Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2010 @ 19:16:

[...]

Geen idee, ze waren toen nog anoniem.En daarbij ben ik natuurlijk een erg lieve forummer die altijd de regels volgt, nooit huilies belachelijk maakt en nooit off topic gaat.
Geen bijzonderheden
Eh, ja Yasmijn, gelukkig hebben de Angels jou nog
quote:yasmijn schreef op 04 januari 2010 @ 19:18:

[...]

En daarbij ben ik natuurlijk een erg lieve forummer die altijd de regels volgt, nooit huilies belachelijk maakt en nooit off topic gaat.

En wat ook zo fijn is

ze doet niet aan one liners
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Eensch met Minny.
Naomi gaat morgen melden dat de bans direct worden teruggedraaid, omdat deze keer niet alleen forummers, maar ook een moderator - die per slot van rekening het goede voorbeeld dient te geven - volledig meeging in het off-topicgeklets. Dit om het banbeleid richting alle partijen helder en fair te houden.

All those in favour, raise your hands!...
quote:Ligeia schreef op 04 januari 2010 @ 19:20:

Naomi gaat morgen melden dat de bans direct worden teruggedraaid, omdat deze keer niet alleen forummers, maar ook een moderator - die per slot van rekening het goede voorbeeld dient te geven - volledig meeging in het off-topicgeklets. Dit om het banbeleid richting alle partijen helder en fair te houden.

All those in favour, raise your hands!...Hier alvast twee:
Polletje doen?
(ik heb al een waarschuwing en ik zie de mods er voor aan om me een ban te geven als ik die poll plaats, dus wie durft?)
Ik ben helemaal niet klaar met dit besluit.

Het zit mij eigenlijk best dwars die starheid.

Zeker ook omdat jullie zelf ook weten dat lange bans geven na twee waarschuwingen geen oprechte manier meer is.

Jullie zwengelen verdorie zelf de discussie aan over een nieuw bansysteem!!!

Met een voorstel nota bene!!

En nu moet er een ban blijven staan van twee weken waarom?

Dat je de ban terecht vindt en achter blijft staan, die uitleg is helder maar kan je mij dan nog uitleggen waarom je niet wil kiezen de ban te verkorten?

Zoals overigens eerder al zo vaak bannen gegeven werden van twee dagen voor off topic, of 24 uur, of een weekend ban....of deden jullie altijd maar wat?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 januari 2010 @ 19:20:

[...]

En wat ook zo fijn is

ze doet niet aan one linersNooit. Ik schrijf lange, goed doordachte genuanceerde posts.
Geen bijzonderheden
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 januari 2010 @ 19:27:

(ik heb al een waarschuwing en ik zie de mods er voor aan om me een ban te geven als ik die poll plaats, dus wie durft?)Zou ik er een ban of een waarschuwing voor krijgen?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 januari 2010 @ 19:27:

(ik heb al een waarschuwing en ik zie de mods er voor aan om me een ban te geven als ik die poll plaats, dus wie durft?)Aanzetten tot.... is mss ook wel een ban waard.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Sorry voor de troep hier,maar ik heb in en mail gevraagd of de ban van BAM voor de twee fesstadagen terugkon worden gezt, alleen voor die twee dagen.Moet toegeven dat ik niet weet wat deze twee hebben uitgevreten, maar weete dat BAM heb ff heel zwaar heeft en daarom wilde ik dat vragen.

Dat is mislukt, maar ik heb het geprobeerd,

Nu geen ruziue mee alsjebllieft hierover.

Ook niet zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien omdat ik niet weet wat er gaande was, het ging mij om BAM en die klote feestdagen.
*klik*

Nog heel ff HPL... ik zat nog ff te denken en ik ben het geheel met je eens dat je doorgaat over iets wat in jouw ogen heel onrechtvaardig is. Maar het valt me op dat je al zeker 2 weken bijna constant hier op beleid bezig bent en werkelijk overal een discussie van maakt. Vooral als er niet snel genoeg gereageerd wordt (en vorige keer had je geloof ik net een paar uur geleden een mail gestuurd en ging je al uit je dak omdat je nog geen reactie had gehad). Vandaar dat ik nu - nu er vragen gesteld werden over de ban van Floor, Bam en Festen - even geirriteerd werd dat je er weer doorheen zat te tetteren over de 24-uurstermijn van het reageren door de Angels.

Verder hou ik me nu een beetje afzijdig omdat ik ff alles anders zie en heeeeel veel dingen als : Lekker belangrijk af zou willen doen. Maar soms moet je inderdaad wel even bij jezelf nagaan of je het gezeik er allemaal voor over hebt om je gelijk te krijgen (ook al heb je gelijk, je krijgt het toch niet altijd).

Heb jij ook een knuffel-allergie of mag het??

quote:Solomio schreef op 04 januari 2010 @ 19:32:

[...]

Aanzetten tot.... is mss ook wel een ban waard.Ik opper een idee ik zet niemand aan....
Zjenaaaa lieverd... kom jij eens heeeel rap naar 3000
quote:iry schreef op 04 januari 2010 @ 19:28:

Ik ben helemaal niet klaar met dit besluit.

Het zit mij eigenlijk best dwars die starheid.

Zeker ook omdat jullie zelf ook weten dat lange bans geven na twee waarschuwingen geen oprechte manier meer is.

Jullie zwengelen verdorie zelf de discussie aan over een nieuw bansysteem!!!

Met een voorstel nota bene!!

En nu moet er een ban blijven staan van twee weken waarom?

Dat je de ban terecht vindt en achter blijft staan, die uitleg is helder maar kan je mij dan nog uitleggen waarom je niet wil kiezen de ban te verkorten?

Zoals overigens eerder al zo vaak bannen gegeven werden van twee dagen voor off topic, of 24 uur, of een weekend ban....of deden jullie altijd maar wat?

Ook al eensch met Ier dus.

We zijn het wel gezellig eens met elkaar he?

Of nou ja, gezellig...

De gezelligheid moet je hier zelf maken. Het beleid zorgt de laatste tijd voor een starre toestand.
Bianca, ik heb hier ook al meermalen gezegd dat de 3 bannelingen terug moeten

Knuffel terug
Oke HPL

*klik*
Overigens vind ik dat ook niet geheel terecht want alles liep toen volledig uit de hand, wat al begon met het hoofdlettergedoe...er was nogal wat actie /reactie over en weer waar zowel angels als forummers aan participeerdere .
quote:zjena35 schreef op 04 januari 2010 @ 19:32:

Sorry voor de troep hier,maar ik heb in en mail gevraagd of de ban van BAM voor de twee fesstadagen terugkon worden gezt, alleen voor die twee dagen.Moet toegeven dat ik niet weet wat deze twee hebben uitgevreten, maar weete dat BAM heb ff heel zwaar heeft en daarom wilde ik dat vragen.

Dat is mislukt, maar ik heb het geprobeerd,

Nu geen ruziue mee alsjebllieft hierover.

Ook niet zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien omdat ik niet weet wat er gaande was, het ging mij om BAM en die klote feestdagen.Lieve Zj, is de Ondergrondse misschien een oplossing voor wat moral support?
Ik vind ons rete gezellig Appel .
Lang geleden dat ik op Viva postte, normaal bivakkeer ik waar Floor nu zit... Op aanraden van de dames daar ben ik eens hier gaan lezen... Lache dit..

Wat ik ervan gelezen heb zijn Floor en de rest uitgeroepen tot slachtoffers, martelaren en wat dies meer zij, is Naomi de slachtbank en heeft zij als handtekening: peace man! make love not war! DIT verzin je echt niet!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven