Passende Kerstkaart tekst hulp gezocht

23-12-2009 16:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een tijdje terug verhuisd. Het is een klein vrij Christelijk dorp en het is tot nu toe niet echt gelukt om veel contact te leggen met de buurt. Iedereen kent elkaar en ik wordt nog een beetje aangekeken heb ik het idee (is ook eng zo'n vrouw maar alleen van een heel dorp verderop ).

Nu heb ik vandaag zo'n ontzettend lief kaartje gekregen van mensen die eindje verderop wonen. Met echte handgeschreven tekst en zulke lieve wensen (voor het hier wonen, de kerst en het nieuwe jaar). Ik kreeg er even tranen van in mijn ogen, het voelt zo gemeend.

Mijn familie en vrienden hebben nooit aan kaarten gedaan (is maar onzin, kost geld) en ik ben dus niet echt thuis in uitgebreide kerstwensen dus ik had de hoop dat ik hier iemand zou treffen die iets beter weet wat gepast is.

Hun tekst komt ietwat ouderwets over. Ik wilde ze wel aanspreken met U, maar twee mensen hebben de kaart ondertekend dus misschien is ‘jullie’ beter?

Ik kwam zelf niet verder dan:

Heel erg bedankt voor de mooie kerstkaart en de lieve wensen. Ik wens jullie een heel erg fijne Kerst toe en al het goede in het nieuwe jaar!

Ik vind het net iets missen zeg maar…
Ik vind het een lieve tekst, het zegt wat jij wilt zeggen en het komt uit je hart, net als hun kaart. Hup, stop 'm in de brievenbus en nodig ze in het nieuwe jaar een keer uit voor een bakkie. Fijne kerstdagen!
Ik had echt even een schop onder mijn kont nodig .

Ik ga hem vanavond gelijk even in de brievenbus gooien, bedankt!
Je kunt er nog iets bijdoen van hoe goed hunkaart jou deed?

Verder lijkt met me prima.

Je kunt prima jullie schrijven hoor.

Maar u kan ook, of u beiden?

Het moet ook jouw kaart blijven, m.a.w. je hoeft je schrijfstijl niet volledig aan te passen, toch?

Leuk dat je dat doet, geen twijfels meer.
U kun je trouwens ook gebruiken als meervoud hoor, dus je kunt gewoon zeggen ik wens U een heel fijne Kerst etc toe. Lijkt me net iets 'netter''
Ik weet niet of je de kaart al hebt gepost, maar ik zou er ook iets inzetten van wat je hier schrijft. Hoe warm het voelt dat je zo'n kaart krijgt, terwijl je je draai in het dorp nog niet helemaal gevonden hebt.
Ik zou jullie schrijven ipv U want U klinkt veel te afstandelijk. Jouw tekst klinkt verder gewoon goed, maar ik zou nog toevoegen dat je hen graag 'ns voor 'n bakkie uit zou nodigen. Dan kun je gelijk contact leggen.
Eens met Flint. En net als Elninjoo dacht ik er ook aan om hen uit te nodigen voor een kop koffie.
Ik was al onderweg, maar toen ik de kaart door de brievenbus wilde doen werd de deur gelijk open gegooid.

Ik wilde niet teveel in de kaart zetten omdat ik bang was veels te emotioneel over te komen, maar toen ze voor me stonden toch even alles eruit gegooid. Het was zo leuk en ze zijn zo aardig (klinkt misschien raar, maar ik ben dat helemaal niet gewend.).

We hebben gelijk afgesproken dat ze oudejaarsdag gezellig wat oliebollen komen eten .

En volledig geïnspireerd heb ik gelijk bij mijn naaste buurman ook een kaart in de bus gedaan.
Wat leuk!!
Ja inderdaad, superleuk AtobeKeigo!
Ik ben ook helemaal blij!

...en vergeet prompt dat als ik wil eten ik wel moet gaan koken.

Allemaal heel erg bedankt voor de adviezen!
Oh ja, koken moet ik ook nog...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven