Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Oeps...

Nou, ben benieuwd of je er uit gaat komen...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Had vandaag 3 nouvelles images kaarten in de bus... swap met iemand.. ik vind het zulke geweldige kaarten en ben dus net begonnen met een collectie!

ook nog een hurray uit Duitsland, nieuwe kaart mag naar Nederland, maar geloof niet dat het iemand van het forum hier is!
Ik had weer een hurray!, uit Nederland en ze vond hem heel leuk.

JJ, wat zijn nouvelles?

Jammer Justme van het ID, ze zullen er wel snel uitkomen hoor.

Ik zag dat er nog 16! kaarten naar mij onderweg zijn.........
Vandaag een heel mooi kaartje uit Portugal gekregen met een leuk verhaaltje er op. Schreef ze onder aan de kaart "See you soon!". Ik neem maar aan dat ik dat niet te letterlijk moet nemen.

Net weer een paar adressen aangevraagd. Zit bijna op 40 geregistreerde kaarten!
Kristin, hopelijk niet nee.

Ga ik nu of morgen adressen aanvragen??? Mmmm, morgen maar.
Ik ga straks kaarten schrijven naar Brazilië, Canada en Oostenrijk.
Steph:

Neem maar eens een kijkje op deze website:

www.nouvellesimages.com/postcards

Vooral de kaarten met de mensen uit verschillende landen vind ik prachtig!!!
Gaaf zeg: Brazilië!
Ja zeker gaaf, is wel niet de eerste keer dat daar een kaart heengaat.

Ik heb gekeken op die site en Xenos Venlo verkoopt ze wel maar hier in Venray weer niet..................Wel mooie kaarten overigens.
Jeey, twee kaarten. Een official uit wit-Rusland en een Unescokaart uit Rusland, MIJN ALLEREERSTE Unescokaart uit Rusland!!!!!!!!!!!

Straks naar de post.
Jeee!!! Leuk! Wat is een official?

Blijkbaar heeft de Belg mijn kaart nog steeds niet
Mijn kaart naar China doet er nu al 47 dagen over. Zou dit mijn eerste expired worden?? Nog geen hurrays vandaag...
Snjókorn falla, á allt og alla
Hoe lang duurt dat 'normaal'?
quote:Janna80 schreef op 28 oktober 2009 @ 12:24:

Jeee!!! Leuk! Wat is een official?

Blijkbaar heeft de Belg mijn kaart nog steeds niet

Een official is een kaart die via postcrossing is aangekomen, andere zijn via het forum van PC.

Een gemiddelde kaart naar China kan twee weken tot een maand of langer duren.
*ik kom maar weer eens langs, zoooolang weggeweest*

Nog een hurray en deze uit Duitsland, nieuw adres en het is Tsjechië. Staan wel maar twee regels in het profiel....Welke kaarten en happy postcrossing.
Krijg je zo'n hurray eigenlijk in je mailbox of zie je dat op die site van postcrossing?

*moet eigenlijk allerlei dingen doen, maar wil niet*
quote:Janna80 schreef op 28 oktober 2009 @ 14:58:

Krijg je zo'n hurray eigenlijk in je mailbox of zie je dat op die site van postcrossing?

*moet eigenlijk allerlei dingen doen, maar wil niet*Die krijg je in je mailbox, dat adres wat je hebt doorgegeven bij postcrossing.
Ik had vandaag een kaart op de mat.....alweer uit Finland!!!

Ik heb deze week bijna alleen nog maar kaarten uit Finland ontvangen en mogen versturen...... Nou ja..... het zij zo.....
Zo wat een variatie c_estelle!

Weer een expired erbij.. naar Denemarken, diegene is wel online, maar reageert niet op mail:s

Nog 5 dagen te gaan dan volgt nummer expired 6.
Ik had twee kaartjes in de bus en niet eens uit Duitsland... dit keer Estland en NL. Alle twee leuke kaartjes.
Snjókorn falla, á allt og alla
Vandaag een leuke city-vieuw-kaart uit Hongkong,

En een kort bedankje uit duitsland,
C_estelle: er komen wel weer andere landen, waren ze iig wel mooi?

Jammer Justme, expired kaarten.

Snjokorn, het gaat weer lekker zeg. Eindelijk weer eens andere landen dan Duitsland.

ILW, wauw Hongkong.
Zoveel Finland.... Is het een rage daar of wat???

Justme, balen zeg, dat ze allemaal expired zijn...

De rest vd kaarten klinkt goed! Mijn kaarten zijn nog niet aangekomen... ik wacht 'geduldig' af!

Ik weet trouwens nog steeds niet of ik nou naar die forummeeting ga... haha... tja... nog 2 dagen om te beslissen
Finland is het tweede land als het om postcrossing gaat, na USA daarna volgt Duitsland.

Verder Janna, idd geduld.
Nou, ik ben terug .

Heb een tijdje niets gedaan, maar heb afgelopen weekend weer 5 kaarten op de bus gedaan.

Mijn plezier was even helemaal weg. 4 kaarten raakten expired (alle 4 uit 1 zending trouwens, dat is wel frapant, maar ik kan me niet herinneren wat er fout gegaan kan zijn) en ik kreeg een hele nare kaart. Het was een kaart uit Rusland en de schrijfster had er geen leuke tekst op gezet. Ze schreef dat ze uit mijn profiel las dat ik depressief was en dat ik alles heel grijs en donker zag enz enz. Nou ja zeg! Mijn profieltekst is vrij beknopt, maar verder wel normaal.

Ik vond het heel naar en heb de kaart ook weggegooid. In mijn berichtje aan haar heb ik geschreven dat ik het geen leuke boodschap vond en dat ik voor mijn plezier meedeed met PC. En dat ik niet zat te wachten op zo'n rare boodschap. Daar heb ik niets meer van gehoord, wat ik ook vreemd vond.

Dat (maar misschien trok ik het me ook teveel aan, dat kan ook), samen met een druk einde van het zomerseizoen, deed me even een pauze inlassen. Nu heb ik 5 nieuwe kaarten verstuurd en heb ik er ook weer zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven