Ongesteld in bad ?

06-02-2010 22:00 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, wie van jullie gaat tijdens de menstruatie baden ?

Ik heb op die dagen vaak zo'n zin in een bad, maar weet niet of dat geen kwaad kan. Met een tampon kan het natuurlijk wel maar die gebruik ik liever niet.
quote:Java schreef op 06 februari 2010 @ 22:25:

Het vloeien stopt inderdaad tijdelijk, als je in bad zit. Dus gewoon lekker doen, zonder tampon, want die zuigt zich toch alleen maar vol met water.Dat hoor ik wel vaker, maar dat is mij nog nooit gebeurd, ook niet met zwemmen.
Known to cause insanity in laboratory mice
Leuke foto's

Was geloof ik een domme vraag....
Stoppen is een groot woord maar er komt niet veel uit. Het is zoals Margaretha zegt: als je perst komt er wel wat uit maar gewoon tijdens een kwartier of twintig minuten in bad zitten niet. Als je op staat spoel je je even af en weg is het eventuele bloed dat er wel uit komt als je op staat.

Ik vind het juist fijn, een warm bad als ik ongesteld ben. Lekker ontspannen en dan heb ik ook eventjes geen buikpijn.
quote:Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:25:

Oh Ann Liv ik doe dat ook heel vaak hoor

Ik bedoelde eigenlijk, als je gewoon ligt komt er niet eens bloed uit dus no problemo.

Dacht al dat ik een onwijze smeerlap was.

Ik kan me ook zo slecht voorstellen dat een vrouw dit post. Volgens mij was het eerste wat mijn moeder zei toen ik ongesteld bleek: joh neem een lekker warm bad, daar knap je van op.
Nee, hoor, domme vragen bestaan niet.

En ik heb er in ieder geval lol aan beleefd.

Serieus, ga lekker in bad. Juist als je menstrueert is dat warme water zo lekker.

Mèn, ik wou dat ik een bad had op van die dagen.
quote:shirley40 schreef op 06 februari 2010 @ 22:26:

Leuke foto's

Was geloof ik een domme vraag.... Zeg maar snel dat je onder de 16 jaar bent. Dan hebben we het er niet meer over.
Gadver Lys, die foto's! Komen die uit een horrorfilm ofzo?
Dat een tampon water opzuigt zou ook mijn angst zijn maar ik denk dat dat ook bullshit is. Als dat zou kunnen zou dat ene meisje van een ander topic een tijd terug dus ook zwanger kunnen zijn geworden van zwemmen in water waarin een kerel geëjaculeerd had?

Leuke foto's

Nee hoor, helemaal geen domme vraag. Ik kan me wel voorstellen dat je je het af vraagt en het ook niet zo uit wil proberen. Maar het kan dus echt geen kwaad.

Ik zou zeggen: stap lekker in bad en have a happy period!
quote:Ann Liv schreef op 06 februari 2010 @ 22:28:

[...]

Dacht al dat ik een onwijze smeerlap was.

Ik kan me ook zo slecht voorstellen dat een vrouw dit post. Volgens mij was het eerste wat mijn moeder zei toen ik ongesteld bleek: joh neem een lekker warm bad, daar knap je van op.Neuh, ik snap het juist nooit als vrouwen iets, wat dan ook, vies vinden aan hun menstruatie.
quote:Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:25:

[...]

Echt? Waarom denk je dat het onzin is? Ik ben al meer dan tien jaar ongesteld en als ik in bad lig vloei ik nooit. Pas als ik opsta.Ervaring
Nee joh, gewoon gegoogled op rood en bad.

(ik ben wel foto's tegengekomen met lichaamsdelen, die heb ik fijn overgeslagen)

Als het te ranzig is haal ik ze wel weg hoor. Mijn gevoel voor humor komt niet altijd over.

Iemand problemen met de foto's? Lamahore
quote:Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:31:

Dat een tampon water opzuigt zou ook mijn angst zijn maar ik denk dat dat ook bullshit is. Als dat zou kunnen zou dat ene meisje van een ander topic een tijd terug dus ook zwanger kunnen zijn geworden van zwemmen in water waarin een kerel geëjaculeerd had?Ik heb het eens gehad dat een tampon zich half vol had gezogen met water Toen zat ie niet helemaal goed. Te ver naar voren zal 'k maar zeggen.
quote:kaetje schreef op 06 februari 2010 @ 22:31:

[...]

Nee hoor, helemaal geen domme vraag. Ik kan me wel voorstellen dat je je het af vraagt en het ook niet zo uit wil proberen. Maar het kan dus echt geen kwaad.

Ik zou zeggen: stap lekker in bad en have a happy period!
Maar Jala, komt dat dan niet omdat je wat perst? Zo lang ik me ontspan en blijf liggen komt er bij mij niks uit moet ik zeggen. Pas als ik mijn spieren aan span of pers kan er wat uit komen. Maar dan nog, die paar druppels in zo'n groot bad... Als ik er uit ga spoel ik me goed af en weg is het.
quote:kaetje schreef op 06 februari 2010 @ 22:31:

[...]

have a happy period!
Volgens mij is het geen fabel dat tampons water opzuigen. Vooral als je zwemt gebruik je je bekkenbodemspieren volgens mij wel. De vraag is alleen hoe erg het is als er extern vocht in de tampon komt. Volgens mij is dit geen ramp als je hem niet te lang laat zitten.

En dat vies zijn van jezelf begrijp ik ook niet. Als je je lijf elke drie weken smerig vindt, lijkt me dat heel naar.

Leuke foto's

Nee hoor

Gewoon lekker in bad gaan zou ik zeggen!
Dat zeg ik....
Ok Kaetje dus dat houdt in dat dat water wel een stukje naar binnenkomt normaal gesproken!!!!!!!!!!
quote:Ann Liv schreef op 06 februari 2010 @ 22:36:

Volgens mij is het geen fabel dat tampons water opzuigen. Vooral als je zwemt gebruik je je bekkenbodemspieren volgens mij wel. De vraag is alleen hoe erg het is als er extern vocht in de tampon komt. Volgens mij is dit geen ramp als je hem niet te lang laat zitten.

En dat vies zijn van jezelf begrijp ik ook niet. Als je je lijf elke drie weken smerig vindt, lijkt me dat heel naar.Dat is geen fabel nee. Maar het is toch helemaal niet erg als je tampon wat water opzuigt? Hij geeft het niet 'stiekem' weer af aan de andere kant of zo. En als dat wel zo was, zou het nog steeds hetzelfde water zijn waar je toch al in lag. Hij wordt alleen wat zwaarder, maar dan verwissel je hem toch?
Dat zeg ik....
Ja, dat denk ik ook wel Margaretha. Misschien dat het daarom het bloeden ook wel wat tegen houdt?
Een tampon zuigt zich vol met water als je zwemt (hangt vooral af van hoe fanatiek je zwemt en de spierinspanning die je verricht), Als hij vol met water zit wordt de tampon te zwaar (verliest de strijdt tegen de zwaartekracht) en wil er heel graag uitkomen. Zit echt niet lekker meer dan.
Ja Ann Liv, ik heb een trauma, ik hoorde vroeger altijd zo vaak (op school niet van mijn moeder ofzo) dat maandverband echt ranzig was, tampons veel hygiënischer, etc. Ik ben zo licht ongesteld dat ik geen tampons kan gebruiken, vroeger deed ik dat dan wel, was een klein drama altijd en deed soms best wel zeer, maarja, maandverband is vies.

Nu weet ik wel beter, maar nog regelmatig hoor ik volwassen vrouwen dat soort bullshit zeggen (trouwens toen ik ging verhuizen naar het buitenland hoorde ik hetzelfde maar dan andersom: zo tampons zijn echt ran-zig, dat je dat dan lekker binnenin je laat broeien). Of 'schaamhaar is onhygiënisch' en meer van die onzin.

Ik ben er dus nogal gevoelig voor
kan helemaal geen kwaad gewoon lekker badderen
quote:websje schreef op 06 februari 2010 @ 22:37:

[...]

Dat is geen fabel nee. Maar het is toch helemaal niet erg als je tampon wat water opzuigt? Hij geeft het niet 'stiekem' weer af aan de andere kant of zo. En als dat wel zo was, zou het nog steeds hetzelfde water zijn waar je toch al in lag. Hij wordt alleen wat zwaarder, maar dan verwissel je hem toch?Juist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven