Ongesteld in bad ?

06-02-2010 22:00 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, wie van jullie gaat tijdens de menstruatie baden ?

Ik heb op die dagen vaak zo'n zin in een bad, maar weet niet of dat geen kwaad kan. Met een tampon kan het natuurlijk wel maar die gebruik ik liever niet.
Ohja Kaetje dat is natuurlijk logisch! Ik had het gewoon voor waar aangenomen zond verder over na te denken. Zo zie je maar waar dit soort topics weer goed voor zijn
Ik heb eens gelezen dat je in een normaal zwembad kan zwemmen zonder tampon omdat het koude water zorgt dat je tijdelijk even niet vloeit.

Ik zou er zelf nooit aanbeginnen, maar goed.

Helemaal het moment van weer uit het water stappen lijkt me niet zo chique.

In bad heb je warm water, denk dat het dan niet zo werkt. Ik doe wel een tampon in dan, omdat ik toch echt wel bloed verlies als ik in bad zit en dat vind ik niet fris.

Ben nu zwanger dus heb dit probleem hopelijk wat maandjes niet :-)

Hoewel ik volgens mij nu niet in een heet bad mag, maar da's weer een ander verhaal.
Doet me denken aan een avond toen ik een jaar of 12 was. Ik was met mijn buurmeisje van ook 12 alleen in het huis van mijn ouders. Onze ouders en de andere buren hadden samen een bbq voor de volwassenen. Wij hadden de niet geringe verzameling maandverband, tampons en inlegkruisjes uit de meterkast getrokken en van alles wat op het aanrecht uitgestald. Met oranje vruchtensap en water testten we de opnamecapaciteit van de verschillende materialen uit. Het aanrecht lag bezaaid met rotzooi. En er stonden glazen met water waarin volgezogen tampons hingen. Wij stonden daar als ware wetenschappers met opgestroopte mouwen bloedserieus het geheel te bestuderen. Maar wat wij niet konden zien: buiten in het donker stond mijn moeder voor het keukenraam de helder verlichte keuken in te kijken. Ze heeft zo mogelijk lang haar lachen in staan houden tot ze haar plas bijna niet meer op kon houden en wel naar binnen moest om naar de wc te rennen.
Ik zit nooit in bad, maar onder de douche stroomt 't er toch wel aardig uit. Door warm heet water wordt het juist vloeibaarder. Nu is het in de douche natuurlijk geen probleem want dan stroomt 't gelijk weg, maar in bad lijkt me idd nogal smerig. Doe toch gewoon 'n tampon in voor je in bad gaat om risico's te voorkomen.
was te prive
"Shirley40" (Yeah right) moet een rukker man zijn. Je vraag beginnen met 'dames'? Yikes, dat doen vrouwen doorgaans niet. En dan de vraag an sich. Kom op zeg.
't Is al met al een heel gedoe
quote:kaetje schreef op 06 februari 2010 @ 22:43:

Doet me denken aan een avond toen ik een jaar of 12 was. Ik was met mijn buurmeisje van ook 12 alleen in het huis van mijn ouders. Onze ouders en de andere buren hadden samen een bbq voor de volwassenen. Wij hadden de niet geringe verzameling maandverband, tampons en inlegkruisjes uit de meterkast getrokken en van alles wat op het aanrecht uitgestald. Met oranje vruchtensap en water testten we de opnamecapaciteit van de verschillende materialen uit. Het aanrecht lag bezaaid met rotzooi. En er stonden glazen met water waarin volgezogen tampons hingen. Wij stonden daar als ware wetenschappers met opgestroopte mouwen bloedserieus het geheel te bestuderen. Maar wat wij niet konden zien: buiten in het donker stond mijn moeder voor het keukenraam de helder verlichte keuken in te kijken. Ze heeft zo mogelijk lang haar lachen in staan houden tot ze haar plas bijna niet meer op kon houden en wel naar binnen moest om naar de wc te rennen.
Dat zeg ik....
Zwembadwater is meestal niet zo schoon, dus echt fris vind ik het niet zo een doordrenkte tampon met zwembadwater, waar dus in gespuugd, geplast, gekokhalst, gesnoten, gechloord, ge-, nou ja,je hebt het plaatje nu wel denk ik wordt.
quote:Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:39:

Ja Ann Liv, ik heb een trauma, ik hoorde vroeger altijd zo vaak (op school niet van mijn moeder ofzo) dat maandverband echt ranzig was, tampons veel hygiënischer, etc. Ik ben zo licht ongesteld dat ik geen tampons kan gebruiken, vroeger deed ik dat dan wel, was een klein drama altijd en deed soms best wel zeer, maarja, maandverband is vies.

Nu weet ik wel beter, maar nog regelmatig hoor ik volwassen vrouwen dat soort bullshit zeggen (trouwens toen ik ging verhuizen naar het buitenland hoorde ik hetzelfde maar dan andersom: zo tampons zijn echt ran-zig, dat je dat dan lekker binnenin je laat broeien). Of 'schaamhaar is onhygiënisch' en meer van die onzin.

Ik ben er dus nogal gevoelig voor

Wat een bloedtrauma. Ik gebruik ook lang niet altijd tampons, omdat ik dankzij anticonceptie erg licht ongesteld ben. Ik ben al lang blij dat ik het niet met katoenen doeken hoef te doen zoals een paar decennia geleden.

Waar ik wel een trauma aan heb overgehouden is het woord ongesteld. Mijn moeder had heeft de neiging om dat woord niet hardop te willen zeggen. Dus wel: o schat, heb je buikpijn? Komt het omdat je ongesteld bent? Ik had dat vroeger ook altijd als ik ongesteld was. Maar zoals je weet ben ik al jaren niet meer ongesteld. Heerlijk. Behalve de opvliegers dan. Alsof mensen om je heen die lege plekken in de zinnen niet zelf in kunnen vullen.
Ik vind het heerlijk om in bad te gaan dan, jammer dat ik geen bad meer heb. Bij mij stopt het bloeden ook niet (het is niet veel, maar zwemmen zonder tampon is niet aan te raden. Ik hoop trouwens dat er geen vrouwen zijn die dat doen....zwemmen zonder tampon als ze ongesteld zijn brrrrr, maar goed da's off-topic.)

Oja en en gewoon even nadouchen.
@Pingu, Ok, wat zou een man nou voor reden hebben om zo'n vraag te stellen?

Trouwens, ik begin ook wel met 'dames', dat slaat dus nergens op.

Joh, laat mensen gewoon hun vragen stellen....
Kaetje!
Ik weet het niet, ik vertrouw het niet. Welke vrouw zou zo'n vraag nou stellen? Ik vermoed toch een beetje een hengelaar naar verhalen van 'als ik in bad ga dan'.....
quote:elninjoo schreef op 06 februari 2010 @ 22:43:

Ik zit nooit in bad, maar onder de douche stroomt 't er toch wel aardig uit. Door warm heet water wordt het juist vloeibaarder. Nu is het in de douche natuurlijk geen probleem want dan stroomt 't gelijk weg, maar in bad lijkt me idd nogal smerig. Doe toch gewoon 'n tampon in voor je in bad gaat om risico's te voorkomen.

Hoe kom je nou daaaar bij??

Het is trouwens heel makkelijk uit te leggen waarom je in bad (zo goed als)niet vloeit. Punt 1, je ligt stil en houd je spieren ontspannen. Punt 2, water geeft een natuurlijke tegendruk, logisch dat het in het lichaam gehouden wordt.
Ja, dat vind ik echt.
Nou ja, als het een man is... Dan weet ie nu hoe ongestelde vrouwen in bad gaan haha..

T maakt mij niet uit, k vind het zelf ook wel interessant :-)
En anders maar gewoon een kruuk op de buuk.
quote:Pingu schreef op 06 februari 2010 @ 22:50:

Ik weet het niet, ik vertrouw het niet. Welke vrouw zou zo'n vraag nou stellen? Ik vermoed toch een beetje een hengelaar naar verhalen van 'als ik in bad ga dan'.....Ik moet eerlijk zeggen dat deze gedachte ook even door mijn hoofd schoot.............
Elninjoo, vraagje, vind jij een bloedneus ook ranzig?

Ik bedoel, ik maak mezelf wel schoon nadat ik er één gehad heb, maar ik ga niet hysterisch moeilijk doen van ik moet Nu Dat Smerige Bloed Van Mijn Kin Af! Zo zie ik het ook met menstrautie, als ik toevallig mijn haar sta te wassen en er stroomt bloed richting mijn enkels zal ik toch echt effe moeten wachten tot ik de shampoo in mijn haar heb zitten voor ik actie onderneem hoor!

Kaetje, heerlijk verhaal!

Katoeneke, ik dacht meer andersom, niet dat ik bang ben dat het niet zo schone water in de ingang van mijn vagina komt, maar meer dat als het water wat ik in mijn gezicht en op mijn lippen krijg dus al een aantal vaginaspoelingen gedaan heeft!!!!
quote:chocolatelover schreef op 06 februari 2010 @ 22:53:

En anders maar gewoon een kruuk op de buuk.Of een kurk in de purk.
quote:chocolatelover schreef op 06 februari 2010 @ 22:48:

@Pingu, Ok, wat zou een man nou voor reden hebben om zo'n vraag te stellen?

Trouwens, ik begin ook wel met 'dames', dat slaat dus nergens op.

Joh, laat mensen gewoon hun vragen stellen....

Weleens van het woord fetisjisme gehoord?

Vind zo een vraag gewoon een pubervraag of een vraag van een of andere trekgeit die het graag op vloeiend rood doet, niet een vraag van een vrouw die zich nou al een aantal jaren serieus afvraagt of ze met haar ongestelde poes in haar bad kan stappen. Wellicht kraakt het emaille van het bad, maar je poes blijft in tact.
quote:Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:54:

[...] maar meer dat als het water wat ik in mijn gezicht en op mijn lippen krijg dus al een aantal vaginaspoelingen gedaan heeft!!!!
Precies Katoeneke, ik dacht meteen aan een 'tampon/maandverbandfetisjist'.

Nooit vermoed dat ik dit woord ooit zou tikken en dat het begrip uberhaupt zou bestaan...maar hee, er bestaan gekkere fetisjismen...
in een zwembad, margaretha? Och, zou ik me eerder druk maken over het aantal ongewassen leuters die daar weer eens in de week worden gehangen. Over puberjongetjes die wat, eh, van de rel raken door het zoenen van een meisje in het diepe. Over kindertjes die toch maar niks willen missen en dan in de waterglijbaan plassen. Over schurftvoeten en klotsende oksels. Nou ja, als je er over na gaat denken kun je nooit meer naar het zwembad. Toch krijg je er over het algemeen niks van, dus zal t met de ranzigheid wel meevallen.
[quote]Margaretha2 schreef op 06 februari 2010 @ 22:54:

Elninjoo, vraagje, vind jij een bloedneus ook ranzig?

Ik bedoel, ik maak mezelf wel schoon nadat ik er één gehad heb, maar ik ga niet hysterisch moeilijk doen van ik moet Nu Dat Smerige Bloed Van Mijn Kin Af! Zo zie ik het ook met menstrautie, als ik toevallig mijn haar sta te wassen en er stroomt bloed richting mijn enkels zal ik toch echt effe moeten wachten tot ik de shampoo in mijn haar heb zitten voor ik actie onderneem hoor!

Kaetje, heerlijk verhaal!

Katoeneke, ik dacht meer andersom, niet dat ik bang ben dat het niet zo schone water in de ingang van mijn vagina komt, maar meer dat als het water wat ik in mijn gezicht en op mijn lippen krijg dus al een aantal vaginaspoelingen gedaan heeft!!!![/quote]

Hahaha lig in een deuk om je tekst. En maar zeggen dat vrouwen geen humor hebben, ech wel!!
LOL ik lig echt dubbel van het lachen hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven