Podcast luisteren

28-01-2020 18:14 256 berichten
Hi,

De laatste tijd kies ik steeds vaker een podcast in plaats van nummer om te luisteren. Nu ben ik benieuwd; welke podcast vonden jullie geweldig? Welke moet je geluisterd hebben?
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
29-07-2020 17:11
Net de trailer beluisterd, klinkt goed. Is wel fictie trouwens ;)
Haha, oei, ik luister toch minder aandachtig dan ik dacht, ik meende begrepen te hebben dat het gebaseerd was op ware gebeurtenissen, maar niet dus.
Abejoha schreef:
29-07-2020 19:11
Haha, oei, ik luister toch minder aandachtig dan ik dacht, ik meende begrepen te hebben dat het gebaseerd was op ware gebeurtenissen, maar niet dus.

Is wat bij de beschrijving staat heb zelf nog niet geluisterd ... maar maakt voor mij niks uit. Blankeberge tapes vond ik ook leuk om te luisteren. :)
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
29-07-2020 18:59
Wat heeft die link nou voor zin? Ze heeft hem toch net uit?
Ruuuu-stig. Ik had hem nog niet geluisterd en naar de verkeerde datum gekeken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bellingcat, Engelse podcast over hun projecten en onderzoeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is By the Book. Twee Amerikaans dames proberen iedere week een nieuw zelfhulpboek. Het is echt hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
29-07-2020 20:13
Ruuuu-stig. Ik had hem nog niet geluisterd en naar de verkeerde datum gekeken.

?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik ga De moord op Patrick toch maar eens opzoeken. Nu alleen nog de tijd vinden om al die podcasts te luisteren..!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Als je van onderzoeks podcast houdt maar ook van humor: Een nijlpaard kon lachen. Een parodie op de onderzoeks podcast, over (jawel) Waku Waku. Ik moest enorm lachen, heel geinig gedaan!
De maker gaat op zoek naar de waarheid over zijn ome Wim, set dresser van Waku Waku.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
30-07-2020 09:19
Als je van onderzoeks podcast houdt maar ook van humor: Een nijlpaard kon lachen. Een parodie op de onderzoeks podcast, over (jawel) Waku Waku. Ik moest enorm lachen, heel geinig gedaan!
De maker gaat op zoek naar de waarheid over zijn ome Wim, set dresser van Waku Waku.

O hemel, die klinkt ook erg leuk.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
30-07-2020 09:11
Ik ga De moord op Patrick toch maar eens opzoeken. Nu alleen nog de tijd vinden om al die podcasts te luisteren..!
Ik vond hem een beetje onbevredigend omdat je dus nog niet weet hoe het af loopt... ik hoop dat de nieuwe afleveringen wat nieuwe inzichten brengen!

Iemand nog tips over waargebeurde verhalen waar ook een 'oplossing' aan zit? Ik heb Tarangu, De Brand in het Landhuis, Bob en De Laatste Dans al geluisterd.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 09:25
Ik vond hem een beetje onbevredigend omdat je dus nog niet weet hoe het af loopt... ik hoop dat de nieuwe afleveringen wat nieuwe inzichten brengen!

Iemand nog tips over waargebeurde verhalen waar ook een 'oplossing' aan zit? Ik heb Tarangu, De Brand in het Landhuis, Bob en De Laatste Dans al geluisterd.
The Teacher's Pet! Is wel Engels gesproken. Gaat over een onopgeloste moord in Australië die met behulp van de podcast alsnog opgelost wordt.
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 09:25
Ik vond hem een beetje onbevredigend omdat je dus nog niet weet hoe het af loopt... ik hoop dat de nieuwe afleveringen wat nieuwe inzichten brengen!

Iemand nog tips over waargebeurde verhalen waar ook een 'oplossing' aan zit? Ik heb Tarangu, De Brand in het Landhuis, Bob en De Laatste Dans al geluisterd.
Tante Jos
Laura H
De kasteelmoord
Het verloren hoofd
Kwaad bloed
De kofferbakmoord
Waarom
De showbizzmoord
Jan & Christina
Een jongen in de oorlog
De familie Romeijn
In het hart geraakt
De verdwijning van Britta Cloetens

En de wekelijkse podcast Duister, 2 dames die elke week een case bespreken. 1 in het paranormale (spookverhalen, heksen ed) en 1 true crime case. Leuke meiden en 'leuke' verhalen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 09:25
Ik vond hem een beetje onbevredigend omdat je dus nog niet weet hoe het af loopt... ik hoop dat de nieuwe afleveringen wat nieuwe inzichten brengen!

Ik hou ervan. Podcasts als In The Dark en Someone Knows Something gaan ook over onopgelost vermissings- en/of moordzaken. Juist als er door de podcast nieuwe ontwikkelingen gebeuren, geweldig.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
30-07-2020 09:19
Als je van onderzoeks podcast houdt maar ook van humor: Een nijlpaard kon lachen. Een parodie op de onderzoeks podcast, over (jawel) Waku Waku. Ik moest enorm lachen, heel geinig gedaan!
De maker gaat op zoek naar de waarheid over zijn ome Wim, set dresser van Waku Waku.
Ik was er in het begin ingetrapt, ik dacht dat het echt was! Maar al snel begon het me te dagen, haha! Het is echt heel grappig gedaan, het neemt van die historische familie-uitzoekpodcasts fenomenaal op de hak.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
31-07-2020 12:01
Ik was er in het begin ingetrapt, ik dacht dat het echt was! Maar al snel begon het me te dagen, haha! Het is echt heel grappig gedaan, het neemt van die historische familie-uitzoekpodcasts fenomenaal op de hak.

Dat had ik dus ook! Heerlijk! Heel goed opgezet.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
31-07-2020 10:21
Tante Jos
Laura H
De kasteelmoord
Het verloren hoofd
Kwaad bloed
De kofferbakmoord
Waarom
De showbizzmoord
Jan & Christina
Een jongen in de oorlog
De familie Romeijn
In het hart geraakt
De verdwijning van Britta Cloetens

En de wekelijkse podcast Duister, 2 dames die elke week een case bespreken. 1 in het paranormale (spookverhalen, heksen ed) en 1 true crime case. Leuke meiden en 'leuke' verhalen.
Tante Jos en Laura H inerdaad al geluisterd.

De kofferbakmoord en het verloren hoofd ook maar die vond ik juist ook onbevredigend omdat ze niet zijn opgelost.
Welke van de rest hebben wel ook een 'afgesloten einde'?
Alle reacties Link kopieren
Luister je ook naar Engelstalige podcasts? Ik vond Catch ‘n Kill heel goed, van Ronan Farrow. Over de ontmaskering van Harvey Weinstein.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe podcast ontdekt: de laatste dans. Niet zo spannend maar zeker vermakelijk om te luisteren. En de crimejunkies zulllen hem al wel kennen maar park predators is ook van hun hand, ook erg leuk om te luisteren.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
04-08-2020 23:51
Nieuwe podcast ontdekt: de laatste dans. Niet zo spannend maar zeker vermakelijk om te luisteren. En de crimejunkies zulllen hem al wel kennen maar park predators is ook van hun hand, ook erg leuk om te luisteren.
Ja! Ben begonnen aan park predators, echt aanrader :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Behind the bastards en Conspiracy theories zijn ook 2 aanraders wat mij betreft.

Ik heb Duister geprobeerd, maar vond dat mwah. Een beetje een kopie van and that's why we drink, en ik vond de dames een beetje puberaal (ik word oud :-) )

En qua Nederlandse podcast vond ik De gijzeling van Gladbeck ook wel aardig. Niet zo heel meeslepend, maar wel ok.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ''Het oord'' al genoemd?

Het is een fictief verhaal, maar ondanks dat goed in elkaar gezet. Ik zat al vrij snel in het verhaal en om eerlijk te zijn heb ik dat niet meer zo snel.
Bij podcast wel iets sneller als bij boeken, maar dit is zo'n verhaal die je in 1 keer af wilt luisteren
Alle reacties Link kopieren
Iemand ''Het oord'' al genoemd?

Het is een fictief verhaal, maar ondanks dat goed in elkaar gezet. Ik zat al vrij snel in het verhaal en om eerlijk te zijn heb ik dat niet meer zo snel.
Bij podcasts wel iets sneller als bij boeken, maar dit is zo'n verhaal die je in 1 keer af wilt luisteren
Alle reacties Link kopieren
Jortcast, F1 , nos voetbal en soms wat onderwereld verhalen
Bimzarellio...what else
Michella_1991 schreef:
18-08-2020 19:37
Iemand ''Het oord'' al genoemd?

Het is een fictief verhaal, maar ondanks dat goed in elkaar gezet. Ik zat al vrij snel in het verhaal en om eerlijk te zijn heb ik dat niet meer zo snel.
Bij podcasts wel iets sneller als bij boeken, maar dit is zo'n verhaal die je in 1 keer af wilt luisteren
Ja deze tip stond er al. Ben hem daardoor ook gaan luisteren. Vond hem ook geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven