Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Hertje wat leuk dat je eindelijk kaartjes hebt ontvangen! Ik moet even wachten, want wij zijn een weekje op vakantie.

Wel heb ik gisteren een hele enthousiaste hurray uit Rusland ontvangen. Dat was het eerste kaartje wat ik heb verstuurd. Deze is ongeveer 3 weken onderweg geweest.
Hertje, ik dacht juist als we daar een topic openen met 'wij van het vivaforum' dat we dan niet via pb meer uit hoeven te wisselen. Ik heb mijn eigen naam in pc-naam staan, vandaar dat ik deze hier liever niet neerplemp, maar gluren is leuk

Een viva/postcrossingsmeeting bij de bloemetjesmarkt is voor mij een goed idee.. is namelijk ook mijn stad (en in de buurt van Cocomo, toch? of haal ik nu weer mensen door elkara?)

Wat een goed geplaatste vlek, Labellei.
Later is nu
Ik heb één van je kaartjes gefavoriet, Cocomo. Grappig dat jij hele andere kaartjes van de stad verstuurd/gevonden hebt. Ik zie wel veel dezelfde als ik heb, kinderpostzegelkaarten. En heee.. daar komen deze maand weer nieuwe van!! *BLIJ*

Later is nu
Haha, bij kinderpostzegels kun je per jaar zien wat het onderwerp van de zegels was. In mijn geboortejaar een een giraffe! (tekeningetjes bij de versjes van A.M.G. Schmidt) leuk zeg.

(en in het geboortejaar van mijn zoon: Pluk van de Petteflet, Jip en Janneke en nog zoééntje )
Later is nu
Ik zet mijn pc naam hier liever ook niet neer. De naam van mijn stad staat er wel in. Voor diegenen die een zoektocht willen starten, haha. Vooraan staat mijn échte voornaam. Meer verklap ik niet.

En een viva/Postcrossing meeting bij de Bloemetjesmarkt is goed hoor. Dan zijn Dreamer, ik en Cocomo in de buurt en Snorhaar kan gewoon in één van die vele bussen stappen die van haar stad naar de onze tourt.

Dan spreken we wel af bij dat ene bloemenstalletje. Bij die ene waar zoveel Duitsers staan.

En leuk hè dat de kinderpostzegelactie binnenkort weer gaat beginnen. Ik verheug me er nu alweer op!
Ja, als we nou nog de 1e letter van je eigen naam krijgen.. kan ik tenminste gaan zoeken

Onder de toren.. is dat niet makkelijker afspreken? Of op 'dat ene' terrasje Klinkt wel gezellig, duurt alleen nog ruim een half jaar. Misschien moeten we eerst naar de kerstmarkt bij Snorhaar

(en dan allemaal een postzegel op ons voorhoofd )
Later is nu
Oke, ik heb alle 877 gebruikers uit Stad globaal bekeken, dacht je gevonden te hebben, maar het huilende poesje stond niet bij de ontvangen postkaarten?

Ik kwam er ook achter, dat ik makkelijk(er) te vinden ben. Ben de enige uit onze stad wiens gebruikersnaam met 'hallo' begint
Later is nu
Haha een postzegel op ons voorhoofd. En een Viva onder de arm. En dan spreken we af bij een brievenbus.

Mijn voorletter is de ongeluksgetalste letter van het alfabet. Voornaam heeft 8 letters.
Dan heb ik je wel gevonden, maar heb je 'De traan' er (nog) niet bijstaan dus?
Later is nu
Dreamer je bent onvindbaar, Kleine hint nog?

Lalellei heb ik wel gevonden. Ik heb het gevoel dat wij elkaar kennen omdat ik heb gelezen waar je vrijwilligerswerk doet. Daar heb ik ook vrijwilligerswerk gedaan.

Ik zou het trouwens wel leuk vinden om een te meeten met andere postcrosser. Moeten we een meeting gaan opzetten?
It ain't me
Niet te vinden? Stad G, postcrosser begint met Hallo.. ja, je moet wel 'scrollen' door de 877 gebruikers. Ik sta op pagina 28 bovenaan. .. makkelijker kan ik het niet maken hoor

En met z'n 3en kunnen we uiteraard wel eens een afspraakje maken.. bij de kaartenwinkel
Later is nu
Nee dat klopt de tranende poes moet ik nog uploaden. Ik wilde 'm uploaden zónder traan. Maar laat ik eens gek doen. Ik doe wel mét traan.

Cocomo jij kent mij? Van het RMDhuis?

Ik ga jullie straks ook even opzoeken. Maar ben steeds zo druk met mannen in mijn huis. Jaja. (Er zijn de héle dag al mannen bezig om mijn balkondeur te vervangen..... het is een zware bevalling, zucht) .
Nou, ik zou je moeten kennen. Misschien. Ik ben nu ongeveer twee jaar geen vrijwilliger meer. Maar als we elkaar dus kennen ben ik wel vergeten wie je bent.

En dreamer: dit was inderdaad wel makkelijk, gelukt!
It ain't me
Dreamer en Cocomo zijn gevonden! Leuk! Heb bij jullie beiden een kaartje gefavoriet. Zijn jullie nu ook gemakkelijker te vinden voor mij.

@Cocomo: Ik heb niet het idee dat ik je ken. Ik onthou het ook altijd wel als mensen katten hebben, dus volgens mij heb ik jou nooit echt gesproken. Ik werk er trouwens vanaf januari 2005. Ben je er al lang weg?

@dreamer: wat grappig: ik herkende je kaarten n.a.v. dit topic. Zowel de ontvangen als de verstuurde kaarten. Die van Jan Altink vind ik erg mooi. Waar heb je die gekocht?

En je kunt ook zoeken op (gedeelte van) gebruikersnaam. Via: explore -> search -> members.
Jan Altink heb ik uit het museum. Daar moet ik mij altijd enorm inhouden..

Leuk hoor, dit voelt al bijna als een meeting

Ik kreeg nog een heeele enthousiaste hurray uit Oostenrijk op de postbus -Hema-kaart
Later is nu
Oh bij het museum kun je ook kaartjes los kopen? Ik ben er al vrij lang niet meer geweest. Ik denk dat ik daar ook high ga worden.

En ik zag je Hema postbus kaartje ook al bovenaan staan bij "verzonden" . Leuk dat Oostenrijk er zo blij mee is!

Hier vandaag geen postbode gezien en ook geen Hurray gehad. Saaaaai! :( Maar wel leuk om bij jullie te gluren!!!
Oh, ik kreeg ook nog een kaartje uit Turkije en Praag

Ja, en in Assen kun je bij het museum ook al zulke leuke kaartjes kopen...
Later is nu
Dreamer leuk uit Praag en Turkije!!

Ik zie door de post de crossers niet meer bij pc...

Ik heb het gevoel dat jullie elkaar allemaal kennen en zo hebben gevonden en ik heb echt geen idee

Ik heb Cocomo gevonden, Dreamer en Labellei wonen jullie nu ook in die stad?

Snorhaar, de markten klinken leuk, alhoewel de kerstmarkt me veel minder trekt, maar waar ik het zoeken moet weet ik ook niet.

En Winters, ik heb een vermoeden waar jij woont, jij woont in de plaats waar ook een grote kampeerzaak zit of niet?

Woon ik echt in mn uppie in een heel ander gedeelte van Nederland!?
Nee hoor.. zuid limburg meldt zich hier☺
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ik en dreamer wonen in een stad vlakbij Cocomo. Begint met een G. G. Is de grootste stad in die buurt.

Ik heb de naam van de stad dus in mijn pc naam. Als je bij members zoekt dan kun je me wel redelijk snel vinden (provincie, stad, gedeelte van de profiel naam kan worden ingevuld, en mijn pc naam begint met mijn voornaam dus met de 13e letter van het alfabet).

Dreamers naam begint met "hallo".

En jij hertje, heb jij nog een hint hoe we jou kunnen vinden?

En de anderen ook?
We kennen elkaar nog steeds niet hoor. We lopen elkaar misschien op,dagelijkse basis zo voorbij
Later is nu
Jaa, Cocomo, Labellei, Dreamer en Morgana gevonden!

Leuk, ik kan alleen via mn telefoon geen kaartjes favorieten.

Goed ik woon in het midden van het land, mijn stad is de 2e grootste van deze provincie en mijn pc naam begint met dezelfde letter als die van mijn stad. De pc naam bevat alle eerste 2 letters van mijn naam en die van de kinderen, totaal 8 letters.

Als het lastig is wil hier kort mijn naam plaatsten, ik heb hier iemand herkend, die verder van mij niks hoeft te weten, mijn naam hier en gegevens daar, laat vrees ik weinig te wensen over
Whoehaha, wat een rebus Hertje

Morgana ook gevonden

Oke..
Later is nu
Volgens mij heb ik nu een kaartje van jullie gefavoriet. Toch? (Met de brievenbussen )

Edit: ik bedoelde hertje.

Nu op zoek naar morgana.
Goh morgana jij hebt exact dezelfde brievenbus kaart als hertje als laatste bij verzonden. Toevallig! Ik heb nu een zebra kaart gefavoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven