Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Best maf he? Een vergeten dwergstaat. Niet eens exotisch. Ik kan het kaartje gewoon in het Duits schrijven
Goedzo Labellei!!!!!
En ik maar out of the box aan t denken
quote:HappyOwl234 schreef op 25 juli 2015 @ 10:54:

En ik maar out of the box aan t denken

(maar je had niet aan Liechtenstein gedacht, of wel? )
Oh en ik krijg net een mooie kaart uit de USA, jippie! Ik had al heeeeeel lang geen kaarten meer gehad uit de USA en daar krijg ik bijna altijd zulke mooie natuurkaarten van. Ik ben blij!

Alleen dit is wel stom: de afzendster had leuke postzegels geplakt. Maar in plaats van dat ze gewoon afgestempeld zijn heeft er iemand met een zwarte stift gewoon een streep doorheen getrokken
Naja, als we de hele dag zouden doorgaan zou ik hem misschien wel noemen maar daar heb ik de hele dag geen tijd voor, want moet mn verjaardag straks nog vieren!!! Ennnn nog wachten op hurrays en nog een meeting in Parijs organiseren.....
Wat zonde zeg van die stomme zwarte streep! Ik ga snel douchen en dan kijken of ik ook post heb!
Jaaaa, 2 kaartjes. Allebei hele vrolijk getekende uiltjes, maar gelukkig wel 2 verschillende uit Ierland en tsjechie. Loop nu helaas 1 voor met ontvangen, loop liever voor met versturen, maar denk dat volgende week alles toch wel in een keer aankomt dus dat trekt wel weer recht
Aaaaah! Eindelijk! (Late reactie hier want ik zit in de bieb).

Wel apart zeg, Liechtenstein! Leuk! (Is het een bankier?
@happyowl kaartjes klinken superleuk! Ik ben blij voor je!

@snorhaar Liechtenstein wat een grappig land! Daar zijn vast niet veel postcrossers!

Fijne zaterdag allemaal ondanks het weer!
Wat leuk HappyOwl! Eindelijk komt het op gang

Snorhaar, leuk! Jij hebt ook een kaart ontvangen. Wat zonde zeg, van die streep! :(

Damas, heb jij nog hurrays?

Ik heb nog een hurray ontvangen, uit Rusland. Zo leuk! Ik kreeg er nog een berichtje achter aan met felicitaties voor mijn verjaardag (2 weken geleden)
Hier geen kaartjes.

Wél een dikke envelop met een grote priority zegel en vol Belgische postzegels. Ik blij, en denk meteen: wow daar zit een exclusieve kaart in! Met iets anders leuks erbij ingestopt. (Denk aan reep bonbonbloc ofzo ). Maar nu blijkt de envelop voor iemand anders te zijn, wel juiste adres en postcode, maar een hele andere naam. Is ook niet van de buren en ik zit nu te googlen maar kan niet echt iets vinden. En er zit dus een vage cd in en géén briefje of afzender. Flauw hoor!

Leuk dat jullie zoveel gescoord hebben! En dan ook nog voor jezelf. (Ipv een onbekende )
@ Labellei nee!! Wat een deceptie! Hier geen post maar net een Hurray uit Duitsland. Heb er nu 8 onderweg. Nog een en ik mag weer van mezelf!
O dat is wel een teleurstelling Labellei! :(

Je kan de bewuste persoon ook niet toevallig op FB vinden?
Wow, veel geschreven hier!

Ik heb Liechtenstein even opgezocht, mijn topografische kennis reikt niet zover Ziet er super mooi uit, niet verkeerd om daar te wonen.

Ik heb je kaartjes even bekeken, HappyOwl, je krijgt echt leuke kaartjes. Vond het lali kaartje ook erg leuk. Jammer dat je hurrays nog zo lang uitblijven.

Leuk, Winters, zo'n berichtje ná een Hurray, wel attent dat ze je nog even feliciteerde. Hoe lang heeft je kaart er over gedaan?

Oh, dat is balen Labellei. Ik zou ook hopen op veel chocolade dan in zo'n envelope. Dikke teleurstelling dan dat het zo'n vage cd is. Vreemd hoor.

Hier een kaartje ontvangen uit Taiwan, uitgezocht door haar dochtertje. Verder geen Hurrays ontvangen. Ik heb mijn hoop op Duitsland gevestigd, die is nu 7 dagen onderweg. Vanavond wel even lekker ontspannen wat kaartjes beplakt met washitape. Super leuk effect geeft dat.
Een hurray uit USA binnen vannacht!

Meteen adres getrokken, Nederland.

Gaat een getekend kinderkaartje heen stonden er heel veel van bij favorieten. Een beetje retro.

Labellei dat is best lastig. Is het van een webshpp of geen afzender te vinden?
Oh wat jammer Labellei! Een pakketje in de post vind ik altijd zo leuk, vooral als ik niets besteld heb, dit is dan echt een domper. Misschien meldt de afzender of de eigenlijke ontvanger als die erachter is dat hij/zij het verkeerde adres heeft ingevuld zich zelf nog?

@damas, wat leuk een hurray uit Duitsland en USA!

@RubyJanne, ik vond de laatst 3 kaarten ook echt super leuk! Zeker omdat verder niet alle kaartjes heel passend waren (vond dat ook leuk, iemand heeft het toch voor me uitgezocht en leuke post is altijd goed) maar deze pasten ook echt goed bij mijn profiel. Leuk dat jij een kaartje uit Taiwan hebt gekregen!

Deze week ga ik voor 4 hurrays, ok, het is wat optimistisch maar met Rusland 33, China 18, India en Taiwan 11 en USA 8 dagen moet er toch wel wat aankomen.

Gisteren nog een verlate verjaardag gevierd en had op mijn lijstje gekleurde pennen. Nu heb ik een vriendin die niet echt mate kan houden en die heeft volgens mij alle gekleurde pennen gekocht die ze kon vinden, dus heb een mooi voorraadje om mijn kaarten nog mooier te pimpen!
Nog gefeliciteerd met je verjaardag HappyOwl!

Ik kreeg een enthousiaste hurray uit Turkije. Gelukkig dat er weer eens een kaartje aankwam dus. Één deze dagen mn profiel weer op actief zetten. Betekent dat de vakantie bijna over is

Vriendin die op het huis past heeft nog helemaal geen bericht gestuurd dat ik kaartjes ontvangen heb. Da"s ook saai.

Afijn, hier is het nog heerlijk

Kon je maar een profiel uitzoeken op soort kaartje dat ze willen, dan vroeg ik een adres aan.
Later is nu
Oh wat heerlijk dat je nog in Portugal zit Dreamer. Geniet er (nog) van! Hier regent het nu. Dat je het maar even weet.

@Damas. Fijn een Hurray en nu waarschijnlijk weer een snelle Nederlandse Hurray. Aan de beschrijving van het gekozen kaartje heb jij mij niet gekozen, al zou dat in theorie wel kunnen. Bevalt de 8-kaarten-limiet jou nog goed? Mij (nog) wel in ieder geval.

@RubyJanne: fijn dat je nog een kaartje hebt ontvangen dit weekend! Waarschijnlijk zal de Duitse Hurray ook niet te lang op zich laten wachten.

@HappyOwl234: ja leuk al die gekleurde pennen. Ik gebruik ze ook altijd. Vaak pas ik de kleur van de pen(nen) aan de kleur(en) van het kaartje aan. Kleine moeite, groots effect.

@Cocomo: nog leuke kaartjes gekocht gisteren? Vertel! Vertel!

@winters: wat fijn dat jij ook weer een Hurray had, en dan ook nog uit Rusland. Zo komt er bij jou ook weer wat schot in!

Ik had zojuist een blije Hurray uit Slovenië. Kaartje had er 19 dagen over gedaan, terwijl het gemiddelde iets van 8 dagen was. Maar goed: hij is toch veilig aangekomen!

Heb meteen weer een nieuw adres getrokken (zit nu weer keurig op 8 ). Ik heb nu weer China . Het adres is wederom erg lang: 8 regels maar liefst! En je mag haar een berichtje sturen als de kaart na 100(!) dagen nog niet is aangekomen. Blijkbaar is het normaal dat kaarten naar haar er heel lang over doen. (Ik zal zo eens kijken wat de gemiddelde reistijd vanuit Nederland is...).

Edit: kaarten uit Nederland doen er gemiddeld 34 dagen over. Valt me nog mee (een beetje dan )

Mijn zelfgemaakte kaart naar de Amerikaanse ligt nu nog te drogen. Ik heb een kleine collage gemaakt met zebra-thema. Ik moet er nog iets bij plakken (de zebra's) en daarna moet ie wéér opdrogen. Ik denk dus niet dat ie morgen al op de bus kan. (En ik hoop ook niet dat ik 'm morgen alsnog verpruts )

Ik heb nu 220 kaarten verzonden en 218 ontvangen. Ik ga er dus maar vanuit dat ik deze week wel weer iets (leuks) in de brievenbus zal ontvangen.

En nee, de eigenaar van de geheimzinnige cd is nog niet getraceerd. Ook niets op Facebook gevonden. En er zat dus niéts bij van de verzender. Geen logo, geen naam, geen stempels, geen briefje, echt niets. Ik laat 'm gewoon nog even liggen, wie weet meldt de rechtmatige eigenaar zich nog bij mij.
Dank je Dreamer, maar het was alweer even geleden moest het alleen nog vieren, kreeg net rond die tijd ziekenhuisuitslagen en toen stond mn hoofd er nog niet naar. Maar achteraf toch zin in een klein feestje Geniet lekker nog van de laatste momenten! Wel stom dat je nog geen kaartjes hebt gekregen maar dat komt weer snel als je thuis weer lekker gaat versturen!

Labellei, ben erg benieuwd naar je creatie, plaats je een foto?

Ik ga nu lekker slapen want moet uitgerust zijn voor de minimaal 4 hurrays deze week
Heerlijk kijkt het me, dreamer, om in een zonnig land te zijn. Het regent hier behoorlijk en ik geloof dat dat twee dagen doorgaat.

Ik ben ook zeer benieuwd naar je creatie, labellen. Het klinkt heel leuk!
Goedemorgen!

Ik heb 'weinig' kaarten gekocht. Wat 3D kaarten bij de flying tiger (het is maar goed dat ik zelfbeheersing heb, anders is die winkel in 1 keer leeg). Nog wat Inge Löök kaarten en wat kaarten bij de VVV. Valt mee zou ik zeggen

Geen hurray's of kaarten meer. Maar ik mag ondertussen al weer 7 kaarten sturen (Onofficieel dus 3)
It ain't me
Oh dat vind ik ook zo'n leuke winkel Cocomo! Het is maar goed voor mijn portemonnee dat die hier niet in de buurt zit. Kom hem in het buitenland ook erg vaak tegen, altijd leuk!

Ja en hier moeten dus 4 hurrays komen, maar ze zijn nog niet echt snel..... Maarrrrr gewoon opstart momentje, de maandag, jullie snappen het wel.... Ik blijf wel wachten..... Vorige week dinsdag mijn laatste hurray gehad en daarvoor was het alweer een tijd terug.... Het moet toch een keer!!
Mijn kaartje naar Ierland is aangekomen!
It ain't me
Wat een rust hier. Mijn kaarten zijn nog steeds onderweg, vriendin van mij is vorige week begonnen, heeft woensdag dr kaarten verstuurd en nu al 3 hurrays. Ik heb vorige week dinsdag mijn laatste kaart verstuurd en er gebeurt niets. Onderweg zijn nu steeds Rusland 34 dagen, China 20 dagen, Taiwan en India 13 dagen, USA 10 dagen en wit Rusland 7. Naast wit Rusland zou in theorie alles toch wel aan kunnen komen. Hoop nu ook dat het een keer gebeurt. Ik wil kaarten schrijven!! Ik blijf gewoon klagen hier, als anderen dat doen dan heeft dat soms ook effect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven