Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 757 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
cognac schreef:
23-03-2026 14:28
En sowieso die #
Zag die ook vaak wanneer er iets leuks werd gedaan en dan in combinatie met #herinneringen maken, #making memories

Ik weet eigenlijk niet waarom mij dat stoorde. Het waren namelijk vaak wel hele leuke fotootjes die erbij kwamen dus misschien ergens wel iets van jaloezie ofzo. Wat helemaal niet nodig is maar alsof het te perfect voelde en dat dat moment dan ook nog vastgelegd kon worden.
Mijn favoriet is #zinin. Die gebruik ik vooral sarcastisch. Als mijn leidinggevende vraagt om die vervelende klant even terug te bellen ofzo.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Ik kwam net twee dichte ligfietsen tegen op straat, met twee mannen erin van middelbare leeftijd en daar ergerde ik mij heel onzinnig aan. Ik dacht echt: pffffffff wat stom die dingen!

Mensen die sloffen, hun voeten niet optillen, geen idee waarom maar ik krijg er echt boze gevoelens bij.
Disco schreef:
24-03-2026 14:13
Ik kwam net twee dichte ligfietsen tegen op straat, met twee mannen erin van middelbare leeftijd en daar ergerde ik mij heel onzinnig aan. Ik dacht echt: pffffffff wat stom die dingen!

Mensen die sloffen, hun voeten niet optillen, geen idee waarom maar ik krijg er echt boze gevoelens bij.
Ouders met zo'n elektrische torpedofiets (is dat een baboe?) die met hun bloedjes van kinderen in die bak over het fietspad sjeesen met 45 km/u.
Het geluid wat houtduiven maken. Ik eet nog liever glasscherven dan dat ik daarnaar luister :'( :@
Mensen die vloeibare dingen eten, bijvoorbeeld yoghurt, en dan hun tong uitsteken als ze hun lepel richting mond brengen. WAAROM???
Maree2 schreef:
24-03-2026 14:57
Mensen die vloeibare dingen eten, bijvoorbeeld yoghurt, en dan hun tong uitsteken als ze hun lepel richting mond brengen. WAAROM???
En het dan van de lepel afslurpen gevolgd door "Hmmmm". Bah.
Als iemand ongeveer precies iets wil weten, wil je het nou precies weten, of ongeveer. Net als: het is ongeveer 12, 65. Vind ik ook ontzettend irritant, of het is 12,65 of ongeveer 12,50 of 13 euro. Krijg er gewoon jeuk van.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven