Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
maandag 16 maart 2026 om 17:19
Ja! Dat ben ik helemaal met je eens. Allebei zo irritant !Mijniebelle schreef: ↑16-03-2026 12:37Mensen die 'Disney' of 'Eurodisney' zeggen tegen Disneyland Parijs.
Mensen die zeggen 'een broodje pindakaas' als ze een boterham met pindakaas bedoelen. Of uberhaupt broodje zeggen tegen een boterham.
maandag 16 maart 2026 om 17:24
OV-gerelateerd:
mensen die vroeg in de ochtend tegenover je yoghurt met muesli zitten te eten. Met van die smak-geluidjes en zo'n plastic lepeltje dat steeds tegen die beker tikt. Echt: moordlust krijg ik ervan.
En om in de trein te blijven: mensen die voor het uitstappen hun vouwfiets al uitvouwen mogen ze van mij bij kop en kont het perron op smijten.
mensen die vroeg in de ochtend tegenover je yoghurt met muesli zitten te eten. Met van die smak-geluidjes en zo'n plastic lepeltje dat steeds tegen die beker tikt. Echt: moordlust krijg ik ervan.
En om in de trein te blijven: mensen die voor het uitstappen hun vouwfiets al uitvouwen mogen ze van mij bij kop en kont het perron op smijten.
En nú in één keer goed
maandag 16 maart 2026 om 17:48
Vandaag kwam ik er ook zo een tegen met kinderwagen, telefoon vast aan kinderwagen en peuk in haar hand. Ik zie dat zo vaak tienermoeders of in ieder geval heel jonge moeders met peuk achter de kinderwagen. Echt verschrikkelijk.
maandag 16 maart 2026 om 18:10
misschien meer een zinnige ergernis, grrr
ik wil dit huis in het wat-valt-je-op-op-funda-topic plakken maar nu ik na weken weer eens ingelogd ben zie ik alleen topics van 18!! jaar geleden. (toen las ik hier nog niet) En kan alleen reageren op de laatste paar "actieve" topics, die zijn wel van vandaag.
Iemand schreef in dat topic namelijk dat ze nog nooit zo'n deprimerende keuken had gezien geloof ik, nou, ik kwam deze "gezellige" woonkamer tegen.
https://www.funda.nl/detail/koop/den-ha ... /43236562/
ik wil dit huis in het wat-valt-je-op-op-funda-topic plakken maar nu ik na weken weer eens ingelogd ben zie ik alleen topics van 18!! jaar geleden. (toen las ik hier nog niet) En kan alleen reageren op de laatste paar "actieve" topics, die zijn wel van vandaag.
Iemand schreef in dat topic namelijk dat ze nog nooit zo'n deprimerende keuken had gezien geloof ik, nou, ik kwam deze "gezellige" woonkamer tegen.
https://www.funda.nl/detail/koop/den-ha ... /43236562/
maandag 16 maart 2026 om 18:35
Als het mannen zijn die ermee rijden moet de wagen natuurlijk wel passen bij de omvang van hun nek, ofwel hebben ze mogelijk there-down iets te compenserenRed_Velvet schreef: ↑16-03-2026 18:32Ik kan me ook ergeren aan mensen die van die asociale grote auto’s rijden. Ik snap nooit zo goed waarom mensen die nodig te moeten hebben.
Ik erger me er dus al lang niet meer aan, vraag me hoogstens af welk van de twee het is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 16 maart 2026 om 18:49
Mensen die 3 x een weekje naar Westendorf zijn geweest en dan zeggen dat ze goed kunnen skiën omdat ze eigenlijk overal wel afkomen.
Ja sukkel, terwijl iedereen op de piste voor zijn veiligheid moest vluchten omdat jij te dom of te gierig bent om een paar lessen te betalen waar je leert remmen en bochten maken en leert hoe je je moet gedragen op de piste.
Ja sukkel, terwijl iedereen op de piste voor zijn veiligheid moest vluchten omdat jij te dom of te gierig bent om een paar lessen te betalen waar je leert remmen en bochten maken en leert hoe je je moet gedragen op de piste.
maandag 16 maart 2026 om 19:12
Vaak zijn dat leasebakken. Mijn schoonzoon rijdt bij tijd en wijlen ook rond in zo'n enorm apparaat, maar dat is gewoon de leasebak van zijn vaderRed_Velvet schreef: ↑16-03-2026 18:32Ik kan me ook ergeren aan mensen die van die asociale grote auto’s rijden. Ik snap nooit zo goed waarom mensen die nodig te moeten hebben.
Graftak!
maandag 16 maart 2026 om 19:21
maandag 16 maart 2026 om 19:25
greenmoustache schreef: ↑16-03-2026 19:21Ik kan niet tegen mensen met hele grote tanden en daarom hun mond niet sluiten.
Ook aan mensen met kleine tanden die hun mond niet sluiten. Open hangende monden.. Vreselijk!!
Als ze niet verstandelijk gehandicapt zijn is hier geen enkel excuus voor vind ik.
Een neus die dichtzit? Vanwege hooikoorts misschien, of gewoon verkouden? Ik kan zoveel redenen bedenken.
maandag 16 maart 2026 om 19:28
maandag 16 maart 2026 om 19:31
Ik erger me juist aan mensen (vrijwel altijd vrouwen) die praten over hoe handig zo’n klein autootje is, grrr.Red_Velvet schreef: ↑16-03-2026 18:32Ik kan me ook ergeren aan mensen die van die asociale grote auto’s rijden. Ik snap nooit zo goed waarom mensen die nodig te moeten hebben.
Mensen die niet achteruit inparkeren,
Ook een ergernis. Terwijl, wat maakt mij t uitgaat jij straks loopt te hannesen? Maar toch erger ik me
En ik erger me ook aan meisjesnamen die eindigen op ke: Femke, Lobke, etc.
maandag 16 maart 2026 om 19:39
maandag 16 maart 2026 om 19:41
Nooit een leasebak gehad hoor, dus geen idee hoe dat werkt. Maar is het dan niet zo dat ze zeggen: je mag een auto uitkiezen voor max 100.000 euro en dat je dan voor een klein model gaat. Ik zou echt niet blij zijn als ik zo’n monsterbak toegewezen kreeg. Parkeren lijkt me echt ellendig.Lady*Voldemort schreef: ↑16-03-2026 19:12Vaak zijn dat leasebakken. Mijn schoonzoon rijdt bij tijd en wijlen ook rond in zo'n enorm apparaat, maar dat is gewoon de leasebak van zijn vaderEn als ik zie waar de heren (het zijn nooit dames) van mijn werkgever in rondrijden rijzen me de haren helemaal te berge. Alsof ze eigenaar en oprichter zijn van Shell, terwijl ze alleen maar manager zijn bij een best wel noodlijdende wasserij
![]()
maandag 16 maart 2026 om 19:42
Of tegen hun gebit, omdat ze op die lepel bijten. Dan voel ik zoveel onzinnige agressie opkomen. Of dat ze nog wat drinken, met geluiden alsof ze net uit de woestijn komen: "klok klok klok whaaaa". Gruwelijk!!!Greebo123 schreef: ↑16-03-2026 17:24OV-gerelateerd:
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
maandag 16 maart 2026 om 19:56
Bwah, muesli met yoghurt kan me niet schelen.
Maar je gaat in de avondspits geen friet met mayo zitten eten op een overvolle trein.
Geurt heel die wagon zo lekker. Not.
Of je deelt die friet met mayo met alle medereizigers.
Al meer dan eens zin gehad om gewoon in dat pak te beginnen graaien.
Als jij irritant doet kan ik het ook.
Is dit nu later?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in