Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:zongelique schreef op 10 juli 2014 @ 16:55:

Als je je snel ergert, ; dat blijkt wel bij het woord broodje ipv boterham

Zegt dat alles over jezelf, mensen die zich snel ergeren aan anderen zijn te streng voor zichzelf in gedachten. Leven te pieterluttig- perfectionisme of onderdrukking van je vreugdevolle tollerante zelf. De ander is gewoon een spiegel voor je eigen tekortkomingen. Klinkt niet aardig maar is wel zo hoor.

Ik heb echt een heel gezellig leven, maar soms erger ik me aan dingen waarvan ik zelf ook denk 'Wat idioot dat ik me hieraan zit te ergeren!' en dan kom het in dit topic.

O ja, nog zo één: mensen die hun zin eindigen met 'hoor' : 'Maar het is wel zo hoor' 'Ik wil niet zeuren hoor, maar...' 'Ik heb het anders wel gezegd hoor.'
quote:Penelopeia schreef op 10 juli 2014 @ 18:11:

[...]

Ik heb echt een heel gezellig leven, maar soms erger ik me aan dingen waarvan ik zelf ook denk 'Wat idioot dat ik me hieraan zit te ergeren!' en dan kom het in dit topic.

O ja, nog zo één: mensen die hun zin eindigen met 'hoor' : 'Maar het is wel zo hoor' 'Ik wil niet zeuren hoor, maar...' 'Ik heb het anders wel gezegd hoor.'

Nooit op gelet, maar inderdaad, dat 'hoor' is best irritant. Waarom gebruiken mensen dat? Het klinkt dan een beetje alsof ze zichzelf ook proberen te overtuigen van hun eigen gelijk.

Ergert niemand zich meer? Ik ben gek op dit topic want ik herken veel ergernissen en ik moet er vaak om lachen. Het schept een band, dat klagen.
Ik erger me kapot aan verjaardagskalenders op de w.c. die niet op de juiste maand hangen, die hang ik dus ook altijd op de juiste maand. Scheurkalenders scheurde ik voorheen ook altijd naar de juiste datum, totdat schoonpa daar niet zo gecharmeerd van was, omdat hij al mijn afgescheurde blaadjes nog niet gelezen had
Alle reacties Link kopieren
Als ik me erger, is dat vooral op mijn werk. Aan de collega die in haar mailhandtekening zo'n "denk aan het milieu" tekst heeft en dan wel zelf elke onbenullige mail uitprint bijv.
.
Dat ik op mijn werk wel de enige lijk die de moeite doet om een leeg toiletrolletje te vervangen. Ik moet het echt meerdere keren per week doen, terwijl de nieuwe rollen er gewoon naast staan....
quote:Marthe. schreef op 16 juli 2014 @ 01:49:

Als ik me erger, is dat vooral op mijn werk. Aan de collega die in haar mailhandtekening zo'n "denk aan het milieu" tekst heeft en dan wel zelf elke onbenullige mail uitprint bijv.Ja dat is ook een echte! Ik heb een collega die altijd loopt te zeuren dat toner zo duur is, maar wel alles inplaats van doorstuurt uitprint en op mijn bureau neerlegt. ( Zodat ik vervolgens weer in zijn mail inlog en het alsnog door stuur, want ik wil dingen digitaal hebben en niet geprint) en ook vaak een bestand van 25 pagina's per ongeluk in kleur uitprint......
Dat schilders (of andere klusjesmannen) van de woningbouw altijd komen op de enige dag dat ik vrij ben.

Schilders zijn nu bezig en wij hebben een bankje in de voortuin. Die moest aan de kant geschoven, logisch, maar nu zitten ze daar gewoon lekker op te chillen. Eh, doe dat gewoon eens niet? Beetje apart vind ik het wel.

Nu maar hopen dat ze snel klaar zijn want de hond raakt ook van slag van die vreemde mensen in de tuin.
She needed a hero. So that's what she became.
Ik erger me aan mezelf, ik kan nooit normaal mijn gedachten op papier krijgen, en ik denk veel te veel na over alles wat ik zeg.

Oh, en bij de Etos is mijn favoriete dagcrème al weken uitverkocht. Ik ben een dorpsmeisje, maar soms zou ik graag in de stad willen wonen, want daar heb je tenminste nog meerdere winkels waar je naartoe kan zonder eerst naar een ander dorp te moeten fietsen. Ik ga geen 3 kwartier fietsen voor de andere dichtstbijzijnde Etos.
quote:Tricella schreef op 16 juli 2014 @ 16:14:

Ik erger me aan mezelf, ik kan nooit normaal mijn gedachten op papier krijgen, en ik denk veel te veel na over alles wat ik zeg.

Oh, en bij de Etos is mijn favoriete dagcrème al weken uitverkocht. Ik ben een dorpsmeisje, maar soms zou ik graag in de stad willen wonen, want daar heb je tenminste nog meerdere winkels waar je naartoe kan zonder eerst naar een ander dorp te moeten fietsen. Ik ga geen 3 kwartier fietsen voor de andere dichtstbijzijnde Etos.Bol.com verkoopt etos huismerk. Staat jou crème daar niet tussen?
Ik erger mij aan de menopauze, de ergernis is onbenullig maar liefst wil ik iemand een proces aan doen, zo oneerlijk dat een vrouw daar ook nog eens last van moet hebben (na menstruatie en kinderen krijgen)
inderdaad gemeen helga. Meer dan ergerlijk.

als ik in de menopauze zit, zit mijn dochter ws in de puberteit
quote:as1984 schreef op 16 juli 2014 @ 17:50:

[...]

Bol.com verkoopt etos huismerk. Staat jou crème daar niet tussen?Ja, die staat er inderdaad ook, en ook nog goedkoper dan in de winkel! Bedankt voor de tip!
Ik erger me aan mensen die pUzel zeggen ipv puzzel. Ook erger ik me bovenmatig aan plaatjes op wc papier. Echt, die poplahondjes en rosé roosjes vind ik zo ranzig. Ik koop dus alleen maar wit wc papier met een neutraal patroon zoals ruitjes of geen patroon.
Mensen die in de bios PER SE op de hun toegewezen stoel willen zitten, zelfs als iemand anders daar al zit. Boeiend! Doe niet zo braaf en ga gewoon zitten waar je wilt denk ik dan.
.
quote:Marthe. schreef op 17 juli 2014 @ 00:38:

Mensen die in de bios PER SE op de hun toegewezen stoel willen zitten, zelfs als iemand anders daar al zit. Boeiend! Doe niet zo braaf en ga gewoon zitten waar je wilt denk ik dan.Asociaal
dat dat meisje van die vaseline sprayreclame zichzelf alleen maar aan de voorkant insmeert.

ik zou dan met een half-grauw been rondlopen.
quote:mamavk schreef op 16 juli 2014 @ 01:46:

Ik erger me kapot aan verjaardagskalenders op de w.c. die niet op de juiste maand hangen, die hang ik dus ook altijd op de juiste maand. Scheurkalenders scheurde ik voorheen ook altijd naar de juiste datum, totdat schoonpa daar niet zo gecharmeerd van was, omdat hij al mijn afgescheurde blaadjes nog niet gelezen had

Jaaaaaaa dat heb ik ook! Echt bloedirritant als die 1 of meer maanden niet goed staat.

Of op mijn werk, hebben we een agenda met onderaan van die afscheurhoekjes zodat je ziet bij welke dag je bent. En niemand scheurt dat dus af, grrrrr....
Nououou Marthe, in mijn bioscoop kun je via internet een bepaalde stoel reserveren. Dus als ik een stoel in het midden reserveer, is dat omdat ik niet pal vooraan een nekhernia van het omhoog turen wil oplopen. Dus als jij dan op mijn speciaal uitgezochte stoel zit, kun je opstaan.

edit: en nee, ik ga niet op de stoel naast je zitten als die vrij is, omdat ik geen zin heb in discussies met de volgende reserveerder omdat jij 'niet zo braaf' wil zijn.
Ergernis, niet onbenullig: ik moet perse een bepaalde dag vrij hebben. Helaas stond ik ingeroosterd dus ik mijn best doen om te ruilen. Collega X wilde wel. Maar of ik begreep haar niet, of ze zij het fout, nu hebben we geruild met een dag dat ik ook al werk. En zei heeft voor betreffende dag al afspraken en kosten gemaakt. En hoe IK dat op denk te lossen?

Lekker dan, kan wel janken (en dat doe ik dan ook)
quote:Marthe. schreef op 17 juli 2014 @ 00:38:

Mensen die in de bios PER SE op de hun toegewezen stoel willen zitten, zelfs als iemand anders daar al zit. Boeiend! Doe niet zo braaf en ga gewoon zitten waar je wilt denk ik dan.Oh dus als jij bij Wehkamp een lichtroze maxidress besteld en je krijgt een mintgroene tuinbroek toegestuurd, dan roep je ook ''boeiend, doe niet zo braaf''? Toch ook niet?
Sommige bonusaanbiedingen bij AH. Bijv. vlees. Dan staat er: "Kies 3 voor 8 euro". Dan zitten er óf maar 2 vleessoorten bij ik wil óf je hebt teveel van dezelfde. Ben maar alleen en dan moet ik er zo lang mee doen.

Vind de aanbiedingen van 25% gewoon per soort veel handiger.
quote:Starshine schreef op 18 juli 2014 @ 13:41:

Ergernis, niet onbenullig: ik moet perse een bepaalde dag vrij hebben. Helaas stond ik ingeroosterd dus ik mijn best doen om te ruilen. Collega X wilde wel. Maar of ik begreep haar niet, of ze zij het fout, nu hebben we geruild met een dag dat ik ook al werk. En zei heeft voor betreffende dag al afspraken en kosten gemaakt. En hoe IK dat op denk te lossen?

Lekker dan, kan wel janken (en dat doe ik dan ook)

Even wisselen.

Wel vervelend zeg! En wat voor kosten heeft ze gemaakt?
Kaartjes voor het een of ander.

Hm vreemd dat zij/zei. Niet iets wat ik zomaar verkeerd schrijf. Mijn auto-aanvullen leeft een eigen leven.

anyway, het is opgelost met dank aan een lieve collega.
Met dit weer erger ik me aan zo ongeveer alles en iedereen, dus ik verstop me op mijn donkere slaapkamer met mijn laptop en kijk alleen kitten video's en lees alleen vrolijke topics.
mijn onbenullige ergernis is dat er niet iedereen onder zijn zakelijke mail zijn handtekening zet, dus als ik dan iemand wil bellen dan moet ik eerst het telefoonnummer opzoeken. Zet het er gewoon onder! stuk makkelijker.
never a failure, always a lesson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven