Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Oh Cocomo, ik ben echt niet jaloers hoor, echt niet! Ok, toch wel. Grrrrr ik wil ook hurrays! Maarrrr vind het voor jou wel heel leuk hoor. Mijn kaarten raken vanzelf expired komen vanzelf aan en dan mag ik eindelijk ook weer lekker sturen.

Winters, bij jou zit het er naast Duitsland voorlopig ook nog niet in dus..... Jammer, we blijven samen gezellig in de wachtkamer.

Ja nou, ik vind de meeste dokters helemaal niet echt sympathieke mensen dus veel plezier ermee. Oh, weet heus dat er uitzonderingen zijn hoor, voor jullie me dood gooien met dokters/artsen die jullie kennen en toevallig wel leuk zijn

We doen gewoon wel een keer een meeting in Paris! Hebben geen mannen nodig die ons uitnodigen toch!
Meeting in Parijs? Klinkt niet verkeerd!

Jáááá! Eindelijk een hurray! USA is aangekomen
Oh dat is snel gegaan! Ik hoop dat mijn kaart naar USA ook snel gaat, die is nu 7 dagen onderweg (heb daar beetje verkeerd beeld van, mijn vorige kaart naar USA was 20 dagen maar kan veel sneller natuurlijk) maar nog geen hurray, en dus zeg ik gewoon nog even hoelang alles er over doet en blijf ik klagen wat dat schijnt te helpen:

Rusland: 31 dagen

China: 17 dagen

Taiwan: 10 dagen

India: 10 dagen

USA: 7 dagen

Wit Rusland: 4 dagen

Welke gaat het worden? Of gewoon weer dagenlang niets :(
Haai!

@winters: wat super, een Hurray! Ga je weer een nieuw adres aanvragen?

@HappyOwl234: mijn kaartje naar China had er maar iets van 18 dagen (ofzo) over gedaan. En USA iets van 9 dagen. Allemaal sneller dan verwacht! Dus je weet maar nooit.... en misschien kun je, terwijl je toch in de wachtkamer zit, onze meeting in Parijs voorbereiden?

@Cocomo: veel plezier met kaartjes kopen! Altijd leuk noodzakelijk geweldig.

@Dreamer: volg jij, als mede-Stadjer, toevallig op Facebook ook "de oude doos"? -> heeft een leuke profielfoto!

Ik heb ook weer een adres aangevraagd. Het is een leuk profiel. In de USA. Ze vindt best veel leuk. Maar o.a. ook zelfgemaakte kaarten: o.a. collages, kleur paars, zebra's etc. Nu denk ik er over om voor haar een collage te maken met bovengenoemde thema's.... Voor het eerst dat ik zoiets doe, maar ik wil dat denk ik tóch een keertje proberen.
Balen dat het zo lang duurt bij jullie HappyOwl en winters.

Ik duim dat ze er snel zijn.

Hier is de post nog niet geweest (halverwege de middag pas) en nog geen Hurrays.

Even afwachten. Tsjechie begin ik te verwachten zo na 10 dagen.
Deze week was Duitslandweek bij mij, want ik had 3 kaarten uit Duitsland. Eén van dichtbij en gisteren nog 2, een heeeeeele mooie van een nationaal park (nu wil ik daar heen!) en een vrij suffe met onleesbaar handschrift. Ik had Julian al bedankt voor zijn kaart, maar toen bleek het Juliane te zijn. Met dat handschrift had ik echt een man verwacht, een arts ofzo (dat is mijn ervaring met artsen ). Ik heb er nog maar even een correctie achteraan gestuurd

Deze week zijn er ook eindelijk twee kaarten in Rusland aangekomen, allebei na 43 dagen. Bij mij is dat zelfs voor Rusland wel lang. Dan blijft mijn klaaglijst over:

USA, 34 dagen (> 1 maand niet online)

Rusland 31 dagen (laatste kaart geregistreerd op 15 juni, komt wel online)

Rusland 22 dagen (23 dagen niet online)

Letland 21 dagen (waarom is die nog niet aangekomen?!)

Nederland 13 dagen (10 dagen niet online)

Dan nog twee naar Rusland die minder dan twee weken op weg zijn en de kaart naar Duitsland die ik gisteren gepost heb.

En dan heb ik gisteren een adres getrokken naar een land waaraan je nooit zou denken dat je er een kaart naartoe gaat sturen Wie het raadt krijgt een kaartje van mij! Maar jullie gaan het niet raden (en het is een land dat je wel kent hoor, geen onbekend eiland in de Indische Oceaan)
Sri Lanka of Mauritius.
Labellei, dat is wel een mooi project voor een regenachtig weekend!

HappyOwl, ik snap je frustratie helemaal, maar volgens mij doe je het qua aantal kaarten nog helemaal niet zo slecht voor de eerste maand. Wel balen natuurlijk dat je nu alleen langzame landen erbij hebt! Als het een beetje wil is die naar de USA er bijna.
Helaas Labellei, je gaat niet door voor de koelkast kaart
Oh het is juist géén eiland? In de Indische Oceaan.

Tja dan is er zóveel mogelijk.

Ik gok: Guatemala.
Uiteraard is er veel mogelijk Het is vooral een land waar je niet aan zou denken, zelfs niet in de zin van: "oh wat zou dat gaaf zijn om daar een kaartje naar te sturen!"

Nee, geen Guatemala dus.
Oh ik moet opschieten want Labellei roept alle opties al.... Ik ga voor afganistan als eerste gok
Krijgen we een warm/koud op onze suggesties aangezien we anders misschien onnodig lang in een bepaalde regio blijven hangen
Alle suggesties tot nu toe waren koud, je moet een beetje "out of the box" denken.
Ja euhm Friesland? Mars? Disneyland?
Pakistan.
Algerije of Libië? Ben ik al warm?
quote:HappyOwl234 schreef op 25 juli 2015 @ 10:28:

Ja euhm Friesland? Mars? Disneyland?

Dat Russische ruimtestation?

Saoedi-Arabië?

Oman?
Albanië, Beiroet, Mongolië?
Oei, ik lees hier enig ongeduld ontstaan.

Jullie zijn enorm koud. Een gemiddeld kaartje uit Nederland doet er 4 dagen over naar deze postcrosser.
quote:HappyOwl234 schreef op 25 juli 2015 @ 10:45:

Albanië, Beiroet, Mongolië?Hahaha ik wilde ook net Libanon en Mongolië er in gooien!
Tja euhm in dat geval sauerland
Andorra. Liechtenstein. San Marino. Vaticaanstad.
Of legoland
quote:labellei schreef op 25 juli 2015 @ 10:50:

Andorra. Liechtenstein. San Marino. Vaticaanstad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven