Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ine, nog gefeliciteerd met je 50e kaart.

Ik heb gisteren zwart wit kaarten van Maastricht bij de Slegte gekocht. 20 kaarten voor 4 euro. Valt wel mee.
Wat is geocachen?

Kobe, de Slegte is altijd goedkoop maar zo goedkoop wist ik dan weer niet.
Ligaa: Wat tof dat je een kaart uit Uzbekistan hebt! Gefeli!
Ik heb ergens overheen gelezen. Gaaf Ligaa, zo'n land en zo weinig postcrossers.

Zojuist bij vistaprint adresstickers besteld, met een mailbox erop. Leuk.
Hallo,

Twee officials binnen. Duitsland, een mooie en een leuk verhaal plus de afzender heeft dezelfde naam als mijn vriend. *lol*. En eentje uit Tsjechië met alleen happy postcrossing en de naam, afbeelding een *sorry* lelijke hond.
Een hurray uit NL (exchange student).
Snjókorn falla, á allt og alla
en nog een hurray uit Frankrijk. Eigenlijk stom om 4 kaarten tegelijk naar europa te sturen. Komen namelijk bijna allemaal tegelijkertijd aan....
Snjókorn falla, á allt og alla
Twee hurrays vandaag en ik moet nog in de bus kijken. Dat ga ik zo doen. Heb nu weer vier nieuwe adressen aangevraagd. DE, FI, USA en Belarus. Is Belarus trouwens Europa? Ik heb er tot nu toe steeds Europatarief opgeplakt en ze zijn altijd nog aangekomen.
Ine, ik heb op die van Belarus buiten Europa geplakt. Ik weet het eigenlijk niet. Ik had nog nooit van dat lang gehoord. Wel van Minsk waar mijn kaart naar toe ging.

2 hurrays aangekomen (Finland en Engeland) en meteen weer 2 adressen aangevraagd: Finland en Rusland - Sint Petersburg. Die laatste vind ik dan weer speciaal.
@ Ligaa, Wauw Uzbekistan!

Ik had vandaag een kaart uit Brazilië op de mat met een heel verhaal over een waterval daar, die ook op de kaart staat trouwens. Registreer ik de kaart, komt ie van een 1-jarig kindje!

Uiteraard door de vader geschreven maar toen ik het profiel bekeek, bleek dat die vader meerdere profielen heeft. Nou ja, de kaart is evengoed mooi!

@ Ine, als ik twijfel plak ik altijd minder. Zo streng zullen ze toch niet nakijken? Alles is geautomatiseerd bij de Post dusse.....

Leuk Steph, die stickers met een mailbox erop. Erg toepasselijk voor jou!
Belarus is Wit-Rusland. En dit valt onder 'binnen Europa'.
Belarus is toch Wit-Rusland, dat is Oost Europa.

Leuk die stickers Steph.

Ik had een kaartje uit Finland. Er stond op dat ze niet wist of ik het leuk zou vinden haha. Stond een soort getekende dronken vrouw op, met een champagneglas in haar hand... haha, tja..

Snjokorn, had die exchange student in het NL's geschreven?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
hahaha... ik was een beetje sloom met schrijven Maar nu ben ik dus heel erg 'mosterd'...
Hoi!

Mijn eerste hurray ooit binnengekregen! Van een kaartje naar Haarlem, hij viel wel in de smaak geloof ik.

Kobe, woon jij ook in Maastricht? Goede tip van de Slegte, want sommige mensen willen heel graag stadsgezichten van waar je woont.

Nu wachten op mijn eerste kaartje in de brievenbus van postcrossing!
Gefeliciteerd Eli! Spannend dat wachten op je eerste kaartje!

Janna, ja behoorlijk mosterd maar ik ben dan ook supermegaturbosnel!
Yep. Was de postbode maar zo snel...
Wauw, Ligaa, een kaartje uit Oezbekistan!!

Ik kreeg vandaag een Hurray uit Finland en deze uit Duitsland: thank you for this wonderful postcard

i like this painting too

yeah i love books... i now jonathan safran foer he's really cool

i hope you don't laugh but my favourite author is goethe :D

i love his books although they're so oldfashioned :D

but i also like to read other literature.. like stories from herta mueller

if you like i will send you a postcard back

BEST WISHES

Ik had haar een kaart met een schilderij van Gustav Klimt gestuurd. Wat zouden jullie doen, haar je adres sturen?? Ik doe het eigenlijk nooit, maar ik vind het zo'n aardig meisje en ik wil niet ondankbaar overkomen.
Drie hurrays!
Hoera!
Hier geen nieuws...

voor Steph,

Geocaching is een soort speurtocht die je op hun website kan vinden en die je loopt met een gps apparaat. Aan het eind van die speurtocht ligt een "schat" die je moet zoeken. Dit kan van alles zijn. van een tupperware doosje tot aan van die legerkistjes. In deze doosjes zitten kleine spulletjes die je kan ruilen. Als je er iets uit haalt, moet je er ook wat in stoppen. Meestal zijn dit kleine speelgoed dingetjes, sleutelhangers enz..

Ik vind dit leuker dan gewoon wandelen, omdat je een doel hebt om naar toe te lopen. Wij kiezen ook altijd een tocht uit waarbij je wat moet puzzelen en niet eentje waarbij je gelijk het eind punt weet.
Leuk Papua, klinkt super.

De nieuwe adressen zijn: Duitsland, Rusland en Tsechie.
quote:papua schreef op 03 december 2009 @ 08:14:

@ Theekop: Waar koop jij je Utrecht kaartjes? Ik kan alleen maar kaartjes van 1 euro vinden en dat vind ik echt te duur.

Bij de domtoren in de buurt zit een kaarten/boekwinkel waar ze kaarten voor 40 cent verkopen.

Boekhandel Steven Sterk

Servetstraat 3

3512 JG Utrecht

E-mail: boekhandelstevensterk@planet.nl

Telefoon: 030-2340580

Ze hebben daar echt heel veel leuke kaarten!

Gisteren kreeg ik een kaart uit Montana van een 7jarig jongentje. Er stond (in hanenpoten natuurlijk) op dat hij graag in Montana woonde omdat hij van de sneeuw hield.

Ik heb hem ook een kaartje gestuurd dus ik hoop dat hij hem snel krijgt.

Verder geen kaarten of hurrays :(
Da's goedkoop kaarten kopen zeg.

Ik heb twee kaarten ontvangen, een kersttag uit Finland en een kerst RR uit Nederland.
Oh! Weer een hele mooie kaart. Een hele grote, met foto's erop en echt onwijs bijzonder. Ik heb hem net uit de bus gehaald en ga hem nu registreren. Moest eerst even kijken waar hij vandaan kwam, maar het is een kaart uit NL en ook in het NL geschreven.

Jee! Ben er heeeel blij mee.
Eli, ja ik woon in Maastricht. jij ook?

Belarus, Wit Rusland natuurlijk!!! Dat ik daar niet op kwam. dus teveel er op geplakt. Weet ik weer voor de volgende keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven