Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
vrijdag 8 januari 2010 om 10:50
JJ, kan wel maar het gaat toch om postkaarten versturen?
Ik ben getagd (voor iedereen die nieuw is, ik ben getikt, dat is op het PC-forum) door iemand uit Polen en nog door iemand uit Nieuw-Zeeland!!!! Mocht ik ook nog kiezen wat voor een kaart, gaaf.
Nog een hurray met: why didn't you put the nice stamps on a envelope? Nou ja zeg.
Adres aangevraagd en die gaat naar Lithuania, ik weet niet welk land dat is. Letland of Lithouwen, volgens mij dat laatste. Help.
Ik ben getagd (voor iedereen die nieuw is, ik ben getikt, dat is op het PC-forum) door iemand uit Polen en nog door iemand uit Nieuw-Zeeland!!!! Mocht ik ook nog kiezen wat voor een kaart, gaaf.
Nog een hurray met: why didn't you put the nice stamps on a envelope? Nou ja zeg.
Adres aangevraagd en die gaat naar Lithuania, ik weet niet welk land dat is. Letland of Lithouwen, volgens mij dat laatste. Help.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:23
Dank je.
De eerste 5 adressen waren er drie met envelope, gelukkig wel goed ontvangen en de anderen waren twee kaarten (eentje is nog onderweg/kwijt).
Snoet, wat heb je nu verstuurd?
Twee kaarten op dit tijdstip, ik rende niet naar de brievenbus het was te vroeg. Finland, uit een dierentuin waar we vorig jaar zijn geweest *lol* en eentje uit Tsjechië van een meisje van 10 en ze had een kaart uit Venetië gestuurd. Dat is Unesco. Dus twee lange bedankjes.
De eerste 5 adressen waren er drie met envelope, gelukkig wel goed ontvangen en de anderen waren twee kaarten (eentje is nog onderweg/kwijt).
Snoet, wat heb je nu verstuurd?
Twee kaarten op dit tijdstip, ik rende niet naar de brievenbus het was te vroeg. Finland, uit een dierentuin waar we vorig jaar zijn geweest *lol* en eentje uit Tsjechië van een meisje van 10 en ze had een kaart uit Venetië gestuurd. Dat is Unesco. Dus twee lange bedankjes.
vrijdag 8 januari 2010 om 17:24
Hej!
Hier weer een hurray, echt leuk, mijn kaart was precies wat ze wilde en ik had haar dag goed gemaakt
Nu mag ik dus ein-de-lijk 6 kaarten onderweg hebben.
M'n nieuwe gaan naar;
Duitsland, profiel in het Duits, staat wel dat ze ook Engels kan...
Taiwan, is al een jaar lid en heeft al iets van 114 kaarten verzonden, maar niets in zijn profiel staan...
en Finland.
Steph, ja, ik bedoelde dat die kaart expired was... Met (76) ofzo...
Stephanie, ik kijk nooit naar die adressen in de mail, altijd gewoon op de site..
Hier weer een hurray, echt leuk, mijn kaart was precies wat ze wilde en ik had haar dag goed gemaakt
Nu mag ik dus ein-de-lijk 6 kaarten onderweg hebben.
M'n nieuwe gaan naar;
Duitsland, profiel in het Duits, staat wel dat ze ook Engels kan...
Taiwan, is al een jaar lid en heeft al iets van 114 kaarten verzonden, maar niets in zijn profiel staan...
en Finland.
Steph, ja, ik bedoelde dat die kaart expired was... Met (76) ofzo...
Stephanie, ik kijk nooit naar die adressen in de mail, altijd gewoon op de site..
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
vrijdag 8 januari 2010 om 17:54
vrijdag 8 januari 2010 om 18:41
JJ, dank je *zucht*
Brutsel, succes met het gedult hebben.
Janna, ik lees het profiel ook altijd op de site. Soms ook in de mail als het adres te lang is voor mijn handschrift (Portugal vaak) of in het Chinees (met de lettertekens).
Leuk nu 6 onderweg, het gaat nu sneller!
C_estelle, leuk Mauskaart. Jammer van de hurray maar iig stond er wat in.
Brutsel, succes met het gedult hebben.
Janna, ik lees het profiel ook altijd op de site. Soms ook in de mail als het adres te lang is voor mijn handschrift (Portugal vaak) of in het Chinees (met de lettertekens).
Leuk nu 6 onderweg, het gaat nu sneller!
C_estelle, leuk Mauskaart. Jammer van de hurray maar iig stond er wat in.
vrijdag 8 januari 2010 om 18:52
vrijdag 8 januari 2010 om 20:11
Nou...daar ben ik weer. Was weer even een tijdje weg, want had toch geen kaartjes verstuurd en geen hurrays. Nu maar weer even een avondje gaan zitten en 10 kaartjes geschreven. Had echt mazzel vanavond, want ze gaan naar:
Duitsland
Brazilië
Finland
USA (naar een jongetje van 7...zo lief...heb hem een porsche gestuurd )
Maleisië
Rusland
China
Thailand
Estland
Tsjechië
Dus wel echt hele leuke landen!
Ik heb trouwens zelf ook wel eens hoor....dat ik mijn kaarten wat later registreer dan dat ik ze ontvang. Niet zo aardig eigenlijk misschien...?
Fijne avond!!
Duitsland
Brazilië
Finland
USA (naar een jongetje van 7...zo lief...heb hem een porsche gestuurd )
Maleisië
Rusland
China
Thailand
Estland
Tsjechië
Dus wel echt hele leuke landen!
Ik heb trouwens zelf ook wel eens hoor....dat ik mijn kaarten wat later registreer dan dat ik ze ontvang. Niet zo aardig eigenlijk misschien...?
Fijne avond!!
vrijdag 8 januari 2010 om 21:37
jaja, heb hem verstuurd. Degene uit Polen vroeg een stukje history van onze stad, een recept,een kerk hier in de buurt, haha, ik dacht daar gaan we van maken, en aangezien dat niet allemaal op een ansichtkaart pas heb ik er een brief bijgedaan.
Krijg ik vanzelf bericht als hij hem heeft ontvangen of moet ik gewoon de site in de gaten houden?
Sorry dat ik misschien zoveel vraag, als het vervuilend is even zeggen he!
Groetjes
Krijg ik vanzelf bericht als hij hem heeft ontvangen of moet ik gewoon de site in de gaten houden?
Sorry dat ik misschien zoveel vraag, als het vervuilend is even zeggen he!
Groetjes
vrijdag 8 januari 2010 om 21:38
vrijdag 8 januari 2010 om 23:05
Snoet, ja, je krijgt een mailtje (op het mail adres waarmee je bij PC hebt ingeschreven) met een hurray ('hoera, je kaart is aangekomen!') en op de site kun je zien hoeveel je er onderweg hebt, dus dat getal is 1 minder als er 1 is aangekomen
Mittens, leuke landen zeg!! Maleisie!
Jokejacket, leuk, die trollenkaart!
Fijn weekend allemaal!
Mittens, leuke landen zeg!! Maleisie!
Jokejacket, leuk, die trollenkaart!
Fijn weekend allemaal!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zaterdag 9 januari 2010 om 11:28
Goedemorgen in dit witte weekend!
Heb een paar superleuke hurrays gehad en heb de 80e kaart bereikt (dus nu 9 onderweg) en ik mocht vanochtend dan ook 3 nieuwe adressen aanvragen: Portugal, United Kingdom en Finland. Wel aardige profielen, niet uitgebreid, maar ik kon voor allemaal een leuke matchende kaart in mn voorraad vinden
Steph: Ik ga gewoon door met officials aanvragen, als ik geen hurrays krijg in de week voor de meeting dan ga ik wel wat taggen of Round Robins doen... ik heb sowieso al een paar mensen van het forum die ik een kaart ga sturen!
Die trollenkaart is leuk hè
Ik ben er ook heel blij mee...
Iedereen een fijn weekend!
Heb een paar superleuke hurrays gehad en heb de 80e kaart bereikt (dus nu 9 onderweg) en ik mocht vanochtend dan ook 3 nieuwe adressen aanvragen: Portugal, United Kingdom en Finland. Wel aardige profielen, niet uitgebreid, maar ik kon voor allemaal een leuke matchende kaart in mn voorraad vinden
Steph: Ik ga gewoon door met officials aanvragen, als ik geen hurrays krijg in de week voor de meeting dan ga ik wel wat taggen of Round Robins doen... ik heb sowieso al een paar mensen van het forum die ik een kaart ga sturen!
Die trollenkaart is leuk hè
Iedereen een fijn weekend!