Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Even heel kort ivm weinig tijd: ik sta er toch wel bij RubyJanne. Het gaat om een Russische kaart, luchtballonnen boven lavendelvelden. (Staat dus bij.jouw favorieten ) Ik heb mijn woonplaats in mijn PC naam.

Dreamer (en anderen) : je kunt in ieder geval RubyJanne vinden door te kijken bij mijn favorieten: kaart met luchtballonnen dus, daar staat RubyJanne ook bij de mensen die de kaart gefavoriet hebben.

En het door mij gefavoriete kaartje vintage stijl, zwart wit met poesjes is verzonden door HappyOwl234. staat dus ook ergens bovenaan bij mijn favorieten.

CSI!
Haha, ja maar 7.... Ik mag er maar 6 tegelijk onderweg, haha! Jullie kunnen echt heel veel tegelijk onderweg hebben, heerlijk lijkt me dat.

Net waren hier 3 vriendinnetjes, we zouden picknicken maar door de regen werd een high tea hier thuis. Vol enthousiasme de kaartjes laten lezen, heb er 2 volgens mij aangestoken, zal me niets verbazen als een van hen vanavond van alles besteld, ze heeft alle leuke websites met kaartjes enzo opgeschreven. Ben benieuwd. Worden binnenkort denk ik drukke schrijfavonden georganiseerd

Heb je het leuk in Portugal Dreamer??
Ik heb voor het gemak het uiltje dat Labellei heeft verstuurd maar gefavoriet. Uit de begin periode

Oehoe spannend of iedereen elkaar vindt.
Ik heb RubyJanne gevonden en een kaartje geliked. De luchtballon boven lavendelvelden geloof ik ook, want die vind ik ook zeker mooi. HappyOwl ben ik nog aan het zoeken, maar internet is bij vlagen zo traaaaag hier... Verder heerlijk hoor, in Portugal. Op de camping ook mooie kaarten van een ooievaar en zo'n echte Portugese molen, maar zul je net zien, dat ik adressen trek die niet op dat soort kaarten zitten te wachten, en dan? Beter van niet..

Goed, nu even kijken hoever internet is met het openen van de laatste pagina's met verzonden kaartjes door Labellei
Later is nu
Dreamer, HappyOwl234's poezenkaartje staat naast de luchtballonnen van RubyJanne (in mijn favorieten galerij .
Ik heb haar ook gevonden
Later is nu
Superleuk dit, ik heb jullie allemaal gevonden
Gezellig zo!
Haha lol, dit doet mij denken aan toen ik vorig jaar op vakantie was en ik tussendoor een keer mijn mail checkte. Had ik ineens heel veel favorietmeldingen van opvallend veel Nederlandse postcrossers in plaats van de langverwachte hurrays

Dat luchtballonkaartje is nu een soort viva meeting point geworden

Ok ok, bij RubyJanne heb ik bij de ontvangen kaarten de zonsondergang geliket. Bij HappyOwl bij de favorieten een Turks kaartje van Avremov. Dan kunnen jullie mij ook vinden.

Labellei, wat heb jij een ontzettend leuke kattenkaarten bij jouw favorieten staan zeg!

Vorige week had ik trouwens een Italiaans adres getrokken van iemand die mij volgens een paar weken geleden mij een kaartje gestuurd had via een ander profiel. In ieder geval zijn profieltekst en voornaam nogal hetzelfde. Hoe toevallig kan dat nou weer zijn he!
Okee. Dus nu is het tijd om toe te geven dat ik al een week weet wie jullie zijn, happyowl en rubyjanne? Met jullie beschrijving hier had ik jullie zo gevonden.

Morgen zal ik een kaartje van jullie favorieten. Dan weten jullie ook wie ik ben. Jullie raden dat zo
It ain't me
Snorhaar, wat grappig. Had het anders nooit geraden, denk ik.

Ben benieuwd Cocomo, ik houd het in de gaten
quote:Snorhaar schreef op 19 juli 2015 @ 21:57:

Haha lol, dit doet mij denken aan toen ik vorig jaar op vakantie was en ik tussendoor een keer mijn mail checkte. Had ik ineens heel veel favorietmeldingen van opvallend veel Nederlandse postcrossers in plaats van de langverwachte hurrays

Dat luchtballonkaartje is nu een soort viva meeting point geworden

Ok ok, bij RubyJanne heb ik bij de ontvangen kaarten de zonsondergang geliket. Bij HappyOwl bij de favorieten een Turks kaartje van Avremov. Dan kunnen jullie mij ook vinden.

Labellei, wat heb jij een ontzettend leuke kattenkaarten bij jouw favorieten staan zeg!

Vorige week had ik trouwens een Italiaans adres getrokken van iemand die mij volgens een paar weken geleden mij een kaartje gestuurd had via een ander profiel. In ieder geval zijn profieltekst en voornaam nogal hetzelfde. Hoe toevallig kan dat nou weer zijn he!

Ja dat weet ik nog wel Snorhaar.

En ik denk nu dat de Russische Postcrosser van de Luchtballonnen Boven De Lavendelvelden ook zo'n mailtje krijgt met meerdere Nederlandse favorietmeldingen.

Das wel maf trouwens van die Italiaan met 2 profielen. Die is waarschijnlijk wel heul erg verslaafd!

En ja Cocomo. Ik had ook de neiging om al eerder op speurtocht te gaan. Maar ik heb me dit keer ingehouden (was best moeilijk ik heb toch ook wel een beetje CSI bloed) .
Oeh snorhaar, ik heb nog geen kaartje van en uit Turkije gehad, dus ben bang dat je op een verkeerd spoor zit! Maar ben nu wel benieuwd wie jullie allemaal zijn
HappyOwl, in jouw favorietenlijst, niet bij je ontvangen kaarten.
Haha, ik werd vannacht wakker en dacht: oh, natuurlijk bij de favorieten! Dom, dom. Maar heb je gevonden hoor! En dreamer ook.

Maar Cocomo wist gewoon al die tijd wie wij waren! Knap hoor! Nu ben ik natuurlijk ook benieuwd naar Cocomo.
Je werd vannacht wakker.... Jij hebt ook altijd van die briljante ingevingen in je slaap?
Hahah, nou best vaak. Dat ik wakker wordt en denk ohhhh, of iets wat ik ben vergeten ofzo. Laatst had dus gedroomd dat ik helemaal geen hurrays had en baalde en toen schrok ik ook wakker en zei ik echt tegen mezelf, ja duh, het is zondag, die kans was toch niet zo groot.

Vannacht werd ik echter steeds wakker omdat ik moest overgeven steeds, minder leuk. Wordt zo te voelen ook geen prettige dag vandaag.....
Hee hoi!

Ik heb bij jullie beiden een kaart gefavoriet. Bij HappyOwl het kattenkaartje en bij RubyJanne het kaartje dat al 9x was gefavoriet!

RubyJanne, jij hebt je pcnaam veranderd. Ik kon je niet weer vinden

Ik mag ondertussen 14 kaarten onderweg hebben, maar er zijn er maar 6 onderweg. Hoog tijd dus om morgen het een en ander te gaan versturen. Helaas heb ik op dit moment 5 verlopen kaarten: Duitsland, Bulgarije, Rusland, China en Mexico.

HappyOwl: Beterschap!
It ain't me
Jaaa, ik heb jou ook gevonden nu!

Dank je wel, hopelijk een paar hurrays vandaag, dan heb ik wat afleiding.

De stand is:

Rusland 26 dagen

China 12 dagen

Italië 5 dagen

Taiwan 4 dagen

India 4 dagen

USA 2 dagen (maar ligt dus gewoon nog in de brievenbus bij de supermarkt aangezien ze zaterdag en zondag geen lichting hebben, verwacht niet dat die er dus is )

Ben benieuwd, de eerste 3 zouden in theorie vandaag best aan kunnen komen, maar ja, kan ook maar zo een week duren nog.

Wat jammer dat je zoveel verlopen kaarten hebt Cocomo :( maar je mag wel lekker schrijven, beetje jaloers hoor!
HappyOwl, beterschap! Het zit je ook niet mee zo! Ik kan me voorstellen dat je erg op hurrays gefocust bent als je de hele tijd thuis zit. Op een hurray uit China zou ik niet rekenen hoor, dat duurt eerder nog 2-3 weken (die twee snelle kaarten bij mij waren écht uitzonderingen). Ik denk dat je kaart naar Taiwan er sneller is dan die naar China.

Ik moet geloof ik een postcrossingpauze inlassen met alle 11 kaarten onderweg en alle ontvangers op vakantie.
Ja, de situatie is niet echt geweldig hier. Ik denk dat die van Taiwan niet geregistreerd wordt, die jongen heeft zich aangemeld een maand geleden en is daarna nooit meer online geweest. Ook niet toen een kaartje van hem aankwam (hij stond op 2, nu op 3) dus verwacht dat dat een kwestie is van uitproberen en niet meer terug komen, hij staat op 0 ontvangen.....

Weet dat China meestal langer duurt, het is ook dat het in theorie kan, maar waarschijnlijk niet. Rusland mevrouw is ook 10 dagen geleden voor het laatst online geweest en de Italiaanse die registreert er steeds een aantal op een dag en dan een aantal dagen niet. Gisteren had ze zo'n dag kennelijk. Weet het niet zeker maar verwacht vandaag dus maar helemaal niets! Maar goed, ga eerst maar even slapen nog, want heb denk ik maar hooguit 2 uur geslapen. Kwam net nog even een vriendinnetje helpen met stofzuigen, want dat mag ik nog niet met mn been enzo, dus moest wel opstaan. Maar ben echt misselijk, weet wel hoe het komt, heb medicijnen en gisteren 4 biertjes gedronken. Vaak drink ik rustig meer maar door de medicijnen heb ik nu al 2 maanden zeer beperkt gehad en denk dat het gewoon teveel was. Blegh! En ook al geen post vandaag!

De twee vriendinnetjes die gisteren enthousiast werden hebben ook beide hun eerste 5 adressen aangevraagd, dus het is wel heel verslavend. Eentje is al voor 150,- losgegaan in alle webshops Mijn verslaving is dan nog niet zo extreem als ik dat zie. Maar er is ook zoveel leuks te koop, ik snap het wel....
Ik voel trouwens een meeting opkomen... jullie dan
It ain't me
Hoiii!

Ik ben jullie niet vergeten hoor! Maar ik had weer even een postcross-dipje. Elke keer dacht ik; deze week ga ik wat kaarten versturen maar steeds kwam het er maar niet van. Maar nu heb ik het weer opgepakt. Er zijn 4 kaarten onderweg. 2 weken geleden 2 kaarten verstuurd, en vorige week 2 kaarten verstuurd. De kaarten gaan naar Duitsland (alweer 10 dagen onderweg), Rusland, China en naar de USA.

Als ik er deze week ook nog 2 verstuur, dan hoop ik dat de kaarten weer langzaam gaan binnen druppelen.

Ik zie een paar nieuwe namen voorbij komen, en ik zie dat Labellei is weer terug is, leuk! : )

Groetjes!
Ja Cocomo dat zou wel gezellig zijn he

En hoi winters, zag al dat jij eerder ook in dit topic schreef, leuk dat je weer een herstart hebt gemaakt. Ik ben nu 26 dagen bezig, aangezien mijn kaartje naar Rusland 26 dagen onderweg is en dat mijn eerste kaartje was. Gelukkig zijn er in de tussentijd ook al wel 7 kaarten aangekomen. Nu dus weer zo'n vreselijke wachtstand, ik ben ook wel een beetje ongeduldig aangelegd hoor ;)
Ja dat begrijp ik wel HappyOwl. Volgens mij hebben alle postcrossers dat wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven