Plassen onder de douche, ja of nee?

13-05-2019 21:16 236 berichten
Geïnspireerd door het topic over het al dan niet wassen van je benen, waarin iemand opmerkte dat ze onder de douche plast. Dus ik denk, tijd voor een poll!

Ik kijk uit naar de discussie. :moon:

Persoonlijk ben ik voor. Het scheelt een keer doortrekken van de wc en je kunt alles meteen weer schoonspoelen.

Kom maar op met die meningen!

Plas jij onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 374

Nee, ik vind het smerig. (13%)
Nee, ik hoef nooit te plassen onder de douche. (2%)
Ja, zonder enige schroom, alles spoelt toch weer schoon. (64%)
Ja, maar ik geef het meestal niet toe. (19%)
Anders, namelijk: (0%)
Ik douche niet. (2%)
Andersom schreef:
14-05-2019 19:21
In het zwembad doe ik het dan weer niet, smetteloos witte vloer dus dat ziet iemand anders meteen.

Helaas moet ik altijd meteen plassen na het zwemmen. Natte badpak uit en dan ook weer aan, want je loopt niet naakt naar je hokje, dat vind ik wel lastig.
Kruis van je badpak opzij trekken. Dan kun je gewoon plassen zonder dat het helemaal uit moet.
Moezy schreef:
14-05-2019 19:22
Haha, in het zwembad doe ik het weer wel. Niet een zwembad bij iemand in de tuin hoor, maar wel van die sub-tropische zwembaden waar toch al 80 kinderen in hebben geplast.
Bah, bah, bah. Dat is nu precies de reden waarom het in een zwembad naar chloor stinkt. Het chloor gaat pas stinken als het bijvoorbeeld met urine in aanraking komt.
Pandax schreef:
13-05-2019 21:17
Plassen onder de douche spaart water en is veel beter voor het milieu.
Dit :-D
Andersom schreef:
14-05-2019 19:21
In het zwembad doe ik het dan weer niet, smetteloos witte vloer dus dat ziet iemand anders meteen.

Helaas moet ik altijd meteen plassen na het zwemmen. Natte badpak uit en dan ook weer aan, want je loopt niet naakt naar je hokje, dat vind ik wel lastig.
Vond ik ook altijd een gerommel, zo'n nat en klef badpak over je lijf heen proberen te schuiven. Tot ik me bedacht dat ik ook gewoon de slip naar 1 kant kan schuiven, omdat je badpak nat is blijft het goed aan één kant zitten.

Plassen onder de douche doe ik ook, zeker nu we verhuisd zijn en een badkamer boven hebben zonder toilet. Als ik wakker wordt moet ik altijd onwijs nodig plassen en ipv naar beneden rennen, al hopend dat ik niemand wakker maak en dat ik het haal, kan ik gewoon onder de douche stappen en twee vliegen in 1 klap slaan.
Vind het ook erg zonde van die onnodige liters water door eerst naar de wc te gaan. Mijn kinderen zijn nu zindelijk aan het worden en plas ook vaak direct na hen. Scheelt ook weer een keer doortrekken...
MinkeDeWit schreef:
14-05-2019 19:43
Kruis van je badpak opzij trekken. Dan kun je gewoon plassen zonder dat het helemaal uit moet.

Die ken ik, maar mijn badpak heeft pijpjes, dus dat lukt niet.
Ik moet nodig plassen dus ik ga maar effe douchen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
14-05-2019 19:45
Bah, bah, bah. Dat is nu precies de reden waarom het in een zwembad naar chloor stinkt. Het chloor gaat pas stinken als het bijvoorbeeld met urine in aanraking komt.
Wat heb ik toch een heerlijk leven, dat ik daar allemaal geen last van heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
14-05-2019 19:22
Haha, in het zwembad doe ik het weer wel. Niet een zwembad bij iemand in de tuin hoor, maar wel van die sub-tropische zwembaden waar toch al 80 kinderen in hebben geplast.
Dit vind ik echt supergoor en asociaal.

Onder de douche plassen daarentegen vind ik erg milieuvriendelijk en dikke prima.
TeAmoKiwi schreef:
13-05-2019 21:55
Ik weet dat het eigenlijk best normaal is. Mijn partner doet het ook wel eens weet ik.
Maar ik vind het zo smerig! brrr. En waarom? Ja geen idee het spoelt wel weg maar toch het idee dat het langs de benen loopt. :pukey:

Het loopt niet langs mijn benen. Ik ga op mijn hurken zitten en plas in het putje. Daarna spoelen met de douchekop.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
14-05-2019 18:18
Degenen die hier zo graag plassen onder de douche ...

Ik hoop dat jullie achteraf dan een sponsje nemen en de douchebak uitschrobben?
Zodat jullie partner / kind niet in de overblijfselen van jullie plas hoeft te staan?

Je bent immers niet zeker dat elke drup wegspoelt.


Ik vind het smerig.

Hier is het dus eerst plassen, dan douchen.
Nee ik heb echt lak aan mijn partner wat dat betreft. :-D Bovendien; mannen doen wel meer dan plassen onder de douche.
Ik vind het vies. En tot dit topic ging in ervan uit dat niemand in mijn gezin in de douche plast. Of in het zwembad. Alleen in het pierenbadje dan, daarom is het daar ook zo lekker warm :proud:
Lizzy75 schreef:
14-05-2019 20:14
Dit vind ik echt supergoor en asociaal.

Onder de douche plassen daarentegen vind ik erg milieuvriendelijk en dikke prima.
Eens. Ik dacht ook echt dat dit een heel logische redenering was, maar dat blijkt dan weer helemaal anders te liggen.
Solomio schreef:
14-05-2019 18:31
Joh, en waar komen dan precies die bacteriën erin?
In de plasbuis. Zodra her de blaas verlaat is het niet meer steriel. Dat maakt natuurlijk verder niet uit voor onze douche plassers.
saartje007 schreef:
14-05-2019 18:52
Jawel hoor, dat is het wel.

Wat een gekke ideeën leven er bij sommigen van jullie. Het spoelt gelijk weg, laat geen laagje viezigheid achter. En dan nog iemand die bij plassen drie keer doorspoelt. Ben je dan helemaal niet bezig met het milieu?
Juist het verhaal dat urine steriel zou zijn is onzin.

Wbt het drie keer doorspoelen, er stond hierboven iemand die juist pas na 3x plassen doorspoelt, dus da’s juist minder.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-05-2019 22:19
In de plasbuis. Zodra her de blaas verlaat is het niet meer steriel. Dat maakt natuurlijk verder niet uit voor onze douche plassers.
Dat is dan vergelijkbaar met het water uit de kraan, daar zitten ook bacteriën in.

Overigens vraag ik het me af: als er urine op kweek gezet wordt kan de uitslag toch zijn dat er geen bacteriën gevonden zijn? Dat is dus onmogelijk als er in de plasbuis bacteriën bijkomen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn hier viespeuken. We plassen wel onder de douche. En soppen het ook niet na. Alleen alles goed na spoelen. Moeten we ons nu schamen?
Solomio schreef:
14-05-2019 22:24
Dat is dan vergelijkbaar met het water uit de kraan, daar zitten ook bacteriën in.

Overigens vraag ik het me af: als er urine op kweek gezet wordt kan de uitslag toch zijn dat er geen bacteriën gevonden zijn? Dat is dus onmogelijk als er in de plasbuis bacteriën bijkomen?
Bij urine waarvan gezegd wordt dat er geen bacteriën zijn gevonden, zijn altijd wel bacteriën gevonden, maar geen noemenswaardige hoeveelheid.

Ik ben niet tegen doucheplassers ofzo, al doe ik het zelf nooit, ik reageerde alleen op het steriele misverstand.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-05-2019 22:31
Bij urine waarvan gezegd wordt dat er geen bacteriën zijn gevonden, zijn altijd wel bacteriën gevonden, maar geen noemenswaardige hoeveelheid.

Ik ben niet tegen doucheplassers ofzo, al doe ik het zelf nooit, ik reageerde alleen op het steriele misverstand.
Ik snap het.

Ik vind het sowieso logisch dat urine in aanraking komt met bacteriën zodra het je lichaam verlaat, maar dus blijkbaar al iets eerder, namelijk bij het verlaten van de blaas.

Ik ben zelf niet zo bang voor bacteriën.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
14-05-2019 18:18
Degenen die hier zo graag plassen onder de douche ...

Ik hoop dat jullie achteraf dan een sponsje nemen en de douchebak uitschrobben?
Zodat jullie partner / kind niet in de overblijfselen van jullie plas hoeft te staan?

Je bent immers niet zeker dat elke drup wegspoelt.


Ik vind het smerig.

Hier is het dus eerst plassen, dan douchen.

Sta jij na elk plasje de plee uit te schrobben? Wat een rotleven heb je dan.
Such fun!1
Solomio schreef:
14-05-2019 22:35
Ik snap het.

Ik vind het sowieso logisch dat urine in aanraking komt met bacteriën zodra het je lichaam verlaat, maar dus blijkbaar al iets eerder, namelijk bij het verlaten van de blaas.

Ik ben zelf niet zo bang voor bacteriën.
Zou ik ook niet zijn. Legio vrouwen (en een enkele man) die hun eigen ochtendurine drinken, omdat iemand ooit in een niet-wetenschappelijk tijdschrift (de Cosmo of een ander supergeloofwaardig en onderbouwd geval) heeft geroepen dat je daar slanker/jonger/gezonder van wordt. Dan valt een straaltje over je voeten nogal mee :lol:
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
14-05-2019 22:39
Sta jij na elk plasje de plee uit te schrobben? Wat een rotleven heb je dan.
Sta jij met je voeten in de wc dan? Dacht het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
14-05-2019 18:53
*noteert voor zichzelf dat ze volgende keer water-sandalen meeneemt als ze nog es buitenshuis doucht*
Inderdaad.

Ik vind Nederlanders vergeleken met andere culturen soms echt een beetje vies qua persoonlijke hygiene. Zoals het overslaan van handen wassen na een toiletbezoek of met een beetje mazzel twee druppels water.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat men (meestal) de douche instapt om zich te ontdoen van vuil/onreinheden.

Om vervolgens zich tijdens het wassen weer vuil te maken, zowel het lichaam als de plek (douche) is smerig en volstrekt onlogisch.
herfstappeltaart schreef:
14-05-2019 18:59
Ik draag op vakantie altijd plastic teenslippers onder de douche. Tenslotte weet je nooit wiens vieze voeten met weet ik wat voor aandoeningen daar gestaan hebben :wtf:
Om deze reden plas ik juist in de douche van een vakantiehuisje of hotelkamer (onder een gezamenlijke zwembad douche durf ik het niet)... doodt nog mooi ff de achtergebleven bacterieën.

Waarschijnlijk onzin, maar een hardnekkig idee in mijn hoofd!
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
15-05-2019 07:06
Inderdaad.

Ik vind Nederlanders vergeleken met andere culturen soms echt een beetje vies qua persoonlijke hygiene. Zoals het overslaan van handen wassen na een toiletbezoek of met een beetje mazzel twee druppels water.
Ik vind Nederlanders (geen idee hoe dat in andere culturen is) juist nogal smetvrezerig. Handen wassen na het poepen, oké, maar na het plassen? Why??????
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven