Onzinnige ergernissen 2
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:26
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
zaterdag 22 augustus 2026 om 18:11
maandag 24 augustus 2026 om 11:17
Geen idee of het genoemd is, maar ik snap niets van de lol van de adventskalenders. Vind het prima passen in de consumptiemaatschappij. Nieuwsgierig geworden keek ik bij zo'n kalender. Dan zie ik 24 potjes pindakaas, voor 50.00. Hartstikke duur en voor die 50.00 kan je vast wel 20 grote potten kopen.
Ik heb dan ook weinig met cadeautjes en dit is voor mij nogal onzinnig. Sorry mensen die ik kwets.
Maar goed, onzinnig, want ik heb er niet last van.
Ik heb dan ook weinig met cadeautjes en dit is voor mij nogal onzinnig. Sorry mensen die ik kwets.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
dinsdag 25 augustus 2026 om 08:18
Daar heb ik ook niet zoveel mee,iets kleins wel want het hoeft niet zo duur. Mijn moeder hing,toen ik nog in Duitsland woonde,van 1-24 december een kerstsok voor de deur van ieder kind. En iedere ochtend met kijken vond je b.v. een mandarijn,een koekje of een chocolatje erin. Dat vond ik dan weer leuk.Sierlijk schreef: ↑24-08-2026 11:17Geen idee of het genoemd is, maar ik snap niets van de lol van de adventskalenders. Vind het prima passen in de consumptiemaatschappij. Nieuwsgierig geworden keek ik bij zo'n kalender. Dan zie ik 24 potjes pindakaas, voor 50.00. Hartstikke duur en voor die 50.00 kan je vast wel 20 grote potten kopen.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
dinsdag 25 augustus 2026 om 14:44
Dat is het zelfde als een kop koffie die je zelf hebt gezet vergelijken met een kop koffie in een restaurant. Als het je alleen gaat om het product heb je gelijk. Als het je gaat om de beleving slaat het vergelijk nergens op.Sierlijk schreef: ↑24-08-2026 11:17Geen idee of het genoemd is, maar ik snap niets van de lol van de adventskalenders. Vind het prima passen in de consumptiemaatschappij. Nieuwsgierig geworden keek ik bij zo'n kalender. Dan zie ik 24 potjes pindakaas, voor 50.00. Hartstikke duur en voor die 50.00 kan je vast wel 20 grote potten kopen.
dinsdag 25 augustus 2026 om 22:18
Dit is het onzinnige ergenissentopic.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
dinsdag 25 augustus 2026 om 22:33
je bent tegenwoordig al een held als je een zak zwerfafval bij elkaar raapt, of boodschappen voor je oma doetMijniebelle schreef: ↑22-08-2026 18:11Sporters die 'helden' worden genoemd. Hou op. Het zijn mensen die hard kunnen lopen/schaatsen/zwemmen.
Noem ze maar een held als ze iemand uit een brandend huis hebben gered.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 26 augustus 2026 om 13:48
Mijn grootste zinnige / onzinnige ergernis (doorhalen wat niet van toepassing is) momenteel zijn mensen die met AI de grootst mogelijke onzin produceren. Maar als je geen verstand van zaken hebt gedraagt AI zich als de eerste de beste charlatan en het kost mij en mijn collega's 10x zoveel tijd om erop te reageren (waardoor de afhandelingstijden weer oplopen). Het werk wordt er niet leuker op zo.
En nú in één keer goed
donderdag 27 augustus 2026 om 21:19
Deze is, vind ik, onzinnig: niemand heeft er last van. Toch denk ik dat ook anderen er een vervelend gevoel bij kunnen krijgen.
Ik heb een zeer gereserveerde buurvrouw. Ze woont niet naast me, maar wel in de buurt en we zitten samen in een buurtclub/app.
Haar gereserveerdheid wordt door sommigen geinterpreteerd als intelligentie en wie weet hebben ze daar gelijk in: stille wateren hebben diepe gronden.
Maar ik erger me groen en geel en als ze zich zo gedraagt heb ik de neiging haar na te gaan bauwen en haar na te doen in mimiek.
Natuurlijk doe ik dat niet, ik doe net of ik het heel gewoon vind.
Ik heb een zeer gereserveerde buurvrouw. Ze woont niet naast me, maar wel in de buurt en we zitten samen in een buurtclub/app.
Haar gereserveerdheid wordt door sommigen geinterpreteerd als intelligentie en wie weet hebben ze daar gelijk in: stille wateren hebben diepe gronden.
Maar ik erger me groen en geel en als ze zich zo gedraagt heb ik de neiging haar na te gaan bauwen en haar na te doen in mimiek.
vrijdag 28 augustus 2026 om 22:06
Lieneke schreef: ↑27-08-2026 21:19Deze is, vind ik, onzinnig: niemand heeft er last van. Toch denk ik dat ook anderen er een vervelend gevoel bij kunnen krijgen.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
vrijdag 28 augustus 2026 om 22:13
Dat Robert van Beckhoven zo ontzettend goor met de producten omgaat als hij staat te bakken met bak mee met Max of zo.
Ik kijk het niet vaak, maar als het op tv is en ik kom er toevallig langs blijf ik altijd plakken en erger me kapot aan hoe hij dat doet. En ondertussen wint hij allemaal prijzen dus vraag ik me af hoe het er in minder bekende bakkerijen aan toe gaat.
En ik erger me aan de piemel die nu de mascotte is van Bol.com
Ik kijk het niet vaak, maar als het op tv is en ik kom er toevallig langs blijf ik altijd plakken en erger me kapot aan hoe hij dat doet. En ondertussen wint hij allemaal prijzen dus vraag ik me af hoe het er in minder bekende bakkerijen aan toe gaat.
En ik erger me aan de piemel die nu de mascotte is van Bol.com
vrijdag 28 augustus 2026 om 22:17
vrijdag 28 augustus 2026 om 22:21
Xantileppe schreef: ↑28-08-2026 22:17Huis in de buurt...alles is wit: huis is wit, meubels zijn wit, raambekleding is wit, er hangt alleen maar witte was (witte lakens, witte handdoeken etc.), witte auto.
Ik erger me dood, zeer onzinnig, maar het roept agressie bij mij op.
Jankerd
vrijdag 28 augustus 2026 om 22:33
Hoe doe je gereserveerd qua mimiek?Lieneke schreef: ↑27-08-2026 21:19Deze is, vind ik, onzinnig: niemand heeft er last van. Toch denk ik dat ook anderen er een vervelend gevoel bij kunnen krijgen.
zaterdag 29 augustus 2026 om 08:03
zaterdag 29 augustus 2026 om 08:18
Het gaat niet om de foto, maar om de buurvrouw met gereserveerde blik. Daarmee wordt geen boosheid of agressie bedoeld.VlinderKracht schreef: ↑29-08-2026 08:03Niet neutraal. Gekrenkt boos, zie ik erin. Agressie zelfs.
Interessant dat er verschillend over gedacht wordt.
Zien die anderen, buiten intelligentie, ook gereserveerdheid in je buurvrouw, Lieneke?
Het is wat het is.
zaterdag 29 augustus 2026 om 08:36
Snap ik. Maar ik zie intelligentie niet als grond voor gereserveerdheid. Vandaar de vraag.
Dat mensen hier verschillend over de mimiek op de foto denken triggerde mij. Dus vroeg ik mij af of de anderen van Lieneke die buurvrouw, buiten intelligent, ook als gereserveerd zien.
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in