Planten op het kerkhof.....
dinsdag 6 mei 2008 om 08:38
Hallo allemaal,
het is weer zover dat ik een paar plantjes bij mijn vader op het kerkhof wil zetten.
Ze gaan in de volle grond (inmiddels gemengd met potgrond).
Helaas heb ik geen tijd om iedere dag water te gaan geven.
Dus mijn vraag:
Wat zetten jullie voor planten op het kerkhof, in de volle grond, die niet al te veel water nodig hebben?
Dank voor de tips!
het is weer zover dat ik een paar plantjes bij mijn vader op het kerkhof wil zetten.
Ze gaan in de volle grond (inmiddels gemengd met potgrond).
Helaas heb ik geen tijd om iedere dag water te gaan geven.
Dus mijn vraag:
Wat zetten jullie voor planten op het kerkhof, in de volle grond, die niet al te veel water nodig hebben?
Dank voor de tips!

dinsdag 6 mei 2008 om 08:45
ik zou gaan voor vaste planten en niet voor eenjarige zomerbloeiers/perklanten.
ben bloemist dus ik praat uit ervaring.
lavendel, campanula dat soort planten.
mini-conifeertjes.
maar niet planten zoals begonia, lobelia, geranium, spaanse margriet. dit zijn eenjarigen en hebben echt elke dag water nodig.
ben bloemist dus ik praat uit ervaring.
lavendel, campanula dat soort planten.
mini-conifeertjes.
maar niet planten zoals begonia, lobelia, geranium, spaanse margriet. dit zijn eenjarigen en hebben echt elke dag water nodig.

dinsdag 6 mei 2008 om 09:24
Heide misschien of van die vetplantjes? Ik ben geen bloemist dus ik weet het niet zeker. Bij mijn vader staat een conifeertje in een pot. Die staat daar al heel lang.
Vorig jaar in december had ik een bloemstukje bij hem neergezet. Mijn moeder vond het al vreemd dat het er na 2 maanden nog steeds vers uitzag. Het waren dus nepbloemen, dat had ik niet gezien.
Vorig jaar in december had ik een bloemstukje bij hem neergezet. Mijn moeder vond het al vreemd dat het er na 2 maanden nog steeds vers uitzag. Het waren dus nepbloemen, dat had ik niet gezien.
dinsdag 6 mei 2008 om 12:03
Hallo,
de keus bij het plaatselijke tuincentrum was nogal beperkt.
Lavendel heb ik idd. mee in m'n handen gestaan maar moet volgens de tuincentrum-meneer toch om de 2 dagen water.
En dan nog maar te zwijgen over het terugsnoeien. Doe ik altijd te laat waardoor het net houten staken worden.
De vetplanten die er stonden vond ik geen van allen mooi.
Uiteindelijk zijn het begonia's geworden.
Ze staan in de schaduw dus ik heb goeie hoop dat 1 keer in de week water genoeg is. Ze staan al lekker in de grond, en nu maar hopen dat ze groeien
Dank jullie wel voor de tips
Helaas wel maar eenjarige plantjes, maar ja. Volgend jaar verzinnen we weer iets anders.
de keus bij het plaatselijke tuincentrum was nogal beperkt.
Lavendel heb ik idd. mee in m'n handen gestaan maar moet volgens de tuincentrum-meneer toch om de 2 dagen water.
En dan nog maar te zwijgen over het terugsnoeien. Doe ik altijd te laat waardoor het net houten staken worden.
De vetplanten die er stonden vond ik geen van allen mooi.
Uiteindelijk zijn het begonia's geworden.
Ze staan in de schaduw dus ik heb goeie hoop dat 1 keer in de week water genoeg is. Ze staan al lekker in de grond, en nu maar hopen dat ze groeien
Dank jullie wel voor de tips
Helaas wel maar eenjarige plantjes, maar ja. Volgend jaar verzinnen we weer iets anders.