Lichte (blauw filter) en sterke (wit filter). Dan kan ik nog wisselen als ik ergens ben en toch meer nodig heb. En slaap oordoppen. Die dingen zijn me heilig. Voor overdag 2 x 120 euro is ongeveer net zo duur als een hele goede koptelefoon.
maandag 31 december 2018 om 15:38
RikM schreef: ↑31-12-2018 14:09Kwestie van even uitproberen, niet iedereen heeft er last van. En anders kun je altijd even een gehoorwinkel binnenstappen voor professioneel advies. Er zijn wel meer hulpmiddelen beschikbaar.
Overigens is het voordeel van een goede noise cancelling headphone dat je de actieve noise cancelling ook uit (of lager) kunt zetten. Dan is het dus een gewone koptelefoon. De onderdrukking kun je aanzetten wanneer je daar behoefte aan hebt.
Ah dank je. Dat wist ik niet.
maandag 31 december 2018 om 16:07
Dat lijkt mij juist de bedoeling.poesiepoes schreef: ↑31-12-2018 15:05Een koptelefoon is duidelijk zichtbaar, maar kan misschien ook als een negatief signaal worden opgevat. Laat me met rust, jullie maken teveel herrie, ik werk liever alleen oid. Of is jullie ervaring anders..?