Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik kreeg vandaag een kaartje uit Zuid Afrika en de schrijfster is ook voor NL. Ze was zich net aan 't opmaken om de wedstrijd te gaan kijken Schreef ook nog zinnen in het Afrikaans, die best te lezen waren.

Daarnaast een kaartje van Rusland.

Ik mag alweer 6 kaartjes sturen! Nouja, vorige week stuurde ik er natuurlijk 'maar' 4. Geen idee of ik er tijd voor heb morgen.
Later is nu
Dreamer, wat is de link van je blog? Zou graag eens willen neusen
Icicla,,daar zit mijn eigen naam in, dus dat deel ik hier liever niet

Vandaag een kaartje uit Duitsland, belarus (recept van een pompoenporridge, mjumm) en 2 uit Finland.

Op die van Duitsland staan chocolademuffins met frambozen erop. Ook al zo lekker
Later is nu
Even een vraagje naar aanleiding van de mogelijkheid om kaarten als Favoriet aan te merken. De verzender krijg een bericht als de kaart als favoriet wordt aangemerkt (door de ontvanger of iemand anders)

Krijgt de verzender ook een bericht als je dit ongedaan maakt???

En hoe vaak ontvangen jullie een favoriet door iemand anders dan de ontvanger?
Gewoon omdat het kan.......
Geen idee of de ontvanger ook bericht krijgt van ont-favorieten, eigenlijk. Ik heb een aantal kaartjes die vaker favoriet gezet zijn. Ik vind dat altijd erg leuk. Soms ineens kaarten, die ik al langer geleden verzonden heb.
Later is nu
Hoi!

Wat leuk dat er nog meer "Postcrossing beoefenaars" zijn.

Ik ben ook een Postcrosser, maar ik ken verder niemand in mijn omgeving die het ook doet.

En als ik het aan iemand vertel dan krijg ik vaak opmerkingen als "Maar wat is daar dan leuk aan?". Duh! Fijn dat er hier mensen zijn die het wél begrijpen!

Een paar jaar geleden was ik erg fanatiek. Totdat ik in een wat chaotische periode kwam, toen kwam mijn status op "inactive" te staan.

Maar nu heb ik wat meer tijd en sinds vorige week ben ik weer "active".

Ik heb nu 3 kaartjes onderweg (ik mag er 11), 2 naar Duitsland en 1 naar een uithoek in Rusland. Ik ben benieuwd hoelang die laatste kaart onderweg zal zijn .

Zelf kaartjes versturen vind ik nog leuker dan kaartjes ontvangen. Ik doe altijd mijn best om voor iedereen dé kaart te vinden en vaak pimp ik het ook nog wat op.

Ik heb vandaag een kaartje verstuurd naar Duitsland. De lievelingskleur van deze vrouw is oranje dus heb ik de "witte kant" van het kaartje volledig met oranje kleurpotlood ingekleurd. En voor het adres vond ik nog een etiket met oranje kaders. De afbeelding op het kaartje zélf was een afbeelding van een Vincent van Gogh met veel oranje er in. Nu hopen dat ze het leuk vind natuurlijk.

Postcrossze allemaal!
Labellei, wat leuk zeg, dat je zo'n kaartje oranje kleurt

Ik vind kaartjes sturen ook heel leuk, weet niet of dat het leukst is.

Ik kreeg vandaag een kaartje met bramen en frambozen erop. Uit Oekraïne.
Later is nu
Dreamer: jij hebt vast iets met (lekker) eten in je "wensenlijstje"....?

En kaartjes ontvangen vind ik natuurlijk ook erg leuk. Maar bij het versturen komt er als extra nog wat voorpret en creativiteit bij.
quote:labellei schreef op 11 juli 2014 @ 19:55:

Hoi!

Wat leuk dat er nog meer "Postcrossing beoefenaars" zijn.

Ik ben ook een Postcrosser, maar ik ken verder niemand in mijn omgeving die het ook doet.

En als ik het aan iemand vertel dan krijg ik vaak opmerkingen als "Maar wat is daar dan leuk aan?". Duh! Fijn dat er hier mensen zijn die het wél begrijpen!

Heel herkenbaar! Ze begrijpen niet waarom ik kaarten stuur naar vreemden.

Wauw, wat leuk dat je zo veel moeite doet! :D Ik vind kaarten sturen ook het leukst, omdat je dan zo goed mogelijk wilt aansluiten bij de wensen van de ander.

Ik heb vandaag een kaartje ontvangen vanuit Tsjechië, met een zwart-witte James Dean foto op de voorkant. Ik ben er heel blij mee. (Ik heb o.a. 'zwart-wit foto's' op mijn wensenlijstje.)

Ik heb nu 6 kaarten onderweg (dat is ook mijn maximum, helaas), waaronder 1 naar Duitsland, maar die is al 14 dagen onderweg, dus ik verwacht niet dat die nog aankomt. Duitsland zou maximaal een week moeten duren, toch?
Ja, ik heb eren op mijn wensenlijstje staan. Leuk hoor!

Ik denk dat bij sturen inderdaad voorpret zit. Leuke profielen maken het nog leuker, maar het is ook leuk als een lastig profiel enthousiast is over je kaart

In mijn omgeving hebben verschillende mensen enthousiast gereageerd, sommigen hebben zich zelfs aangemeld. Anderen vinden het maar raar, mijn moeder bijvoorbeeld. Vooral omdat ik niets met de kaartjes doe, volgens mij
Later is nu
Soms doet Duitsland er langer over, Lala. En het is wel vakantietijd, natuurlijk.
Later is nu
Lala87: Hahaha ja dat hoor ik veel vaker: waarom stuur je kaartjes naar mensen die je niet eens kent?

James Dean is altijd leuk om te krijgen .

En bij mij hebben kaartjes naar normaal gesproken snelle landen er ook wel eens heel erg lang over gedaan. Had soms de moed al opgegeven en dan komt ie toch nog. Altijd leuk!

En over je Duitsland kaart: Je kunt ook altijd even spieken bij diegene: als hij/zij vandaag of gisteren nog een andere kaart heeft ontvangen/geregistreerd dan is hij vast niet op vakantie. En als hij een tijdje niet meer gezien is dan is diegene misschien juist wél op vakantie.

Dreamer: eten is inderdaad leuk. Ik heb wel chocola op mijn lijstje staan. Maar ik ben de laatste tijd steeds meer recepten aan het uuitproberen/kokkerellen dus ik zat er al aan te denken om mijn lijstje uit te breiden met nog meer eten .
Gisteren voor het eerst van postcrossing gehoord.. Nu vraag ik me serieus af hoe het kan dat ik dit gemist heb! Gisteren een adres opgevraagd, met de bedoeling vandaag een kaartje voor haar uit te gaan zoeken, toch nog gisteravond laat een tweede opgevraagd.. Vanmorgen bij de HEMA een paar leuke kaartjes gekocht, postzegels nu ook op voorraad.. Kaartjes geschreven en op de post.. En vanavond nummer 3 geschreven.. Ze gaan naar Rusland, Duitsland en China.

Het is inderdaad het leuks om een kaart uit te zoeken die de ander leuk vind. Toch maar eens gericht gaan zoeken komende week en een voorraadje Holland kaarten aanleggen.. Nou ja, ik kan er de komende week nog maar 2 versturen en dan is het geduld hebben ben ik bang.

Weet iemand welke winkel bewaarmappen verkoopt waar de meeste kaarten in passen, en dan zo dat de achterkant ook nog te lezen is?
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Haha, Morgana, wat een enthousiasme

Er zijn wel bladen voor multomappen, waar kaarten in kunnen, maar je hebt wel vaak afwijkende formaten.

Vandaag heb ik iemand in Polen blijgemaakt (volgens haar hurray )
Later is nu
Mijn kaart naar Rusland is vandaag aangekomen en volgens haar was heel Rusland voor Nederland vanavond! Blijkbaar hebben haar aanmoedigingen gewerkt

Dit is mijn eerst hurray sinds 14 juni waar weer onder staat dat ik een kaart kan verwachten. Onder mijn 6 andere hurrays stond dit helaas niet. Ik hop dat het nu normaal blijft
It ain't me
Ik ben maar weer eens kaartjes aan het sturen. Ik mag er eigenlijk 8, maar ik ga er maar 5 sturen, tenzij er een Nederlands kaartje bij zit. Ik ga op de kosten letten, hoop ik

- Kaart 1: Duitsland. Een kaart van Nederland, leuke molen enz. En kon het niet laten om haar even te feliciteren met het wereldkampioenschap, hoe zuur het ook is voor ons

- Kaart 2: Oekraïne, een kaart naar een heel gezin. Ze krijgen een kaart van Buurman & Buurman.

- Kaart 3: Hongkong, een getekende kaart van bijna mijn stad gaat daar heen.

- Kaart 4: China it is, een kaart met daarop een boeket met zonnebloemen gaat dit kant op

- Kaart 5: Wit-Rusland, een leuke (al zeg ik het zelf) van een kat gaat naar haar.

Geen nederlands kaartje, dus maar 5 kaarten deze keer
It ain't me
Ik wilde morgen eigenlijk weer kaartjes sturen, maar man werkt thuis, dus kan ik niet achter de pc, waarschijnlijk. en dan kan ik via Ipad wel adressen aanvragen, maar moet ik hem er even wegschoppen om te scannen

Ben je nog in de verleiding gekomen, Cocomo?
Later is nu
Ik heb vandaag een leuke Postcrossing dag! Ik heb een erg leuke hurray ontvangen van een jongen uit China. En ik heb een leuke hurray ontvangen van een oudere man uit de USA. Echt zo een die voor een big smile zorgt. Ik heb zelf 2 kaarten ontvangen, 1 uit Canada en 1 uit Rusland. En nu mag ik gelukkig weer een kaart sturen, dus ik heb er meteen een geschreven. Hij gaat naar een meisje in Wit-Rusland, ze vindt kaarten ('maps') leuk, dus ik heb een kaart met afbeelding van mijn provincie gestuurd. Omdat ik (binnen mijn provincie) ga verhuizen heb ik (o.a.) ook op de kaart geschreven van welke plaats naar welke plaats ik ga verhuizen.
quote:morgana81 schreef op 12 juli 2014 @ 23:51:

Gisteren voor het eerst van postcrossing gehoord.. Nu vraag ik me serieus af hoe het kan dat ik dit gemist heb!

Het is inderdaad het leuks om een kaart uit te zoeken die de ander leuk vind. Toch maar eens gericht gaan zoeken komende week en een voorraadje Holland kaarten aanleggen.. Nou ja, ik kan er de komende week nog maar 2 versturen en dan is het geduld hebben ben ik bang.

Haha, dat had ik ook toen ik erover gelezen had. Ik dacht: huh? hoe kan dit al jaren bestaan, zonder dat ik daar iets van meegekregen heb?! In die week (toevallig ook dezelfde dag) las ik er in 2 tijdschriften over. Eenmaal thuis heb ik mezelf meteen aangemeld.

Ik ben ook begonnen met Holland kaarten (nu heb ik van alles wat: films, dieren, strand, cupcakes etc). Tip: bij VVV kantoren kun je vaak mooie vinden, ook van je eigen stad/omgeving.

Mijn ervaring is dat je in winkels vaak niet tegenkomt wat je zoekt, maar in dit topic staan een aantal leuke webshops.
Ik heb voor de mensen, die een 'map' willen een plattegrond uit 1648 van mijn stad. Daar zijn mensen altijd heel blij mee.. heb ik inderdaad bij het VVV gekocht.
Later is nu
Wauw, dat is bijzonder Dreamer! Heb je vandaag nog adressen aangevraagd, of is het niet meer gelukt?
Nee, misschien dat ik het zo nog ga doen. Heb nog wel een kaartje van een meeting uit Finland gehad
Later is nu
Leuke blije Hurrays gehad.

Eentje uit Oekranie, blij met het kaartje en vond de postzegels erg mooi.

En een hieperdepiep hurray uit Tjechie.

Ze was zooooooo blij met de postzegels ( verzamelde ze dus had extra afgestempelde oude gulden zegels mee gestuurd).

En zooooo blij met de tickets ( oude strippen kaart, tevens op het kaartje uitleg gegeven hierover en een entree ticket voor de dierentuin. En een zakje thee).

Ook heeft ze het kaartje favoriet gemaakt.

Kijk daar wordt een mens blij van.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
@ MadameQetesh: Leuk is dat hè, van die echt blije hurray's!?

Ik heb vandaag weer 2 kaarten op de bus gedaan, 1 naar Rusland, een afbeelding van 'Le chat noir', die stond bij haar favorieten, maar heeft ze nog niet ontvangen. En 1 naar een minder leuk profiel, naar de USA. Voor haar had ik een kaart met foto's van R'dam, want ze wilde foto's van een stad in mijn land.
Hoera! Ik had vandaag 2 Hurrays!

Beide uit Duitsland, en allebei hadden ze wat langere en positieve berichtjes. Leuk!

Vooral de mevrouw van de oranje kaart was erg enthousiast. Ze wil nu alle oranje kaarten die ze krijgt inlijsten en in haar nieuwe (terra cotta) badkamer ophangen, boven het bad.

Heb ook weer 2 kaartjes verstuurd. De eerste naar de USA. Die had een ellenlange wat onoverzichtelijke wensenlijst. Vond het lastig om daar een kaartje voor te zoeken. Hij houdt van tuinieren en planten en bloemen en vooral ook bomen planten. Dus had ik uiteindelijk een kaartje uitgezocht van een schilderij van Vincent van Gogh van bloesemtakken van de amandel boom. En toen ik het kaartje geschreven had zag ik nog ergens staan dat hij het liefst foto's heeft en geen tekeningen. Nou ja das dan pech.

Ik had wel mooie postzegels voor hem en heb een enthousiast verhaal geschreven over zijn 2 favoriete zangers die ook mijn favorieten zijn (Stevie Wonder en Billy Joël) .

Heb ook een kaartje gestuurd naar de Oekraïne. Deze vrouw wilde vooral een vrolijk positief kaartje en ze vertelt in haar profiel enthousiast over haar kinderen. Ik had voor haar een leuk en vrolijk kaartje met een ouderwetse afbeelding van een draaiorgel met vrolijk dansende kinderen op klompen. Was een verpakking van Droste chocolade.

Morgen ga ik weer een nieuw adres opvragen. Ik probeer me in te houden. (Vooral vanwege de kosten van de postzegels) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven