Onzinnige ergernissen 2

15-08-2026 09:26 177 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.

Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.

Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.

Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.

Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.

Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.

Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.

En nu jullie weer!
Joppie schreef:
19-08-2026 16:09
Haha, zo'n loopje, ik ben breed en kan niet met mijn armen langs mijn lijf lopen :mrgreen:
Precies dat! :proud:
Ik erger mij aan het raam van mensen bij mij in de straat. Wonen er al anderhalf jaar en hebben tijdens het klussen iets op hun raam geplakt gehad tegen de inkijk. Na het klussen prachtige Luxaflex opgehangen en die lijmresten gewoon laten zitten…Op alle punten zijn ze pietjes preciesjes, maar dit is een blinde vlek denk ik bij ze en ik onzinnig erger me kapot aan iedere keer als ik het zie. Waarom niet ff met stickerfoetsie je raam schoonmaken?
Mensen die vanille uitspreken als vanilje
Dat t forum weer ontzettend traag is
smorre wijzigde dit bericht op 19-08-2026 19:28
Reden: Dubbel
92.21% gewijzigd
.
smorre wijzigde dit bericht op 19-08-2026 19:27
Reden: .
0.00% gewijzigd
smorre schreef:
19-08-2026 19:26
Mensen die vanille uitspreken als vanilje
Oeh ja, vreselijk! Mijn sportschoolinstructrice spreekt taille altijd uit als talje; in dezelfde orde van erg.
Nothing happens for a reason
Over sportschool instructrices gesproken, ook een ergernis, die dan hele verhalen op gaan hangen tijdens een les door dat microfoontje😏 of tijdens de cooling down.
Mensen die een zonnebril dragen als de zon niet schijnt.
yesss schreef:
19-08-2026 19:39
Over sportschool instructrices gesproken, ook een ergernis, die dan hele verhalen op gaan hangen tijdens een les door dat microfoontje😏 of tijdens de cooling down.
Sportschool instructrices irriteren mij sowieso al.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
DeeDee76 schreef:
19-08-2026 21:07
Haha, ik heb migraine en dan is soms het licht buiten toch te fel, ook als de zon niet schijnt.
En dan draag ik een zonnebril. 😎
DeeDee76 schreef:
Ik ga wel eens incognito. 😎 🕶
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
DeeDee76 schreef:
Ik draag bijna altijd een zonnebril, ook als het zwaar bewolkt is. Het licht kan dan nog steeds fel zijn.
Jankerd
En trouwens, de zon schijnt altijd ;)
Jankerd
Djessy schreef:
19-08-2026 22:38
En trouwens, de zon schijnt altijd ;)
Wat een deprimerende gedachte.
De bizarre reclames op Viva. Ik krijg ze nu voor een wallabag, mombag en swaddle. Alleen bij die mombag kan ik me iets voorstellen, en zelfs als ik jonge kinderen zou hebben, zou ik een afkeer hebben van zulk hip gedoe.
Doe even normaal zeg. Of bied ook die dadbag aan.
kamillet wijzigde dit bericht op 19-08-2026 23:24
1.11% gewijzigd
Solomio schreef:
19-08-2026 22:44
Wat een deprimerende gedachte.
Ja best wel.
Jankerd
Djessy schreef:
19-08-2026 22:37
Ik draag bijna altijd een zonnebril, ook als het zwaar bewolkt is. Het licht kan dan nog steeds fel zijn.
Ik draag ook vaak een zonnebril en een commentaar wat ik daar altijd op kreeg. Ik be gewoon heel gevoelig :cry:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Het intro-deuntje van de tv-serie "Ik vertrek". Zelf al 100 jaar woonachtig in het buitenland binge-watch ik af en toe oude afleveringen. Als ik niet oplet en het niet DIRECT kan overslaan/stoppen (meestal omdat ik net met m'n hand in een bak met vette chips zit) en het misschien wel 5 seconden aan moet horen heb ik zeker een half uur de pest in.
Joppie schreef:
20-08-2026 08:47
Ik draag ook vaak een zonnebril en een commentaar wat ik daar altijd op kreeg. Ik be gewoon heel gevoelig :cry:
Commentaar kreeg ik vaak ook. Zelf een keer te horen gekregen dat ik provoceerde...terwijl ik die dag oogpijn had.
MadameBijoux schreef:
20-08-2026 09:18
Commentaar kreeg ik vaak ook. Zelf een keer te horen gekregen dat ik provoceerde...terwijl ik die dag oogpijn had.
Mijn hemel hoe dan :facepalm:
Provoceren omdat je een zonnebril draagt.
Jaren geleden zei iemand tegen mij: " jij lacht ook altijd'.
Het is ook nooit goed :@@:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
20-08-2026 14:34
Mijn hemel hoe dan :facepalm:
Provoceren omdat je een zonnebril draagt.
Jaren geleden zei iemand tegen mij: " jij lacht ook altijd'.
Het is ook nooit goed :@@:
Mensen zijn gewoon raar. Misschien moest degene zonodig wat zeggen. Maar ik ga het niet iedereen na de zin maken en draag mijn zonnebril wanneer ik dat wil. :lol:
Als mensen beweren dat de uitspraak:"Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" van Pippi Langkous afkomstig is en ik vervolgens uitleg dat ik de boeken over haar allemaal heb gelezen en het er niet in staat en zelf AI zegt dat het niet haar uitspraak is en het dan nog niet willen geloven en me aankijken alsof ik het allemaal verzonnen heb. 😵‍💫
MadameBijoux schreef:
20-08-2026 17:20
Als mensen beweren dat de uitspraak:"Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" van Pippi Langkous afkomstig is en ik vervolgens uitleg dat ik de boeken over haar allemaal heb gelezen en het er niet in staat en zelf AI zegt dat het niet haar uitspraak is en het dan nog niet willen geloven en me aankijken alsof ik het allemaal verzonnen heb. 😵‍💫
Ik zag zelfs op vinted een tas te koop met die tekst en dan de naam pippi langkous 🫣
happyapple schreef:
20-08-2026 20:35
Ik zag zelfs op vinted een tas te koop met die tekst en dan de naam pippi langkous 🫣
Oh je! 🙈
Ik vind die uitspraak an sich al irritant!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven