Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
dankje HappyOwl
Later is nu
Ik heb 3 kaartjes gekregen!

Een schattig kaartje met een kat erop uit Ierland. Ik had nog nooit een kaartje uit Ierland gehad, dus erg leuk!

Een kaartje uit South Carolina, USA met een Orange Meringue Pie recept erop. Ziet er heerlijk uit en ik hou erg van bakken (staat ook in m`n profiel), dus een erg leuk kaartje.

En nog een kaartje van een kasteel in Duitsland van een vrouw die onlangs een hondje uit Hongarije geadopteerd heeft. Leuk om zulke verhalen te lezen.

Terwijl ik aan het registreren was kreeg ik zelf een Hurray van een kaartje naar Engeland. Leukleukleuk!
O jee, wat is er weer veel bijgeschreven vandaag... drie pagina's maar liefst. Het zal me vast niet lukken om op alles en iedereen te reageren... Eerst maar even blije mededeling: vandaag onverwacht twee hurrays gehad! Uit Indonesië (16 dagen) en China (45 dagen; wie had nou ook alweer die goede glazen bol, labellei?! Mijn kaartje is in ieder geval weg uit de loods!!). Gisterenavond al een hurray uit Finland, dus dat betekent dat ik nu maar liefst vier nieuwe adressen mag trekken, want ik ben eindelijk de magische grens van 15 verstuurde kaartjes gepasseerd . Vandaag onverwachts de hele dag op pad geweest, dus nog geen tijd gehad om kaartjes te schrijven. Denk dat ik dat morgen maar ga doen, ik geloof dat het daar een prima dagje voor gaat worden (lees: de hele dag regen...). Leuk, hoop dat ik weer één of meer 'nieuwe' landen krijg!

Ik heb nu nog onderweg:

USA (2 dagen)

Belarus (8 dagen, maar ontvanger is al bijna een maand niet meer online geweest...)

Rusland (11 dagen)

En daar komen morgen dus vier nieuwe kaartjes bij.

Cocomo, wat een lief aanbod om een paar Wally-kaarten te ruilen. Maar ik heb ze inmiddels zelf gevonden! Kreeg zomaar ineens een ingeving dat de Kinderboekwinkel hier in de stad ze misschien wel zou hebben en dat bleek inderdaad te kloppen. Vanmiddag dus aangeschaft. Ben nu al benieuwd naar de reactie van mijn broertje als hij een Wally-kaart voor zijn verjaardag krijgt Bol.com heeft ze trouwens niet meer (had ik ook al gekeken). Jij hebt trouwens behoorlijk wat heel-lang-onderweg kaartjes in je lijstje staan zeg! Ben benieuwd of die ooit nog aan gaan komen. Bij mij is tot nu toe alles aangekomen / geregistreerd, maar ja, ik ben natuurlijk pas net bezig (16 verstuurd, 15 ontvangen). O, Dreamer ook zo'n lange lijst met expired zie ik.

Superduba, fijn dat het lekker loopt met jouw kaartjes. Zo leuk hè, iedere keer als je een hurray krijgt of een kaartje in de bus vindt?

Famke, wat fijn dat ze dat adres uit China uit jouw lijst verwijderd hebben! Zou wel handig zijn als iemand gewoon dat hele profiel offline zou halen, want nu kan alsnog iemand anders dat adres trekken.

RubyJanne, ik was dat van diezelfde Ukrainse! Die dus toch niet hetzelfde is, want dat van "ik ben het echt op de foto" stond er bij de mijne niet bij. Blijkbaar is buitenlandse thee drinken / verzamelen en hobby die door meerdere Ukrainse schonen gebezigd wordt

Dat kaartenrek ziet er trouwens leuk uit! Ga ik in gedachten houden voor mijn nieuwe huisje (waarvan vandaag de eerste paal de grond in is gegaan, hoera!). Ik zat ook al te denken om een muur in de studeerkamer te beschilderen met magneetverf, zodat ik daar de kaartjes op kan hangen, lijkt me ook wel leuk. Is wat 'rommeliger', maar dat past wel bij mij

Rosekapje: alvast een fijne vakantie!! En helemaal leuk en bijzonder om aan de andere kant van de oceaan kaartjes te gaan shoppen!
mmm had net een heel stuk getypt, alles weg! Nou nieuwe poging dan maar.

Rosekapje: de kaartjes zijn denk ik al wel best oud. Ik heb ze gekocht bij een tweedehands boekwinkel in Friesland. Kan het adres iedereen aanraden, dus wie het adres wil hebben: stuur ff een pb'tje ;) Als je langsgaat vooral even zeggen dat je een postcrosser bent. dan toveren ze nog even een aantal doosjes vol met kaarten tevoorschijn speciaal voor postcrossing bedoeld. De eigenaresse is zelf ook een postcrosser vandaar ;) En een fijne vakantie natuurlijk!

Leuk systeem dat kaartenwand! Ik gebruik zelf een kaartenrek van de hema. Je zet ze er zo in, en als ik ben uitgekeken zet ik weer een ander kaartje vooraan. De mooie blijven uiteraard langer vooraan staan dan de minder mooie, haha. Werkt perfect voor mij!

Ik heb net weer 2 adressen getrokken. De eerste naar China, meisje heeft niet veel wensen maar uit haar favorieten kan ik opmaken dat ze een gevarieerde smaak heeft. dus dat moet vast goedkopen. Tweede adres is in de UK. Mijn eerste kaartje naar dat land! Diegene schrijft dat ze autistisch is en erg van dieren en planten/bloemen houdt, dus aan die wens kan ik ook wel voldoen! ga ze snel schrijven!

Ohja, had zelf ook nog twee kaartjes in de brievenbus. Eentje uit Noorwegen, met een Schotse doedelzakspeler, laat ik dat nou net een vréselijk instrument vinden! Maarja dat kon de verzender niet weten natuurlijk! Neem hem niks kwalijk uiteraard. haha

Tweede kaartje uit Belarus, met daarop een schaaltje versgeplukte rode bessen. Blij mee!
Ik heb net als Melon 3 kaartjes ontvangen . Twee uit Rusland en eentje uit Wit-Rusland. Ik heb nog vier kaarten onderweg, waarvan eentje naar Servië die er al 20 dagen over doet. Dat lijkt me wat lang. De mevrouw is een paar dagen geleden nog wel online geweest, maar ze heeft mijn kaart nog niet geregistreerd.

Omdat ik een arme studente ben en mijn vriend niet wil belasten met mijn 'vrouwen-hobby' zoals hij dat noemt, had ik mezelf voorgenomen dat ik 5 kaartjes per maand zou sturen. Mijn velletje postzegels is echter alweer bijna leeg, ik kan er deze maand nog maar twee versturen en dan tot de 24e niets meer. Nooit gedacht dat dit zo verslavend zou zijn!

Die kaartwand ziet er tof uit inderdaad. Ik heb zelf bij de kringloopwinkel zo'n ouderwets, dik fotoboek gevonden met een stevige, rode kaft. Daar plak ik al mijn kaarten in zodat ik ze gemakkelijk terug kan kijken.

Een van de kaartjes was in mijn ogen een beetje teveel een ego-dingetje voor de verzender. Ze schreef op een nogal arrogante manier dat ze zichzelf heel goed bezig vond, want ze studeerde rechten om MENSEN te HELPEN en ze was VEGAN (met hoofdletters) en begreep niet waarom niet meer mensen dat waren. Ik wilde in mijn Hurray zoiets schrijven als : 'Goood for you!' maar besloot dat het aan mijn eigen interpretatie lag en bedankte gewoon voor de kaart.
Haha Mitsig, ik moet lachen om je laatste stukje ;)

Plakken jullie wel eens kleine stickertjes op kaartjes? Ik vind het zelf altijd erg leuk als ik versierde kaartjes krijg, maar ben eigenlijk nog nooit zulke kleine stickertjes tegengekomen. Misschien kijk ik ook niet goed. Waar koop je dat?
Ik heb eens stickertjes gekocht bij de Hema melon. En bij de kringloop eens stickers van mickey mouse ed. Je vind ze soms op de gekste plekken!
Ik heb ze gekocht via de website, waar ik kaartjes kocht, Melon. Op schoolcomplex kun je ze vast ook kopen ik heb nog heel veel stickers van vroeger. Ik plakte ze op brieven naar vriendinnen.

Zijn jouw kaartjes ook gescand Melon? Ik was aan 't zoeken naar een kat uit Ierland

Ik versier niet altijd. Vandaag bijvoorbeeld niet, wel verschillende kleuren gebruikt bij schrijven. Als ik de adressen uitprint gebruik ik in elk geval tape.
Later is nu
Oh en mijn kaartje naar Rusland is aangekomen. Ze is blij met haar kaartje, die tussen de favorieten zat.
Later is nu
Haha Mitsig!

Stickers vond ik toevallig bij Action van die kleintjes.

Verder allemaal drukte! Er is beweging in de loods. Hier nog steeds Koos Hurrayloos. Labellei wat zegt je glazen bol :rolling:!

Wat een gaaf kaartenrek zeg! Zou mooi zijn als je vader dat kan maken! Hier liggen ze op een stapeltje, binnenkort eens iets bedenken om de mooiste uit te stallen.
Nee nog niet. Morgen zal ik ze even netjes op de foto zetten, want mijn scanner en laptop hebben steeds ruzie.

Nu snap ik hoe jullie elkaar vinden haha.

Bedankt voor de stickertjes tips! :D
De Ierse kat staat er nu wel tussen! ;)
Ik heb je broodkaartje gefavoriet
Later is nu
Tsk.. ik wilde een ander kattenkaartje hier laten zien. Ik heb stickers in die stijl. Maar ik kan de afbeelding niet kopieren. Vaag, want meestal kan ik dat wel. Of kan dat alleen met je eigen kaartjes?
Later is nu
Nu was t makkelijk. Ik heb iets naar Australië gefavoriet
It ain't me
Dank u Sherlock Dreamer! Ik heb een kat gefavoriet die naar Taiwan ging

Ik had vandaag een kaartje uit China. Het plaatje was best ok, maar het verhaal op de achterkant was geprint, meneer wil graag muntjes en hotel enveloppen (wat zijn dat??) uitwisselen... + alle mogelijk manieren om contact met hem op te nemen. Had iemand hier dat laatst ook al niet? Ik wilde hem al schrijven dat ik ook geld spaar, maar dan vooral bankbiljetten omdat dat sneller gaat , maar ik kon me nog net inhouden en fatsoenlijk dankjewel schrijven.
Oh Dreamer, wat een grappige kaart heb je gekregen uit Finland!
Mijn kaartje naar Rusland is ook aangekomen in 15 dagen! Snel he!!! :D
Leuk, ik heb Melon ook gevonden en een kaartje gefavoriet, credits gaan naar Dreamer hoor!

Ik heb bij de Action wel een stickers gevonden maar de leukste heb ik via postpapierenzo besteld. Ze gaan best snel maar moet nog niet opnieuw bestellen want heb daar ook weer leuke kaartjes gezien en moet echt even kaartjes op gaan maken. Ik ben gewoon een volledig setje kaarten kwijt, ligt wel ergens hier in huis maar heb zoveel! (Zocht een kaartje en dacht dat die daar wel bij zou zitten, uiteindelijk maar een ander kaartje gekozen)

Wat snel superduba! Mijn kaartje naar Rusland is nu slechts 64 dagen onderweg, hopelijk gaat mijn nieuwe kaartje naar Rusland wat sneller.

Oh Neliba, dus Labellei heeft niet altijd gelijk? Dat is balen, ik vandaag maar op mijn Chinese hullay wachten, krijg jij hem. Misschien heeft ze onze kaartjes dan door elkaar gehaald. Dan moet de mijne dus nog op dakraam e.d. gesorteerd worden..... Nou ja, dan wacht ik nog even, morgen is die slechts 50 dagen onderweg.....
Ooooh wat is hier weer veel gaande!

Ik begrijp dat we nu _melon hebben opgespoord?

Zo ja, dan heb ik jou nu ook gevonden. Ik heb je laatst verzonden kattenkaart gefavoriet. De "knoflookkat". En nog een kaartje die je zelf hebt ontvangen, van de kat in de brievenbus. Wat heb je veel leuke kattenkaartjes ontvangen trouwens.

Zo nee, dan heb ik nu bij een onbekend persoon kaartjes gefavoriet.

Ik zag trouwens dat jij de overbekende foto van de schaftende wolkenkrabberbouwers hebt gefavoriet Dreamer. Mijn zus wil al zo'n beetje haar hele leven lang (nou ja in ieder geval míjn hele leven lang), daar een poster van hebben. En ze heeft 'm nu, anno 2015, nog steeds niet. Zucht. Ik heb inmiddels wel dat kaartje voor haar gekocht trouwens.

Hier geen Hurrays vandaag. Wél heb ik vanavond 2 nieuwe adressen aangevraagd. Wéér geen Mediterannée. Wel Finland en Polen. Naar Finland gaan koeien bij een sloot. En naar Polen een vlinderkaart van de Ikea die ook bij haar favorieten stond. Ik heb ze al geschreven. Dat mag in de krant, want normaal gesproken ben ik nooit zo snel. De vlinderkaart was lekker groot, dus ik heb me heerlijk kunnen uitleven met washi tape en stickers.

En ik heb volgens mij mijn meeste stickers bij de Action gekocht. En bij de Hema (o.a. Jip en Janneke). Liggen meestal op de kinder- En speelgoedafdeling .

@Snorhaar: Dat verhaal van die Chinees die muntjes wil kwam mij ook bekend voor. Ik maar denken wie dat hier al eerder had geschreven..... Maar dat was ik zelf dus... . Ik ga nu snel even spieken.
@Snorhaar: nou we hebben niet dezelfde Chinees, maar het zouden wel broers kunnen zijn! Het zijn allebei money and coin collectors. Ook versturen beide Chinezen veel dezelfde kaarten. Weinig variatie dus. (Ik heb de advertentie van mijn Chinees nog weer eens doorgelezen en die bedelt wel heel erg vind ik.)
quote:HappyOwl234 schreef op 26 augustus 2015 @ 23:31:

Leuk, ik heb Melon ook gevonden en een kaartje gefavoriet, credits gaan naar Dreamer hoor!

Ik heb bij de Action wel een stickers gevonden maar de leukste heb ik via postpapierenzo besteld. Ze gaan best snel maar moet nog niet opnieuw bestellen want heb daar ook weer leuke kaartjes gezien en moet echt even kaartjes op gaan maken. Ik ben gewoon een volledig setje kaarten kwijt, ligt wel ergens hier in huis maar heb zoveel! (Zocht een kaartje en dacht dat die daar wel bij zou zitten, uiteindelijk maar een ander kaartje gekozen)

Wat snel superduba! Mijn kaartje naar Rusland is nu slechts 64 dagen onderweg, hopelijk gaat mijn nieuwe kaartje naar Rusland wat sneller.

Oh Neliba, dus Labellei heeft niet altijd gelijk? Dat is balen, ik vandaag maar op mijn Chinese hullay wachten, krijg jij hem. Misschien heeft ze onze kaartjes dan door elkaar gehaald. Dan moet de mijne dus nog op dakraam e.d. gesorteerd worden..... Nou ja, dan wacht ik nog even, morgen is die slechts 50 dagen onderweg.....

Dan hebben die postbodes gewoon gesjoemeld! Mijn visioen was juist zo helder!
quote:labellei schreef op 26 augustus 2015 @ 23:32:

Ik zag trouwens dat jij de overbekende foto van de schaftende wolkenkrabberbouwers hebt gefavoriet Dreamer. Mijn zus wil al zo'n beetje haar hele leven lang (nou ja in ieder geval míjn hele leven lang), daar een poster van hebben. En ze heeft 'm nu, anno 2015, nog steeds niet. Zucht. Ik heb inmiddels wel dat kaartje voor haar gekocht trouwens.

Ik heb weet vrij zeker dat ik hem nog ergens heb liggen, met lijst! Moet ik hem voor je opsnorren? Dan zou je zus hem van mij over kunnen nemen. Mocht ze dat willen, uiteraard.

En gisteren heb ik twee kaarten ontvangen. Een uit Oekraïne en eentje uit China. Die zal ik eens gaan registeren.
It ain't me
Hatseflats: China - Nederland in 9 dagen. Hoezo duurt het de andere kant op dan zo lang?

Ik heb trouwens al weer 7 kaarten ontvangen die op 18 augustus zijn verstuurd! En loop weer 2 voor op mijn ontvangen kaarten.

Hebben jullie trouwens ooit een berichtje gehad dat een kaart naar jou toe is verlopen? Ik nog nooit, dat kan natuurlijk twee dingen betekenen. Of naar mij is nog nooit een kaart kwijtgeraakt, of niemand heeft er ooit over gemaild.
It ain't me
Oh Labellei, ik zie het al, al die Chinezen zijn broers! En die van jouw stuurde ook al een advertentie! Ik heb echt erover na moeten wat hij met "my add" bedoelde. Blijkbaar kunnen ze hun adres ook afkorten, want het leek wel een code.

Superduba, 15 dagen is zeker lekker snel naar Rusland! Fijn dat het toch snel kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven