Normaal om kind mee te nemen naar cursus?
zaterdag 1 november 2025 om 14:49
Ik wil even weten wat jullie hiervan vinden.
Ik ben pas geleden begonnen met een gratis talencursus, aangeboden door de gemeente waarin ik woon.
We zijn met ongeveer 15 personen en er wordt wekelijks klassikaal les gegeven, ongeveer 2 uur. De laatste keer kwam er een echtpaar dat nog niet eerder was geweest met hun kinderen (peuter en baby).
Dat vind ik vreemd en ik hoop dat het eenmalig was. Dat is ook één van de redenen dat ik er niets van heb gezegd.
Ik vrees echter dat dit echtpaar hun kinderen zal blijven meenemen en eerlijk gezegd stoor ik me daaraan.
Ik begrijp dat een kind niet zo lang kan stilzitten, maar het leidt mij af.
Ik heb geen idee hoe de rest van de klas hier over denkt.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben pas geleden begonnen met een gratis talencursus, aangeboden door de gemeente waarin ik woon.
We zijn met ongeveer 15 personen en er wordt wekelijks klassikaal les gegeven, ongeveer 2 uur. De laatste keer kwam er een echtpaar dat nog niet eerder was geweest met hun kinderen (peuter en baby).
Dat vind ik vreemd en ik hoop dat het eenmalig was. Dat is ook één van de redenen dat ik er niets van heb gezegd.
Ik vrees echter dat dit echtpaar hun kinderen zal blijven meenemen en eerlijk gezegd stoor ik me daaraan.
Ik begrijp dat een kind niet zo lang kan stilzitten, maar het leidt mij af.
Ik heb geen idee hoe de rest van de klas hier over denkt.
Wat vinden jullie hiervan?
Cum non tum age
zondag 2 november 2025 om 14:44
Kan het ook zijn dat de ouders zichzelf erin vergist hebben en niet door hadden dat het niet iets is waar je kinderen mee naartoe neemt?
Dan hebben ze volgende keer vast geen kinderen bij..
Ik zie het hier bij het (gratis) taalcafé ook gebeuren. Daar zijn mensen die Nederlands willen leren en dan ook hun kinderen meenemen. Ze zijn ook welkom, worden er soms bij betrokken, soms spelen ze zelf, er is wat speelgoed aanwezig en zijn wat boekjes.
Ik bezoek vaak rond die tijd de bibliotheek, daar is dit ook.
Maar als ik bijvoorbeeld een cursus Italiaans zou volgen zou ik er echt last van kunnen hebben als er kinderen rondlopen en druk zijn. Dan verwacht ik dat ook niet.
Dan hebben ze volgende keer vast geen kinderen bij..
Ik zie het hier bij het (gratis) taalcafé ook gebeuren. Daar zijn mensen die Nederlands willen leren en dan ook hun kinderen meenemen. Ze zijn ook welkom, worden er soms bij betrokken, soms spelen ze zelf, er is wat speelgoed aanwezig en zijn wat boekjes.
Ik bezoek vaak rond die tijd de bibliotheek, daar is dit ook.
Maar als ik bijvoorbeeld een cursus Italiaans zou volgen zou ik er echt last van kunnen hebben als er kinderen rondlopen en druk zijn. Dan verwacht ik dat ook niet.
zondag 2 november 2025 om 16:04
Ik hoop het dan maar voor je. Is het Spaans valenciaans of catalaans? Mijn buurvrouw is Spaans en haar man Zweeds en sjouwt de kleine kinderen gewoon mee. En wel lollig, die kleintjes pikken het rap op.noa schreef: ↑02-11-2025 14:00Het is in Spanje, geen Spaanse taalcursus, want dat spreek ik al, maar een andere taal die in Spanje gesproken wordt.
Volgens mijn Spaanse buurvrouw is het niet normaal om kinderen mee te nemen en wat ik al schreef, ik hoop (en daar ga ik ook van uit) dat het eenmalig was.
Afkoelen heeft gewerkt
zondag 2 november 2025 om 16:09
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in