Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
En op het moment dat je vanaf het forum naar de blog navigeert, blijf je gewoon ingelogd?
Ja
Hm. Dan weet ik het ook niet meer
Heb de techies ook iets te doen
Nou ja, reageren kan dus wel, via de linkje-in-de-blog-omweg.
Ik zie de reacties en het reageervenster, dus bij mij werkt het normaal. Misschien verschilt het per browser? Ik heb FF.
Hmmm.. denk het niet, mijn angel test was ook vanuit FF, mijn Vinyl test vanuit Chrome....

Gek!
En ik gebruik Safari en zie het reageerscherm dus alleen via een omweg.

En met FF precies hetzelfde.
Als ik nu op pagina 2 van de blogs klik zie ik alleen een wit scherm, er is dus iets helemaal niet pluis daaro.
quote:Jaschenca schreef op 21 december 2009 @ 23:14:

Als ik nu op pagina 2 van de blogs klik zie ik alleen een wit scherm, er is dus iets helemaal niet pluis daaro.Ik heb net in het eerste blogje op pagina twee een testposting gedaan. Bij mij lijkt het er dus wel normaal uit te zien. FF trouwens
*kan niet slapen, dus even puzzelen*

Gevonden: Er zijn twee blogs:

http://www.viva.nl/2009/12/21/donor/

(zonder reactiescherm maar met 'Wil je reageren op deze blog? Dat kan hier')

en

http://www.viva.nl/2009/12/17/donor-dood-organen/

(met reactiescherm & reacties)

Vinyl, HPL en anderen die niet kunnen reageren, zien jullie bij de onderste blog het reageervenster (en de reacties) wel?

(waarom er twee logs zijn weet ik niet, maar morgen kan iemand dat vast vertellen )

grtjs,

Naomi
Ja, bij die onderste wel! Goed gepuzzeld, Naomi!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, thanks Naomi!
quote:Vivamod schreef op 21 december 2009 @ 23:54:

(waarom er twee logs zijn weet ik niet, maar morgen kan iemand dat vast vertellen )Yep! De ene blog is origineel, de andere blog is gekopieerd en opnieuw live gezet zodat ie weer wat hoger in de lijst kwam
Engel5 ik had de donkere dagen geopend om iedereen op de hoogte te houden, niet om door te gaan, dat verzoek was er en achter de schermen is er verder met niemand contact.

Vind het jammer dat er nu zo streng gereageerd word op het modtopic.

Ik heb het topic 3 weken geleden al gemeld, toen ze met de eerste uitlatingen over zm begon, heb daar ook een mail over gestuurd naar forum@viva.nl.

Daarover nooit een reactie gehad of actie gezien.

Nu escaleerd het weer en word er ineens wel streng opgetreden sterker nog ik krijg geen mogelijkheid om anderen die geen mail contact hebben op de hoogte te houden.

Sorry hoor hier zakt mijn broek van af.
Ik wil nog wel even reageren op een reactie van iemand anders bij psyche. Er wordt daar gedacht dat NS nu alleen heeft gedreigd omdat ze boos was en om anderen te kwetsen. Ik vind het nogal wat wat er daar gezegd wordt. Ik vind het niet bepaald een handige opmerking.

Ik denk dat NS ontzettend in de war is en het echt allemaal even niet zo goed weet.

@Roosies: kan me voorstellen dat t je frustreert dat de angels niet gereageerd hebben op je eerdere melding.
Roosies, is het misschien een idee om een speciaal emailadres aan te maken en in je motto te zetten. Dan kunnen forummers die op de hoogte willen blijven jou iig altijd bereiken/mailen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:roosies schreef op 24 december 2009 @ 09:47:

Engel5 ik had de donkere dagen geopend om iedereen op de hoogte te houden, niet om door te gaan, dat verzoek was er en achter de schermen is er verder met niemand contact.

Vind het jammer dat er nu zo streng gereageerd word op het modtopic.

Ik heb het topic 3 weken geleden al gemeld, toen ze met de eerste uitlatingen over zm begon, heb daar ook een mail over gestuurd naar forum@viva.nl.

Daarover nooit een reactie gehad of actie gezien.

Nu escaleerd het weer en word er ineens wel streng opgetreden sterker nog ik krijg geen mogelijkheid om anderen die geen mail contact hebben op de hoogte te houden.

Sorry hoor hier zakt mijn broek van af.

Dat klopt Roosies, ik heb je meldingen wel gezien. Maar toen was er geen expliciete zelfmoorddreiging en bovendien ook nog eens het beschuldigen van forummers.

Daarom is gisteravond na overleg het topic offline gehaald. Naomi is op de hoogte en is akkoord met onze maatregelen.

Elkaar op de hoogte houden kan prima buitenom, het is niet de bedoeling om dat via een topic te doen.
Is het niet een idee om een standaard reply toe te voegen bij het mailadres forum@viva.nl? Er wordt volgens mij veel naar gemaild, het wordt wel gelezen, maar lang niet iedereen krijgt een reactie. Nu weet ik niet of dat wel het streven is, iedereen te antwoorden, maar een korte standaard reactie zou wel fijn zijn. Denk ik.
quote:sneezeweasel schreef op 24 december 2009 @ 10:03:

Ik wil nog wel even reageren op een reactie van iemand anders bij psyche. Er wordt daar gedacht dat NS nu alleen heeft gedreigd omdat ze boos was en om anderen te kwetsen. Ik vind het nogal wat wat er daar gezegd wordt. Ik vind het niet bepaald een handige opmerking.

Ik denk dat NS ontzettend in de war is en het echt allemaal even niet zo goed weet.

@Roosies: kan me voorstellen dat t je frustreert dat de angels niet gereageerd hebben op je eerdere melding.

Je hebt helemaal gelijk, die opmerkingen horen niet. En al helemaal niet op het moderatortopic. Ik heb die berichten verwijderd.

Zoals Five al aangeeft: we kregen van meerdere forumers meldingen, via de meldknop of mail, en hebben ons aanvankelijk terughoudend opgesteld omdat het nog niet echt over de schreef ging. We hebben dus inderdaad niet naar elke melder teruggekoppeld, maar we hebben wel iets met de meldingen gedaan.
Helder besluit, wat voor gevoel we daar ook bij mogen hebben. Dank voor het adequate optreden gisteravond en vanmorgen
Het gaat mij ook niet om jullie besluit of handelen met en over het topic, het gaat om de reactie op het mod topic. Ik heb ook de moeite genomen om een mailtje te sturen, ik vind het dan erg kort door de bocht hoe er gereageerd word zonder rekening te houden met het gevoel wat er gisterenavond speelde.

Net als dat er vanuit de Angels word uitgelegd dat er juist in bv Psyche strenger word toegezien op offtopic etc. zou het ook prettig zijn om rekening te houden met degenen die uit bezorgdheid hebben gehandeld.

Aangezien ik niet het mod topic wilde vervuilen had ik daarom het topic geopend met de mededeling dat ik daar wat zou laten weten omdat het gevraagd werd.
Begrijpelijk besluit, wat betreft NS.

Ze heeft andere hulp nodig dan het forum haar kan bieden.

Toch zal ik haar missen, ze was voor mij één van de vaste gezichten op het forum.
Ik zal haar ook wel missen. Heb even gemist wat er allemaal gebeurd is (en dat is misschien maar beter).

Zijn er mensen die nog contact met haar hebben, of zijn alle banden met de forummers nu verbroken?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Heb je ondertussen een reactie gehad op je mailtje, roosies? Ik snap het optreden van de Angels wel, maar heb ook meegeleefd met NS en zou het fijn vinden te weten dat het oke is met haar.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven