Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Wat een leuke kaart Ine!

Hier een kaart uit San Francisco! Heel mooi!
Geen kaartjes voor mij vandaag, maar wel waren er de afgelopen dagen wat hurrays binnengekomen. Ik heb nu nieuwe kaartjes gestuurd, naar Finland, Duitsland en Belgie. Niet echt originele landen, maar ze komen wel lekker snel aan. Mijn kaartjes naar bv Algerije en Taiwan zijn al eeuwen onderweg!!
@ Kobe Ja ik woon inderdaad ook in Maas...

Leuk dat jullie ook van die bijzondere kaartjes krijgen, ik kijk er nog naar uit!

Stuur je zelf ook altijd hele leuke kaarten, of ben je soms ook wel eens wat minder gul?

Ik merkte bij mezelf dat de mate van sympathie die ik voelde bij een profiel mijn keuze heel erg beïnvloedde. Ik heb zelfs iemand een (toch best leuke) AD-kaart gestuurd (zeer onpopulair blijkbaar...)
anoniem_91990 wijzigde dit bericht op 04-12-2009 19:08
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik had vandaag een heel mooi kaartje uit Dordrecht.

En een heel enthousiaste Hurray uit Zwitserland. Haar had ik een ad-kaart van Obama gestuurd, die spaarde ze. Voor haar was het dus geen punt dat het een reclamekaart was.

Op die kaart uit NL zat trouwens een kerstzegel van 29 cent en er zat geen porto-boetekaartje aan.
Hoi hoi , vandaag 2 kaartjes ontvangen een uit Spanje en een uit Indonesie.... jee mijn eerste kaartje daar vandaan!

Beide ook leuke kaartjes en leuke verhalen er achterop.

Dit is mijn lijstje :

UK

Ierland

China

Canada

Taiwan

Italie

Rusland

Duitsland

Finland

USA

Denemarken expired (98 dagen)

slovenie expired (145 dagen)

USA expired (163 dagen)

finland expired (224 dagen)

china expired (238 dagen)
quote:Eli_80 schreef op 04 december 2009 @ 19:02:

Stuur je zelf ook altijd hele leuke kaarten, of ben je soms ook wel eens wat minder gul?

Goeie vraag! Ja, dat heeft wel invloed. Ik ben allergisch voor sommige profielen met heel veel IK WIL DIT!!!!!! IK WIL DAT!!!!! erin

Vaak gebruiken die mensen heel veel uitroeptekens. Het is niet zo dat ik dan geen fatsoenlijke kaart stuur, maar een meer gewone met een gewoon verhaal. Bij warme/vriendelijke en hartelijke profielen stuur ik een kaart die ik zelf ook bijzonder vind.

Had een heel leuke hurray uit Duitsland, ze vond mijn kaart en postzegel (van naaktslakken ielgh) heel erg mooi. Later stuurde ze me een berichtje met de vraag of ik een kaart terug zou willen hebben. Ze had iets uit mijn favorieten. Ik ga wel mijn adres geven. Heel hartverwarmend zoiets
quote:c_estelle schreef op 04 december 2009 @ 20:03:

Ik had vandaag een heel mooi kaartje uit Dordrecht.

En een heel enthousiaste Hurray uit Zwitserland. Haar had ik een ad-kaart van Obama gestuurd, die spaarde ze. Voor haar was het dus geen punt dat het een reclamekaart was.

Leuk dat die kaart zo goed ontvangen werd, hij is ook gewoon erg mooi en geen opzichtige reclamekaart, maar hij is wel lekker gratis
2e hurray! Mijn kaartje naar Duitsland is slechts 2 dagen onderweg geweest!

Nu ga ik een kaartje naar Taiwan sturen, echt een heel lang adres,zoiets dus:

8f-4, no3, alley 5, lane 94, wong street

D... district, Taipei City 89429

Taiwan

Niet simpelweg één straatnaam dus!

Nou het paste net op de kaart :-)
@ Theekop; Dank je wel, dank je wel dank je wel!! Ik ben hier zo blij mee. Ik heb echt moeite om kaartjes te vinden hier in de buurt voor weinig.
anoniem_7323 wijzigde dit bericht op 05-12-2009 08:40
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
Heel maf, gisteren een hurray gekregen uit Frankrijk (een hele idiote trouwens, stond echt helemaal niks, zelfs geen bedankje ofzo! Heb ik nog nooit meegemaakt)

Maar het maffe is dat ik er ook 1 naar een plaats hier 50 km vandaan (Nederland) moest sturen, en die is dus trager dan 1 die 450 km weg moest.
Het kan best zijn dat het door de kerstdrukte wat langer duurt. Of die persoon is niet thuis of langzaam met registreren. Misschien is de kaart allang aangekomen.
Ik had 3 sinterklaascadeautjes naar mijn ouders huis gestuurd, is er maar 1 aangekomen!!!! Ik hoop toch echt dat die 2 andere enveloppen vandaag gaan aankomen...
Waar kun je die gratis Obama-kaarten halen?

Eli: daar is een kaart van mij ook naar toe, heb het adres maar uitgeprint anders krijg ik het er niet op.

Ik heb ook best een wensenlijst maar er staat wel bij I prefer postcards with: en dan kunnen mensen daar uit kiezen. Klinkt toch beter als I want (only) postcards with........

Lilith; hurrays waar niets in staat komen helaas heel vaak voor.
Ik heb even in je profiel op postcrossing gespiekt Steph, maar ik vind jouw profiel heel netjes. Je hebt niet zo'n optellijst met wat je wil hebben, maar het heel leuk in een verhaaltje verwerkt.
quote:steph schreef op 05 december 2009 @ 10:22:

Waar kun je die gratis Obama-kaarten halen?

Die lagen een jaar geleden in de de Boomerangrekken en zijn nu dus niet meer verkrijgbaar.
quote:papua schreef op 05 december 2009 @ 10:30:

Ik heb even in je profiel op postcrossing gespiekt Steph, maar ik vind jouw profiel heel netjes. Je hebt niet zo'n optellijst met wat je wil hebben, maar het heel leuk in een verhaaltje verwerkt.

Hoe heb jij mij gevonden???? Geeft niets hoor maar is wel leuk om te weten.

Ligaa, dank je voor de info.
Ik heb vandaag 1 Hurray uit USA gekregen. Heb nu nog 1 kaart onderweg en omdat ik volgende week op vakantie ben, heb ik mijn account even op inactief gezet.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb één hurray uit de Oekraine gekregen, een lege.

Verder twee kaarten waarvan er eentje een official was uit Porto,heel mooi, deed er maar liefst 53 dagen over maar er stond ook geen priority op. En een bedankkaartje uit Oostenrijk omdat ik haar een leuke kaart had verstuurd, alleen had ik mijn adres niet op de kaart gezet..........Maar even in een bedankje gevraagt hoe ze eraan komt. Maar het was wel een Olympische kaart uit Barcelona uit 1988 en dat is super.
quote:Ligaa schreef op 05 december 2009 @ 11:19:

[...]

Die lagen een jaar geleden in de de Boomerangrekken en zijn nu dus niet meer verkrijgbaar.

Klopt, ik kan al jaren niet alleen maar langs zo'n rek lopen, zoek altijd wel een of twee leuke uit. Vandaar dat ik ook een schoendoos vol met kaarten heb. Natuurlijk koop ik ook gewoon (toeristische) kaarten maar als ik een "voorkeur" in voorraad heb uit de Boomerangkaarten dan verstuur ik die gewoon. Ik heb nog veel leuke liggen.

Ik had vandaag 2 mooie kaarten, 1 uit Brazilië met een voetbalstadion, zoonlief helemaal blij!

Ook een mooie uit een middeleeuws dorpje uit Duitsland. Ze woont in zo'n mooi huis met van die zichtbare balken in het witte pleisterwerk. Ik had een heel verhaal geschreven in het Duits (lastig als je dat al jaren niet meer gedaan hebt) dat ik jaloers ben dat zij in zo'n huis woont en toen geregistreerd. Blijkt dat ze die kaart aan bijna iedereen stuurt.

Vreemd Steph, dat je een kaart krijgt van iemand die je geen adres gegeven hebt. Hoe is haar dat gelukt? Weet je het al?

Wat ik me van de week bedacht..... Ik lees dat sommigen van jullie soms een stomme Hurray krijgen. Dat heb ik nog nooit gehad, ook niet op AD-kaarten (daar kan het dus ook niet aan liggen) maar het verbaasde me wel. Ik heb wel eens gehad dat ik een lege Hurray kreeg maar later nog een berichtje. Waarschijnlijk was er toen iets fout gegaan ofzo.

En nu gaan we naar mijn zusje om Sinterklaas te vieren!
Veel plezier op vakantie Snokjorn, waar ga je heen?
quote:c_estelle schreef op 05 december 2009 @ 15:53:

Veel plezier op vakantie Snokjorn, waar ga je heen?Dank je wel. Ik kom naar NL.
Snjókorn falla, á allt og alla
@ Papua, heel graag gedaan! Het zijn geen geweldig prachtige kaarten hoor, maar ik vind ze prima voor de wat saaiere profielen

Hier is het behoorlijk stil met kaarten. Heb niets gehad en ook geen hurray. Hopelijk komt er snel weer een kaart aan want ik wil mijn nieuwe postzegels gebruiken!
Ik heb nog geen bericht hoe ze aan mijn adres is gekomen maar ook niet op mijn bedankje.

Ik heb met ook een Unescogek (uit Duitsland) een swap gedaan ik krijg de spinkx uit Egypte!! Hij een kaart van Ha Long Bay Vietnam.

Morgen maar posten want het vuurwerk knalt al sinterklaas van het dak af.
Vandaag een kaartje uit de USA, met een mooie tempel uit Japan erop (meisje heeft een tijdje in Japan gewoond en gewerkt) en een handgeschilderde kerstkaart uit Portugal, met daarin nog een stukje foto waarop een kasteel uit de omgeving staat. Heel leuk, ze heeft er echt werk van gemaakt!

Er waren ook Hurrays binnen, nieuwe kaarten gaan naar Portugal en Amerika. Het meisje in Portugal droomt van steden als Parijs en Madrid, schrijft ze in haar profiel, en ik heb nog wat kaarten uit Parijs liggen dus ik heb er haar een gestuurd.
Steph, ik weet in welke provincie je woont en ik weet je nick op het postcrossingforum. Zo heb ik in de lijst van nederlandse users gekeken en je zo gevonden. (Ik hoop dat je dat niet erg vind?)

theekop, Ik heb ze gisteren gekocht. Ze zijn inderdaad niet heel supermooi, maar prima voor die prijs en voor mensen die van multiviews houden, zijn ze waarschijnlijk best leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven