Pakketje versturen POSTnl

25-08-2012 12:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een hele domme vraag...:)

Ik wil graag iets versturen via postnl. Het is minder dan 10 kilo en past niet door de brievenbus, dus ik had al gelezen dat ik 6,75 euro moest betalen voor het verzenden. Nu heb ik net die doos gekocht, zie ik erop staan: plak hier uw postzegels. Komt dat nu nog bovenop die 6,75? Of kan ik het pakketje wegbrengen, 6,75 betalen en het komt allemaal goed? (Als het goed is ;))
er hoeven geen postzegels bij als het goed is, anders zou ik de doos inruilen en bij de super een doos gaan halen, want dat zou wel erg duur worden.
HEb je een doos gekocht voor 6.75? Ik denk het niet. MAar je betaald inderdaad 6.75, de medewerker plakt e riets op en jij krijgt een barcode mee waarmee je je pakket kan volgen op internet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je het postpakket bij het postkantoor afgeeft, dan plakt men er daar een sticker op met de gegevens.

Aan het loket betaal je 6,75 voor het verzenden, dat je hoeft geen postzegels te plakken.

Geef aan dat je het met Track & Trace code wil verzenden. Dan krijg je een bon mee met een T&T code erop. Deze code mail je dan door aan de geadresseerde.

Zelf bewaar ik de bon tot ik heb gezien dat het pakket is aangekomen. Zodra ik bericht van ontvangst heb gekregen van de geadresseerde gooi ik de bon weg.

Mocht je de bon eerder in huis kwijtraken dan kan je het T&T nr. ook nog terug vinden in je mail.

Voor de volgende keer kan je ook een nette blanco doos uit de supermarkt halen.

Adres er met een dikke merkstift op zetten.

Ducktape in een kruisvorm om de doos heen.

Is een stuk goedkoper dan die gekochte dozen en kan net zo netjes zijn.
Bedankt voor de reacties!

De doos was inderdaad geen 6,75 maar 2,95. Gelukkig komen er bovenop die 6,75 dus geen extra kosten meer bij.

Tip van de doos uit de supermarkt ga ik onthouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven