Onzin klets en zeurtopic part deux

15-11-2019 09:12 3004 berichten
Feest! Happy new topic! :cheer2: :cheer: :puh: B-)

Deel 1 is alweer volgekletst!
Heb je wat leuks te vertellen of te zeuren, wees welkom!!

Link naar het vorige topic: viewtopic.php?f=8&t=444222&p=30045299&start=#p30045299
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 22:34
48.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
19-03-2020 12:04
Ben het nu al zat en we moeten nog even. Ik vlieg straks langs de bloemenwinkel. Heb ik wat fleurigs om naar te kijken. Stom gedoe en Zo op alles letten. Normaal ga je daar gewoon door met wat kleine kwaaltjes.
Goed idee bloemen halen, zal ik de komende dagen ook eens doen.
En inderdaad wat je zegt normaal ga je gewoon door.
Hier ook geklapt woensdag. En gisteren alleen. Vanavond weer.
Vooral voor de mensen die risico lopen en doorgaan. Denk er de hele tijd aan.

Mijn kinderen hebben voor thuis lesstof
Tussendoor gaan we even naar buiten. Hangt rare sfeer. De enne draait hoofd weg en zwijgt. Andere begroet wel kort. Enkele mensen met sjaals voor de mond gezien. Vanmorgen eerste kapje getroffen. Heel apart. Maar goed, we moeten er doorheen en beste van maken en hopen
Kapjes zie ik hier wel al een tijdje her en der voorbij komen maar ik woon in een wijk met veel expats uit Azië en die zijn dat gewend denk ik.

Ik maakte me dus eigenlijk niet zo’n zorgen maar ik heb wel astma. Heb er niet altijd veel last van behalve als ik verkouden ben of heel er actief ga rennen ( wat ik dus nooit doe :P ) en nu heb ik dus wel een meh gevoel. En dat heb ik wel vaker zoals jullie weten en denk ik er verder niet over na maar ja nu ik hier zo zit..
Oei Dolf, oppassen dus.

Ik trok het vanmorgen even niet meer, na een uur proberen te werken thuis dus ik ben net even een uurtje naar kantoor geweest. (5 minuten van mijn huis, op de fiets)
Daar was het rustig, maar heb me toch even een uur nuttig kunnen maken, en nu ga ik lekker weekend houden... min of meer want het is echt even raar allemaal nu, ik blijf redelijk nuchter maar ik heb idd ook wel een meh gevoel, maar meer mentaal dan lichamelijk haha...
Hoop echt dat dit niet te lang gaat duren..
Gelukkig dat het nu is en niet midden in de zomer. Je zal dan maar net je vakantie hebben geboekt en dus vast zitten ergens in verweggistan.

Nu is het hopelijk in april/mei rustiger en kunnen we weer wat plannen gaan maken.
Goed idee van die bloemen trouwens, volgens mij is hier de bloemist open. Ik ga straks toch even wandelen, dan loop ik die straat in en kijk ik wel of ie open is. Even iets vrolijks in huis halen.
ik zie ze veel, maar mondkapjes helpen alleen als je iedere keer dat je op straat gaat schone neem en deze weg gooit. zelfde verhaal net handschoenen.

want het virus blijft op het kapje liggen
Relax we're all crazy, it's not a competition
dolfje schreef:
19-03-2020 11:02
En wat doe je ermee als het klaar is? Niet om iemand voor het hoofd te stoten maar ik vind wat ik zo online zie niet mooi genoeg om aan de muur te hangen ..
Ik ben nu met deze bezig: https://www.vouchervandaag.nl/diamond-p ... MAQAvD_BwE

En ik heb iemand gesproken die een klok heeft gemaakt, in de 4 jaartijden. Supergaaf, die wil ik dus ook gaan maken, en op laten hangen ;) En de kat en tijger komt hier ook aan de muur.

Dit is die klok, alleen had zij hem niet vierkant maar rond. https://hobby-4u.com/products/4-seizoen ... SEQAvD_BwE
Kwebbeltje91 schreef:
19-03-2020 12:40
Gelukkig dat het nu is en niet midden in de zomer. Je zal dan maar net je vakantie hebben geboekt en dus vast zitten ergens in verweggistan.

Familie van mij zit momenteel in Spanje in lockdown. Dat is niet leuk hoor, je mag gewoon echt je huis niet meer uit.
RikM schreef:
19-03-2020 12:53
Familie van mij zit momenteel in Spanje in lockdown. Dat is niet leuk hoor, je mag gewoon echt je huis niet meer uit.
Heftig!
Ik zie op twitter ook best veel verhalen van mensen die zeggen: Juist lekker toch, kun je langer van je vakantie genieten

:facepalm: Ik zou binnenkort op stedentrip naar Parijs gaan met een vriendin, maar we hebben expres nog niet geboekt.
Ik hoorde trouwens dat men in Spanje elkaars honden uitleent, zodat ze toch even naar buiten mogen. :proud:
Ik ken niemand met een hond :( Nou ja, mijn moeder heeft er 1. Maar heb geen contact meer met haar :P
RikM schreef:
19-03-2020 13:03
Ik hoorde trouwens dat men in Spanje elkaars honden uitleent, zodat ze toch even naar buiten mogen. :proud:
Mijn man zei gisteren ook al “ zullen we nog snel even een hond halen” :P
Ik zag net iemand met een prachtige golden retriever lopen :flirting:

Ik heb net een mooi paasstukje gescoord. Ik was waarschijnlijk op tijd want de bloemiste zat erover te denken om te sluiten. Ze heeft nauwelijks nog klanten. Ik kreeg nog een gratis bosje bloemen mee :)
RikM schreef:
19-03-2020 12:53
Dat lijkt me ook wel heftig, dan komen de muren gewoon op je af lijkt mij...
Wel grappig, van die honden..

Zo hier is weer heel veel zooi weg, ik zou dat samen weg gaan brengen met mijn moeder, die door haar leeftijd in de risicogroep zit en ze vond het beter om alleen naar de kringloop en afvaldinges te gaan...
Anyway, ik heb lekker veel ruimte nu in huis. Wat kan een mens veel rotzooi verzamelen, ongelovelijk :bonk:
Phoebemeaculpa schreef:
19-03-2020 15:50
Wat kan een mens veel rotzooi verzamelen, ongelovelijk :bonk:

Jij hebt een extra kamer geloof ik? Dat is heel gevaarlijk want dan bewaar je alles. In een vorige woning hadden wij een hele grote zolder en je wil niet weten wat voor rommel daar uitkwam toen we gingen verhuizen. Wat een mens allemaal niet bewaart! :facepalm:

Nu woon ik veel kleiner en heb ik simpelweg geen ruimte om dingen te bewaren (hamsteren is al een uitdaging ;) ). Dus alle overbodige spullen gaan meteen weg.
Wij wonen in een appartement en zijn hier komen wonen met alleen het hoognodige, hadden nl veel weggedaan. Inmiddels zijn we vorig jaar alweer 2 keer naar de stort geweest en dit jaar al naar de tweedehands winkel om spullen weg te brengen en nog hebben we teveel troep.
Lezen over paasstukje triggerde met tot het kopen van paaseieren, eens zien hoe snel ze opgaan... :A:

In de super zijn ze bezig plastic schermen voor de kassa´s op te hangen en geld gaat zonder handcontact heen en weer. En er zijn strepen op de grond gemaakt om wachtenden op afstand van elkaar te houden.
Hamsteren lijkt nu wat te minderen, na mij had iemand 1-2 pakken toiletpapier (in de bonus nu). Ik heb nog wat gekocht uit de categorie Lekker-veel-voordeel. Ik weet niet zeker of ze dat tot voor kort hamsteractie zouden hebben genoemd..

Zag op facebook de bewering dat een supermarkt het biermerk in de aanbieding heeft en daar kwam het nodige commentaar op. Was en ben te lui om te zoeken of het echt een actuele aanbieding is maar gok maar zo dat acties meerdere weken van te voren gepland worden. Eén van mijn appgroepen heeft het biertje als groepsafbeelding genomen in ieder geval :biggrin:
Vorige huis had ook een zolder. Moet nog steeds verder met Marie-kondo-en maar schuif dat erg makkelijk voor me uit. Vooralsnog is de kringloop wel open, misschien toch eens wat inleveren voordat ze misschien sluiten..
Heb ooit besloten vooral geld uit te willen geven aan ervaringen en souvenirs te beperken tot een koelkastmagneet of een mok ofzo. Ik zal maar niet zeggen wat ik van de laatste reis allemaal als souvenir heb.... :bonk:

Heb geen geduld voor fysieke legpuzzels, zelfs niet voor digitale op laptop of app. Diamond painting hoef ik dan niet over na te denken dat scheelt.
Voor zolang ik er geduld voor opbreng doe ik schilderen op nummer op mijn telefoon.
RikM schreef:
19-03-2020 16:51
Jij hebt een extra kamer geloof ik? Dat is heel gevaarlijk want dan bewaar je alles. In een vorige woning hadden wij een hele grote zolder en je wil niet weten wat voor rommel daar uitkwam toen we gingen verhuizen. Wat een mens allemaal niet bewaart! :facepalm:

Nu woon ik veel kleiner en heb ik simpelweg geen ruimte om dingen te bewaren (hamsteren is al een uitdaging ;) ). Dus alle overbodige spullen gaan meteen weg.
Ik heb 2 grote slaapkamers en een extra, vrij klein kamertje (vooral als ik die vol rotzooi stop... :$)...
Met de verhuizing heb ik al een hele hoop weggesmeten dus het valt mee maar met inwendige kasten en dit soort ruimtes is er idd ook wel een gevaar dat je toch meer bewaard (en om eerlijk te zijn, ik houd niet erg van opruimen, dan neig je ook om veel te bewaren...) dus klopt wel een beetje, maar vergeleken met mijn vorige huis wat een stuk groter was valt het wel mee.
Klinkt gek maar ik voel me opgelucht en kilo's lichter nu ik veel opgeruimd en weggesmeten heb... als je eenmaal begint wil je bijna niet meer ophouden.

En inderdaad, wat bewaart een mens veel onzin zeg... :$ :facepalm:
Oww trouwens, nog een voordeel van opruimen is dat je ook veel dingen terug vindt die je kwijt was of niet eens meer wist dat je ze nog had. Dat is echt leuk...

Watervrouw, geniaal idee, een legpuzzel. Dat is echt lang geleden dat ik dat deed, ik heb er nog 1 liggen dus daar kan ik dit weekend eens aan beginnen. Goed idee van je.
Drie jaar geleden een legpuzzel van vakantieland meegenomen. Nu de vraag: zal ik hem ooit gaan leggen? :?:
Er wordt wel flink gepuzzeld zie ik her en der op Facebook.
Ik heb dus een lamdag en hang op de bank. Hopelijk voel ik me snel beter. Niet ziek maar ook niet fit.
@lockdown, ik zou knettergek worden, ik ben net een hond wat dat betreft ik moet minstens elke dag even naar buiten.

ik ben jaloers op iedereen die ''groot''huis heeft. :-P :wtf:
ik woon ook in een appartement (30 vierkante meter) niet zo heel groot dus onze spullen staan overal en nergens heb geen extra hok of berging... :roll:

heb niet zo heel veel spullen (wel een flinke dvd & boeken collectie waarvan de helft bij mijn ouders ligt) ga de komende weken echt ff huishouden zodat wanneer de IKEA open is ik eindelijk een salon tafel kan kopen.

maar dat van rommel herken ik maar al te goed :lol: sinds ik uit huis ben is mijn oude kamer gebombardeerd tot rommelhok/ kantoor van mijn vader. en mijn prachtige kleding kast hangt nu redelijk vol met kleding

@watervrouw :hihi: ik kruip dan meteen in mijn bubbel, vond gister ook een kleurboek dat ik ooit had gekocht :lol: soms mis ik mijn kindertijd :sigh:
ooh vertel mijn moeder en ik zijn ook souvenir junkies :lol: vooral mijn moeder heeft echt prachtige dingen waaronder ook, souvenirs die ze van mijn oma heeft overgenomen. tot n toe heb ik vooral veel foto's (nog iets voor op mijn to-do-lijst) paar magneetjes en sneeuwbollen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik denk niet dat er een lockdown komt.

Ik heb nog wat legpuzzels in mijn hobbykast :P Maar wil eerst mijn painting afhebben. Heb hem ongeveer voor de helft af nu.
Heel erg maar een lamdag is mij de hele week nog niet gelukt... (klinkt raar maar dat is dan denk ik weer het voordeel van chronische vermoeidheid, je wordt heel erg handig in plannen, timen en je tijd praktisch indelen.. (ok ik ben ook niet erg goed in op mijn kont zitten...En dat is best jammer eigenlijk want soms is het best lekker en ook goed voor me)
Even ontopic, ik gooi liever geen eten weg maar nu kon ik niet anders...
Ik had diepvriesbami, het rook naar natte hond en zo smaakte het ook en ik trok het echt niet, ook niet met satésaus dus ik heb het weggemikt en even snel een broodje vega champignonburger met een salade in elkaar geflanst, en dat is een stuk lekkerder...

Wat heeft Phoebs Stemband hiervan geleerd..? Kappen met te makkelijk en weer wat meer gaan koken. Dat is lekkerder, prutsen in de keuken vind ik best leuk en voorlopig heb ik toch tijd nu...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven