Onbekende auto laten verwijderen

19-01-2018 17:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb een vraag; in mijn straat staat een auto al een hele poos een auto op een parkeerplek stil, hij staat er al sinds eind 2016. De auto is dus al ruim aan jaar niet van zijn plek geweest, dus de APK moet verlopen zijn. En mi is de auto dan ook automatisch niet verzekerd, dus ik dacht dat het inmiddels niet zo ingewikkeld zou zijn om m weg te laten halen...Inmiddels hebben meerdere buren al gepoogd om dat ding te laten verwijderen, maar we vangen steeds bot bij de wijkagent en de gemeente.
Eerder kon de wijkagent niks doen omdat ie nog verzekerd was, en hij aan de openbare weg geparkeerd staat.
De gemeente mag niks doen, ze hebben geen wegsleepregeling zeggen ze. Ze komen eerdaags kijken of de auto er uitziet als een wrak, wellicht kunnen ze dan wat doen, maar de kans is klein.

Als de gemeente en de politie niks mag doen, waar moeten we dan zijn? Het lijkt me niet dat die auto er mag blijven staan als niemand wat mag doen....?
Je kan de verzekering wel opschorten maar dan mag de auto niet op de openbare weg staan omdat hij dan ook niet verzekerd is.
Hij krijgt alleen een boete voor de apk als de politie controleert, de automatische registercontrole mag niet meer bij het RDW anders had hij allang een bekeuring op de mat gehad.

Vervelend, misschien toch nog een keer de politie bellen dat de APK al heel lang verlopen is ?
Alle reacties Link kopieren
paper-clip schreef:
20-01-2018 15:26
Je kan de verzekering wel opschorten maar dan mag de auto niet op de openbare weg staan omdat hij dan ook niet verzekerd is.
Hij krijgt alleen een boete voor de apk als de politie controleert, de automatische registercontrole mag niet meer bij het RDW anders had hij allang een bekeuring op de mat gehad.

Vervelend, misschien toch nog een keer de politie bellen dat de APK al heel lang verlopen is ?
Ga ik idd doen as maandag, ik heb er weinig vertrouwen in dat dit soort dingetjes in het weekend opgepikt zullen worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
19-01-2018 23:11
Een aanmaakblokje op de band doet ook wonderen.
Haha ik was niet van plan om strafbare dingen doen zodat die auto weggehaald wordt :) al overweeg ik wel om de banden leeg te laten lopen :proud: maar daar gaat niks kapot mee toch
paper-clip schreef:
20-01-2018 15:26
Je kan de verzekering wel opschorten maar dan mag de auto niet op de openbare weg staan omdat hij dan ook niet verzekerd is.
Hij krijgt alleen een boete voor de apk als de politie controleert, de automatische registercontrole mag niet meer bij het RDW anders had hij allang een bekeuring op de mat gehad.

Vervelend, misschien toch nog een keer de politie bellen dat de APK al heel lang verlopen is ?
Onderstreept.
Ik heb er twee gezien het laatste jaar. Van iemand die ziek was en opgenomen en niet kon rijden.
Het staat echt nog steeds op de site dat het moet. Dat is de RIJKSDIENST die uitvoert en niet vind. Die voeren hun wetten uit.

EDIT: O, hij had er anders al lang een op de mat gehad en dus niet gehad. Jij weet dus wie hij is? Maar succes ermee.
Mijn auto is nog goed gekeurd en rijdt nog. Jullie mogen vinden. Succes met het verwijderen van die auto. Het gaat waarschijnlijk om degene bij wie de kosten verhaald moeten worden. Het kan ook een buitenlander zijn die vertrokken is met onbekende bestemming. Iemand die op de vlucht is voor schuldeisers en niet aan adreswijziging doet. Krijgt een nader de bon. :)
Pumps_italiaans schreef:
20-01-2018 16:43
Onderstreept.
Ik heb er twee gezien het laatste jaar. Van iemand die ziek was en opgenomen en niet kon rijden.
Het staat echt nog steeds op de site dat het moet. Dat is de RIJKSDIENST die uitvoert en niet vind. Die voeren hun wetten uit.

EDIT: O, hij had er anders al lang een op de mat gehad en dus niet gehad. Jij weet dus wie hij is? Maar succes ermee.
Mijn auto is nog goed gekeurd en rijdt nog. Jullie mogen vinden. Succes met het verwijderen van die auto. Het gaat waarschijnlijk om degene bij wie de kosten verhaald moeten worden. Het kan ook een buitenlander zijn die vertrokken is met onbekende bestemming. Iemand die op de vlucht is voor schuldeisers en niet aan adreswijziging doet. Krijgt een nader de bon. :)
Nee natuurlijk niet, ik bedoelde ermee dat als je een dikke bekeuring op de mat krijgt dat je dan misschien wel actie onderneemt.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, je bent verplicht om je auto APK te laten keuren maar het RDW doet niet meer aan registercontroles daar is in 2014 een uitspraak over geweest dat dat niet meer mag. Dus als iemand een bon krijgt voor een verlopen APK dan is hij of door de Politie staande gehouden of bij bv een buurtcontrole door de mand gevallen.
paper-clip schreef:
21-01-2018 13:46
Nee natuurlijk niet, ik bedoelde ermee dat als je een dikke bekeuring op de mat krijgt dat je dan misschien wel actie onderneemt.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, je bent verplicht om je auto APK te laten keuren maar het RDW doet niet meer aan registercontroles daar is in 2014 een uitspraak over geweest dat dat niet meer mag. Dus als iemand een bon krijgt voor een verlopen APK dan is hij of door de Politie staande gehouden of bij bv een buurtcontrole door de mand gevallen.
Om een discussie uit te sluiten.
Kijk eens wat er op de site staat.
Ik heb vorig jaar een bekeuring gehad die fout bezorgd was.
Per ongeluk geopend en het staat gewoon in de brief lang voordat een keuring moet plaats vinden.
Daarin staat een verwijzing naar de wetgeving.

Maar in dit topic ben jij de baas en dus geef ik jou gelijk.
Jij bent in gesprek met @TO en ik had niet tussenbeide mogen komen.
Alle reacties Link kopieren
Groupie schreef:
20-01-2018 16:25
Haha ik was niet van plan om strafbare dingen doen zodat die auto weggehaald wordt :) al overweeg ik wel om de banden leeg te laten lopen :proud: maar daar gaat niks kapot mee toch
Dat zou ik niet doen.
Dan kan de eigenaar niet met de auto wegrijden.
Kan de politie geen bericht aan de eigenaar van de auto sturen dat zijn APK is verlopen?
Maar ik begrijp natuurlijk je ergenis!
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 16:06
4.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
weer verkeerde knop
Heb je nou al op de site van de RDW gekeken groupie?
Alle reacties Link kopieren
paper-clip schreef:
21-01-2018 13:46
Nee natuurlijk niet, ik bedoelde ermee dat als je een dikke bekeuring op de mat krijgt dat je dan misschien wel actie onderneemt.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, je bent verplicht om je auto APK te laten keuren maar het RDW doet niet meer aan registercontroles daar is in 2014 een uitspraak over geweest dat dat niet meer mag. Dus als iemand een bon krijgt voor een verlopen APK dan is hij of door de Politie staande gehouden of bij bv een buurtcontrole door de mand gevallen.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ij-gebruik

De RDW controleert nog wel. Het OM is in beroep gegaan tegen die uitspraak in 2014 en heeft gewonnen.

Zo’n auto mag heel lang ergens staan zonder dat er iets gebeurt. Bij ons op een parkeerplaats heeft ruim een jaar een auto gestaan. Meerdere lekke banden, groen uitgeslagen ramen en veel onkruid onder de auto. Vlak voor oud en nieuw is die auto weggesleept. De buurtagent wist ervan en deed heel lang niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens zo dom geweest om de APK te laat te laten doen. Daar kreeg ik dus een bekeuring voor thuis.
Indien

- een autowrak wordt weggehaald
- een auto langdurig in de weg staat
- maar nog geen autowrak is
: dan help je het natuurlijk verval toch een handje?

Of is dit te oplossingsgericht gedacht? :biggrin:
Een aanmaakblokje op de band is suggestief maar dat mag gewoon hoor. Aansteken misschien niet.
Alle reacties Link kopieren
Er is nergens een beperking van hoe lang je je auto mag parkeren vastgelegd voor zover ik weet. Dus als de verzekering wordt betaald en de auto geen wrak is en de parkeerkosten indien van toepassing zijn betaald, dan is er niets aan de hand en moet hij gewoon blijven staan.

Zodra je echter aan die auto komt, ben jij degene die in problemen komt. Zelfs een auto die op eigen terrein staat mag je niet zomaar wegslepen! Dus ga zeker niet aan de auto zitten duwen, trekken of hem openmaken om hem weg te rijden. Je hebt het recht niet, je bent niet verzekerd als er schade ontstaat en je kunt gewoon voor een poging tot diefstal of vernieling worden opgepakt!
Alle reacties Link kopieren
Groupie schreef:
19-01-2018 17:42
Maar als hij er al langer dan een jaar staat is toch de APK en dus ook de verzekering verlopen...?

Dit weet ik omdat wij ooit een keer een oud barreltje hadden waarvan de APK verlopen was, we kregen gelijk een dikke boete op de mat...
Jij weet dat niet. Misschien is die man zelf wel APK-keurder en passeert hij jaarlijks de APK in zijn garage. Of fraudeert hij met een APK-keurder die zijn auto keurt op afstand.

In dit geval is hij dan wel verlopen, maar je weet het totdat je controleert natuurlijk nooit zeker.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 17:12
9.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Groupie schreef:
20-01-2018 16:25
Haha ik was niet van plan om strafbare dingen doen zodat die auto weggehaald wordt :) al overweeg ik wel om de banden leeg te laten lopen :proud: maar daar gaat niks kapot mee toch
Ook dat is gewoon vernieling. Je maakt er een auto onklaar mee. Iemand kan niet zomaar zijn banden oppompen bij een parkeerplek.

Wat als jij gepakt wordt bij het leeg laten lopen van de banden? Of als er camerabeelden van jou opduiken dat je dat doet als de eigenaar aangifte doet omdat er met zijn auto is geklooid?
Sorry heb niet alle reacties gelezen maar ik heb hetzelfde gehad in mijn straat. Parkeerplaatsen zijn spaarzaam en er stond een auto met lekke banden al maandenlang. Ik heb toen op de site van de gemeente een melding ingevuld. De reactie was idd dat ze er nietsnmee konden omdat het een openbare parkeerplaats is. Na 2 wk is de auto toch ineens verwijderd...dus of iemand toch nog contact heeft gehad met de eigenaar? Of gewoon toeval :-)
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
21-01-2018 16:12
Heb je nou al op de site van de RDW gekeken groupie?
Ja, de APK is al sinds april verlopen en de auto is niet gestolen of voor illegale zaken gebruikt. De laatste update is dat de eigenaar al een aantal boetes heeft gehad vanwege de verlopen APK en deze zijn nog niet betaald. Wel is de auto nog verzekerd (HOE DAN?)

De politie kan/mag niks doen, maar de nu heeft de gemeente belooft te kijken of het een wrak is. Zo ja dan gaat er een sticker op de auto en moet ie binnen zoveel dagen weg zijn, en anders wordt ie (hopelijk) weggehaald...

Morgen ga ik eens bellen om te vragen of de auto al bekeken is, want ik zie nog geen sticker op de auto zitten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven