Oud en nieuw

22-10-2017 10:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er nog mensen die zich net als ik al druk maken over oud en nieuw?
Ik heb die nacht een hotel geboekt, want ik haat vuurwerk.
Maar heb 2 katten, dus een beetje sneu.
Nog mee vuurwerkhaters hier?
Hoe komen jullie de oud en nieuw door?
Lekker thuisblijven bij je dieren als die bang zijn voor vuurwerk.
En zelf blijf je gewoon binnen zolang er geknald wordt en je dat eng vindt.
Simpel.
Ik denk dat poezen blij zijn dat je weggaat. Als je zo bang bent, projecteer je dat vast op je katten die daar dan weer angstig van worden. Zorg dat ze genoeg verstopplekjes hebben, dan is er niets aan de hand.
Ik heb zelf ook totaal niks met vuurwerk maar blijf gewoon zoveel mogelijk binnen en dan zit ik de tijd maar uit. Maar sinds we een hond hebben die echt heel bang is voor vuurwerk is de lol er helemaal vanaf. Ze loopt onrustig te ijsberen door het huis, piepen, trillen, hijgen, vlucht de zolder op. Durft dan natuurlijk ook niet naar buiten dus laten plassen/poepen is een groot drama. En als het nou echt alleen een paar dagen rond oud en nieuw was dan was het al vervelend genoeg. Maar hier zijn ze alweer een aantal weken in de avond bezig, echt niet fijn als je tijdens een avondwandeling ergens geknal hoort en weer half naar huis gesleurd wordt door je hond. Herdershond in vluchtmodus is niet goed voor je rug :-x .
blue_lagoon schreef:
22-10-2017 11:40
Nee niet uit oorlogsgebied hier, maar wel vanaf kleins af aan panisch voor alles wat knalt. En was het maar zo makkelijk, heb alles geprobeerd tot exposure aan toe.

Een huisje waar de katten ook welkom zijn lijkt me een ideale oplossing :) Vrees alleen dat die wel zo ongeveer allemaal volgeboekt zitten.
Valt mee hoor BL!

En ook al mag er wel vuurwerk worden afgestoken is zo'n park, dan is dat vaak nog een stuk minder dan in een stad. En de knallen zijn minder hard, want de putdeksels en steegjes (waar het natuurlijk het leukste knallen is, want heel hard en heel veel galm) zijn daar ook een stuk schaarser. Tussen gebouwen is gewoon al harder dan op een open veld.
Onze katten zijn soms ook alleen thuis. Tv aan en gordijnen dicht. Een paar donkere hoeken waar ze naar toe kunnen als ze willen, bijvoorbeeld badkamer. En dat gaat prima. Katten hebben een luizenlevendje bij ons en die tien minuten overleven ze wel.🙂 Ga vaak ook niet naar buiten met het vuurwerk. Is tegenwoordig bijna alleen maar goedkope rommel en niet de moeite.
Vinden jullie het echt zo'n grote meerwaarde om thuis te blijven voor de kat? De onze vindt vuurwerk ook 10x niks, schrikt van iedere knal. Maar ik heb niet de illusie dat mijn aanwezigheid daar ook maar iets positiefs aan bijdraagt....

Ik ga zelf met een vriendin naar een huis in een bos in België. Belgen kunnen veel normaler met vuurwerk omgaan en in het bos zal het nog wel extra rustig zijn.
Vriend is die dagen wel thuis, maar gaat op oudjaarsavond gezellig naar vrienden.
Zanahoria schreef:
22-10-2017 12:29
Vinden jullie het echt zo'n grote meerwaarde om thuis te blijven voor de kat? De onze vindt vuurwerk ook 10x niks, schrikt van iedere knal. Maar ik heb niet de illusie dat mijn aanwezigheid daar ook maar iets positiefs aan bijdraagt....
Wij blijven niet speciaal thuis voor de katten, we blijven vooral thuis omdat we het fijn vinden om thuis te zijn.
[quote=RockOla post_id=27694243 time=1508665129 user_id=339403]
Ik vind oud en nieuw op zich gezellig, omdat we dan altijd met vrienden borrelen. Ik heb alleen wel een hekel aan het vuurwerk, ook omdat onze katten er een hekel aan hebben. Het geeft me altijd wel een bepaalde onrust, ik ben altijd weer blij als het achter de rug is.
Hou er ook niet van om verplicht op te blijven...ben vaak om 10 uur al aan het knikkebollen. We zijn wel altijd thuis rond middernacht.

Ook dat.En slapen kun je wel vergeten met dat enorme geknal tot 2 uur
Ja dat knallen gaat hier soms nog uren door...en soms de dagen daarna ook nog wel.
Ons hondje was wat dat betreft een raar beest...hier knallen ze met carbid, echt mega dreunen. Ze is vorig jaar overleden, maar we moeten nog vaak lachen om haar stoicijnse gedrag. Ze liep overal langs, nergens bang voor. De enige hond in ons dorp die genoot van het carbid afsteken. Stoerste hondje ooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven