Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Jee zeg Ine wat een verhaal.

Dat zeg je toch niet!!!!! Ik zou niet durven om iemand te oordelen op zijn haar profiel en dan dat diegene meedelen.

Blij dat je het weer opgepakt hebt! Maar dat 1 persoon je plezier zo kan vergallen... tsss
Stom he? Toen ik het zo schreef, dacht ik nog een moment dat ik me misschien ook wel aangesteld had. Wat maakt het nou uit wat een wildvreemde van mij denkt?

Maar het was gewoon niet fijn, dat zeg je toch niet?
Nee absoluut niet dat zeg je niet tegen een ander, als je het denkt moet je het zelf weten.

Weet dus niet wat je profiel is, maar vind sowieso niet dat je je aanstelt! Zijn jouw gevoelens!!
Ine, wat een wildvreemde van je denkt moet die persoon weten. Die spoort niet.

Al heeft iemand een depressief verhaal er staan dan zeg je het zeker niet in een hurray, daar zou ik depri van worden.
Welcome back Ine.

Mijn dag is begonnen met een hurray uit Rusland, een leuk bedankje.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ine

Wat een sukkel zeg, die Rus! Kan me voorstellen dat je daar echt niet op zit te wachten, das echt niet leuk om zoiets te ontvangen! Postcrossing moet juist plezier brengen.

Maar ben blij dat je toch weer bent begonnen. Ik heb ook wel eens een pauze ingelast, niet vrijwillig, maar merkte dat ik het daarna ook even kwijt was. Intresse was even weg, terwijl ik er normaal helemaal gek van was. Zodra ik weer een adres aanvroeg, was ik gelijk ook weer helemaal verslaafd!

Ik had vanochtend een hurray uit duitsland, hij vond mn kaart erg leuk en mijn handschrift zo mooi. Net of het gedrukt was zei hij. :D Daar word ik dan weer blij van, hoor het wel vaker, maar is elke keer leuk om te horen. Ik doe ook bij elk kaartje erg mn best. Soms stickertjes erop, of vlaggetje of wat dan ook. En lekker volschrijven.

Ik heb reaktie uit de filipijnen dat ze nog meedoet, dus die kaart heb ik alsnog verstuurd.

En ik had een chinees gevraagd een bepaald karakter te vertalen voor me, om te checken of mijn tatoeage klopt... nou die klopt! Oeffff.... hihi.

Denk dat ik me zo niet kan beheersen en een adres opvraag.
Welkom terug, Ine. Hopelijk krijg je veel leuke kaarten met positieve teksten

Kozoo: leuk dat die vrouw/dat meisje uit de Filipijnen nog meedoet!

Wat betekent het karakter van je tattoo? Of wil je dat niet vertellen?
Kozoo, lijkt me gaaf als iemand zegt dat je een mooi handschrift hebt. Ik krijg ook weleens zo'n kaart met zo'n mooi handschrift, dat van mij is niet zo mooi (gelukkig hoor je daar niemand over). Maar lekker vol schrijven doen we allemaal toch?

Gelukkig doet ze nog wel mee, kan de kaart ook weg Kozoo.

Zojuist ging de brievenbus, zal wel stadspost of bissnuspost zijn dacht ik. Nee, was het tnt al Dat is giga vroeg, zeker op donderdag. Kaart uit Finland uit een plaats waar we dit jaar zijn geweest! Wel met een Eland erop, niet de plaats maar dat geeft niets dat staat ook in mijn profiel. Dieren of de plaats/land waar iemand woont vind ik super.
Ine, wat een vage actie van die Rus... Rare mensen zijn er toch op deze wereld... Zat er geen aanbieding bij om bepaalde pillen te kopen

Kozoo, lief van die Duitser En gelukkig maar, dat je tatoo klopt... Wat had je anders gedaan??

Steph, leuk zo onverwacht vroeg al een kaartje!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Steph wat leuk dat je een kaart krijgt uit de plaats waar je geweest bent! Oeh dan voel je je werelds

JJ: Het karakter wordt letterlijk vertaald als 'oost' . In de zin van oost, west, zuid, noord. Maar de symboliek erachter (tenminste...zo werd dat toen gepresenteerd..) is zonsopgang. Omdat in het oosten de zon opgaat.

Vond dat wel een mooi positief iets.

Ze had in haar berichtje iets geschreven ter uitleg, maar dat kan mijn computer niet lezen :( die snapt geen chinees.. mss even op een andere pc proberen te lezen of iets instellen ofzo.
Kozoo, je zou pas een slimme computer hebben als die chinees kon.
Wat een mooi symbool om te laten tattoo'eren Kozoo.

Steph, wat een verrassing zo vroeg post! Bij mij is het meestal pas rond 16 uur :(
Hier vandaag geen post. De postbode heeft gewoon mijn huisje overgeslagen

Aan/van hoeveel verschillende landen hebben jullie nu kaarten verstuurd/ gekregen?

Ik nu 23 verschillende landen.

@ Ine: rare rus.

@ Kozoo: idd een mooie betekenis van je tattoo!
Wat een vervelende postbode zeg.

Ik heb naar 48 verschillende landen een kaart/ verstuurd gekregen.
Jeetje, dan vind je die postbode gelijk niet aardig hè, terwijl hij dr niet eens iets aan kan doen!

20 verschillende landen voor mij...
Ik had vandaag 2 kaarten op de mat!

Een uit Montana met een ontzettend mooi uitzicht en een kaart uit Polen van iemand die goed mijn profiel had gelezen want ze had voor zoonlief een ECHTE voetbalkaart gestuurd van een Poolse prof met wat extra info over hem en als klap op de vuurpijl zat er ook nog een orignele handtekening op! Zoonlief is in de wolken!!!

Geweldig toch?

Ine, raar hoor, die Rus!

Ik heb nu 20 landen

Kozoo, je hebt ook een mooi handschrift, ik heb het zelf gezien!

En Jokejacket, krijgt zo een Hurray (Zag het net op PC voorbijkomen, hihi)
quote:Jokejacket schreef op 29 oktober 2009 @ 16:50:

Jeetje, dan vind je die postbode gelijk niet aardig hè, terwijl hij dr niet eens iets aan kan doen!

20 verschillende landen voor mij...JJ, het was maar een geintje dat snap je toch wel?
Ik had een kaartje uit Oostenrijk in de bus. Helaas niet van Ine .
Snjókorn falla, á allt og alla
Whahaha, Steph! :D Je meent het, ik had nog niet bedacht dat mijn commentaar door jou vreemd opgevat kon worden...

Het was eigenlijk een reactie op Kristin :P

Ik vind de postbode niet aardig als hij mijn huis voorbij loopt.... zo was het meer bedoelt :P
Enne C_estelle... goed opgelet! Ik had inderdaad een hurray :D
Ik heb nu 42 verschillende landen. Leuk altijd om even te spieken bij mijn 'stats' op de site.

Leukste landen voor/van mij zijn:

Australie

Brazilie

Costa Rica

IJsland

Mexico

Nieuw Zeeland

Puerto Rico

Zuid Afrika

Uruguay (!!)

en als ie aankomt: filipijnen.

Verder staat duitsland met stip op nr 1 (niet eens finland..) :( Misschien lullig hoor, maar ik vind het gewoon echt geen leuk land. Maar goed, part of the game!

Vandaag een mooie kaart uit Amerika. Afgestemd op mijn profiel, helemaal leuk. Ik heb zowiezo de mooiste kaarten uit Amerika gehad.

C_estelle: thanks voor het compliment! Ik kan daar toch echt blij van worden als mensen dat zeggen, leuk. Ik vond het als kind al leuk om te schrijven, verhaaltjes, dagboekjes etc. Dat is altijd zo gebleven en daarom schrijf ik altijd mn kaartjes helemaal vol!

Ik heb niet eens wat verstuurd vandaag. Was de stad in gegaan, best lang gebleven, allemaal leuke dingen gekocht
Snjo, nee! Ik heb nog geen IJsland gehad in mijn lijstje. Wel al 2 naar NL verstuurd en 1 ontvangen. Dat is ook grappig.

Vandaag al twee Hurrays! Dit gaat voor mijn gevoel nu veel sneller als toen na de allereerste kaartjes.. Toen moest ik zooo lang wachten, maar dat kwam meer omdat ik toen heel ongeduldig was. Nu weet ik dat het wel weer op gang komt. Morgen ga ik weer drie nieuwe op de bus doen, want er komt nog 1 expired bij.

Mijn mooiste kaart tnt komt uit Maleisie en een mooie uit de Arabische Emiraten. Ik heb geen speciale wensen en vind alles eigenlijk wel leuk om te krijgen.

Was dat toevallig, Steph? Dat die kaart uit Finland uit die plaats kwam?
Zo weer bijgelezen:) het kaartje met een verkeerd id is terecht, dacht dat ik er wel een mail van zou krijgen, maar is niet zo dus. Vandaag weer een NL kaartje ontvangen, een hele leuke van de serie hello goodbye op tv. Mooi zwart en wit.

Heb nu 44 verschillende landen Aan kop Finland, Duitsland en daarna USA. Heb veel mooie kaarten, kan er zo geen specifieke noemen,
Jeetje, sommigen van jullie hebben echt mega-veel landen! Wauw!
Ik lees morgen wel even bij, nu geen zin in

Eigenlijk heb ik geen nieuws.. behalve een hurray uit Finland.

Slaap lekker alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven