Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 22:28:

[...]

En dat doe je verrekte goed! *steekt megaveer in reet*Aha nou snap ik het
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 22:32:

[...]

Postaantal is naar mijn weten geen vereiste.Dan wil ik ook op die lijst
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 22:32:

[...]

Kan jij ook een keer op een doordeweeksedag?Oh jawel hoor, roep maar iets
quote:minny schreef op 06 januari 2010 @ 22:38:

[...]

Oh jawel hoor, roep maar iets Op dinsdagen en donderdagen heb ik bso namelijk. Ik ga even de agenda opduiken. Moment.
Overbodige gedachte wellicht maar was het idee niet dat Angels anoniem zijn? Dat een aantal dat heeft opgegeven is hun keuze en ik ga niet beoordelen of dat verstandig is maar het lijkt me een prettige start voor de nieuwe engel als dat kan zonder dat meteen bekend is wie het is. Ook om 'waarom zij wel en in niet?' te voorkomen.
Is er nou nog steeds geen nieuwe engel?
wat een gedoe over een fantasiefiguurtje met vleugels.
quote:misspoez schreef op 06 januari 2010 @ 22:45:

Overbodige gedachte wellicht maar was het idee niet dat Angels anoniem zijn? Dat een aantal dat heeft opgegeven is hun keuze en ik ga niet beoordelen of dat verstandig is maar het lijkt me een prettige start voor de nieuwe engel als dat kan zonder dat meteen bekend is wie het is. Ook om 'waarom zij wel en in niet?' te voorkomen.

Nieuwe angels mogen niet anoniem zijn. Zij die onder de oude regeling vallen wel (2 en 3 dus) maar als zij vervangen worden moet de nieuwe ook open modereren.

Min, agenda gaat nu open.
Donderdag 21 jan?
.....
anoniem_122 wijzigde dit bericht op 06-01-2010 23:11
Reden: Lamaar
% gewijzigd
Ik vind een brainstormsessie een erg leuk en goed idee. Als dat eens via msn wordt gedaan, meld ik me er graag voor aan. Of ik ook naar een IRL sessie zou willen, ligt om eerlijk te zijn een beetje aan de mede-sessie-gangers.

Ik vind het overigens knap dat Naomi hier zo positief reageert. Ik heb net ruim 20 pagina's doorgeworsteld en vond het merendeel van de postings niet bijzonder constructief.

Ik snap heus dat sommige mensen stoom af willen blazen, maar heb ook ergens het gevoel dat deze rel nogal uit proportie wordt getrokken. Een angel heeft iets gezegd wat bij een aantal mensen heel verkeerd gevallen is - vervelend, en dat moet ook heus gezegd kunnen worden. Maar al met al loopt het voor mijn gevoel ontzettend uit de hand. Erg jammer en niet goed voor de sfeer...
...
anoniem_122 wijzigde dit bericht op 06-01-2010 23:10
Reden: Ik moet me ook niet laten verleiden...maar toch...
% gewijzigd
@ Neele: dit provoceren draagt niet echt bij tot een betere sfeer en we zijn echt al zo'n stuk op weg naar een oplossing....
Ho wacht eens even, de nieuwe 2 valt helegaar niet onder de oude regeling, want toen was Int nog Angel. Huppakee, als het zo zit, dan gaarne identiteit onthullen.
quote:Zwieber schreef op 06 januari 2010 @ 22:48:

Donderdag 21 jan?Oke, dat komt mij prima uit.
quote:minny schreef op 06 januari 2010 @ 23:04:

Ho wacht eens even, de nieuwe 2 valt helegaar niet onder de oude regeling, want toen was Int nog Angel. Huppakee, als het zo zit, dan gaarne identiteit onthullen.

Wakker Minny ?

Dat is toch al een hele tijd zo, uitzondering ed.
kan ik stemmen wie de nieuwe angels worden?
Nah, ik dacht dat ze mochten kiezen.
quote:maansa schreef op 06 januari 2010 @ 23:07:

kan ik stemmen wie de nieuwe angels worden?Nee, dat beslissen ze saampjes, wie ze erbij willen hebben.
Ik sowieso niet waarom een Angel per se niet anoniem mag zijn. Wat maakt mij het nou uit wie daarachter zit?
@ Emaille: dat hoort ook niet uit te maken, maar het is een gekke gedachte om ruzie te hebben met Angel 8 en tegelijkertijd gezellig met haar in groepje X te zitten.
quote:iris1969 schreef op 06 januari 2010 @ 23:13:

@ Emaille: dat hoort ook niet uit te maken, maar het is een gekke gedachte om ruzie te hebben met Angel 8 en tegelijkertijd gezellig met haar in groepje X te zitten.

Wat niet weet, wat niet deert, toch?

Maar volgens mij is het helemaal geen issue, en zijn nieuwe Angels per definitie niet anoniem.
Je zou kunnen beginnen door geen ruzie met de angels te maken Zie ook geen reden waarom dat nodig zou zijn. Beetje raar om daar vanuit te gaan.
Het gaat je een hele hoop uitmaken als een forummer waar je beef mee hebt, je lekker anoniem kan gaan lopen etteren als Angel.
quote:emaille wrote on 06 January 2010 @ 23:16:

Je zou kunnen beginnen door geen ruzie met de angels te maken Zie ook geen reden waarom dat nodig zou zijn. Beetje raar om daar vanuit te gaan.Lieve schat, ooit al eens bedacht dat het ook andersom kan zijn?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven