Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 11:26:

Je kunt toch een OP op verzoek laten verwijderen? Dat maakt het lastiger voor iemand om gelijk de zooi te verwijderen en denken mensen misschien eerst na voor ze iets op internet knallen waar ze later dan weer spijt van krijgen. Twee vliegen in een klap. Ik zie het de afgelopen tijd echt met de regelmaat van de klok, drie topics waar ik toch echt serieus ( ja echt... ik heb mijn best gedaan) heb gereageerd zijn naar de klote omdat TO toch maar weer van gedachte veranderde.

Met andere woorden, het is zwaar irritant.

Dat laatste ben ik helemaal met je eens!

Maar dat de angels elke OP moeten aanpassen omdat de TO het niet meer kan, is echt teveel werk, dat is niet realistisch.

Maar irritant is het wel ja!
Maar 9 van de 10 keer had men wel gelijk, en was het weer zo'n topic.

Het is echt heel erg irritant en het zet op het forum een bepaalde toon, als de ene TO na de andere zijn/haar OP verwijdert. Het doet de sfeer geen goed, laat ik het zo zeggen.
Technisch is het niet mogelijk om alléén de OP uit te sluiten qua editten. Men vind het kunnen editten belangrijker dan de OP's die zo nu en dan verwijderd worden.

Tis (helaas) kiezen of delen.

Er staat me trouwens nog wel iets van bij dat Naomi zou navragen bij techniek of er een max % aangepast kon worden per post (maar daar kwam volgens mij ook een negatief antwoord op) en of er na een bepaalde tijdsduur niet meer aangepast kon worden (het antwoord daarop weet ik niet meer).

Either way; zou het voor ons veel extra werk opleveren. En daarbij: wanneer een TO dan ipv de OP te verwijderen, een heel topic verwijderd wil zien, zijn wij verplicht daaraan gehoor te geven en dan gaat het dus op topics ipv OP's. Dus blijft de frustratie bestaan.
ja snap ik. De optie wel aanpassen ( voor spelfouten) maar verwijderen is niet mogelijk, bestaat dus niet?
ik meen me te herinneren dat het of voor alle postings onmogelijk was om te wijzigen/verwijderen, niet alleen voor de OP en dat het daarom geen meerderheid haalde, omdat de meesten wel graag nog dingen in de gewone postings wilden kunnen wijzigen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
En de openingspost quoten is niet toegestaan, is het dan een optie om die regel te veranderen dat het dus wel mag en in het geval van verwijderen heeft TO gewoon vette pech?
quote:rosanna08 schreef op 29 december 2009 @ 11:31:

ik meen me te herinneren dat het of voor alle postings onmogelijk was om te wijzigen/verwijderen, niet alleen voor de OP en dat het daarom geen meerderheid haalde, omdat de meesten wel graag nog dingen in de gewone postings wilden kunnen wijzigenDaar ben ik het mee eens, je moet je posting gewoon kunnen aanpassen ( kleine toevoeging, spelfouten o.i.d)
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 11:31:

En de openingspost quoten is niet toegestaan, is het dan een optie om die regel te veranderen dat het dus wel mag en in het geval van verwijderen heeft TO gewoon vette pech? Nee absoluut geen optie. Omdat de OP's in het verleden te pas en te onpas zomaar werden gequote, zonder inhoudelijke reactie. En dat zet in onze ogen een verkeerde sfeer op het forum.
quote:Vinyl schreef op 29 december 2009 @ 11:27:

[...]

Overigens staat me er iets van bij, maar dat moet Naomi even bevestigen, dat het dan om alle posts zou gaan, dus ook de gewone posts, die dan niet meer te wijzigen zijn.

Dat herinner ik mij ook! Het kon niet bijv. de openingspost niet wijzigen en de rest wel. Het was of/of. Die optie was al eerder geopperd maar kon helaas niet.

Mosterd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 11:31:

En de openingspost quoten is niet toegestaan, is het dan een optie om die regel te veranderen dat het dus wel mag en in het geval van verwijderen heeft TO gewoon vette pech? Nee, ik denk niet dat die regel aangepast zal worden, die is net een paar maanden terug ingevoerd!
En als je nu als regel stelt dat de OP alleen gequote mag worden in combinatie met een inhoudelijke reactie anders een permaban? Of een weekend met Antonio in de parenclub? Dan halen mensen het wel uit hun hoofd om niet inhoudelijk te reageren
Ow Fniel, dat wist ik niet dat dat pas een paar maanden terug is ingevoerd. Nou ja, lekker dan.
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 11:34:

En als je nu als regel stelt dat de OP alleen gequote mag worden in combinatie met een inhoudelijke reactie anders een permaban? Of een weekend met Antonio in de parenclub? Dan halen mensen het wel uit hun hoofd om niet inhoudelijk te reagerenLeuk bedacht, maar eeeh dream on. Alsof dat iemand zou tegenhouden.
Geen idee 5, maar ik vind dat de mensen die wel inhoudelijk reageren en moeite doen ( en dan heb ik het echt niet over mijzelf, maar mensen zoals Eleonora en Wuiles bijvoorbeeld) de dupe zijn.
quote:Vinyl schreef op 29 december 2009 @ 11:34:

[...]

Nee, ik denk niet dat die regel aangepast zal worden, die is net een paar maanden terug ingevoerd!Kunnen we die paar maanden niet als proefperiode beschouwen, waarin het niet bleek te werken?
oeh mijn vingers jeuken om een OP te kwooten en te redigeren, mag ook nie he?

"kijkt de engeltjes smekend aan"
Eens met Minny, het werkt namelijk echt niet.
quote:Viva Angel5 schreef op 29 december 2009 @ 11:37:

[...]

Leuk bedacht, maar eeeh dream on. Alsof dat iemand zou tegenhouden.Nou....brrr...beetje wel eigenlijk.
quote:rosanna08 schreef op 29 december 2009 @ 11:42:

oeh mijn vingers jeuken om een OP te kwooten en te redigeren, mag ook nie he?

"kijkt de engeltjes smekend aan"Ik weet welke je bedoelt denk ik
quote:minny schreef op 29 december 2009 @ 11:43:

[...]

Ik weet welke je bedoelt denk ik jij kunt heel goed denken
hoeft nie meer, hij heeft het zelf al gedaan
Weekend met Antonio in een parenclub
ik denk dat ik ook wel weet welke jullie bedoelen het is even doorzetten maar als je hem helemaal hebt gelezen dan is ie best goed te doen ik krijg het alleen altijd zo benauwd want ik weet niet in welk deel ik even adem kan halen dus ik lees het met ingehouden adem en als het dan zo'n lange post is dan krijg ik het benauwd

bedoel je die?
quote:dangeensuus schreef op 29 december 2009 @ 11:40:

Geen idee 5, maar ik vind dat de mensen die wel inhoudelijk reageren en moeite doen ( en dan heb ik het echt niet over mijzelf, maar mensen zoals Eleonora en Wuiles bijvoorbeeld) de dupe zijn.Die zijn helemaal niet de dupe, want die quoten namelijk precies zoals het hoort: alleen delen van de OP waar ze op willen reageren.
nee tog...tog die enuh met bitergarnietur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven