Normaal om kind mee te nemen naar cursus?

01-11-2025 14:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil even weten wat jullie hiervan vinden.
Ik ben pas geleden begonnen met een gratis talencursus, aangeboden door de gemeente waarin ik woon.
We zijn met ongeveer 15 personen en er wordt wekelijks klassikaal les gegeven, ongeveer 2 uur. De laatste keer kwam er een echtpaar dat nog niet eerder was geweest met hun kinderen (peuter en baby).
Dat vind ik vreemd en ik hoop dat het eenmalig was. Dat is ook één van de redenen dat ik er niets van heb gezegd.
Ik vrees echter dat dit echtpaar hun kinderen zal blijven meenemen en eerlijk gezegd stoor ik me daaraan.
Ik begrijp dat een kind niet zo lang kan stilzitten, maar het leidt mij af.
Ik heb geen idee hoe de rest van de klas hier over denkt.
Wat vinden jullie hiervan?
Cum non tum age
blijfgewoonbianca schreef:
01-11-2025 15:52
Ze zullen geen oppasnetwerk hebben. Kan me niet voorstellen dat ze het als een gezellig gezinsuitje zien.
Was ook direct mijn gedachte. Zolang er niet al te erg gegild wordt, prima.
Redhead70 schreef:
01-11-2025 17:38
Ik ben benieuwd in welk land? Hier komen kinderen namelijk wel mee, indien het niet anders kan. Ik volg ook gratis taalles via de gemeente.
Volgens mij hetzelfde land als mijn geheugen me niet in de steek laat.
Tja, het is natuurlijk niet ideaal maar enorm verschrikkelijk kan het niet zijn toch? Deze ouders doen het vast ook niet voor hun lol. Beetje geven beetje nemen zou ik denken. Als een van de kinderen de boel ongenadig bij elkaar begint te krijsen vermoed ik dat een van de ouders er wel even mee naar buiten loopt.
Lila-Linda schreef:
01-11-2025 16:12
Ik vind het belachelijk
Je weet niet in welk land deze vreselijke misstand plaatsgreep, je kent de achtergronden van ouders niet maar je weet wel meteen BELACHELIJK te roepen? Bijzonder.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
Als het om Zuid-Europa gaat, zou ik me er op voorbereiden dat kinderen een veel grotere rol innemen in het dagelijks leven en dat er van niet-ouders verwacht wordt dat je daar gewoon mee om kunt gaan.
Het gaat om een gratis taalverwervingscursus. Fijn dat de gemeente dit aanbiedt, fijn dat die ouders ook komen! Mocht het gedrag van de kinderen ervoor zorgen dat de cursus niet goed aangeboden kan worden, moet de cursusleider ingrijpen. Tot die tijd, gewoon lekker de taal gaan leren!
Si abra la puerta hay lobos.
Lila-Linda schreef:
01-11-2025 16:12
Ik vind het belachelijk

Ik niet. Ik zat twee jaar geleden ook in een cursus waar iemand eenmalig een kind mee had. Was echt overmacht. Kind gedroeg zich prima, en ouder hoefde niet te verzuimen.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Ik snap dat jij er ‘last’ van hebt.
Maar ik denk maar zo inderdaad dat ze geen netwerk hebben en geen andere optie hadden dan ze mee te nemen.

In het ziekenhuis in de Randstad zag ik het ook; kind 1 moest geopereerd worden, er mochten 2 ouders mee. Maar die 2 ouders namen ook het hele gezin op sleeptouw want ze hadden geen oppas (hele discussie met de verpleging gehad maar ze bleven gewoon).
Stel je even voor; zo’n ziekenhuiskamer waar je met 4 zieken ligt. Iedereen 1 of 2 naasten mee, en dan een heel gezin incl lawaaiige kinderen.
Ik was dan ook niet verbaasd dat in de volgende ziekenhuisbrief stond dat er geen broertjes en zusjes mee mochten. Schijnbaar kwam het daar heel vaak voor.
Lady*Voldemort schreef:
01-11-2025 18:52
Je weet niet in welk land deze vreselijke misstand plaatsgreep, je kent de achtergronden van ouders niet maar je weet wel meteen BELACHELIJK te roepen? Bijzonder.
Jep, ik mag het belachelijk vinden.
Rabarbara schreef:
01-11-2025 19:10
Als het om Zuid-Europa gaat, zou ik me er op voorbereiden dat kinderen een veel grotere rol innemen in het dagelijks leven en dat er van niet-ouders verwacht wordt dat je daar gewoon mee om kunt gaan.
Daarom snap ik de opmerking van to niet dat het in het land niet gebruikelijk is.
Misschien is het in haar directe omgeving niet gebruikelijk maar in het land waar ze woont is het inderdaad zo dat kinderen een belangrijkere rol innemen dan wij hier gewend zijn.
Star⁴ schreef:
01-11-2025 18:42
Volgens mij hetzelfde land als mijn geheugen me niet in de steek laat.
Dan wordt dat gewoon geaccepteerd. Kleintjes liggen hier ook niet om 7 uur in bed. Kinderen en baby's zijn er gewoon bijna altijd bij. Tenzij ernstige toestanden. Kortom aanpassen,
Afkoelen heeft gewerkt
granny71 schreef:
01-11-2025 18:39
De normen die hier in Nederland gelden hoeven niet de normen te zijn van het land waar to woont.
In de meeste landen horen kinderen overal veel meer bij dan hier.
Ik ga uit van wat de TO zei, nl 'nee, dat is hier niet normaal'.
aliva schreef:
01-11-2025 22:07
Ik ga uit van wat de TO zei, nl 'nee, dat is hier niet normaal'.
Terwijl het daar, waar to woont, juist heel normaal is om kinderen overal bij te betrekken.
Misschien niet in haar directe sociale kringetje maar zeker wel in het land.
To heeft niet gezegd waar ze woont.
aliva schreef:
01-11-2025 22:31
To heeft niet gezegd waar ze woont.
Niet in dit topic nee maar het is geen geheim waar ze woont.
Er zijn genoeg mensen op het forum die het weten omdat to het zelf verteld heeft.
granny71 schreef:
01-11-2025 22:13
Terwijl het daar, waar to woont, juist heel normaal is om kinderen overal bij te betrekken.
Misschien niet in haar directe sociale kringetje maar zeker wel in het land.
Nemen mensen hun kinderen dan ook mee naar colleges op de universiteit, hun werk, etc?

Ik zou er flink van balen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
01-11-2025 23:00
Nemen mensen hun kinderen dan ook mee naar colleges op de universiteit, hun werk, etc?

Ik zou er flink van balen.
Oh, dat is ook precies hetzelfde als (eenmalig) naar een gratis, door de gemeente georganiseerde talencursus.
Hoezo geen netwerk en oppas?
Het is een gratis niet verplichte cursus, voor de leuk dus. 1 van de ouders blijft maar gewoon thuis en de ander gaat. En als je geluk hebt dan wordt het nogmaals aangeboden en dan gaat de andere ouder. En zo niet, dan zoekt andere ouder iets anders leuks uit om te doen.
Waarom zouden ze in godesnaam overal samen heen moeten.
Karrota schreef:
01-11-2025 23:33
Hoezo geen netwerk en oppas?
Het is een gratis niet verplichte cursus, voor de leuk dus. 1 van de ouders blijft maar gewoon thuis en de ander gaat. En als je geluk hebt dan wordt het nogmaals aangeboden en dan gaat de andere ouder. En zo niet, dan zoekt andere ouder iets anders leuks uit om te doen.
Waarom zouden ze in godesnaam overal samen heen moeten.
Waarom zouden ze in godsnaam niet, eenmalig, hun kinderen mee mogen nemen?
Wie bepaald dat dat niet mag?
Lilla schreef:
01-11-2025 18:47
Tja, het is natuurlijk niet ideaal maar enorm verschrikkelijk kan het niet zijn toch? Deze ouders doen het vast ook niet voor hun lol. Beetje geven beetje nemen zou ik denken. Als een van de kinderen de boel ongenadig bij elkaar begint te krijsen vermoed ik dat een van de ouders er wel even mee naar buiten loopt.
Ik zou daar niet al te snel van uit gaan. Hoeveel ouders niet blind zijn voor het vervelende gedrag van hun kinderen of reageren met zoiets als: "Ach joh haha Pietje toch haha."
Kikkertje schreef:
02-11-2025 12:03
Ik zou daar niet al te snel van uit gaan. Hoeveel ouders niet blind zijn voor het vervelende gedrag van hun kinderen of reageren met zoiets als: "Ach joh haha Pietje toch haha."
Zeker niet zo in Zuid Europese landen.
het zou zoveel makkelijker zijn als To's erbij zetten in welk land het gebeuren zich afspeelt.

Bijvoorbeeld medisch of juridisch advies vragen geeft hele andere antwoorden als je zegt dat je bijvoorbeeld in belgie woont.
granny71 schreef:
01-11-2025 23:49
Waarom zouden ze in godsnaam niet, eenmalig, hun kinderen mee mogen nemen?
Wie bepaald dat dat niet mag?
Oh dus alles wat niet verboden is om te doen, is maar gewoon allemaal prima?
Ik zou dit niet prima vinden. Misschien in het land waar TO woont wel, geen idee, maar tis een forum waarop we meningen delen hè.
Kikkertje schreef:
02-11-2025 12:03
Ik zou er juist wel vanuit gaan dat het allemaal wel goed zal gaan, in ieder geval tot het tegendeel bewezen is. Veel relaxter voor alle partijen. En mocht het dan toch "mis" gaan kan je altijd vriendelijk vragen of het anders kan.
Ik vind het een beetje zuur allemaal, laat ze toch en accepteer een beetje ongemak. Als het te gek wordt kan je altijd nog beginnen met balen, maar vooralsnog is het één keer voorgekomen en ik lees niet terug dat de kinderen toen de hele cursus op zn kop gezet hebben.
Het is in Spanje, geen Spaanse taalcursus, want dat spreek ik al, maar een andere taal die in Spanje gesproken wordt.
Volgens mijn Spaanse buurvrouw is het niet normaal om kinderen mee te nemen en wat ik al schreef, ik hoop (en daar ga ik ook van uit) dat het eenmalig was.
Cum non tum age
Het is dus nog maar een keer gebeurd?
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven