Overdrijf ik? Oppasvraag

15-07-2026 01:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De situatie van een oppervlakkinge vriendin van mij is onlangs veranderd. Ik zeg het lullig, ze is een vriendin maar we zijn ook weer geen besties, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ze heeft een zoontje van 5 en ze wil graag dat ik de zaterdagochtenden op haar zoontje pas. Het is een superlief kind maar hij zit enorm in zijn piemelfase.

Mijn neefje heeft deze periode ook gehad, te pas en te onpas zijn piemel tevoorschijn halen, er trots mee rondslingeren, vol trots aan iedereen laten zien. Mijn neefje was vaak bij mij en deed dit ook hier. Ik vond dit best ongemakkelijk. Afijn, een keer liep hij weer zijn piemel te showen en ik zei "Oh prachtig, stop 'm nu maar weer in je broek". 'S avonds, toen mijn zusje hem naar bed bracht zei hij doodserieus tegen mijn zusje "ja, tante Piripiri vind mijn piemel echt heel erg mooi!". Nou kent mijn zusje mij en belde me lachend op maar toch ben ik hier van geschrokken.

Mijn zusje kent mij als geen ander, weet ook dat ik nooit iets verkeerds zou doen maar bij iemand die verder van me afstaat kan het een heel ander, en zeer verkeerd beeld geven.

Afijn, dit is dus de reden dat ik liever niet op het zoontje van een vriendin wil passen. Ik ben oprecht bang voor een dergelijke opmerking die dan volledig uit verband word getrokken met eventuele valse beschuldigingen en zo.

Overdrijf ik nou of heb ik een punt?
Fantasy schreef:
15-07-2026 14:19
Ben ik de enige die dit een nogal eigenaardig topic vindt?

MarindaH schreef:
15-07-2026 10:10
Dit is niet echt je probleem toch?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
gonniegijsje schreef:
15-07-2026 12:50

Sommige lichaamsdelen zijn anders. Piemels en billen zijn voor jezelf en houd je bedekt als er mensen in de buurt zijn. Snapt zo'n 5jarige echt wel. Wat denk je dat een kleuterjuf doet?
Ik ben al zo'n 25 jaar kleuterjuf. De eerste kleuter die mij z'n piemel laat zien buiten de wc-ruimte is nog niet voorbij gekomen!

Kinderen van 5 snappen dondersgoed wanneer dit wel/niet kan!
(Overigens zijn er wel eens kinderen die komen klagen 'Xx liet zijn piemel zien!' Maar dat gebeurt maar zelden en geen enkele toeschouwer lijkt het leuk te vinden. De lol is er dus snel af. En blijkbaar snappen ze precies dat ze dat dus niet voor mijn neus moeten doen (en hebben ze hun gedrag dus onder controle), want ik heb het dus nog nooit gezien!).
Wat een raar topic.
Ik denk dat je beter gewoon kunt zeggen dat je geen zin en/of tijd hebt om iedere zaterdag op het kind van een oppervlakkige vriendin te passen. Daar krijg je vast een stuk minder gezeik mee dan met 'sorry maar liever niet want ik ben bang dat ik de zedenpolitie op mijn dak krijg omdat jouw kind altijd maar met zijn blote piemel in het rond loopt te slingeren'.
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)
Je overdrijft.

- Ik ken weinig 5 jarigen die “te pas en te onpas hun piemel laten zien”. Dus de kans dat de situatie met jouw neefje zich herhaalt, is niet groot.

- toen heb je (gekscherend) gekozen voor de tekst: “prachtige piemel, maar die mag nu weer terug in je onderbroek”. Die tekst bleek niet handig. Dus doet de kleine kans zich toch voor dat ook dit ventje z’n piemel laat zien dan zeg je “je piemel hoort in je onderbroek, graag je broek weer aan doen”. Geen misverstanden meer over mooie piemels.

Probleem opgelost. Of eigenlijk; ik zie geen probleem. Als je zo redeneert dan ben je namelijk nooit meer “veilig” om op een kind te passen.

En oh ja, buiten dit voorbeeld heb je echt alle reden om geen zin te hebben elke zaterdag op het kind van een oppervlakkige vriendin te passen. Ik moet er niet aan denken.
Fantasy schreef:
Zeker niet...
Ik heb een 5 jarige zoon maar die laat echt niet overal zijn overal zien hoor, dat zou wat zijn zeg. Uiteraard is er een fase dat ze dat interessant vinden en soms rent hij even een rondje over de gang in zijn blootje als we gaan douchen. Maar echt niet dat hij als we ergens anders zijn opeens zijn piemel laat zien. Elke kleuter is natuurlijk anders, maar ik heb dit echt nog nooit gezien in mijn omgeving. En we hebben familie / vriendengroep met veel kinderen.

Dus mij lijkt de kans dat deze 5 jarige dat ook doet net als jouw neefje vrij klein.
Ben ook heel benieuwd hoe dat zit met de oppasvraag. Je vriendin wil graag dat je oppast. Ja dat snap ik dat ze dat wil. Maar wil jij dat ook? Het is niet eens een goede vriendin. Niemand zit erop te wachten elke zaterdagochtend een oppaskind te hebben toch? Af en toe een keer, oké, maar elke zaterdag? En wat dan als jij een keer iets gepland hebt op zaterdag? Is ze dan flexibel of niet?
Fantasy schreef:
Ja. :lol:
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Mijn neefje van toen een jaar of 4 vroeg of ik ook een piemel had.
Nou nee. Oh wat zielig voor jou!
Echt, gast :facepalm:
Onkruit schreef:
15-07-2026 20:16
Mijn neefje van toen een jaar of 4 vroeg of ik ook een piemel had.
Nou nee. Oh wat zielig voor jou!
Echt, gast :facepalm:
Ah, penisnijd! Goede oude Freud
Poeszie schreef:
15-07-2026 22:03
Dat is geen penisnijd.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
15-07-2026 22:22
Dat is geen penisnijd.
Klopt. Maar hij was zo trots op zijn piemel, dat ik dacht wtf.
Gelukkig helemaal goed gekomen. Hij is leuk opgedroogd.
Poeszie schreef:
15-07-2026 22:03
Mss even opzoeken wat Freud daarmee bedoelde.
Moiren schreef:
15-07-2026 22:22
Dat is geen penisnijd.
Leg eens uit? Ik dacht dat het idee ontstaan was doordat mannen/jongens denken dat vrouwen vast wel iets moeten missen?

Edit; Aah het gaat om castratieangst kennelijk
Solomio schreef:
15-07-2026 22:53
Mss even opzoeken wat Freud daarmee bedoelde.
Ja dankjewel
Poeszie schreef:
15-07-2026 22:54
Leg eens uit? Ik dacht dat het idee ontstaan was doordat mannen/jongens denken dat vrouwen vast wel iets moeten missen?

Edit; Aah het gaat om castratieangst kennelijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Penisnijd
'

Hoe bedoel je? Er staat ; "Het besef van jongens dat meisjes geen penis hebben leidt volgens Freud tot castratieangst."

Edit: ooh je hebt je originele bericht nu aangepast zie ik. Je geeft een bron, die lees ik, dan tik je me op de vingers om de info die ik daar uit haal.
Tulpje22 schreef:
15-07-2026 19:42
Ben ook heel benieuwd hoe dat zit met de oppasvraag. Je vriendin wil graag dat je oppast. Ja dat snap ik dat ze dat wil. Maar wil jij dat ook? Het is niet eens een goede vriendin. Niemand zit erop te wachten elke zaterdagochtend een oppaskind te hebben toch? Af en toe een keer, oké, maar elke zaterdag? En wat dan als jij een keer iets gepland hebt op zaterdag? Is ze dan flexibel of niet?
Misschien krijgt ze gewoon netjes betaald, voor al die zaterdagochtenden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Joe, TO, kom je nog reageren??
Poeszie schreef:
15-07-2026 23:00
'

Hoe bedoel je? Er staat ; "Het besef van jongens dat meisjes geen penis hebben leidt volgens Freud tot castratieangst."

Edit: ooh je hebt je originele bericht nu aangepast zie ik. Je geeft een bron, die lees ik, dan tik je me op de vingers om de info die ik daar uit haal.
Ja, ik had ten eerste je bericht verkeerd geïnterpreteerd, maar castratieangst was wat mij betreft ook niet echt wat er beschreven werd.
En toen dacht ik: laat maar.
Pelle schreef:
15-07-2026 13:04
Dit kind is niet haar neefje. Ze heeft hetzelfde meegemaakt bij haar neefje en is bang dat ze een verkeerde opmerking maakt die haar kwalijk wordt genomen.

Duh. Dat zeg ik toch ook allemaal niet?
Moiren schreef:
15-07-2026 11:42
Over de piemel: dat is je piemel, je piemel hou je in je broek, te zij je alleen op je slaapkamer bent of in de douche of toilet.

No way dat er hier met piemel werd geflapperd.

Nog een keer: naar je kamer/wc/what ever.
Nou dit
En ik zo zeker niet elke zaterdag ochtend willen oppassen
Tulpje22 schreef:
15-07-2026 19:42
Nou dit. Geef daar eens antwoord op TO als je nog terugkomt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven