NS-prijzen

16-09-2010 21:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er moet me echt even iets van het hart.

Nu ik student-af ben en dus geen OVjaarkaart meer heb, vallen de prijzen voor een treinkaartje me echt heel vies tegen. Ik vind het echt belachelijk dat een retourtje meer kost dan de benzine die je voor hetzelfde aantal kilometers kwijt bent. Dat is toch geen stimulatie voor mensen om (milieubewust) voor het openbaar vervoer te kiezen!

Ja je kunt een kortingskaart kopen, maar die is voor 9.00 uur niet geldig. Veel mensen tegelijk vervoeren zou toch juist goedkoper moeten zijn, dat is toch het hele idee lijkt me zo?!?!

Ben benieuwd of er iemand een argument kan noemen wat mij overtuigd dat het niet absurd duur is.
Speciaal voor jou: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... udeerd2010
Nee geen argumenten. Vind het ook belachelijk. Maar helaas heb ik geen keus, dus de NS kan mij dankzij een prachtige monopolie-positie mooi uitbuiten. Als je trouwens binnen een jaar geleden afgestudeerd bent, kan je je voordeelurenkaart voor het eerste jaar wel gratis krijgen, dus dat is de moeite wel om even op te zoeken!
quote:ukkie1 schreef op 16 september 2010 @ 21:37:

Speciaal voor jou: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... erd2010dat dus
Uhm...denk jij dat je dus met de auto goedkoper op diezelfde plek bent.

Als je daarbij rekend dat je een rijbewijs hebt moeten halen, je auto moet kopen en onderhouden en ook nog eens benzine moet betalen.
En dan ook nog klagen .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
oja, en in de trein kan je (indien het niet extreem druk is) ook nog een boek lezen of wat studeren of voorbereidend werk verrichten. Tijdsbesparing dus.
Helemaal mee eens. En na voor de zoveelste keer gestrand te zijn in het midden van nergens heb ik een auto gekocht. Jammer, maar goedkoper en vele malen comfortabeler.
Mee eens.

Een retour Amsterdam voor mij; 37,50 EUR. Ik zit een uurtje in die trein.

Ik ga nu uiteraard met de auto. Kosten benzine: 16.00 EUR. Ik parkeer bij Novotel en ga verder met de tram.
retour amsterdam voor mij. 43, 80 (zonder korting)

Met korting: 26 30

Een reis van 2,5 uur. (rechtstreekse intercity)

Met de auto red je dat vaak echt niet in 2,5 uur. (nouja op een rustige zondag misschien).

Je haalt dat niet op een benzine tank vol.
Ik vind de NS helemaal niet zo duur eigenlijk. Natuurlijk wel met een kortingskaart
Heb inderdaad een gratis voordeelurenkaart aangevraagd, maar dan nog is de auto beter te doen.

@ world of makebelieve: Tja rijbewijs en autokosten daar heb je een punt. Maar dan nog vind ik het totaal geen stimulatie voor mensen om de trein te pakken. Zou toch een hoop fileproblemen, dodelijke ongelukken, milieukosten schelen als de trein financieel een stuk aantrekkelijker zou zijn als de auto!
Met het ov ben ik bijna een uur onderweg naar de uni(2 bussen en een trein) met de auto doe je daar buiten de spits een kwartier(!!) Over, in de spits een half uur. Ik heb nog geen rijbewijs of auto maar als ik hem wel zou hebben zou ik graag die paar euro benzine betalen en gewoon op een fatsoenlijke manier reizen.
Ik gebruik gewoon sowieso geen auto.

Heb ook geen rijbewijs en daar ook geen behoefte in.

Fileproblemen en dodelijke ongelukken hebben die autorijders daar dan geen last van?

Want dat zou toch juist een stimulans moeten zijn om de trein te pakken.

De trein is prijzig, ja. Maar de auto ook.

De trein is prijzig omdat het onderhoud prijzig is en omdat het volgens mij regelmatig voorkomt dat mensen gewoon geen kaartje kopen (of niet in en uitchecken met de ov-chipkaart). Tja en dat moet weer doorberekend worden, wel zo logisch. Alleen vervelend voor de mensen die wel graag gewoon betalen voor hun reis.
Oh. Als ik de reis zelf zou moeten betalen zou het me heen en weer een tientje kosten. Om 15 km af te leggen.
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 16 september 2010 @ 21:44:

Uhm...denk jij dat je dus met de auto goedkoper op diezelfde plek bent.

Als je daarbij rekend dat je een rijbewijs hebt moeten halen, je auto moet kopen en onderhouden en ook nog eens benzine moet betalen.En parkeren. Rijden is duur, maar stilstaan in de wat drukkere gebieden is óók niet goedkoop.
quote:Ruza schreef op 16 september 2010 @ 22:17:

Oh. Als ik de reis zelf zou moeten betalen zou het me heen en weer een tientje kosten. Om 15 km af te leggen.Dan neem je toch de fiets.
quote:w00t schreef op 16 september 2010 @ 22:17:

[...]

En parkeren. Rijden is duur, maar stilstaan in de wat drukkere gebieden is óók niet goedkoop.

Ja,

En dat maakt autorijden, beter gezegd een auto gebruiken ook erg duur.

En zonder auto en alles met het ov kan dan nog weleens voordeliger zijn.
Womb, heb je het weer in nl wel eens bestudeerd? Fietsen ervaar ik als een grotere marteling dan het ov. Plus, dan ben ik alsnog bijna een uur onderweg volgens mij
quote:Ruza schreef op 16 september 2010 @ 22:20:

Womb, heb je het weer in nl wel eens bestudeerd? Fietsen ervaar ik als een grotere marteling dan het ov. Plus, dan ben ik alsnog bijna een uur onderweg volgens mij

Dat fietsen moet je dan zien als sporten.

Uhm...voor de regen gebruik ik gewoon een regenpak. Zie het probleem niet zo.
Kijk, ik heb zelf geen probleem met het ov meestal. Ik weet immers niet beter. Maar to heeft wel een punt. De overheid wil mensen stimuleren het ov te nemen, maar heel aantrekkelijk wordt het niet gemaakt.
Ik vind de prijzen ook veel te hoog en ik vind het altijd zonde van het geld als ik dan ook nog niet eens gecontroleerd word.

Ik vind per trein reizen vaak wel makkelijker want je bent vaak zo ergens hartje centrum en hoeft niet eerst te zoeken naar een parkeerplek of uren in de file te staan. Maar ik denk dat ik zodra ik mijn rijbewijs en een auto heb ik toch sneller met de auto ergens heen zal gaan om te shoppen dan met de trein omdat het voor de langere afstanden goedkoper is.

Ik zit nu te wachten op de kruitvat kaartjes zodat ik weer lekker kan gaan shoppen in Rotterdam of Amsterdam.
De overheid moet autorijden gewoon nog duurder maken.

Sorry, ik houd niet zo van auto's.

Maar inderdaad mag de overheid wel wat meer doen om het ov aantrekkelijker te maken.
Womb, met regenpak kom je alsnog half bevroren aan, vaak op plekken alsnog nat. Het natte regenmonster moet ergens gelaten worden, en dat kan niet in je tas. Zo ideaal als hij vaak wordt voorgesteld is die fiets bij lange na niet. Niet voor de wat langere afstanden iig. En in het donker fietsen van de uni naar mjjn huis zou ik me ook niet prettig bij voelen.
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 16 september 2010 @ 22:19:

Ja,

En dat maakt autorijden, beter gezegd een auto gebruiken ook erg duur.

En zonder auto en alles met het ov kan dan nog weleens voordeliger zijn.True. Maar toch krijg je mij bij leven en welzijn niet in het OV.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven