Plu of geen plu

25-03-2023 13:13 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Pas had ik een " discussie" met een vriendin over paraplu.
Ik gebruik die echt nooit. Ze snapte er helemaal niets van.
Zaterdag had ik een rondleiding op de uni, en toen we even buiten liepen en er 3 druppels regen vielen, pakten sommigen hun paraplu.

Ik dacht misschien zijn er " paraplu- mensen" en " geen paraplu" mensen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel paraplu's maar gebruik ze amper. Meestal omdat ik op de fiets zit met de kinderen en het dan niet veilig vind. Ook lopend gebruik ik hem niet. Liever m'n regenjas met capuchon;)
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Ik gebruik nooit een paraplu. Heb een goede regenjas en mijn handen gewoon vrij. Hier dus een 'geen paraplu -mens'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook geen plu. Ondingen zijn het. Maar dochterlief zweet er bij, terwijl haar vader en ik ze nooit in huis hadden
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog nooit over nagedacht.
Die dingen liggen/staan hier echt overal. In mijn werktas zo'n opvouwding, in de auto inmiddels twee (er moet er nog één mee naar binnen, vergeet ik steeds) op werk ook één. Oh, en in de schuur woont er ook nog één geloof ik.
Ja, absoluut een plu-er dus ;-D

Ik heb er niet eens een, dus gebruik hem ook niet.
Stiekum houd ik wel van regen, mits het niet dagen achter elkaar is.

En natte kleren drogen wel weer of ik neem droge kleding mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze her en der liggen maar als ik ze eens gebruik weet ik ook weer waarom ik ze zelden pak. Met regen komt ook wind en het is vaak dat ik ermee zit te vechten of dat ze omslaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet het type voor een plu. Ik heb er wel 1 voor op de camping (even naar de wc in de stromende regen) maar verder hou ik er niet van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb van de week toevallig voor het eerst in jaren weer eens een plu gebruikt toen ik per se wilde wandelen maar het regende. Vind het toch onhandig als het waait, ding waait alle kanten op en vouwt dan dubbel. Team geen plu, heb een goede regenjas :biggrin:
Ik heb nooit een plu, want ik kan er niet mee overweg. Maar ik heb wel altijd iets zodat mijn haar niet nat wordt.

Maar ik ken wel veel mensen die altijd een paraplu bij zich hebben, en gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen. Heb er wel 1

Met een beetje wind moet je al oppassen en/of gaan hij de lucht in. Bij het inklappen moet je goed op je vingers letten (of ligt dat aan mij?)

Ik heb nu al een paar jaar een hele goede regenjas en anders zet ik de capuchon van mijn jas op. Op de fiets is een plu inderdaad niet handig
noas_1993 wijzigde dit bericht op 25-03-2023 13:32
10.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen het huis van schoonpa leeg moest kwamen er een hele kudde plu's te voorschijn. Geen idee waarom maar toch maar meegenomen. Even later was er hier avondvierdaagse en op de laatste avond echt een wolkbreuk. Toen ben ik ze gaan uitdelen, .o.a. aan een klant die ik regelmatig zag. Zo. Ook weer vanaf dacht ik.
Helaas....na het weekend komt ie opdagen met zijn armen vol....plu's. Had ie ze, heel aardig bedoeld, weer ingezameld en zat ik er weer mee :nut:
Containervoer geworden toen.

Ik heb heel fijn, fijn ingeplant en slap haar. Elke ochtend dotje mousse, föhnen, haarlak etc etc.

Vervolgens balen als het nat en dus plat wordt. Mijn haar wil ik droog houden en dus liever met paraplu dan met capuchon. Met flinke wind vaak toch de capuchon.

Ik ben dus zo'n vrouw die op de camping met paraplu naar het sanitair loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het zó hard regent dat het water je in je ogen en in je mond loopt steek ik hem op. Maar dan mag het niet te hard waaien.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik nooit een paraplu. Mijn jas is waterdicht en ik heb een capuchon. Een paraplu vind ik onhandig, zeker als het ook nog waait.

Capuchon vind ik dan overigens weer onhandig op de fiets, maar ja, een paraplu dan zeker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Capuchon vind ik ook echt niks. Regenjas ook niet echt, en die heb je niet altijd bij je.

Maar soms zie ik mensen echt met natte slierten haar lopen, en dat probeer ik zelf te voorkomen.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 25-03-2023 13:42
71.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze eigenlijk altijd in de auto liggen. Als ik dan ergens nog een stuk moet lopen door de regen heen, vind ik het wel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee gebruik hem eigenlijk nooit, ik vind het alleen wel leuk met de kinderen.
Met hun eigen pluutje of samen onder een grote. Maar dat is sporadisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een geenparaplumens. Ik haat die dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook een geen paraplumens. Kind had vroeger zo'n kinderding, maar dat valt voor mij in de categorie speelgoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er wel een paar door het huis slingeren, maar gebruik er nooit eentje. Een capuchon vind ik ook drama want die dingen zijn altijd veeel te groot. Een zuchtje wind en hij waait af, en je kan niet meer links of rechts kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
25-03-2023 13:37
Ik heb heel fijn, fijn ingeplant en slap haar. Elke ochtend dotje mousse, föhnen, haarlak etc etc.

Vervolgens balen als het nat en dus plat wordt. Mijn haar wil ik droog houden en dus liever met paraplu dan met capuchon. Met flinke wind vaak toch de capuchon.

Ik ben dus zo'n vrouw die op de camping met paraplu naar het sanitair loopt.
Hier ook dun, slap haar dat echt goed geföhnd moet worden. Regen, al is het niet veel, is dus funest voor mijn kapsel. Dus ik heb er diverse. Maar eigenlijk heb ik er wel een hekel aan. Wandelen met de hond met een paraplu vind ik niet prettig omdat ik dan geen handen meer vrij heb. Maar goed, mijn haar is ook van een capuchon min of meer geruïneerd, dus dat is ook niet ideaal. Maar dat is wel iets beter te herstellen dan wanneer het natgeregend is, dan is het echt niet meer te redden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hhmm de meerderheid dus geen, dus ben ik toch geen uitzondering:-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn winterjas is een wollen mantel die bij veel regen gewoon kletsnat wordt, dus ik heb vaak een plu bij me op een regenachtige dag. Ik probeer dan ook fietsen te mijden, dan loop ik wat langer of ga met het OV.

Vind een plu wel mooi ook eigenlijk. Ik heb zo'n grote donkerblauwe met een gebogen handvat en het is haast rustgevend hoe de regen tikt op het oppervlak terwijl je eronder droog blijft ;-D
konwalia wijzigde dit bericht op 25-03-2023 14:41
0.62% gewijzigd
In mijn vrije tijd trek ik ook liever gewoon een regenjas aan. Maar als ik voor mijn werk onderweg ben, dan klap ik liever een plu uit bij regen. Blijft mijn nette pak droog en kreukt een stuk minder.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven