Parachutespringen

07-05-2020 18:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Mijn vriend is een echte durfal en heeft me al eens gezegd dat hij parachutespringen heel gaaf zou vinden.
Ik wil hem dit graag cadeau doen maar ik twijfel, het is erg duur namelijk.
Wie heeft er ooit wel eens parachute gesprongen? Van welke hoogte (ik kan kiezen tussen 9000 en 13000 ft) en hoe vond je het? Vond je het het geld waard?
Alle reacties Link kopieren
Te gek gaaf!

Ik zou het liefst 13.000 ft doen, maar ook 9.000 zal al fantastisch zijn. 9.000 ft is wellicht wat goedkoper?

Ben zelf van 15.000 ft gesprongen. Dat was wel in het buitenland.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
07-05-2020 19:21
Te gek gaaf!

Ik zou het liefst 13.000 ft doen, maar ook 9.000 zal al fantastisch zijn. 9.000 ft is wellicht wat goedkoper?

Ben zelf van 15.000 ft gesprongen. Dat was wel in het buitenland.
Daar is de lucht hoger?
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
07-05-2020 19:10
Jij hebt er wel het kapsel voor :-D
haha i wish
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
07-05-2020 19:23
Daar is de lucht hoger?

Absoluut :proud:

Hoe hoger, hoe langer de vrije val. En dat vond ik het mooiste moment.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar gedaan op Ameland (9000ft). Moet je zeker een x gedaan hebben, bijzondere ervaring geweest.
Als je het dan toch doet, zou ik inclusief foto en video materiaal doen, ben je inderdaad wat duurder uit, maar leuk om nog eens op terug te kijken.
Dacht dat ik er rond de 300 euro voor heb betaald.
Kersje1988 schreef:
07-05-2020 19:01
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik er gewoon voor ga. Moet even kijken wanneer een waar maar het lijkt me echt super gaaf.
Voorlopig mag het nog niet dus je hent nog tijd zat. Als je nog geen dag wil vastleggen kun je ook een kadobon geven. Ik heb een bon gekocht incl film en is echt een aanrader. Zo kon hik zelf plannen wanneer het hem het beste uit kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
07-05-2020 19:23
Daar is de lucht hoger?

In Nederland is het luchtruim waar kleine vliegtuigjes en waar je mag springen niet zo groot. Er zijn te veel vliegtuigbanen, en sommige zitten ook vrij laag ivm dalen en stijgen bij Schiphol.

Wil je van grotere hoogtes springen dan moet je ergens heen waar de normale luchtvaart op 10km zit, dan kan je vanaf 4 of 5 km springen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lady*Voldemort schreef:
07-05-2020 18:23
Ik moet er werkelijk niet aan denken. Maar ik begin ook al te bibberen als ik op een telefoonboek sta.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gedaan, 8 jaar geleden. Is een van de weinige duurdere activiteiten waarvan ik zou zeggen, dat wil ik nog weleens doen omdat het het geld waard is. Die adrenalinekick die je krijgt :proud:

Een tandemsprong van 9000ft is in mijn ogen veel minder eng dan van een keukentrapje afstappen. Kan niet goed uitleggen waarom eigenlijk, zelf had ik geen gevoel met de grond of dat je te pletter kon vallen. Tegen de tijd dat ik dat wel had qua hoogte, hing ik lang genoeg aan de parachute om daar vertrouwen in te hebben.
Ongeveer een jaar later dacht ik dat ik ook wel durfde te bungee jumpen van 111 meter, maar dat bleek ik toch niet te durven, daar ben ik huilend weggelopen.. Blijkbaar was het gevoel met naar beneden kijken toch echt anders.

Ik zeg doen!!!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Zeker een keer doen!

Vriend heeft het hier bij Teuge gedaan, dat is 175 euro voor een tandemsprong. En volgens mij filmpjes en foto's 25 euro of zo. Maar hij vond het geweldig, het was ook een super mooie dag. Als het kraakhelder is kun je zelfs tot aan de randstad en tot de Wadden kijken. Echt een enorme adrealinerush, maar ook super goed geregeld, want van de voren krijg je allerlei instructies.

De filmpjes/foto's waren echt super gaaf en echt een aanrader.

Ik zou het voor mijzelf niet zo snel beslissen om te doen, maar als iemand zou zeggen laten we samen doen, dan waarschijnlijk wel!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hele leuke reacties allemaal, word ik blij van!
Ik heb nog een vraag. Ik woon in de buurt van Breda. Nou kan je daar ook parachutespringen maar ik twijfel om het daar te doen, Texel of ergens anders dicht bij de kust lijkt me een stuk mooier. Denken jullie dat het heel veel uitmaakt?
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn static-line brevet gehaald op ameland. Wel al een poos geleden.. weet niet of ze nog springen daar. Maar het uitzicht boven de waddenzee, vooral bij eb, is wonderschoon!!
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Kersje1988 schreef:
08-05-2020 12:43
Hele leuke reacties allemaal, word ik blij van!
Ik heb nog een vraag. Ik woon in de buurt van Breda. Nou kan je daar ook parachutespringen maar ik twijfel om het daar te doen, Texel of ergens anders dicht bij de kust lijkt me een stuk mooier. Denken jullie dat het heel veel uitmaakt?
Tsja, dat is persoonlijk natuurlijk, wat iemand mooi vindt qua uitzicht.
Maar ikzelf vond het uitzicht over de waddenzee en alle waddeneilanden echt waanzinnig en heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Kersje1988 schreef:
08-05-2020 12:43
Hele leuke reacties allemaal, word ik blij van!
Ik heb nog een vraag. Ik woon in de buurt van Breda. Nou kan je daar ook parachutespringen maar ik twijfel om het daar te doen, Texel of ergens anders dicht bij de kust lijkt me een stuk mooier. Denken jullie dat het heel veel uitmaakt?

Voor de eerste sprong maakt dit niet zo veel uit. Voor een goed uitzicht heb je vooral helder weer nodig. Het leuke van in de buurt van je woonplaats springen is dat je dingen en plaatsen herkent.

Het voordeel van Texel is dat het zicht daar vaak beter is. Het nadeel is dat daar altijd wel meer wind staat. En je dus minder vaak kunt springen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
En? Was ie blij met zn cadeau? : )
Alle reacties Link kopieren
Zeker. Ik heb hem uiteindelijk een cadeaubon voor het springen gegeven, kijken we later wel wat een wanneer we dat gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
In 2003 mijn staticline brevet gehaald in Lelystad. Club bestaat niet meer want er wordt teveel gevlogen. Ik heb vijf sprongen gemaakt vanaf 4.000 feet, solo. Had zelf twee jaar daarvoor een fikse burnout gehad en dit was heel goed voor mijn zelfvertrouwen. Als ik uit een vliegtuig durf te springen kan ik de hele wereld weer aan. Opleiding kostte destijds 450 euro. Superervaring :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
We gaan morgen springen!
Alle reacties Link kopieren
Kersje1988 schreef:
25-06-2020 19:21
We gaan morgen springen!
Goed onthouden. Vermijd obstakels! en alleen de laatste centimeter doet pijn :lol:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Kersje1988 schreef:
25-06-2020 19:21
We gaan morgen springen!
Geniet ervan!!!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik heb 2x een tandemsprong gedaan. Geen idee hoe duur, ik heb het kado gekregen.
Hoogte weet ik ook niet, ik denk 9000 ft.

Hoe het was, ik vond het erg eng (eigenlijk vond ik het de 1e seconden bij de vrije val vooral eng, daarna ga je zweven en zwieren en dat is heel erg gaaf) en gek want heel erg ehhh... tegennatuurlijk zeg maar, maar ik vond het waanzinnig en ontzettend ontstressend.
Het kost wat maar het is wel een ontzettend leuk kado TO...
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
25-06-2020 19:38
Geniet ervan!!!
Dat vooral :yes:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
25-06-2020 19:36
Goed onthouden. Vermijd obstakels! en alleen de laatste centimeter doet pijn :lol:
Haha, ik moest hard op lachen, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Het was super tof. Ik kreeg echter wel heel veel last van de druk op mijn oren. Heb nog geprobeerd om te klaren maar dat ging niet, deed echt zeer.

Vrije val was bijna een minuut, dat was echt wel gaaf. Het is met niets te vergelijken. Met parachute open was ook mooi, je kon heel Texel en zelfs Vlieland zien.

Ik zou het denk ik nog wel een keer willen doen, dan hoop ik dat ik niet zo’n last van mijn oren zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie hebben gesprongen!

Wel vervelend dat je last van je oren had. Dat was zeker tijdens de snelle daling? Was je wat verkouden of had je last van allergie?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven