Pas iets nieuws geleerd

20-10-2020 13:56 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een topic "voor de leuk".
Is er iets waar je pas achter kwam, wat je nieuw hebt geleerd, een "hack" die echt bleek te werken ? Deel het dan hier.

Ik trap af : ik ben dol op pompoenensoep, maar vond pompoenen schillen altijd zo'n hels karwei. Nu had ik laatst zo'n Jumbo soeppakket met als kookinstructie: prik de pompoen in en gaar hem enkele minuten voor in de magnetron. Daarna schillen en in blokjes snijden."
Eureka momentje hoor.
De schil kwam er veel makkelijker af en de blokjes waren al voorgegaard, dus mijn soep was ook sneller klaar.

Dat ik daar nooit zelf op gekomen ben :D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Nu kunnen we nog handiger forummen dus :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
TinaT schreef:
20-10-2020 19:01
Ik ben Saartjepoes2 nog steeds dankbaar voor deze geweldige life-hack voor ipad/iphone gebruikers:

Als je op je iPhone aan het typen bent en je houdt de spatie ingedrukt kun je heel eenvoudig binnen je tekst navigeren..... life hack!
Ik ben jou nu eeuwig dankbaar voor deze tip!
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
20-10-2020 23:06
Voor het slapen schijfje knoflook er op plakken met een pleister. Paar nachten herhalen en je bent van je wrat af.
Bedankt, ga ik proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier werkte tegen een hardnekkige voetwrat (op de voetzool) bij kind, iedere dag een druppel teatree olie erop en dan afdekken met transparante nagellak. Na een week of twee was de wrat eraf.
TinaT schreef:
22-10-2020 08:27
Vooral als je in een woord iets wil aanpassen is het handig. Stel je typt Steraanijs en je wil die ene a te veel weghalen. Dan is het heel lastig om precies op de goede plek te komen. Door de spatiebalk ingedrukt te houden is het geen probleem.
Oja, dat is idd makkelijker! Grappig
Ik heb er nog 1:

De groene alg uit het drinkflesje van je konijn (die buiten staat) schoonmaken:

Koffieprut erin doen met een heel klein beetje water en dan schudden. Tadaa!
Wel goed omspoelen!
Alle reacties Link kopieren
Nu wat ik ouder ben, heb ik regelmatig last van verstopte oren. Eerst ging daarvoor naar de huisarts en die spoot ze dan uit. Nu heb ik op internet een plastic balgje besteld waarmee ik ze zelf uitspuit met lauw water. Een klusje van niets, maar wat een opluchting is het elke keer dat ik weer goed kan horen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Steranijs78 schreef:
23-10-2020 13:39
Ik heb er nog 1:

De groene alg uit het drinkflesje van je konijn (die buiten staat) schoonmaken:

Koffieprut erin doen met een heel klein beetje water en dan schudden. Tadaa!
Wel goed omspoelen!
En om te voorkomen dat de drinkbak 's winters bevriest: een beetje druivensuiker bij het water doen.
En om te voorkomen dat twee konijnen met elkaar gaan vechten: Beetje parfum op beide spuiten, dan zijn ze hun terratoriumgeur kwijt.
Oh-happy-day schreef:
20-10-2020 21:18
Heeft iemand misschien een huismiddeltje tegen een hardnekkige wrat onder/tegen de vingernagel?
Appelazijn werkt het allerbeste!

een gaasje doordrenken met appelazijn, het gaasje op het wratje leggen, ducttape erop of leukoplast als het maar goed op z'n plek blijft. Dit iedere dag blijven herhalen totdat je 'm in z'n geheel kan wegpulken/halen.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
21-10-2020 13:02
Zijn de tosti's dan net zo krokant ? Ga ik straks proberen.
Niet helemaal. Het helpt wel als je hem er langer in doet dan je normaal zou doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind worteltjes veel lekkerder als ze geschrapt zijn en dat gaat lekker snel met een aspergeschiller! Nadeel is dat het zeker niet de zuinigste manier is maar aangezien onze vogel de schillen opeet gaat er alsnog niks verloren.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
20-10-2020 20:55
Excuses voor de pastaliefhebbers die spaghetti op de lepel draaien, maar ik breek de spaghetti voordat ik het in de pan gooi. Veel makkelijker (en veiliger voor mijn bord) dan wanneer ik het op mijn bord moet snijden. Zelfde geldt voor noodles, trouwens.
Ork ork ork, pasta eet je toch echt met een vork😇
Alle reacties Link kopieren
Als de strijkbout niet lekker meer glijdt dan kun je hem schoonmaken met een witte kaars. De bout op de heetste stand zetten en vervolgens met de kaars eroverheen wrijven. De bout strijk je af op keukenpapier. Dit blijf je herhalen tot de zool weer schoon is. Er is ook speciaal spul waar je dit mee kunt doen maar dat stinkt als de neten. Een kaars stinkt niet.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven