Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jee Snoet, heb je nu pas je ruiladres.

Ik zal verklappen dat mijn kaart NU al onderweg is naar de gelukkige ontvanger!
De volgende keer doe ik mee met de grote ruil :P Afgelopen dagen geen tijd gehad om te reageren op het hyvesmailtje... Helaas helaas
Oh ja, nemen de meetingdames wel even een PEN mee morgen!
Jaaa ik heb ook adressen aangevraagd... ben druk bezig met schrijven... 1 naar Turkije 1 naar Taiwan Duitsland enItalie Allen met een leuk profiel en heb de kaarten ook op voorraad.

@ trolletje, we zijn sinds kort ook op hyves te vinden met een aantal postcross dames, en nu gaan we kaarten naar elkaar toe sturen ;)
Net een nieuw adres aangevraagd en hij mag naar Duitsland.

Naar iemand met een heel saai profiel, vooral met wat niet (lees: NIET) mag.

Heb dr zo'n Idrukker-kaart geschreven en een korte tekst.

@ Zazana: op mijn postzegel uit 2008 staat 75 cent, ook met priority-zegel dr aan.
quote:Ligaa schreef op 22 januari 2010 @ 20:28:

Jee Snoet, heb je nu pas je ruiladres.

Ik zal verklappen dat mijn kaart NU al onderweg is naar de gelukkige ontvanger!

Ik heb het ook pas vandaag ontvangen hoor. Mijn kaart moet ik nog zoeken, haha Straks even schrijven! :D

edit: en mijn volgende kaartje mag naar Portugal!
Mijn kaart voor de ruil staat klaar voor verzending!

Ik had vandaag een envelop uit Portugal in de bus met wel 3 voetbalkaarten voor zoonlief erin van een 15 jarige jongen van wie dit de eerste PC-kaart is.

Ik heb ook maar gezegd dat hij dit maar niet iedere keer moet doen, kost hem een vermogen. Zoonlief was natuurlijk heel erg blij en verrast.

Steph, wow, Iran die wil ik ook nog hebben.

Voor de meiden die morgen naar de PC meeting gaan, heel veel plezier..... en volgende keer kom ik ook.
oooh wat leuk postcrossing via hyves :p
Oja Steph Iran, lijkt me ook erg super!!!

Jeetje C-estelle, die heeft uitgepakt, je hebt groot gelijk datje dat aangeeft, dat het teveel kost voor die jongen!!
Wat lief van die jongen dattie je zoon zoveel voetbalkaarten heeft gestuurd, C_estelle!
quote:Ligaa schreef op 22 januari 2010 @ 20:31:

Oh ja, nemen de meetingdames wel even een PEN mee morgen!Grapjas
Hier geen hurray in de mail of kaartje in de brievenbus, maar wel leuk om te lezen wat jullie allemaal binnen hebben gekregen.

Steph, Iran is echt wel een apart land zeg.

Leuk Leuk!

Voor iedereen veel plezier dit weekend op de meeting.
Goed, nu moet ik echt nog even gaan afwassen en huisje hier en daar een beetje poetsen... want ik krijg morgen een postcrosser te logeren (whahahhaha mijn beste vriendin gaat ook naar de meeting )!

Nou goed, dames: een heul fijn weekend!
Veel plezier bij de meeting morgen!!! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, volgende keer beter

Ik ga morgen even kijken of ik een leuk kaartje kan vinden hier in de buurt. Anders kan ik pas dinsdag iets op de bus doen...
Mijn kaartje voor de hyves-ruil gaat morgen op de post..

Ben benieuwd of het kaartje past in het 'wensenlijstje'.
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 22-01-2010 23:18
Reden: Toch kaartje in huis..
% gewijzigd
Sweetcandy, hopelijk vind je wat anders neem ik wel iets voor je mee.

En nu ga ik echt echt stoppen want ik ga slapen.

JJ, lief dat je me je beste vriendin noemt -;)
Noa_lynn, huppakee ook gaaan slapen en je hand laten rusten.
Veel plezier bij de meeting morgen allemaal!! Of nou ja, ik bedoel het eigenlijk voor allen-die-gaan morgen.

Ik kreeg vandaag een leuke kaart uit Mexico, helaas stond op de achterkant niet eens mijn naam of zijn / haar naam, alleen "best wishes from your postcrossing friend". Pfff, zo iemand is mijn postcrossing friend niet hoor! Heb ook een korte hurray geschreven, wist er niets van te maken.

Toen ik een nieuw adres aanvroeg, kreeg ik een adres in Qatar!! Dat vind ik wel heel erg bijzonder.
Iedereen heeft weer leuk Hurray's en kaartjes mogen ontvangen behalve Chrisy....

Ook was ik te laat voor de ruil via Hyves dus ik ga nu naar bed om morgen uitgerust in Utrecht aan te komen...

Vandaag zal er niets in de bus zijn, geen post bij ons op zaterdag :-) Hurray's heb k ook nog niet ontvangen vandaag, we zullen vanavond zien.

Veel plezier iedereen op de meeting, al zijn jullie al allemaal weg haha!
Ah Crissy, voor je het weet heb jij ook allemaal nieuwe kaartjes ontvangen!

Ik heb net een hele leuke hurray ontvangen uit Litouwen, dat er heel blij mee was en ze heeft hem bij haar favorieten gedaan:D Wel leuk want eerst twijfelede ik nog of ik die kaart zou sturen of een andere, toch een goede beslissing gemaakt.

En iedereen natuurlijk veel plezier op de meeting (ook al lezen jullie dit waarschijnlijk pas als jullie terug komen:P)
Geen leuke post voor mij in de brievenbus vandaag.

En ook nog geen hurrays, maar ja, wie weet komen die later nog wel.

Ga er wel even voor zorgen dat er voor andere mensen leuke post in de bus valt.

Net 3 hoera er is een meidje geboren kaartjes kunnen kopen.

Zal ik wel zwanger van een zoon zijn met al die meidjes nu he.
Zo. Geen kaartenpost, maar wel mijn bestelde kaarten van boekwinkeltjes.com binnen, zooooo. wat een gafe kaarten zeg! Wel veel bloemen, maar mooie felle kleuren, hier ga ik een aantal mensen blij mee maken.

wel jammer dat ze iets groter zijn, waardoor ik ze niet met mn fotoscannertje kan inscannen. Dat betekent dus dat ik ze 1 voor 1 moet inscannen bij mn ouders.... zucht....

(ik scan ook alle kaarten in die ik verstuur nl.)
Is het zoveel verschil Ligaa? Anders scan je ze toch in, maar de bovenkant niet ofzo?
he stefanie, dat wil niet hoor, want hij moet door een 'gleuf' en als het niet past nou dan past het niet.

Normaal zoeft ie daar dan door heen en binnen 10 seconden is de kaart gescand, superhandig, maar dus alleen voor standaardfotoformaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven