Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hier zijn er nog steeds geen brievenbussen zelfs niet bij het postkantoor.
1 van mijn kaarten is nu expired :'(

die persoon is eeuwen niet meer online geweest...dus vermoed dat ze mijn kaartje gewoon niet geregistreerd heeft...

er komt binnenkort denk ik nog n expired bij...ook naar amerika...deze persoon heeft me wel n keer gemaild dat ze het id nr niet kon lezen....vervolgens mailtje gestuurd met id...en ook deze persoon meer als n maand niet meer online gekomen :S:S:S

baal baal

heb dus nu 4 onderweg

belgie: 10 dagen

china: 8 dagen

china:20 dagen

Rusland: 27 dagen

USA: 57 dagen

Ik sta nu dus op

sent: 32

ontvangen: 28

expired: 1

Heb mijn account ff op inactief i.v.m. vakantie
noa_lynn leuk zeg zo;n lange hurray.....

dan zie je ook dat je kaartje gewaardeerd wordt...
Mijn kaartjes zijn ook nog steeds onderweg. 10 tot 19 dagen, dus nog wel even tijd :-) Heb er nu al 7 verzonden en 7 ontvangen.

Ik heb vandaag een klein foto-albumpje gekocht om te beginnen, wil niet onmiddellijk te groot gaan Dus ik ga ze daar in stoppen en dan zie ik wel :-)
Amigo, welkom hier.

Ligaa, zelfs niet bij het postkantoor? Da's idioot.

Varisha, wat vreemd als iemand zegt dat de kaart er is. Want anders kan ze je ID niet weten en dan niet registreerd dat is zeer raar. Jammer al je 2de die expired raakt.

StefanieV, je zult er snel nog een nodig hebben.....
Hihi steph, ik vertelde het net aan J. hoe jullie het doen Er kunnen er 60 in bij mij, dus kan wel even verder nu, en daarna zie ik wel hoe ik het oplos :-) Is wel veel leuker zo in een foto-albumpje en overzichtelijker :-)
Hallo allemaal,

De beste wensen voor 2010!

Leuke jaarwisseling gehad?

Hier zijn de brievenbussen ook nog steeds niet terug en dus heb ik nog 4 RRkaarten en 1 swap liggen om te posten... ook veel hurrays gekregen de afgelopen dagen, dus straks ff nieuwe adressen aanvragen.

Op een postrijk nieuw jaar! Proost
JJ, wel genoeg adressen voor de 23ste hebben hé.

Leuke jaarwisseling jaaa. Jij ook nog de beste wensen, jullie allemaal.
Hmm Steph... das een goeie.... ik ga vandaag nog ff alle kaarten aanvragen en daarna tot en met 23e niet meer... Kan gewoon niet wachten met kaartjes schrijven :D
4 nieuwe adressen: Noorwegen, Nederland, Duitsland, Finland... Daarnaast vandaag nog heel veel andere kaarten op de bus!

- 7 RRkaarten

- 5 kaarten voor 1 private swap

- 1 loterijkaart
Ik doe ook sinds kort (een maandje) aan 'Postcrossing' en heb inmiddels 4 kaartjes verzonden waarvan 2 Hurray's uit Finland en China.

2 zijn er nog onderweg naar USA (alleen die is al een tijdje weg en user is ook al een tijdje niet online geweest) en een richting Taiwan dus dat kan wel even duren.

Inmiddels heb ik zelf 3 kaarten ontvangen, uit Finland, Japan en Taiwan. Die kaarten plak ik met fotohoekjes in een een mooi notitieblok en op mijn site heb ik een soort van "Postcrossing Kaartjesmuur" gemaakt. Ziet er ook leuk uit.

Ga vandaag maar weer eens adressen aanvragen, postzegels heb ik net weer in huis, postkaartjes genoeg dus ... en dan maar weer afwachten op de postbode. Zo leuk dat er zo onverwacht eens een kaartje in de bus ligt
Welkom op dit topic, Brutsel! Veel postplezier!
Welkom Brutsel!
Welkom Brutsel.

JJ, waar in Nederland (iemand van hier?)? en in Noorwegen toevallig Malinmat?

Hier nog een hurray uit Duitsland. Ik wil ook wel weer adressen aanvragen, is zo leuk ja.

Zal ik er twee aanvragen of wachten, wat een moeilijke keuze!
Gewoon aanvragen joh! Kaartjes schrijven is leuk!

Het is iemand van hier (hihi) en het is niet Malinmat uit Noorwegen...

Ik heb iemands 'voorkeuren' totaal genegeerd :-D Dus één van jullie krijgt een niet-verwacht kaartje.... meer kan en wil ik niet zeggen hahahaha....
En nu liggen we met zijn allen te wachten op een kaartje van JJ .
Hihi super JJ

Mijne zijn nog steeds onderweg, zelfs USA en Belarus zijn al 12 en 13 dagen onderweg.. Rusland 21 dagen en China en Japan 16 en 17 dagen. En nu kan ik helemaal niets doen, kan geen meer ontvangen, heb er 7 ontvangen en nog maar 7 verstuurd dus nu moet ik wachten. En blijven wachten. (en wachten duurt lang haha )
Een gelukkig, gezond en mooi 2010! Met heel veel kaartjes.

Oh JJ weer eentje van hier. Spannend zeg. En gewoon negeren inderdaad.

Die van mij zijn ook lang onderweg. Die naar Engeland is pas na 23 dagen aangekomen.

lk mag er ook eentje naar NL sturen. Naar iemand waarvan de vriend binnenkort 30 jaar wordt. Niemand van hier geloof ik????

Welkom Brutsel.
JJ, leuk.

Kobe, niet ik iig.

Bij mij zijn sommige nog niet zolang onderweg anderen weer wel.

Nog geen adressen aangevraagd. Wel kaarten gekregen, één official uit England en een RR pakket met 5 Unescokaarten uit China. Staat alles in het spaans op....Nou ja, beter dan in het Chinees.
Brutsel welkom.

Ik had vandaag 5 kaartjes in de bus waarvan 2 postcrossing kaartjes.

1 uit Turkije met weinig tekst en 1 uit Italie met deze tekst:

There are no strangers, there are only friends we haven't met yet.

Ik vind het mooi.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hallo,

Ik had vandaag een hele mooie kaart uit USA binnen. Ik sta nu op 65 verstuurd en 65 ontvangen. 8 onderweg, allemaal al lang De langste is al 37 dagen onderweg naar China.

Ik hoop echt dat ik heeeeel binnenkort toch weer een Hurray heb want ik wil weer kaartjes versturen Kaartjes ontvangen verwacht ik ff niet met een gelijke stand.

Spannend JJ, ik ben benieuwd wie 'm gaat ontvangen.

Welkom Brutsel.
Brutsel, welkom!

Hier helaas geen kaartje. Ook geen Hurray. Heb wel dit weekend nog twee kaartjes op de bus gedaan, naar Duitsland en naar Taiwan.

Ik sta nu op 268 kaarten verstuurd en 257 ontvangen. Ik heb nog wel wat te goed dus . En 7 kaarten expired, helaas...
Wat een mooie spreuk op jouw kaart vandaag, Snjokorn! Goed gevonden van diegene :-)

Hier 1 kaart uit Chili, 5 tradekaarten uit Nederland en 1 tag van de Apenheul haha! Allemaal tof!

C_estelle: Hopelijk ontvang je inderdaad snel weer een hurray, want dit is niet leuk zo!
Jeuj net een hurray uit de USA er is weer een kaartje aangekomen. Ik ga nog even wachten om een adres aan te vragen al ben k benieuwd naar waar het volgende gaat. Dus wie weet ga ik mijn adres morgen al aanvragen, of vanavond nog
Mooie spreuk Snjokorn.

C-estelle, jammer dat ze allemaal zolang onderweg zijn zeg, hoop voor je snel een hurray.

JJ, uit Chili wauw zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven