Overdrijf ik? Oppasvraag

15-07-2026 01:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De situatie van een oppervlakkinge vriendin van mij is onlangs veranderd. Ik zeg het lullig, ze is een vriendin maar we zijn ook weer geen besties, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ze heeft een zoontje van 5 en ze wil graag dat ik de zaterdagochtenden op haar zoontje pas. Het is een superlief kind maar hij zit enorm in zijn piemelfase.

Mijn neefje heeft deze periode ook gehad, te pas en te onpas zijn piemel tevoorschijn halen, er trots mee rondslingeren, vol trots aan iedereen laten zien. Mijn neefje was vaak bij mij en deed dit ook hier. Ik vond dit best ongemakkelijk. Afijn, een keer liep hij weer zijn piemel te showen en ik zei "Oh prachtig, stop 'm nu maar weer in je broek". 'S avonds, toen mijn zusje hem naar bed bracht zei hij doodserieus tegen mijn zusje "ja, tante Piripiri vind mijn piemel echt heel erg mooi!". Nou kent mijn zusje mij en belde me lachend op maar toch ben ik hier van geschrokken.

Mijn zusje kent mij als geen ander, weet ook dat ik nooit iets verkeerds zou doen maar bij iemand die verder van me afstaat kan het een heel ander, en zeer verkeerd beeld geven.

Afijn, dit is dus de reden dat ik liever niet op het zoontje van een vriendin wil passen. Ik ben oprecht bang voor een dergelijke opmerking die dan volledig uit verband word getrokken met eventuele valse beschuldigingen en zo.

Overdrijf ik nou of heb ik een punt?
Dubbel…..
Ik snap al die achtergrondinformatie ook niet. 'Zij wil graag', ja, en jij wil het niet. De reden doet er niet toe.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb zo'n vermoeden dat TO extreem conflictmijdend is
Ze vindt ons hier ook knap eng
Klinkt als een nogal gezochte manier om niet op te hoeven passen. Dat je niet iedere zaterdagochtend op wil passen op een vriendin die wil (?) dat jij dat doet, is al reden genoeg om het verzoek af te wijzen. Daar hoef je het piemelverhaal echt niet voor op te voeren.
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2026 23:06
Misschien krijgt ze gewoon netjes betaald, voor al die zaterdagochtenden.
Wat wil je daarmee zeggen? Ik ga er wel vanuit dat als iemand, die niet echt een vriendin is, elke zaterdagochtend haar kind brengt, daar iets tegenover staat. Maar daar had ik het niet over. TO zegt: mijn vriendin wil graag... Ja en jij dan? TO had ook kunnen schrijven: 'ik wil op kind van haar passen, maar zit met een vraag'.
Maar nu zegt ze enkel dat haar vriendin dat wil. Wil TO het ook? En wat ik zeg, je zal zelf toch ook wel eens een verplichting, iets leuks hebben op zaterdag. Kan dat dan of is het echt een afspraak: mijn kind komt elke zaterdag naar jou. Ikzelf zou zo'n afspraak niet willen hebben op mijn vrije zaterdag, of ik daar nu wel of niet voor betaald wordt..maar misschien vindt TO dat wel helemaal prima. Dat vroeg ik me gewoon af, los van dat hele verhaal dat TO erbij haalt, want dat lijkt me nou niet zo'n groot probleem. Ik heb verschillende neefjes in die leeftijd (gehad) en heb dit probleem nooit gezien.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 16-07-2026 23:02
2.13% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2026 23:06
Misschien krijgt ze gewoon netjes betaald, voor al die zaterdagochtenden.
En?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven