Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Solomio schreef op 30 december 2009 @ 22:49:

[...]

Ik heb op mijn andere forum net ontslag genomen als moderator, dus ik heb tijd over.Ik heb hier ooit mijn solli ingetrokken omdat ik het vereiste gewenste nodige diploma van de PABO (sorry hoofdletters) niet had.
quote:mamalief schreef op 31 december 2009 @ 00:06:

[...]

Ik heb hier ooit mijn solli ingetrokken omdat ik het vereiste gewenste nodige diploma van de PABO (sorry hoofdletters) niet had.PABO? Om hier te moderaten?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:meds schreef op 30 december 2009 @ 23:00:

Ik heb een halve dag gezocht naar het BEO topic. Natuurlijk is B.E.O. van oorsprong een afkorting (Broekrok Eronder) maar tegenwoordig is het zo ingeburgerd dat BEO een (geuzen)naam is. Net als CDA en VVV.Dan is het dus afgekort en in hoofdletters BE....
quote:Solomio schreef op 31 december 2009 @ 00:08:

[...]

PABO? Om hier te moderaten?Kweekschool, kleuterleidster....whatever...
quote:mamalief schreef op 31 december 2009 @ 00:08:

[...]

Kweekschool, kleuterleidster....whatever...Dan snap ik dat gesnauw ook beter. Juffen.

David Dunning
Hoop dat iemand mij ooit, heeft echt geen haast, kan uitleggen wat een PABO-diploma te maken heeft met moderaten.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 31 december 2009 @ 00:10:

Hoop dat iemand mij ooit, heeft echt geen haast, kan uitleggen wat een PABO-diploma te maken heeft met moderaten.

Nou Solo, ik heb toch even niks beters te doen en dus kan ik je vertellen dat het moddereten hier soms net is alsof je voor een kleuterklas staat.

Gezeur om niks, alleen maar ikke, ikke, ikke, en je gelijk willen halen.

Dat is ongeveer de vergelijking en dus is het handig dat je ervoor geleerd hebt of bestand bent tegen....

Ik heb dus mijn sollicitatie voor angel ingetrokken omdat ik overdag al hetzelfde doe maar dan met mini-mensjes.

In mijn vrije tijd doe ik liever met de kleuters mee.
quote:mamalief schreef op 31 december 2009 @ 00:13:

[...]

Nou Solo, ik heb toch even niks beters te doen en dus kan ik je vertellen dat het moddereten hier soms net is alsof je voor een kleuterklas staat.

Gezeur om niks, alleen maar ikke, ikke, ikke, en je gelijk willen halen.

Dat is ongeveer de vergelijking en dus is het handig dat je ervoor geleerd hebt of bestand bent tegen....

Ik heb dus mijn sollicitatie voor angel ingetrokken omdat ik overdag al hetzelfde doe maar dan met mini-mensjes.

In mijn vrije tijd doe ik liever met de kleuters mee.

Heel erg hartelijk bedankt voor je uitleg.

De vergelijking met een kleuterklas begrijp ik heel goed, heb niet voor niks ontslag genomen daarzo. Maar wel 4 jaar volgehouden, ook zonder PABO-diploma. PABO-diploma is het meest overgewaardeerde papiertje dat ik ken. En nu ga ik slapen, want hiermee beledig ik natuurlijk een paar mensen en morgen kan ik dit vast niet meer terugvinden.

David Dunning
De waarschuwingen die nu kennelijk in het rond vliegen en bans die ook in opkomst zijn nu, ik vind het te ver gaan.

Ja er was gedonder op het forum. En ja, op bepaalde momenten moest er ingegrepen worden. Maar je wéét toch ondertussen dat er na het ingrijpen nog even nagesuddert moet worden? Laat dat godgloeiende eens een keer gebeuren, verwijs naar dit topic als het anders een te grote puinhoop wordt, maar laat het nou eens gewoon uitwoeden!

Angel zijn hier is niet makkelijk, dat snap ik ook. Maar op momenten als deze maken de angels het zich knap moeilijk en m.i. is dat nog hartstikke onnodig ook.
Iets anders
Wanneer gaat het nieuwe ban systeem eigenlijk in ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:HoiPippiLangkous wrote on 31 December 2009 @ 00:01:

Lig, het gesnauw van Drie is al naar Naomie gemaild, heb snel een paar printscreens gemaakt

Had wat mij betreft niet gehoeven (lees: klagen heeft toch weinig zin), maar je bent lief!

(Ik heb ook screenshots. )
"zwaait even naar Boro"

alles goed meis?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waar mag je nou wel en niet posten? Ik ook al een waarschuwing.

Floor72 had net nog niks en ineens is ze geband?
quote:Babsjuh schreef op 31 december 2009 @ 00:32:

De waarschuwingen die nu kennelijk in het rond vliegen en bans die ook in opkomst zijn nu, ik vind het te ver gaan.

Ja er was gedonder op het forum. En ja, op bepaalde momenten moest er ingegrepen worden. Maar je wéét toch ondertussen dat er na het ingrijpen nog even nagesuddert moet worden? Laat dat godgloeiende eens een keer gebeuren, verwijs naar dit topic als het anders een te grote puinhoop wordt, maar laat het nou eens gewoon uitwoeden!

Angel zijn hier is niet makkelijk, dat snap ik ook. Maar op momenten als deze maken de angels het zich knap moeilijk en m.i. is dat nog hartstikke onnodig ook.

Er is al lang nagesudderd. De moderatortopics worden voor ons onwerkbaar als we daar al die off topics op gaan toestaan, dus op een gegeven moment moet het nasudderen gebeuren op andere topics. Ik heb duidelijke waarschuwingen in het topic gezet, de cross postings nog verwijderd zonder maatregelen en daarna via de mail de consequenties van meer overtredingen verteld. De getroffen forummer zagen het dus meer dan op tijd aankomen en als ik dan mijn woord niet houd, wordt ons beleid ongeloofwaardig.

Maar goed, je mag klagen bij Naomi, net als de forummers met een waarschuwing of ban.
Roos, ja, het gaat goed.

Maar heb mezelf een streng limiet aan forum tijd gegeven

T liep de spuigaten uit, juist als ik het moeilijk heb met gezin e.d. heb ik de neiging weg te vluchten in internet.

En dat doe ik dus niet meer. Vandaar dat je me niet zoveel meer ziet :-) En dat doet me goed. Ik vind het leuk om hier te komen, maar niet zo obsessief vluchtgedrag veel meer
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb ook maar even gecheckt en ik heb ook een waarschuwing! Voor het eerst (tweeds.. nee derds) in mijn leven! Was wel een waarschuwing van 10 dagen oud, maar hey, laten we niet mierenneuken. Het gaat lekker vanavond. Moet er soms een 'target' gehaald worden? Het lijkt de pliessie wel...
En ik kwam net binnen! Maar je mag er dus 2 hebben.

Hoelang blijft zo'n kreng staan? Het hele jaar zeker.
Hadden ze nog bans over dat ze er zo kwistig mee strooien?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Twee waarschuwingen is ban!

Dus je 'mag' er geen 2.
quote:milo schreef op 31 december 2009 @ 00:46:

Waar mag je nou wel en niet posten? Ik ook al een waarschuwing.

Floor72 had net nog niks en ineens is ze geband?

Op het blokkadetopic mag je niet posten, daar mogen alleen angels posten. Op de moderatortopics mag je verzoeken, vragen of meldingen over topics op de betreffende pijlers posten. Hier, op dit topic, mag je vragen over beleid en dingen waar je het niet mee eens bent, posten. Eigenlijk is hier het meeste toegestaan. En voor andere dingen kan je zelf een topic openen.

Floor72 wist wat ze deed en wat de consequenties waren, ze had de postings gezien en ik heb haar eerst gewaarschuwd en gezegd wat de consequenties waren voor als ze het nog eens zou doen. Dat ze het nog eens deed was dus een bewuste actie en dan moet ik ook mijn woord houden.
quote:blijfgewoonbianca wrote on 31 December 2009 @ 00:51:

Hadden ze nog bans over dat ze er zo kwistig mee strooien?Bannenregens zijn levensgevaarlijk als het gaat vriezen!...
Wat een kutbeleid!

Dag Floor! Tot morgen dan maar.
quote:milo schreef op 31 december 2009 @ 00:50:

En ik kwam net binnen! Maar je mag er dus 2 hebben.

Hoelang blijft zo'n kreng staan? Het hele jaar zeker.

Je mag er 1 hebben en die blijft 2 weken staan. Met een 2e waarschuwing krijg je een tijdelijke ban van 2 weken.

Lees voortaan eerst even een paar postings terug voor je off topic op een moderatortopic gaat posten
Ik hoop dat Naomi álle verwijderde posts op het Moderatortopic hier op Overige kan en gaat bekijken. Een lijn trekken en duidelijk beleid volgen is natuurlijk helemaal prima, maar als Angel heb je daarin ook een voorbeeldfunctie. Was dit geen actie-reactie-actie-reactie-spel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven