Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zondag 24 januari 2010 om 14:52
zondag 24 januari 2010 om 17:31
zondag 24 januari 2010 om 18:18
zondag 24 januari 2010 om 18:19
Heej allemaal!
Wat leuk om te horen dat de meeting super was.
Heb vaak aan jullie gedacht,hihi. ( en aan jullie handen)
Ben een weekendje weg geweest en bij thuiskomst lag er ene kaartje in de bus uit Polen met een leuke brief erbij. Ze had echt veel werk ervan gemaakt, dus leuk leuk!!
Ook was er een hurray uit China met een leuke boodschap, benieuwd wanneer die andere uit China komt, had ze gelijk opgestuurd,maarja, kan natuurlijk ook ver uit elkaar liggen hè.
Fijn dat het gelukt is met de ID trolletje!
Ik vind het prettig dat er zoveel hulp vanuit de site is, geeft wel een prettig gevoel vind ik.
Het kaartje van de RUIL is onderweg!!
Groetjes............
Wat leuk om te horen dat de meeting super was.
Heb vaak aan jullie gedacht,hihi. ( en aan jullie handen)
Ben een weekendje weg geweest en bij thuiskomst lag er ene kaartje in de bus uit Polen met een leuke brief erbij. Ze had echt veel werk ervan gemaakt, dus leuk leuk!!
Ook was er een hurray uit China met een leuke boodschap, benieuwd wanneer die andere uit China komt, had ze gelijk opgestuurd,maarja, kan natuurlijk ook ver uit elkaar liggen hè.
Fijn dat het gelukt is met de ID trolletje!
Ik vind het prettig dat er zoveel hulp vanuit de site is, geeft wel een prettig gevoel vind ik.
Het kaartje van de RUIL is onderweg!!
Groetjes............
zondag 24 januari 2010 om 18:27
Zo! Ein-de-lijk bijgelezen! Phoe...
Ik had 1 kaartje, uit Engeland met een soort foto van een graffitie afbeelding van een meisje... Beetje vaag.
En 2 hurrays, 1 lege en 1 met 'hi my friend.... ' haha, dus...
Maar ik mag dus weer 2 nieuwe adressen aanvragen
Ik ga zo eens de foto's proberen te spotten op hyves!!
Fijn dat de meeting leuk was! Is er al een nieuwe datum ?
Ik had 1 kaartje, uit Engeland met een soort foto van een graffitie afbeelding van een meisje... Beetje vaag.
En 2 hurrays, 1 lege en 1 met 'hi my friend.... ' haha, dus...
Maar ik mag dus weer 2 nieuwe adressen aanvragen
Ik ga zo eens de foto's proberen te spotten op hyves!!
Fijn dat de meeting leuk was! Is er al een nieuwe datum ?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zondag 24 januari 2010 om 18:47
zondag 24 januari 2010 om 19:08
Zo, ik heb 2 nieuwe profielen aangevraagd. 1 vrouw uit Duitsland, wel prima.
En 1 vrouw uit HongKong, komt ie:
hi everyone!!
Recently,I'm helping my friends to collect postcard showing map / black and white / cute animals / street signs or signpost...If you have any of them, please send them to me in an envelope and please don't write on them. Thanks very much.
~~~~~~~~~~~~~~~
I like collecting things such as first day cover, special postmarks, maximum cards, postcards, stamps , coins, banknotes...
I like single view postcards of
-ferris wheel
-bridges
-nightviews
-things related to railways / post / signs
-lighting
-architecture
-street view/city view/landscape
-nature
-maximum cards
-wwf
-culture of your country
-sth that can represent your country or place you live
-Japanese animation
-food(especially desserts!I like eating ice-creams, cakes and choc very much!)
-books
-stamps
-people kissing
-love / friendship
-interesting card
-well-designed / special card
-real flowers (especially purple flowers)
-cute animals
etc...
You can find cards I like on my postcard wall-favourites, for reference
You can also send me Polaroid or lomo or any beautiful photos you shot. I like photography
Cards I DON'T prefer:
1. cartoons
2. free cards
3. multi-views
4. Christmas/ New Year cards
5. portrait of a person
Private swap and penpals are very welcome...
*Please write in Chinese/French/German/Japanese if you know them.
*By the way, PLEASE write the DATE and PLACE you send it on the postcard.
*Also, I hope you can use stamps and air mail label.
Basically, I want my card handwritten and stamped.
***However,if you are going to send me postcards in envelope, please don't write anything on the cards. Please write things on another piece of paper. It will be great if you stick many beautiful stamps on the envelope:)
Thanks for your cards and read through my long profile, especially to people who give me coins and stamps.
By the way, I've been doing quite a number of private swaps lately, so please write down your postcrossing ID and date to prevent mixed up. Also, if you haven't received my card, just ask me. Sometimes I might miss out yours because of sending too many cards at once ;p
Dussssss....
En 1 vrouw uit HongKong, komt ie:
hi everyone!!
Recently,I'm helping my friends to collect postcard showing map / black and white / cute animals / street signs or signpost...If you have any of them, please send them to me in an envelope and please don't write on them. Thanks very much.
~~~~~~~~~~~~~~~
I like collecting things such as first day cover, special postmarks, maximum cards, postcards, stamps , coins, banknotes...
I like single view postcards of
-ferris wheel
-bridges
-nightviews
-things related to railways / post / signs
-lighting
-architecture
-street view/city view/landscape
-nature
-maximum cards
-wwf
-culture of your country
-sth that can represent your country or place you live
-Japanese animation
-food(especially desserts!I like eating ice-creams, cakes and choc very much!)
-books
-stamps
-people kissing
-love / friendship
-interesting card
-well-designed / special card
-real flowers (especially purple flowers)
-cute animals
etc...
You can find cards I like on my postcard wall-favourites, for reference
You can also send me Polaroid or lomo or any beautiful photos you shot. I like photography
Cards I DON'T prefer:
1. cartoons
2. free cards
3. multi-views
4. Christmas/ New Year cards
5. portrait of a person
Private swap and penpals are very welcome...
*Please write in Chinese/French/German/Japanese if you know them.
*By the way, PLEASE write the DATE and PLACE you send it on the postcard.
*Also, I hope you can use stamps and air mail label.
Basically, I want my card handwritten and stamped.
***However,if you are going to send me postcards in envelope, please don't write anything on the cards. Please write things on another piece of paper. It will be great if you stick many beautiful stamps on the envelope:)
Thanks for your cards and read through my long profile, especially to people who give me coins and stamps.
By the way, I've been doing quite a number of private swaps lately, so please write down your postcrossing ID and date to prevent mixed up. Also, if you haven't received my card, just ask me. Sometimes I might miss out yours because of sending too many cards at once ;p
Dussssss....
zondag 24 januari 2010 om 19:17
zondag 24 januari 2010 om 19:29
Wat een profiel zeg, beter dit dan iets anders!
Ik heb een hurray uit Duitsland! Ik had op het kaartje een beetje in het Duits proberen te schrijven, heb het ooit in school gehad en vond het wel eens leuk om iets in het Duits te schrijven en ze zegt me nu dat mijn Duits goed is, jeuj, toch leuk om te horen
(dankzij de vertaalmachines wel hoor hihi
Ik heb een hurray uit Duitsland! Ik had op het kaartje een beetje in het Duits proberen te schrijven, heb het ooit in school gehad en vond het wel eens leuk om iets in het Duits te schrijven en ze zegt me nu dat mijn Duits goed is, jeuj, toch leuk om te horen
zondag 24 januari 2010 om 19:39
Brrrrr Janna, wat een vre-se-luk profiel van die hongkongse! Om te huilen.....
Ik vraag me af: wat voor kaart ga je sturen?
sweetcandy: Ik heb ook bedacht dat ik gewoon geen lege kaarten ga sturen hoor, bah vreselijk, mensen die daarom vragen.
WEL LEUK: ik heb 12 kaarten gekocht van poezen (brr). Veel mensen houden van poezen (ik zelf niet zo hoor) en ik kocht ze voor 3 euro via marktplaats. Online kaarten kopen loopt echt uit de hand, haha
Snoet: leuk dat je er een ook een brief bij had. Heb ik nog nooit gehad *snif*
C-estelle: noa-lynn heeft inmiddels mijn naam verwijderd uit haar post. Idd wil ik woonplaats/naam/pincode graag geheim houden, omdat ik vrij wil forummen en een zekere mate van anonimiteit wil behouden. Ik denk dat we dat ook met elkaar af moeten spreken, nu we juist wel veel van elkaar weten (door hyves), als je hier prive-dingen wilt neerzetten, mag dat natuurlijk, maar niet dat een ander dat er op zet, zoals woonplaats/gebied/op berichten van hyves hier gaat reageren.
Iedereen er mee eens?
Ik vraag me af: wat voor kaart ga je sturen?
sweetcandy: Ik heb ook bedacht dat ik gewoon geen lege kaarten ga sturen hoor, bah vreselijk, mensen die daarom vragen.
WEL LEUK: ik heb 12 kaarten gekocht van poezen (brr). Veel mensen houden van poezen (ik zelf niet zo hoor) en ik kocht ze voor 3 euro via marktplaats. Online kaarten kopen loopt echt uit de hand, haha
Snoet: leuk dat je er een ook een brief bij had. Heb ik nog nooit gehad *snif*
C-estelle: noa-lynn heeft inmiddels mijn naam verwijderd uit haar post. Idd wil ik woonplaats/naam/pincode graag geheim houden, omdat ik vrij wil forummen en een zekere mate van anonimiteit wil behouden. Ik denk dat we dat ook met elkaar af moeten spreken, nu we juist wel veel van elkaar weten (door hyves), als je hier prive-dingen wilt neerzetten, mag dat natuurlijk, maar niet dat een ander dat er op zet, zoals woonplaats/gebied/op berichten van hyves hier gaat reageren.
Iedereen er mee eens?
zondag 24 januari 2010 om 19:41
Hahahaha schrijf niets op het kaartje, maar schrijf aub de datum op het kaartje.. tja wat moet je nu he 
KLinkt gezellig hoor, die meeting, is het een keer in de buurt, misschien eens over nadenken om ook te kijken
.
Net een hurray uit Portugal gekregen en er mag een kaart naar Nederland, volgens mij niet van hier.. ene K uit G ( westen)
KLinkt gezellig hoor, die meeting, is het een keer in de buurt, misschien eens over nadenken om ook te kijken
Net een hurray uit Portugal gekregen en er mag een kaart naar Nederland, volgens mij niet van hier.. ene K uit G ( westen)
zondag 24 januari 2010 om 19:50
Eensch met Ligaa!
Ik heb naar de Duitse mevrouw een kaart met een kat die ligt te slapen op een teddybeer geschreven (wilde graag met katten) en naar de HongKongse een architectuur kaart van de Kathmandu uit Nepal. En gewoon volgeschreven, maar daar waren we het hier al over eens
Misschien kunnen we wel tzt een keer een mini meet doen met de mensen van hier
Justme, nope ik ben geen K uit G
Ik heb naar de Duitse mevrouw een kaart met een kat die ligt te slapen op een teddybeer geschreven (wilde graag met katten) en naar de HongKongse een architectuur kaart van de Kathmandu uit Nepal. En gewoon volgeschreven, maar daar waren we het hier al over eens
Misschien kunnen we wel tzt een keer een mini meet doen met de mensen van hier
Justme, nope ik ben geen K uit G
anoniem_90988 wijzigde dit bericht op 24-01-2010 19:52
Reden: betere zin ;-)
Reden: betere zin ;-)
% gewijzigd
zondag 24 januari 2010 om 20:21