Noodweer!

28-06-2011 07:41 1257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een watje maar ze hebben me best bang gemaakt met de vooruitzichten. Noodweer op komst!

De NS stuurde me gisteren een mail. Of ik voor ik op de trein wil stappen eerst de website wil checken ivm mogelijke uitval van de treinen ten gevolge van het noodweer.

Ik hoor voorspellingen van hagel ten grote van een golfbal?

Heb net foto's gezien van een onweersbui aan de Belgische kust, impressive!

Dus. Vertel me hier hoe het bij jou is!

Momenteel is het hier blauwe luchten en mooi weer. Ik zit omgeving 030.
doe ik Soeppie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@033 is al hele tijd dreigend dat je denkt nou, oooo nu opeens vette druppels
quote:Belbe schreef op 28 juni 2011 @ 20:49:

Hier in 036 regent het eindelijk en ook het onweer is er! De eerste sirenes heb ik al gehoord. Bedenk mij nu ineens dat mijn paard op stal staat en dat het arme beest doodsbang is voor onweer. Eigenlijk moet ik erheen en de stal opengooien maar met die onweer durf ik niet zo goed in de auto. Help!Volgens mij heb ik vroeger altijd geleerd dat je in de auto juist veilig zit tijdens onweer. Of zeg ik nu iets heel doms?
quote:Tomatensoep schreef op 28 juni 2011 @ 20:49:

[...]

Oh kom maar langs hoor, ik ben heel stoer Ik niet. Paar jaar geleden is bij ons de bliksem ingeslagen (niet in dit huis, wel in Nijmegen, terwijl we naast een kerk woonden nota bene
quote:Lizzl schreef op 28 juni 2011 @ 20:48:

Kunnen jullie je eigenlijk herinneren dat we dergelijke berichten van het KNMI, vroeger ook al hadden?

Zo'n weeralarm dus... Ik kan me niet herinneren dat het vroeger ook zo werd aangekondigd. En dan de reacties daarop.... extra boodschappen, eerder naar huis van werk (niet iedereen, maar ze zijn er wel...).Jaren geleden (ergens begin jaren 80) had 't KNMI een weerwaarschuwing: het zou ernstig gaan vriezen en je kon maar beter thuisblijven als je niet dringend de deur uit hoefde. Waarop mijn moeder m'n zus en mij thuis hield van school. Dus ja, 't werd vroeger ook aangekondigd.
Oh ,mense, ik vind dit zo ontzettend eng he. Ben echt een bange poeperd als het om onweer gaat. En helaas ben ik alleen thuis met drie kleine kindjes. Baby slaapt wel door, oudste ook wel maar middelste is net z'on bange poeperd als zn moeder.
quote:Belbe schreef op 28 juni 2011 @ 20:49:

Hier in 036 regent het eindelijk en ook het onweer is er! De eerste sirenes heb ik al gehoord. Bedenk mij nu ineens dat mijn paard op stal staat en dat het arme beest doodsbang is voor onweer. Eigenlijk moet ik erheen en de stal opengooien maar met die onweer durf ik niet zo goed in de auto. Help!Auto is de allerveiligste plek waar je kunt zijn met onweer!
Hier, tussen Maas en Waal flinke windhozen, veel regen en onweer. Gaat richting Nijmegen dussss
windstoten? Het is hier windstil, na een kort buitje
Hier is het groen. Maar volgens Buienradar en KNMI gaat deze ronde ons overslaan... Ik zie alleen wat regenvlekken. Ik ben wel heel benieuwd...

Belbe, zit in dezelfde provincie!
"quote: kikkie1 schreef op 28 juni 2011 @ 20:35 :

yinta dan wonen wij wel bij elkaar in de buurt. Hier ook omgeving 0172 en het lijkt voorbij hier! (ik woon in N) N?? Zit heel hard te denken, maar geen idee waar jij dan woont!"

Ik weet het wel!
Hier zijn hagelstenen van ongeveer 4 á 5 cm naar beneden komen vallen
Heeeeel veeel harde regen nu en flitsen, nog geen echte donder
@nerja nee volgens mij zeg je niks doms hoor, het zit tussen mijn oren dat weet ik wel. Maar toch! Maar goed ik ga toch maar voor ze in paniek de stal afbreekt
Erger u niet, verwonder u slechts!
Hier in Friesland wordt het opeens wel heel erg donker... Ik was net buiten, bladstil en nog steeds ontzettend warm.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Staat helemaal blank in vijf minuten de weg @033
Hier omgeving Zwolle word het raar donker, volgens buienradar komen de buien hier rond 2200 u aan, ben benieuwd. Vind het wel spannend
Bosaapje, dan zitten wij in hetzelfde gebied. En hopelijk gaat het snel door naar Nijmegen!
Rotterdam: beetje spetters, paar flitsen. Verder niksnadanoppes. Complete waanzin weer die paniekzaaierij. Typisch Nederland.
024

@tomatensoep en klonkje: gerommel wordt harder en flitsen zijn begonnen he?
hier groningen-stad, is het wat bewolkt aan het raken, maar verder hele dag snik en snikheet, ik begin te geloven dat we de dans gaan ontspringen.....wie kan me vertellen of groningen ongeschonden blijft voor wat betreft de onweer?? Ik ben bang voor onweer....vooral de flits. Ik heb eens een inslag meegemaakt en sindsdien panisch....nogal veel mensen hier hebben wel eens een inslag mee gemaakt; creepy!
quote:Klonkje schreef op 28 juni 2011 @ 20:51:

[...]

Ik niet. Paar jaar geleden is bij ons de bliksem ingeslagen (niet in dit huis, wel in Nijmegen, terwijl we naast een kerk woonden nota beneBij mij is het een aantal jaren geleden in de kerk ingeslagen . En dat was 1 straat verderop.
Jas was bij ons ook en toen duurde het klein uur voordat iets begon maar je weet het niet
Ik vind onweer altijd geweldig om zich te zien ontwikkelen: Die kolkende wolkenmassa's en zo. Sta dan altijd eerst buiten te kijken en als het te erg gaat regenen, ga ik naar binnen.

Probeer mijn kinderen de wond're wereld der onweder bij te brengen, maar dit lukt voor geen meter nog niet zo.

Nog steeds niets hier. Het wordt wel een tikje grijs die lucht en nog zweetbroeieriger. Windstil ook...
Lucht limkt wel mintgroen nu...ook wat donders nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven