Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
@ Moonlight:

Ik wilde hier typen wat er gisteravond is gebeurd, maar ik twijfel of dat wel mag. En het is denk ik ook niet zo respectvol naar NS toe als ik er hier weer over begin.

Als je het graag wilt weten, wil ik je wel mailen? Maar ik weet niet of je daar wel op zit te wachten, dus geef maar even aan of je het wel wilt of niet (het is wel zware info namelijk, weet niet of je daar wel op zit te wachten zo vlak na je vakantie).
geen nieuws lin
Zal wel goedkomen meiden.

Angels, goed besluit lijkt me ook het beste dit. En beter voor andere forummers.

Fijne dagen allemaal!
quote:Viva Angel2 schreef op 24 december 2009 @ 11:53:

[...]

Je hebt helemaal gelijk, die opmerkingen horen niet. En al helemaal niet op het moderatortopic. Ik heb die berichten verwijderd.

Zoals Five al aangeeft: we kregen van meerdere forumers meldingen, via de meldknop of mail, en hebben ons aanvankelijk terughoudend opgesteld omdat het nog niet echt over de schreef ging. We hebben dus inderdaad niet naar elke melder teruggekoppeld, maar we hebben wel iets met de meldingen gedaan.Ik heb al eerder (circa een week geleden) om actie verzocht omdat TO toen al bepaalde zaken insinueerde. Helaas is er toen geen actie ondernomen, althans niet voor ons zichtbaar. Ik zou er daarom voor willen pleiten dat de Angels voortaan sneller actie ondernemen zodat een dergelijk escalatie kan worden beperkt of voorkomen. Dit was in mijn optiek 'An accident waiting to happen'. Gezien de situatie waarin TO verkeert is dat overigens nadrukkelijk geen verwijt aan TO.
Het klopt dat er toen geen actie is ondernomen. Toen ging TO ook geen grens over. En je kunt niks met 'het zou fout kunnen gaan, het zou goed kunnen blijven gaan'.

Op dat moment dreigde er niks mis te gaan, ging TO geen grens over, dus hebben we inderdaad niet ingegrepen.
quote:Viva Angel1 schreef op 24 december 2009 @ 18:18:

Het klopt dat er toen geen actie is ondernomen. Toen ging TO ook geen grens over. En je kunt niks met 'het zou fout kunnen gaan, het zou goed kunnen blijven gaan'.

Op dat moment dreigde er niks mis te gaan, ging TO geen grens over, dus hebben we inderdaad niet ingegrepen.Daarover verschillen we dan van mening, de insinuaties waren er naar mijn mening toen ook al. Bovendien werd uit de bijdragen van TO duidelijk dat het met haar steeds slechter zou gaan naarmate de kerstdagen dichterbij zouden komen. Ik denk dat het de moeite waard kan zijn te overwegen voortaan strenger te modereren op dit thema.
@Wuiles, ik heb je rapport even gelezen en je vraagt ons daarin om melding te doen bij een crisisdienst. Dit behoort niet tot onze verantwoording. Ten eerste weten we niet hoe iemand heet en waar iemand woont (naw) en ten tweede wanneer je echt van mening was dat het toen al escaleerde (rapport dateert van 9 december) had je wellicht naar ons kunnen mailen voor meer informatie? Dan hadden we je namelijk verteld dat we het overlegd hadden en toen (nog) geen reden tot ingrijpen zagen. Dat overleg is ook met Naomi geweest (wat we overigens altijd doen met dit soort omstandigheden).

En verder hoop ik dat je laatste zin van de post van 18.13 niet is wat ik er in lees.
We kunnen daar inderdaad over verschillen van mening. Het is en blijft een gok hoe dingen zich ontwikkelen.

Dat kun je nooit voorspellen.

Zoals gezegd: wij vonden het op dat moment niet nodig om daar streng op te modereren omdat er geen aankondiging werd gedaan van een poging oid.

En inderdaad: het is niet aan ons om melding te maken...
Eens met wulles, en ik begrijp echt dat er grenzen zijn aan verantwoordelijkheid, alleen dit was te voorzien. Ik ben blijkbaar niet de enige dan die dat dacht. Ik heb ook aangegeven dat het topic misschien te heftig zou zijn voor het forum in mijn mail aan jullie. Juist daarom heb ik jullie toen een mailtje gestuurd, eigenlijk in de hoop op enige reactie, omdat ik ook al meldingen via de modknop had gedaan.

Ik begrijp ook jullie besluit naar aanleiding van de uitlatingen van to, maar zoals ik vandaag al eerder aangaf, de reactie in het modtopic schoot bij mij in het verkeerde keelgat.

Als je steeds probeert iets onder de aandacht te brengen en er gebeurt niets (iets zichtbaars iig) en dan ineens word de mond gesnoerd... ik snap dat dan weer niet.
Eeh Roosies, heeft Naomi jouw mail niet beantwoordt? Ons overleg de 10e was nl nav jouw mail, dus er is zeker wel wat mee gedaan. Alleen niet zoals jullie dus graag gezien hadden.

En; FYI ik denk niet dat wij fulltime meelezen met welk topic dan ook, dus het lijkt me logisch dat, als gevolg daarvan, wij een andere inschatting maken dan de forummers die wél fulltime meelezen op zo'n topic.

En ik begrijp je opmerking over (mijn?) reactie op het modtopic wel hoor. Ik wilde niet iemands mond snoeren, maar een topic zoals de jouwe zorgt juist voor "ramptoerisme" en dat zien we niet graag.
quote:Viva Angel5 schreef op 24 december 2009 @ 18:49:

@Wuiles, ik heb je rapport even gelezen en je vraagt ons daarin om melding te doen bij een crisisdienst. Dit behoort niet tot onze verantwoording. Ten eerste weten we niet hoe iemand heet en waar iemand woont (naw) en ten tweede wanneer je echt van mening was dat het toen al escaleerde (rapport dateert van 9 december) had je wellicht naar ons kunnen mailen voor meer informatie? Dan hadden we je namelijk verteld dat we het overlegd hadden en toen (nog) geen reden tot ingrijpen zagen. Dat overleg is ook met Naomi geweest (wat we overigens altijd doen met dit soort omstandigheden).

En verder hoop ik dat je laatste zin van de post van 18.13 niet is wat ik er in lees.Ik heb uiteraard geen idee wat jij er in leest als je dat niet nader omschrijft.
quote:Viva Angel5 schreef op 24 december 2009 @ 20:38:

Eeh Roosies, heeft Naomi jouw mail niet beantwoordt? Ons overleg de 10e was nl nav jouw mail, dus er is zeker wel wat mee gedaan. Alleen niet zoals jullie dus graag gezien hadden.

Ik heb geen mail ontvangen, en het gaat er niet om dat de dingen niet zijn gegaan zoals we graag gezien hadden, ik heb alleen aangegeven dat het topic te heftig was voor het forum. Het is aan jullie wat jullie er wel of niet mee doen, maar met zo'n beladen onderwerp is het fijn als er een reactie komt. Hoeft helemaal geen uitleg bij, gewoon even laten weten dat jullie er achter de schermen mee bezig zijn.

En; FYI ik denk niet dat wij fulltime meelezen met welk topic dan ook, dus het lijkt me logisch dat, als gevolg daarvan, wij een andere inschatting maken dan de forummers die wél fulltime meelezen op zo'n topic.

Dat weet ik daarom heb ik ook diverse malen de modknop gebruikt en omdat ik TO niet in verlegenheid wilde brengen niets op het modtopic geschreven, en daarna dus die mail naar jullie gestuurd.

En ik begrijp je opmerking over (mijn?) reactie op het modtopic wel hoor. Ik wilde niet iemands mond snoeren, maar een topic zoals de jouwe zorgt juist voor "ramptoerisme" en dat zien we niet graag.

Ik heb verder niets gemeld in mijn topic waar dat naar wees, was alleen nav de vraag van meds of ik wat wilde laten weten...

En dan begrijp ik dat je een en ander wilt voorkomen in de zin van ramptoerisme, maar goed die aanleiding stond al een week of 3 op die pijler. Daar word al die tijd geen reactie op gegeven. En dan als het escaleerd word er even een standje uitgedeeld. Kwam behoorlijk naar over. Als je een mailtje had gestuurd of het even anders had geformuleerd was het anders bij me overgekomen.

Ik heb dat topic donkere dagen voor kerst gemist omdat ik moest werken. Heeft iemand nog iets van NS gehoord via de mail? Is wel raar gelopen in het tpoic van NS, wel een raar gevoel want ik keek altijd een paar keer per dag hoe het met haar ging enzo.

Als iemand wel contact heeft met haar via de mail zou ik graag willen weten hoe het met haar gaat.

Dan kan ik hier eventueel mijn email neerzetten, als dat mag.
@Roosies; het spijt me dat het raar op je overkwam. Ik hak wel vaker met de botte bijl, tis maar goed dat ik de psychepijler niet hoef te modden Sorry.

@Wuiles;

quote:Gezien de situatie waarin TO verkeert is dat overigens nadrukkelijk geen verwijt aan TOIk meende te lezen dat je het verwijt wel naar ons maakt.
en ik snap dat het voor jullie ook moeilijk is met dat soort topics.
engel5 ik heb je een mail doorgestuurd.

@ aisha neem even contact op met 5
Oja, daarvoor ben ik wel mailbaar idd
Heb je een reactie gehad van NS, roosies?
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
ja, je kan me mailen roosiesvanviva apenstaartje gmail punt com
Roosies, wens haar sterkte
zal ik doen
Wil je haar ook sterkte wensen van mij, Roosies?
Jeetje, ik krijg nu wat mee via dit topic over NS.

Ik heb haar topic niet gevolgd, weet dus niet wat er speelde, maar draag haar wel een warm hart toe.

Wil je haar van mij ook sterkte wensen roosies?

En doorgeven dat als ze haar verhaal aan mij kwijt wil ik met liefde mijn mailadres aan haar door wil geven.

Ik weet dat ik niet zoveel voor haar kan betekenen waarschijnlijk, maar ik heb wel een luisterend oor.

Geef haar ook een dikke knuffel.
Ik zal haar morgen ochtend een mailtje sturen, misschien dat er nog meer mensen iets kwijt willen
Leuk verhaaltje voor de Angels:

Kerstverhaal :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven