NS-prijzen
donderdag 16 september 2010 om 21:34
Er moet me echt even iets van het hart.
Nu ik student-af ben en dus geen OVjaarkaart meer heb, vallen de prijzen voor een treinkaartje me echt heel vies tegen. Ik vind het echt belachelijk dat een retourtje meer kost dan de benzine die je voor hetzelfde aantal kilometers kwijt bent. Dat is toch geen stimulatie voor mensen om (milieubewust) voor het openbaar vervoer te kiezen!
Ja je kunt een kortingskaart kopen, maar die is voor 9.00 uur niet geldig. Veel mensen tegelijk vervoeren zou toch juist goedkoper moeten zijn, dat is toch het hele idee lijkt me zo?!?!
Ben benieuwd of er iemand een argument kan noemen wat mij overtuigd dat het niet absurd duur is.
Nu ik student-af ben en dus geen OVjaarkaart meer heb, vallen de prijzen voor een treinkaartje me echt heel vies tegen. Ik vind het echt belachelijk dat een retourtje meer kost dan de benzine die je voor hetzelfde aantal kilometers kwijt bent. Dat is toch geen stimulatie voor mensen om (milieubewust) voor het openbaar vervoer te kiezen!
Ja je kunt een kortingskaart kopen, maar die is voor 9.00 uur niet geldig. Veel mensen tegelijk vervoeren zou toch juist goedkoper moeten zijn, dat is toch het hele idee lijkt me zo?!?!
Ben benieuwd of er iemand een argument kan noemen wat mij overtuigd dat het niet absurd duur is.
donderdag 16 september 2010 om 21:37
Speciaal voor jou: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... udeerd2010
donderdag 16 september 2010 om 21:38
Nee geen argumenten. Vind het ook belachelijk. Maar helaas heb ik geen keus, dus de NS kan mij dankzij een prachtige monopolie-positie mooi uitbuiten. Als je trouwens binnen een jaar geleden afgestudeerd bent, kan je je voordeelurenkaart voor het eerste jaar wel gratis krijgen, dus dat is de moeite wel om even op te zoeken!
donderdag 16 september 2010 om 21:38
quote:ukkie1 schreef op 16 september 2010 @ 21:37:
Speciaal voor jou: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... erd2010dat dus
Speciaal voor jou: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... erd2010dat dus
donderdag 16 september 2010 om 21:53
donderdag 16 september 2010 om 21:59
Heb inderdaad een gratis voordeelurenkaart aangevraagd, maar dan nog is de auto beter te doen.
@ world of makebelieve: Tja rijbewijs en autokosten daar heb je een punt. Maar dan nog vind ik het totaal geen stimulatie voor mensen om de trein te pakken. Zou toch een hoop fileproblemen, dodelijke ongelukken, milieukosten schelen als de trein financieel een stuk aantrekkelijker zou zijn als de auto!
@ world of makebelieve: Tja rijbewijs en autokosten daar heb je een punt. Maar dan nog vind ik het totaal geen stimulatie voor mensen om de trein te pakken. Zou toch een hoop fileproblemen, dodelijke ongelukken, milieukosten schelen als de trein financieel een stuk aantrekkelijker zou zijn als de auto!
donderdag 16 september 2010 om 22:14
Met het ov ben ik bijna een uur onderweg naar de uni(2 bussen en een trein) met de auto doe je daar buiten de spits een kwartier(!!) Over, in de spits een half uur. Ik heb nog geen rijbewijs of auto maar als ik hem wel zou hebben zou ik graag die paar euro benzine betalen en gewoon op een fatsoenlijke manier reizen.
donderdag 16 september 2010 om 22:16
Ik gebruik gewoon sowieso geen auto.
Heb ook geen rijbewijs en daar ook geen behoefte in.
Fileproblemen en dodelijke ongelukken hebben die autorijders daar dan geen last van?
Want dat zou toch juist een stimulans moeten zijn om de trein te pakken.
De trein is prijzig, ja. Maar de auto ook.
De trein is prijzig omdat het onderhoud prijzig is en omdat het volgens mij regelmatig voorkomt dat mensen gewoon geen kaartje kopen (of niet in en uitchecken met de ov-chipkaart). Tja en dat moet weer doorberekend worden, wel zo logisch. Alleen vervelend voor de mensen die wel graag gewoon betalen voor hun reis.
Heb ook geen rijbewijs en daar ook geen behoefte in.
Fileproblemen en dodelijke ongelukken hebben die autorijders daar dan geen last van?
Want dat zou toch juist een stimulans moeten zijn om de trein te pakken.
De trein is prijzig, ja. Maar de auto ook.
De trein is prijzig omdat het onderhoud prijzig is en omdat het volgens mij regelmatig voorkomt dat mensen gewoon geen kaartje kopen (of niet in en uitchecken met de ov-chipkaart). Tja en dat moet weer doorberekend worden, wel zo logisch. Alleen vervelend voor de mensen die wel graag gewoon betalen voor hun reis.
donderdag 16 september 2010 om 22:17
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 16 september 2010 @ 21:44:
Uhm...denk jij dat je dus met de auto goedkoper op diezelfde plek bent.
Als je daarbij rekend dat je een rijbewijs hebt moeten halen, je auto moet kopen en onderhouden en ook nog eens benzine moet betalen.En parkeren. Rijden is duur, maar stilstaan in de wat drukkere gebieden is óók niet goedkoop.
Uhm...denk jij dat je dus met de auto goedkoper op diezelfde plek bent.
Als je daarbij rekend dat je een rijbewijs hebt moeten halen, je auto moet kopen en onderhouden en ook nog eens benzine moet betalen.En parkeren. Rijden is duur, maar stilstaan in de wat drukkere gebieden is óók niet goedkoop.
donderdag 16 september 2010 om 22:19
donderdag 16 september 2010 om 22:21
quote:Ruza schreef op 16 september 2010 @ 22:20:
Womb, heb je het weer in nl wel eens bestudeerd? Fietsen ervaar ik als een grotere marteling dan het ov. Plus, dan ben ik alsnog bijna een uur onderweg volgens mij
Dat fietsen moet je dan zien als sporten.
Uhm...voor de regen gebruik ik gewoon een regenpak. Zie het probleem niet zo.
Womb, heb je het weer in nl wel eens bestudeerd? Fietsen ervaar ik als een grotere marteling dan het ov. Plus, dan ben ik alsnog bijna een uur onderweg volgens mij
Dat fietsen moet je dan zien als sporten.
Uhm...voor de regen gebruik ik gewoon een regenpak. Zie het probleem niet zo.
donderdag 16 september 2010 om 22:24
Ik vind de prijzen ook veel te hoog en ik vind het altijd zonde van het geld als ik dan ook nog niet eens gecontroleerd word.
Ik vind per trein reizen vaak wel makkelijker want je bent vaak zo ergens hartje centrum en hoeft niet eerst te zoeken naar een parkeerplek of uren in de file te staan. Maar ik denk dat ik zodra ik mijn rijbewijs en een auto heb ik toch sneller met de auto ergens heen zal gaan om te shoppen dan met de trein omdat het voor de langere afstanden goedkoper is.
Ik zit nu te wachten op de kruitvat kaartjes zodat ik weer lekker kan gaan shoppen in Rotterdam of Amsterdam.
Ik vind per trein reizen vaak wel makkelijker want je bent vaak zo ergens hartje centrum en hoeft niet eerst te zoeken naar een parkeerplek of uren in de file te staan. Maar ik denk dat ik zodra ik mijn rijbewijs en een auto heb ik toch sneller met de auto ergens heen zal gaan om te shoppen dan met de trein omdat het voor de langere afstanden goedkoper is.
Ik zit nu te wachten op de kruitvat kaartjes zodat ik weer lekker kan gaan shoppen in Rotterdam of Amsterdam.
donderdag 16 september 2010 om 22:25
Womb, met regenpak kom je alsnog half bevroren aan, vaak op plekken alsnog nat. Het natte regenmonster moet ergens gelaten worden, en dat kan niet in je tas. Zo ideaal als hij vaak wordt voorgesteld is die fiets bij lange na niet. Niet voor de wat langere afstanden iig. En in het donker fietsen van de uni naar mjjn huis zou ik me ook niet prettig bij voelen.
donderdag 16 september 2010 om 22:26