Paragnost

18-02-2010 12:19 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat er meer is tussen hemel en aarde ben ik van overtuigd.

De dingen die mijn vader tijdens zijn overlijden tegen ons zei hebben dat gevoel alleen maar bevestigd. Mijn moeder wil graag een paragnost bezoeken. Om zo contact te maken met pa. Via een kennis hebben we een adresje gekregen. Maar als we naar de website kijken lijkt deze man meer coach gericht dan gericht op contact met overledenen. We hebben er beiden niet een heel goed gevoel bij. Maar dan... waar moet je naartoe ? Hoe weet je dat je niet bij een kwakzalver terecht komt ?

Hebben jullie goede ervaringen met paragnosten?

Waar moeten we heen?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 februari 2010 @ 12:51:

[...]

Dat ben ik niet met je eens. Mijn tante is spiritueel therapeut. Zij vraagt gewoon een normaal bedrag voor een consult. geloof 40 euro ofzo. En voor mensen in de bijstand heeft ze zelfs een gereduceerd tarief. En geen kwakzalver... ze heeft div. opleidingen gevolgd, aangelsoten bij div. vakgroepen enz. Blijft bijscholen enz. Maar bij haar willen we hiervoor dus niet terecht omdat ze te nauw betrokken was bij pa. Wel gaan we naar haar voor de verwerking enz.daar is geen enkele erkende opleiding voor. Er zijn wel figuren die voor geld zogenaamde `opleidingen` in elkaar flansen, maar het diploma heeft geen enkele waarde. Het is kwakzalverij
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 februari 2010 @ 12:51:

Dat ben ik niet met je eens. Mijn tante is spiritueel therapeut. Zij vraagt gewoon een normaal bedrag voor een consult. geloof 40 euro ofzo. En voor mensen in de bijstand heeft ze zelfs een gereduceerd tarief. En geen kwakzalver... ze heeft div. opleidingen gevolgd, aangelsoten bij div. vakgroepen enz. Blijft bijscholen enz. Maar bij haar willen we hiervoor dus niet terecht omdat ze te nauw betrokken was bij pa. Wel gaan we naar haar voor de verwerking enz.Ik vind het erg om te schrijven hoor Hompel... maar spiritueel therapeut is één van de lagere opleidingen. Om in contact te komen met overleden familieleden heb je één van de hogere opleidingen nodig. En je hebt gelijk dat je het niet aan je tante vraagt want die heeft natuurlijk indrukken die niet helemaal objectief te noemen zijn.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 februari 2010 @ 12:54:

Nee hoor, dat hoop ik niet. Ik weet namelijk dat mijn vader heeft geleden. En dat weet mijn moeder ook. Anders was het voor haar ook niet traumatisch geweest.Het lijden is nu voorbij, is dat voor je moeder niet een belangrijk gegeven
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 12:56:

[...]

daar is geen enkele erkende opleiding voor. Er zijn wel figuren die voor geld zogenaamde `opleidingen` in elkaar flansen, maar het diploma heeft geen enkele waarde. Het is kwakzalverijMeds is begrijp je punt. Prima dat jij er zo over denkt. Ik denk er anders over.
Hompeltje, ik weet niet in welke regio je woont...

Ik ben zelf bij iemand in noord holland geweest. Ik ben er erg tevreden over!

(en nee, geen honderden euroos lichter daarna)
Verder lees ik dat jullie in een rouwproces zitten, dat is heel normaal, daar moet je met z´n allen doorheen. Het gemis, de herinneringen, de vragen zullen blijven maar het zal met de tijd minder worden
Hompeltje, mijn broer droomt veel over mn moeder. Ik heb nog geeneen keer over haar gedroomd. Hij vertelt mij zijn dromen en heeft daarin ook aan haar gevraagd of ze nog gemerkt heeft dat we die laatste dagen bij haar waren (dat was wel iets wat ik me enorm afvroeg). In zijn droom zei ze dat ze dat wel gevoeld heeft. En nu is het goed voor me.

Wat ik wil zeggen is: je zult nooit zeker weten of een paragnost je echte informatie geeft, je moet je dus afvragen of je de antwoorden op je vragen wel wil horen, of dat je op je eigen gevoel af wilt gaan. Als het voor jullie goed voelt dan is het goed. Als je toch vragen hebt zou je je kunnen inbeelden wat voor antwoord je vader jullie zou geven en je daar bij neerleggen.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd of je iemand gaat vinden en of diegene je antwoorden kan geven. Ik blijf in elk geval meelezen
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 12:56:

[...]

Het lijden is nu voorbij, is dat voor je moeder niet een belangrijk gegevenVoor mij is dat ook voldoende om het naast me neer te kunnen leggen. Net zo goed als het voor mij op dat moment een gegeven was waarmee we moesten dealen. Ik ben rustig gebleven en heb mijn best gedaan pa zoveel mogelijk gerust te stellen. Daarnaast hebben we ons uiterste best gedaan om ervoor te zorgen dat hij snel medische hulp zou krijgen. Natuurlijk voor iemand die vreselijk lijd, is hulp nooit snel genoeg. Mijn moeder kon dit niet, raakte in paniek, heeft lopen stampvoeten door het huis. Voor haar is er zelfs een thuiszorg gekomen om haar gerust te stellen. Deze is echter weer afgedropen nadat bleek dat ze niet gerust te stellen was. Kennelijk werkt het anders bij mijn moeder. De machteloosheid die ze had voelt voor haar als een schuld. Dat had ze toen, dat heeft ze nu. Ze kan het niet loslaten en worstelt er erg mee.
quote:Rooss4 schreef op 18 februari 2010 @ 12:57:

Hompeltje, ik weet niet in welke regio je woont...

Ik ben zelf bij iemand in noord holland geweest. Ik ben er erg tevreden over!

(en nee, geen honderden euroos lichter daarna)We wonen in het oosten. Maar hebben een auto. Een goede paragnost rijden we graag een stukje voor. Maken we er gelijk een dagje uit van.
...
Ehm, wat maakt eigenlijk het uit of het bewezen is of niet?

Als het voor deze mensen nou werkt, gemoedsrust geeft, ze verder helpt in hun rouwproces en het verwerken van het verdriet... wat kan het iemand dan nog schelen of dat via kwakzalvers is of niet?

Het is niet jouw geld dat ze eraan uitgeven.

Als het werkt dan werkt het dat is waar het om gaat lijkt me. Het hoe en waarom doe dan wat mij betreft niet terzake.

Sterkte met het verlies!
Als het je moeder rust geeft in welke vorm dan ook moet je het gewoon doen, want suggestie doet wonderen en hopelijk heeft je moeder er dan wel enige vrede mee.

Het mag duidelijk zijn dat ik er niet in geloof, maar ik leef met jullie mee en zeker met je arme moeder.
quote:Bianca40 schreef op 18 februari 2010 @ 13:00:

Hompeltje, mijn broer droomt veel over mn moeder. Ik heb nog geeneen keer over haar gedroomd. Hij vertelt mij zijn dromen en heeft daarin ook aan haar gevraagd of ze nog gemerkt heeft dat we die laatste dagen bij haar waren (dat was wel iets wat ik me enorm afvroeg). In zijn droom zei ze dat ze dat wel gevoeld heeft. En nu is het goed voor me.

Wat ik wil zeggen is: je zult nooit zeker weten of een paragnost je echte informatie geeft, je moet je dus afvragen of je de antwoorden op je vragen wel wil horen, of dat je op je eigen gevoel af wilt gaan. Als het voor jullie goed voelt dan is het goed. Als je toch vragen hebt zou je je kunnen inbeelden wat voor antwoord je vader jullie zou geven en je daar bij neerleggen.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd of je iemand gaat vinden en of diegene je antwoorden kan geven. Ik blijf in elk geval meelezen Ik heb het precies zo. Zowel mijn (uber nuchtere) broer heeft in zijn droom contact gehad met pa. En mijn moeder voelt hem dichtbij zich. Ik heb dat allebij nog niet ervaren. Geeft ook niet. Het idee van de paragnost komt van mijn moeder. Ik wil graag met haar mee. Het is voor mij geen must. Maar tja ik heb ook wel zoiets van waarom niet? Het kan best helpen denk ik om verder te gaan. Al zal dat ook zonder die paragnost wel lukken. Toch vind ik het voor mams erg fijn als ze van haar trauma af kan komen. En voor mij ook fijn om op een aantal vragen nog antwoord te krijgen. Ook als dat inhoud dat mijn vader bevestigd vreselijk te hebben geleden enz.
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 12:53:

[...]

Je weet dat er een medische verklaring is voor dit soort hallucinaties? Namelijk het lichaam maakt tijdens het sterfproces hallucinogenen aan waardoor de patient levensechte visioenen krijgt. Deze toestand kan nagebootst worden met de medicatie en dan zijn het soort hallucinaties overeenkomstig terwijl de patient niet doodgaat.

Dus het visioen zegt iets over de toestand van de patiënt maar niet over het leven na de doodHeb je hier een bron van Meds?
quote:Andj schreef op 18 februari 2010 @ 13:04:

Ehm, wat maakt eigenlijk het uit of het bewezen is of niet?

Als het voor deze mensen nou werkt, gemoedsrust geeft, ze verder helpt in hun rouwproces en het verwerken van het verdriet... wat kan het iemand dan nog schelen of dat via kwakzalvers is of niet?

Het is niet jouw geld dat ze eraan uitgeven.

Als het werkt dan werkt het dat is waar het om gaat lijkt me. Het hoe en waarom doe dan wat mij betreft niet terzake.

Sterkte met het verlies!Dank je wel. Zo denk ik er ook over. Behalve dat ik graag wel bij een goede paragnost terecht kom. Geen kwakzalver. Maar goed, m.i. bestaan er goede paragnosten. Nu alleen nog zien dat we een goede vinden.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 februari 2010 @ 13:01:

[...]

Voor mij is dat ook voldoende om het naast me neer te kunnen leggen. Net zo goed als het voor mij op dat moment een gegeven was waarmee we moesten dealen. Ik ben rustig gebleven en heb mijn best gedaan pa zoveel mogelijk gerust te stellen. Daarnaast hebben we ons uiterste best gedaan om ervoor te zorgen dat hij snel medische hulp zou krijgen. Natuurlijk voor iemand die vreselijk lijd, is hulp nooit snel genoeg. Mijn moeder kon dit niet, raakte in paniek, heeft lopen stampvoeten door het huis. Voor haar is er zelfs een thuiszorg gekomen om haar gerust te stellen. Deze is echter weer afgedropen nadat bleek dat ze niet gerust te stellen was. Kennelijk werkt het anders bij mijn moeder. De machteloosheid die ze had voelt voor haar als een schuld. Dat had ze toen, dat heeft ze nu. Ze kan het niet loslaten en worstelt er erg mee.

Die worsteling zal blijven, want na een `reading` zal ze zich afvragen of het wel echt was, of het medium wel goed was, of de geest van je vader wel de waarheid sprak, of er geen andere geest was die net deed alsof ie je vader was etc.

Dat schuldgevoel hoort heel erg bij rouwen, als je moeder daarin vastloopt dan heeft ze nog eerder wat aan een psychotherapeut
Ik ben heel benieuwd Hompel, alhoewel ik er zelf net zo tegenover sta als jij en er simpelweg zelf niet naar toe zou gaan. Maar zoals je zelf zegt, het gaat om je moeder, en ik hoop echt dat ze van haar trauma af kan komen op deze relatief simpele manier.

Vertelt je broer zijn dromen aan jou?
Ik hoef het niet eens meer telezen, maar eens met alles wat Meds hier schrijft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:iris1969 schreef op 18 februari 2010 @ 13:05:

Als het je moeder rust geeft in welke vorm dan ook moet je het gewoon doen, want suggestie doet wonderen en hopelijk heeft je moeder er dan wel enige vrede mee.

Het mag duidelijk zijn dat ik er niet in geloof, maar ik leef met jullie mee en zeker met je arme moeder.Dank je wel. Ik leef ook met haar mee. Weet hoe een trauma je hele leven kan beinvloeden. Dat gun ik haar niet. Toch zie ik dat het wel gebeurd. Dus goed dat ze er wat mee doet.
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 13:08:

[...]

Dat schuldgevoel hoort heel erg bij rouwen, als je moeder daarin vastloopt dan heeft ze nog eerder wat aan een psychotherapeutDie had ze al gelukkig. Maar Meds met alle respect... laat ons nou maar. Baat het niet dan schaadt het niet.
quote:meds schreef op 18 februari 2010 @ 13:08:

[...]

Die worsteling zal blijven, want na een `reading` zal ze zich afvragen of het wel echt was, of het medium wel goed was, of de geest van je vader wel de waarheid sprak, of er geen andere geest was die net deed alsof ie je vader was etc.

Dat schuldgevoel hoort heel erg bij rouwen, als je moeder daarin vastloopt dan heeft ze nog eerder wat aan een psychotherapeut

Meds ik begrijp je ontzettend... toch heb ik het tegendeel mogen ervaren.

Het medium vertelde me onmiddelijk iets wat ze niet kon weten..sterker nog, het was iets wat ik zelf nauwelijks nog wist. Ik ging 10 kilo lichter weg... ze heeft me ontzettend kunnen geruststellen en ik beleef nog elke dag de opluchting voortgekomen uit dit bezoek.

En of het nou kwakzalverij was... het heeft mij ontzettend geholpen... en dat voor een paar tientjes!
Hompeltje, kan ik mijn email adres al weghalen??
Het is zeker goed dat ze er wat mee doet, want blijven hangen is geen goed idee.

Geven jullie elkaar ook weleens antwoorden op de manier zoals je vader geantwoord zou hebben? Mn broer en ik doen dat heel vaak en meestal schieten we dan in de lach.
quote:Bianca40 schreef op 18 februari 2010 @ 13:09:

Vertelt je broer zijn dromen aan jou?Het verbaasde me eigenlijk dat hij erover begon. Maar ja, het was een prachtige droom. Hij wilde zelfs dat ik zijn droom zou schilderen maar dat kan ik (nog) niet. Vond het wel heel mooi dat hij dit wilde delen.
quote:Rooss4 schreef op 18 februari 2010 @ 13:13:

Hompeltje, kan ik mijn email adres al weghalen??Ja ik mail je zo! Dank je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven