Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Volgens mij is de gemiddelde postcrosser op z'n minst verslavingsgevoelig en ongeduldig
Haha dat zou maar zo kunnen!
Hi Winters! Wat leuk jou hier weer te zien!

Ik ben ondertussen dus inderdaad ook weer terug. Ik herken de dipjes en daarna dus weer de herstarts, haha.

En ik had onlangs ook weer even op jouw PC profiel gespiekt en ik zag dat je ook al een tijdje niet online was.

En ik begrijp dus dat we nu gezellig samen hier zitten te wachten op Hurrays. Ik heb ook nog steeds niets in mijn digitale brievenbus. Ik heb ook geen idee wanneer ik weer wat kan verwachten. Hopelijk één dezer dagen (of weken) Rusland. Mijn eerste kaart naar Rusland dan. De 2e kaart naar Rusland zal nog wel minstens een paar weken duren. China en VAE idemdito.

En in deze vakantieperiode durf ik ook niet te gokken op een snelle Europese Hurray.

Mijn travelling postcards:

Lekker druk dus in de wachtkamer, ik denk dat jij toch wel de eerste hurray hebt hoor Labellei. Er zijn vast mensen op vakantie maar je hebt er wel een aantal die al kunnen en niet al die mensen zijn weg. Bij mij is het gewoon hopeloos....
Hahaha.... Finland is binnen! De kleurrijke klompjes zijn aangekomen en ze schreef een aardige en blije Hurray.

En er is áltijd hoop HappyOwl234!
HappyOwl, beterschap!

Hahah, Cocomo, ik heb serieus lang om je zitten zoeken vanochtend. Ik was nog niet helemaal wakker. Super suf

Wat zijn jullie kaarten lang onderweg zeg, die naar Rusland ook! Misschien dat Frankrijk nu wel snel gaat komen? De vorige was ook vrij snel toch?

Ik wacht ook op Hurrays, ik denk dat die naar de USA het eerste komt, die is nu inmiddels 8 dagen onderweg. Of die naar Japan, die is 7 dagen onderweg. Ik hoop morgen eigenlijk op een kaartje van de postbode
Ja dat had ik van jou wel verwacht, Labellei, ik zal vaker zeggen dat ik denk dat je er snel eentje krijgt! En een blije hurray ook altijd prima!

Italië 6 dagen zou toch ook wel kunnen hier, en ik hoop nog steeds op Rusland... Voor de rest verwacht ik nog niets. Nou, misschien een kaartje morgen in de bus!

En dank je RubyJanne, voel me al wat beter hoor, alleen niet echt gegeten, en erg moe. Hopelijk vannacht een goede nacht, morgen veel hurrays zodat ik energie heb om allemaal kaartjes te sturen! USA deed er bij mij 20 dagen over, dus hoop voor jou sneller. Ik heb er nu ook eentje onderweg, hoop dat die ook niet al te lang onderweg is, ben niet echt blij met de rest van de landen buiten Italië en USA. Weinig hoop hier.... Taiwan kan, maar ik verwacht niet dat die man ooit nog online komt.
Zo, ik plof maar weer neer in de wachtkamer! Maarrrrrr, misschien dat er straks wel een kaartje bij de post zit, tegenwoordig is de postbode er vaak al voor 12 dus kan straks wel even die kant oplopen
Goed, ik ben maar eens begonnen met het schrijven van kaartjes. Ik mag er 8, geen idee of ik zo ver kom.

Kaart nummer 1 gaat naar: Duitsland, Nordhorn, vlakbij dus. Een kaartje van de Ikea.

Kaart nummer 2 gaat naar: Ierland, deze hebt er al meer dan 9000 ontvangen. Dan vergaat mij de lust tot versturen toch een beetje. Ze wil graag koeien, ik denk dat ik er een heb die ze nog niet heeft ontvangen. Op hoop van zegen

Kaart nummer 3 gaat naar: China. Er gaat een groen kaartje naar toe

Kaart nummer 4 gaat naar: Duitsland, again. Een postcrosskaartje gaat die kant op.

Kaart nummer 5: Nederland, iemand die vooral haar eigen kaarten erg leuk vind. Een kaartje met een quote gaat die kant op.

Kaart nummer 6: Taiwan. een groeten uit kaart gaat naar haar toe.

En toen vond ik het wel even weer genoeg, mijn postzegels vliegen de deur uit
It ain't me
Goed bezig Cocomo, hoeveel had je er nog onderweg? Ik vind het ook minder leuk als iemand al zoveel heeft gekregen, dan maakt je kaartje niet meer echt een verschil.

Mijn geduld is ook een beetje beloond want er is in elk geval een kaartje aangekomen. Kaartje Italië heeft er 7 dagen over gedaan en kreeg een hele blije hurray. Nieuwe kaartje, met koeien, gaat naar wit Rusland (Minsk, geen Pinsk Snorhaar ), naar iemand die heel slecht Engels spreekt. Nu maar weer afwachten. Onderweg zijn ook nog Rusland (vrouw is wel eindelijk weer online gekomen gisteren, maar niet om mijn kaartje te registreren helaas) China, Taiwan, India en USA.

Niet de meest snelle dus, maar sommige zijn al tijdje aan het reizen dus wie weet.

Het zal dus wel weer even duren, maar sta nu op 8 verzonden 6 ontvangen dus misschien krijg ik van de week nog wel iets!
Hoi,

Ik ben gister met postcrossing begonnen, maar ik vroeg me af of ik ook mijn eigen adres op de kaart per zetten, want zij moeten mij ook een kaart terug sturen toch, of hoef je niet terug te sturen maar gaat het alleen om het regostrerenregistreren?
Nee je hoeft alleen maar de postcardID op het kaartje te zetten, dan kan de ontvanger jouw kaartje registreren. Iemand anders krijgt dan jouw adres, je krijgt dus geen kaartje terug van degene naar wie jij stuurt maar tis een verassing wie jou een kaartje stuurt.

Leuk dat je begonnen bent. Ga je meteen 5 kaartjes sturen?
Ik had er nog 6 onderweg. Dus nu in totaal 12 terwijl ik er 14 mag.

Ik denk dat ik het teveel ga vinden om elke keer 14 onderweg te hebben. Het moet wel leuk blijven natuurlijk!

Fijn dat er van jou weer een kaartje aangekomen is. Komt toch al wel aardig schot in de zaak volgens mij!
It ain't me
Wat leuk HappyOwl en Labbelei dat jullie een hurray hebben ontvangen!

Haha Cocomo. Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen met 8 kaarten om te schrijven. En jee, iemand wie al 9000 kaarten ontvangen heeft. Zou ze vanaf het begin lid zijn..?

Hoi Roosje, welkom!
Hallo allemaal!

Hier na een paar maanden pauze ook weer een herstart. Bij mij gaan mijn hobbies allemaal met pozen moet ik zeggen :-) en afhankelijk van middagslaapjes van mijn zoontje van 1,5 :-)!

Ik mag er 10 onderweg en heb er dus vorige week in etappes 10 geschreven. Ondertussen (na 6 dagen) een leuke hurray binnen uit Duitsland. Meteen een nieuw Duits adres getrokken.

Happy Owl: Die Taiwanees zou ik na 3 weken best een berichtje durven sturen of hij je kaartje al heeft ontvangen en zo ja, of hij hem wil registreren. Is wel zo netjes toch al stop je er mee? Ik heb het ook eens gehad en diegene heeft hem toen geregistreerd. Met een lege hurray dat wel, maar zag dat ze na het registreren nooit meer online was geweest. Was een Chinese maar dat moet geen verschil maken .

Ik heb nu kaartjes onderweg naar:

- Canada

- Italie

- Maleisie (NIEUW LAND!)

- Tsjechie

- Rusland

- Finland

- Belarus

- China

- USA

en Duitsland ga ik er zo een sturen.

Zag dat Cocomo ook een kaart moest sturen naar iemand met 9000 kaarten, Duitsland heeft er ook zoveel... Hoop dat ik nog iets heb wat hij nog niet heeft! En @winters, inderdaad dan moet je en jaren lid zijn en dan ook bij iedere Hurray meteen weer sturen denk ik!

Heb vandaag ook weer een bestelling gedaan bij Postzegels met Korting. Stiekem ben je wel wat geld kwijt he? Kaartje van meestal een euro ongeveer, postzegels, nog een keer een leuke sticker of stempel... Iemand tips om de kosten te drukken :-).

Ach ja iedere hobby kost geld, moet er maar niet teveel over nadenken.

@Winters heb jij al kaartjes ontvangen na je herstart? Ben benieuwd wanneer ik er weer kan verwachten. Gok zomaar op volgende week.
Wow correctie, mijn nieuwe Duitse ontvanger heeft meer dan 14.700 kaarten ontvangen!!!

En een kleine 150 meer gestuurd.
Het wordt weer druk hier, gezellig!

Leuk dat je ook weer bent begonnen damas, hopen op snelle hurrays!

Ja, postzegels zijn nu eenmaal zo duur, die kan niemand goedkoper voor je maken. Ik geef ook meestal rond de euro uit voor een kaartje, maar heb ook wat van die setjes gekocht, dan zijn ze in verhouding goedkoper en vind er ook erg leuke bijzitten.

En inderdaad, had ook bedacht dat als die Taiwanees niets registreert ik hem gewoon een berichtje stuur na een tijd. Kaartje is nu pas een week onderweg, dus dat kan nog makkelijk, hou nu in de gaten of die überhaupt online komt en of die andere kaartjes registreert (staat nu nog op 0) hij heeft nu 4 kaarten verstuurd dus krijgt ook 4 kaarten terug, dan moet er binnen nu en 2 weken toch iets geregistreerd worden! En wat je zegt, dan maar met lege hurray maar dan kun je wel verder.

Ja heel langzaamaan begint het wel wat te bewegen hier, lijkt me heerlijk als ik net als jullie wat meer kan versturen. Nu is het bij elke hurray snel een nieuw kaartje omdat er toch best veel tijd tussen de hurrays zit. Maar als je wat meer mag kun je gewoon schrijven wanneer je zin hebt.
Pffffff, zoveeel! Daar kun je een hele mooie auto voor kopen
Wow, 14.700 kaarten...!
quote:HappyOwl234 schreef op 21 juli 2015 @ 15:10:

Nee je hoeft alleen maar de postcardID op het kaartje te zetten, dan kan de ontvanger jouw kaartje registreren. Iemand anders krijgt dan jouw adres, je krijgt dus geen kaartje terug van degene naar wie jij stuurt maar tis een verassing wie jou een kaartje stuurt.

Leuk dat je begonnen bent. Ga je meteen 5 kaartjes sturen?Ja ik heb meteen vijf kaartjes gestuurd, ik ben benieuwd wie mijn eerste kaartje gaat sturen!
Hé Damas ook weer terug met een herstart! Wat leuk!

@roosje1610: wat leuk dat je ook begonnen bent. Succes en uiteraard ook veel plezier. Oftewel: Happy Postcrossing!

@HappyOwl234: wat fijn: een urrà uit Italia!

Cocomo en Damas: jullie zijn ook weer goed bezig geweest.

En die mensen die al zóveel kaarten hebben ontvangen.... ik kan me daar niets bij voorstellen. Okay, ik vind het zéker leuk om een kaartje in de brievenbus te hebben. Twee is ook erg leuk.... Maar zoals vorige week had ik er op 1 dag 6, en dat vind ik voor mij persoonlijk al erg (te) veel. Ik wil de afzenders ook een leuke, wat uitgebreide Hurray sturen en daar ben ik dan best wel een tijdje mee bezig. Nu had ik dus eenmalig 6 kaarten op 1 dag maar die grootverstuurders hebben echt iedere dag heel veel kaarten en moeten ook dus dagelijks heel veel kaarten versturen. Dan zou voor mij het leuke er af zijn. (Wat heet.... ik zou er zwaar overspannen van raken.... )

En dan de kosten. Ik zou willen dat ik tips had. De kaartjes op zich hoeven niet altijd veel te kosten. En ik ben iedere keer weer blij als ik een kaartje in mijn "basiscollectie" kan vinden. Al koop ik toch regelmatig wat bij.

Maar aan verzendkosten zit je sowieso iedere keer vast. Dat is voor mij de grootste kostenpost.

Voor mijzelf heb ik dan ook als tip om het aantal kaarten binnen de perken te houden. Ik heb er nu nog 10 onderweg (van de 13), en ik heb me nu voorgenomen om max 8 kaarten onderweg te hebben. Dat lijkt me wel een goed aantal. En mocht ik een keertje wat extra geld te besteden hebben dan kan ik er altijd nog weer voor kiezen om voor alle 13 te gaan.

Ik had zelf vanochtend vroeg een hurá uit Tsjechië.
Hoi Damas welkom terug! Nee ik heb nog geen kaarten ontvangen sinds mijn herstart, maar ik heb ook pas 2 weken geleden de eerste kaarten verstuurd. Ik heb ook nog geen hurray gehad, dus ik verwacht voorlopig nog niks.

Ik denk ook dat je misschien volgende week of die week daarop een kaart kan verwachten. Omdat je een hurray hebt gehad dan zou nu toch iemand jouw adres moeten trekken.

Roosje, waar gingen je eerste kaarten naar toe? Ik gok in ieder geval Duitsland en Rusland

Labellei, ik ben dan wel benieuwd naar de hurray van degene met 9000 kaarten. Ik vraag me af of dat een uitgebreide hurray zal zijn of meer een standaard berichtje.

Ik hoop dat de Taiwanees je kaart gauw registreert HappyOwl. Inderdaad, dan kan je weer verder.

Over de kosten: ik ga het denk ik bij 1 á 2 kaarten in de week houden, anders wordt het inderdaad wel prijzig.
Veel geschreven!

Cocomo, veel gestuurd. Ben benieuwd wanneer er een hurray bij je binnenkomt.

Welkom Roosje, leuk dat je begonnen bent. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden en wanneer je eerste kaartjes aankomen. Zo'n leuk moment.

Winters, heb jij een kaart bij mij gefavoriet toevallig?

14.700, dat is echt veel. Vond mijn Duitser met 4000 kaarten al veel. Hij kreeg er ook 3 of 4 elke dag. Meer dan 14.000

Vandaag geen Hurrays. Wel een kaartje ontvangen, wederom uit Duitsland. Mijn hurray had ik op mijn telefoon geschreven en toen ik hem verzond zag ik allemaal autocorrect, haha. Ik bedankt haar voor de mooie cardioloog Maar even een berichtje achteraan gestuurd.
Nee dat heb ik niet gedaan Ruby Jane, maar dat wil ik wel doen.

Ik ga eens even speuren, kijken of ik je kan vinden

@Happy Owl: setjes kaarten zijn een goed idee. Waar vind ik deze :-)?

@Labbellei: een limiet is wel een goed idee. 8 is een mooi aantal, ik doe mee met je limiet!

En PMK scheelt ook weer een paar cent :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven