Paragnost

18-02-2010 12:19 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat er meer is tussen hemel en aarde ben ik van overtuigd.

De dingen die mijn vader tijdens zijn overlijden tegen ons zei hebben dat gevoel alleen maar bevestigd. Mijn moeder wil graag een paragnost bezoeken. Om zo contact te maken met pa. Via een kennis hebben we een adresje gekregen. Maar als we naar de website kijken lijkt deze man meer coach gericht dan gericht op contact met overledenen. We hebben er beiden niet een heel goed gevoel bij. Maar dan... waar moet je naartoe ? Hoe weet je dat je niet bij een kwakzalver terecht komt ?

Hebben jullie goede ervaringen met paragnosten?

Waar moeten we heen?
Ik heb nog nooit gehoord dat een paragnost zei dat de overledene niet gelukkig was,aan gene zijde, er geen vrede mee had, niet goed aan gekomen was aan de " overkant nog wrok koesterde, etc. .... Volgens mij zeggen ze wat een nabestaande graag wil horen. Dat kan natuurlijk best een fijn gevoel zijn, dat zal ik niet ontkennen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Bianca40 schreef op 18 februari 2010 @ 14:44:

[...]

Hij was op de beurs inderdaad ook samen met zn vrouw. Op tv heb ik hem nooit gezien. Wat een mafketel is dat zeg! Hij begreep niet dat wij nog geen sleur in onze relatie hadden, die sleur was er vast wel en zagen wij waarschijnlijk zelf niet. Het was echt de hoogste tijd om het te doorbreken en naar zijn Funclubje te komen... niet dus!! We hebben het over dezelfde, kan niet missen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 februari 2010 @ 14:46:

[...]

We hebben het over dezelfde, kan niet missen Vertel... wat voor enorme goeie tips heeft ie jou gegeven?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 februari 2010 @ 14:45:

Ik heb nog nooit gehoord dat een paragnost zei dat de overledene niet gelukkig was,aan gene zijde, er geen vrede mee had, niet goed aan gekomen was aan de " overkant nog wrok koesterde, etc. .... Volgens mij zeggen ze wat een nabestaande graag wil horen. Dat kan natuurlijk best een fijn gevoel zijn, dat zal ik niet ontkennen.Nou Derek heeft dat best wel eens ter sprake gebracht hoor. Jammer dat ik niet meer weet om welke aflevering het gaat. Anders had ik een linkje voor je gezocht.
dubbel.
quote:nak schreef op 18 februari 2010 @ 14:43:

[...]

Hou toch op! Dit valt gewoon onder verzekeringsfraude, door dit soort praktijken stijgt ieder jaar de premie.

Paragnost prima, maar gewoon zelf betalen.Ik betaal dik aan mijn verzekering. Elke maand een flinke smak geld. Ik voel me totaal niet schuldig. Deze man had tenminste hart voor zijn werk. Hij wist dat als het niet meer vergoed zou worden ik moest stoppen. En ook dat een paar extra sessies me nog goed zouden doen. Ik vond het erg tof van hem.
Hoewel ik het echt 100% eens ben met Meds en ik ook denk dat deze traumatische ervaring beter verwerkt kan worden met een psycholoog dan met een paragnost/kwakzalver (dat is voor mij hetzelfde) kan het zijn dat deze hocus-pocus nu precies is wat je moeder nu nodig heeft, omdat ze er zelf heilig in gelooft.

Dan ben ik zelf van de snelle oplossing, dus liever 1 sessie flauwekul met direct succes dan je moeder met weerstand naar een psycholoog sturen.

Als het echter niet helpt en je moeder blijft lijden dan hoop ik dat je wel de reguliere medische wereld in gaat, maar ik neem aan dat je alles doet om je moeder gelukkig te maken.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 februari 2010 @ 15:05:

[...]

Nou Derek heeft dat best wel eens ter sprake gebracht hoor. Jammer dat ik niet meer weet om welke aflevering het gaat. Anders had ik een linkje voor je gezocht.

Ik heb dat zelf meegemaakt. Ooit naar een paragnost geweest (zo'n avond, met publiek dus, jaaaaren geleden). Deze mevrouw wist dingen te vertellen over sommige overledenen die helemaal niet allemaal positief waren. Ook over degene waarvoor ik daar zelf naartoe was gekomen.

Dus nee hoor, het is niet altijd rozegeur en maneschijn.
hompeltjepompeltje, als jij naar een paragnost wilt moet je dat zeker doen. Of het je zal helpen weet ik niet. Ik ben geen helderziende. Het 1 miljoen verhaal van Meds is wel gepubliceerd maar heeft natuurlijk ook een keerzijde. Wie kan bewijzen dat er leven na de dood is, krijgt ook dat miljoen niet. Wat die BDE betreft, daar is wel een ontwikkeling gaande maar ook die staat pas in de kinderschoenen. Want waren we gebleven bij de analyse van het DNA, nu komen we bij het RNA, dat weer specifieker is.

Dan nog zijn we zoekende omdat we nu op dit moment volgens de wet van Darwin op een mechanistische manier de mens als Robot kunnen benaderen. Maar behalve dat is er ook nog, het grote IK wat er in huist.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 februari 2010 @ 15:13:

[...]

Ik betaal dik aan mijn verzekering. Elke maand een flinke smak geld. Ik voel me totaal niet schuldig. Deze man had tenminste hart voor zijn werk. Hij wist dat als het niet meer vergoed zou worden ik moest stoppen. En ook dat een paar extra sessies me nog goed zouden doen. Ik vond het erg tof van hem.

Alsof de hoogte van je premie hier iets mee te maken heeft, alsof je daardoor ineens meer vergoed krijgt dan de polis die je hebt afgesloten. Kijk je polis na, daarin staat helder waarvoor je (in jouw woorden 'dik') betaalt.

Ik snap dat jij er blij mee bent, maar het klopt nauurlijk van geen kant, ik sanp zo'n behandelaar niet.

Is vragen om problemen, grote problemen.
Wil je het adres van Mariska hebben die met Derek's begeleider werkt dan kun je me mailen.
Mediums hebben zonder twijfel een gave, maar ik denk niet dat ze echt geesten van overledenen zien.

Als je er echt over nadenkt dan kan dat niet.

Niet alleen de mens is een geest, maar ook de kleding? Een soort geest geworden nylon? Hoe kan dat nou.

Ik vind het knap dat ze zich zo geloofwaardig voor kunnen doen (de betere dan) maar echt bewijs is nog nooit geleverd. Altijd was er ruimte voor bedrog. En er zijn nogal wat mensen die baat hebben bij het bedrog.
>> Ik was gisteren bij mijn tante (spiritueel therapeut) en zij vertelde dat het vaak gebeurt dat 'te vroeg' overleden mensen vaak nog lang in hun sociale omgeving blijven rondhangen.

Dat vind ik ook zoiets geks. Mediums staan niet alleen ver boven de "gewone" mensen op deze wereld door hun bijzondere gave, maar ook boven de geesten. Want deze geesten zijn vaak zo stom, dat ze op eigen houtje niet naar "het licht" kunnen komen. Nee, daar hebben ze een medium voor nodig. Hoewel ze als geest overal doorheen kunnen gaan, met kleding en al, blijven ze toch op een bepaalde plek hangen. En het medium redt ze dan.

Dit klinkt echt als ontsproten uit het brein van een mens. Een arrogant mens die zichzelf heel bijzonder vindt en een bijzondere positie wil hebben.
agnes bedankt voor je berichtje. We hebben inmiddels iemand benaderd en wachten op antwoord. Mocht ik je hulp nog nodig hebben dan mail ik zeker. Mag ik vragen hoe je zo je weg weet te vinden in het paragnosten wereldje? Je kent er een boel !
ja met eentje uit Den Haag, bizar gewoon om na jaren er achter te komen dat deze paragnost zonder meer gelijk had tdt, heel eng.

dat was ook de eerste en tevens laatste keer dat ik naar hem toe bent gegaan, nooit meer.
quote:Bianca40 schreef op 18 februari 2010 @ 14:48:

[...]

Vertel... wat voor enorme goeie tips heeft ie jou gegeven?

Een naturistencamping in the middle off nowhere zou ons erggg goed doen.

En het erge was nog wel; ik had die hele beste man niks gevraagd, hij pakte gewoon mijn hand.
Hompeltjepompeltje, ja ik heb er veel mee te maken.

Dus selecteer ik er wel de besten uit. Als je het goed vindt haal ik die adressen weg.
quote:twinkeling schreef op 18 februari 2010 @ 12:41:

[...]

ik heb zelf een aantal "dingen" meegekregen bij mijn geboorte. Ik weet dus uit eigen ervaring dat er meer is tussen hemel en aarde!

Maar ik wil je wel aanraden diegene gratis een reading geven is betrouwbaarder dan diegene die er veel geld voor willen hebben! Dan is het inderdaad gewoon oplichterij.
Ik schreef op mijn hyves bij mijn www dat mijn paps is overleden en meteen kreeg ik een vriendenuitnodiging van een paragnost die er geld voor vraagt,ik was echt heel erg boos.

dan heb je ook geen fatsoen in je donder zeg.

dreamertje, ik had het met mijn moeder erover, maar gaan die gaves en het ontvangen van mee overzee, er wordt gezegd van niet??

Mijn dochter ziet veel , de laatste tijd, eigenlijk sinds we geemigreerd zijn naar aus. is het erg rustig, maar nu zegt ze dat ze hoopt dat opa bij haar langskomt,

vraag me af hoe dat zal uitwerken voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven