Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
dubbel, ruzie met ziggo
Dat klinkt leuk, Dreamer. Ik zou ook wel een kaartje naar een zieke willen sturen. Hoe doe ik dat?

En bestaat dat ook voor oudere mensen? Ik denk dat kinderen meer aandacht krijgen dan bijvoorbeeld zieke dames van 67.

Ik kreeg net een kaart uit Maleisië 😀 Met een tekst in tekens die ik niet snap. Ben benieuwd wat er staat.
Goed bezig Famke en Dreamer!

Ik zag dat Snorhaar ook haar Spaanse standbeeld heeft geregistreerd. Wat een geweldig profiel heeft die Spanjaard ook. Not! Echt om te . En het kaartje is ook niet bijster origineel, aangezien hij die naar iedereen stuurt.

Hier zijn nog geen Hurrays binnengekomen. Had er stiekem wel op gehoopt (Duitsland, Tsjechië, Canada, USA....) Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. En morgen kan ik wel weer een adres aanvragen omdat Taiwan dan expiret.
Mitsig op het postcrossing forum is een pijler Random Act of Smileness en daarin weer een topic RAS for Charity.

hier

Bovenin het forum log je in, ook als je als ingelogd bent op postcrossing.

Ik probeer elke maand wat te sturen. Je kunt ook zelf goede doelen aandragen. Het zijn vaak zieke kinderen, er was ook ooit een schooltje in een arm land.
Later is nu
quote:Mitsig schreef op 03 oktober 2015 @ 22:23:

Dat klinkt leuk, Dreamer. Ik zou ook wel een kaartje naar een zieke willen sturen. Hoe doe ik dat?

En bestaat dat ook voor oudere mensen? Ik denk dat kinderen meer aandacht krijgen dan bijvoorbeeld zieke dames van 67.

Ik kreeg net een kaart uit Maleisië 😀 Met een tekst in tekens die ik niet snap. Ben benieuwd wat er staat.

Vind ik wel een goeie Mitsig. Ik denk dat er ook wel miljoenen ouderen zijn die een kaartje kunnen gebruiken. Ik ken zo alleen geen initiatieven. (Ik weet alleen nog van 100 jaar geleden dat er in de Story altijd oproepjes stonden van -vaak oudere en zieke- mensen die wel een kaartje konden gebruiken....)

Spannend zo'n Maleisische kaart. Ik kan je niet helpen met de vertaling vrees ik.

Helaas wederom géén Hurray vanochtend. Mijn kaartjes doen er allemaal wel lang over tegenwoordig, vind ik....

Mijn kaartje naar Taiwan is nu officieel expired en daarom heb ik zojuist een nieuw adres aangevraagd: Zuid-Korea. Voor mij een nieuw land. Ze heeft behoorlijk wat wensen dus ik denk dat ik wel wat leuks voor haar in huis heb.
Zo, mijn kaartjes naar USA (mooie zwart-wit pentekening van een kerk) en Oostenrijk (de Koninklijke familie) zijn geschreven. Alleen kwam ik er net achter dat ik geen enveloppen heb, de Oostenrijkse wil hem namelijk graag in een envelop. Dus heel de kaart al vol geschreven en stickertjes geplakt, maar nu heb ik dus geen envelop.
Oh, smileys plaatsen kan bij mij dus ook niet meer :(

Ik had nog ruimte voor twee adressen dus ook meteen maar aangevraagd. Er gaat een kaartje naar Taiwan, twee pinguïns. en laatste kaartje gaat naar Rusland, gaat een kaartje naartoe die ik net gister heb gekocht in de kringloopwinkel. Een 'groeten uit Zeeland' kaartje met de zee, strand en de mooie houten palen.

Ik zag ik mijn 'traveling' lijst dat ik niet eens een kaartje naar Duitsland onderweg heb! Toch best bijzonder! Ik mag 10 kaartjes onderweg hebben en daar zit altijd minimaal één kaartje naar onze oosterburen tussen.

Zijn jullie nog actief op PC-gebied deze zondag?
Ik was niet echt bezig, maar kreeg net wel een hurray uit Rusland. Na 36 dagen!

Toen ik haar eerste zin las, dacht ik even dat ze niet zo enthousiast was. Dit is de hurray

“Thank You very much for Your interesting choice! I like postcard from You!”

Bij 'interesting choice' denk ik niet gelijk 'Hoeraaa', maar goed ze is blij met het espressopotje
Later is nu
Ik ben ook niet echt actief, want moet eerst hurrays hebben. Het schiet deze week wederom niet op, wel leuk dat ik de hurray uit USA nog kreeg, anders was die morgen expired. Maar verder is er weinig beweging. Ook mijn Duitse is inmiddels 5 dagen niet online gesignaleerd, dat kaartje zit nu aan 10 dagen, lang wel. Maar goed, nu is het hopen op hurrays van de enkeling die wel online is, zoals Spanje. Maar dat zal morgen op z'n vroegst zijn want gister was ze online en als ze mijn kaartje had gehad dan had ze die al wel geregistreerd.

Voor mijn hurray uit USA heb ik een nieuw adres in USA gekregen. Hopelijk doet deze er geen 57 dagen over hij is gister al op de post gegaan, maar dat maakt weinig uit, morgen wordt de bus pas geleegd. Ik hoop deze week op veel hurrays, heb al een aantal kaartjes 3 weken of langer onderweg en veel beginnen deze week ook al aan de tweede reisweek, er moet dus wel wat gebeuren
quote:HappyOwl234 schreef op 04 oktober 2015 @ 15:03:

Ik ben ook niet echt actief, want moet eerst hurrays hebben. Het schiet deze week wederom niet op, wel leuk dat ik de hurray uit USA nog kreeg, anders was die morgen expired. Maar verder is er weinig beweging. Ook mijn Duitse is inmiddels 5 dagen niet online gesignaleerd, dat kaartje zit nu aan 10 dagen, lang wel. Maar goed, nu is het hopen op hurrays van de enkeling die wel online is, zoals Spanje. Maar dat zal morgen op z'n vroegst zijn want gister was ze online en als ze mijn kaartje had gehad dan had ze die al wel geregistreerd.

Voor mijn hurray uit USA heb ik een nieuw adres in USA gekregen. Hopelijk doet deze er geen 57 dagen over hij is gister al op de post gegaan, maar dat maakt weinig uit, morgen wordt de bus pas geleegd. Ik hoop deze week op veel hurrays, heb al een aantal kaartjes 3 weken of langer onderweg en veel beginnen deze week ook al aan de tweede reisweek, er moet dus wel wat gebeuren

Ik kan bijna HappyOwl234's complete verhaal overtypen.

Alleen USA is bij mij dus een kaart geworden naar Zuid-Korea. Ik heb haar een molenlandschap gestuurd.

Verder zit er bij mij dus ook weinig beweging in. Veel kaartjes al langer onderweg, die blijkbaar allemaal in een loods liggen. Belarus is inmiddels al heel lang niet meer online geweest ; dat baart mij toch wel zorgen. Tsjechië en Duitsland hebben het ook niet gered deze week en daar had ik wel op gehoopt. Alleen voor Canada heb ik nog een ietsiepietsie hoop, zij is dit weekend nog niet online geweest en is hopelijk een weekendje weg. Ik hoop dan dat ze bij terugkomst mijn kaartje aantreft.

Verder dus een aantal profielen waarbij de kaarten erg lang moeten reizen of zelfs heel erg vaak expiren. Zoals Rusland, China, Oekraïne.

Ik hoop van harte dat aankomende week Duitsland, Tsjechië, Canada aankomen. En aan het eind van de week hopelijk nog Oostenrijk en Estland. USA had er al lang kunnen zijn, daar durf ik niets meer van te zeggen en hopen. Australië kán in principe ook volgende week aankomen, maar ik acht de kans niet zo groot (de gemiddelde reistijd is behoorlijk lang bij dit gezin).
Nou, ik heb de laatste tijd wel geleerd dat je altijd hoop moet houden, zelfs als je kaartjes opgegeven hebt kan het nog goed komen (Rusland 85 dagen, USA 57 dagen) dus ik hoop dat je nog hoop kunt houden Labellei. Maar het valt niet altijd mee.

Toch heb ik een uur na mijn vorige bericht goed nieuws. Na 26 dagen is mijn kaartje in Hongkong aangekomen. Nou ja aangekomen, waarschijnlijk lag hij er al een tijdje. Ontvanger was er blij mee en stuurde dat ze op vakantie in Singapore was, wat dus ook verklaard waarom ze een maand niet online was en mijn kaartje voor hong kongse begrippen er dus lang over deed.

Ik ga dus zo nog even lekker een kaartje schrijven!
Ah.. fijn HappyOwl.

Ik check eigenlijk nooit hoelang mijn kaartjes onderweg zijn, maar net even gekeken: degene die ik het laatst verstuurd heb, zijn toch alweer 10 dagen onderweg. Daarna nog een paar 11 en 18 dagen. Dan 1 van 29 en 36 dagen en daarna dus de expired. Ik houdt gewoon moed, hoewel 1 kaartje naar Japan nu 364 dagen onderweg is. Een leuk uilenkaartje, wel jammer.
Later is nu
Ik had toch nog een Hurray dit weekend, na 28 dagen voor een kaartje naar Taiwan. Ik had een kaart met een soort getekende, glanzende boot gestuurd en de ontvangster leek er erg blij mee. Ik ben toch wel benieuwd hoe die kaart gemaakt is.

Omdat ik natuurlijk weer een slot open had, heb ik meteen een nieuw kaartje gestuurd. Naar een Finse. Ze had nog nooit de zee gezien en wilde dus kaarten van de zee. Toevallig had ik vrijdag een stel mooie kaarten ingeslagen waaronder eentje met drie luchtfoto's waarop je het strand ziet.

Dinsdag heb ik voor het eerst een expired kaart, zoals het er nu uitziet, mijn kaart naar Servië. Ook voor mijn Veeleisende Chinees zie ik het somber in. Ik had een kaart gevonden die aan zijn eisen leek te voldoen, maar hij is al twee weken niet online geweest.
Oh, wat een mooie kaart, Mitsig!
Later is nu
Inderdaad een mooie en bijzondere kaart Mitsig. En bijzonder bedoel ik positief.

Maar de Veeleisende Chinees is toch een grootverstuurder? Oftewel een échte Postcrossing-die-hard-fanatiekeling....? Is hij dan niet gewoon op vakantie?

Fijn dat er toch nog Hurrays binnenkomen bij jullie!

Gelukkig wordt in de meeste andere landen wél post bezorgd op de maandag. Dus ik richt me daar dan maar op: Hurray Monday Hurray !
Oh Mitsig, dat is zeker een mooie kaart! Het lijkt wel een beetje glas-in-lood of tiffany-achtig.

Ik had gisteren een ietwat nerdige "hurray" naar de Spanjaard gestuurd:

Error message. Could not send appropriate "hurray" message due to the following (blablabla) To avoid this message in the future ... (blablabla) ... Smile when writing your postcard

Had niet eens verwacht dat zo iemand hurrays ook zou lezen, maar ik kreeg tot mijn verbazing een berichtje terug: "I love error messages"

Nou ja, toch een teken van leven wat ontbrak op die kaart!
Hahaha Snorhaar! Dat verwacht je echt niet! Wel een geniale Hurray trouwens.
Zo, net terug van een heerlijk weekendje in de Belgische Ardennen. Wat een heerlijk nazomerweer hadden we! Ik zat helemaal klaar om weet-ik-hoeveel pagina's forum door te lezen, maar zo te zien is het vrij rustig geweest hier dit weekend. De hoeveelheid leeswerk viel mij in ieder geval mee

Bij thuiskomst vond ik twee kaartjes in de brievenbus (waarmee ik dus nog steeds zes kaarten vóór sta qua ontvangen... ik verwacht inmiddels al lang geen kaarten meer, maar ze blijven maar komen!). Als eerste een Russisch-Maltese kaart. Het is een toeristische kaartje van Malta, maar verstuurd door een Russische uit Moskou. Die schrijft dat ze graag meer van de wereld wilt zien en van plan is om op reis te gaan als ze 20 is. Het is me dus een beetje een raadsel waarom ze me kaart Maltees kaartje stuurt... Is dat haar droom-reisbestemming? Of heeft ze stiekem al wel wat reiservaring? Familie of bekenden in Malta? Ik ga er in de hurray maar even naar vragen, vind dit toch wel intrigerend... Wel een leuke kaart verder, ook leuk gepimpt met tape, stickertjes, kleurtjes en zo.

En als tweede een envelop uit Australië. De inhoud was helemaal afgestemd op mijn profiel, super leuk! Een kaart met wildlife foto's (kangoeroe, koala, vogeltje). Daarbij een losse brief met een typisch Australisch recept. Ik had een tijdje op mijn profiel staan dat ik graag recepten wilde; heb ik inmiddels gewijzigd, maar dit kaartje is natuurlijk een poosje onderweg geweest. Verder heb ik inmijn profiel de vraag staan welke bezienswaardigheden in hun land ze mij zouden aanraden, mocht ik ooit op bezoek komen. En in de envelop zaten ook nog vier zelfgemaakte foto's van bezienswaardigheden in Sydney, maar bij iedere foto achterop een verhaaltje met informatie. En als bonus zat er nog een soort sleutelhanger bij van de skyline van Sydney. Ik voelde me bijna jarig

Verder dit weekend twee hurrays ontvangen: in Hongkong heb ik iemand blijgemaakt met een kaartje met twee fietsen erop en een Duitse is gelukkig met Wim-Lex en Maxima. Mooi! Net twee nieuwe adressen getrokken: uiteraard wederom Duitsland. Ontvanger heeft geen kaartwensen in haar profiel staan en heeft ook nog geen kaarten ontvangen (net nieuw bij Postcrossing), dus ik denk dat ik maar een kaartje van stad stuur. En mijn andere kaartje gaat naar Kazachstan, ook een nieuw lid (4 kaarten verstuurd, 1 ontvangen). Die wil graag een kaartje van stad of land, of een cartoon kaart, of een kattenkaart, of een Hollywood movie kaart. Die heb ik allemaal wel in het assortiment, dus ik ga zo maar even snuffelen naar iets leuks.

@HappyOwl: wat leuk dat je kaart naar de USA toch nog is aangekomen! Mijn USA-kaart is inmiddels ook al 24 dagen onderweg... Natuurlijk niks vergeleken met de reistijd van jouw kaart, maar toch best lang voor USA-begrippen! Ontvanger is wel regelmatig online, dus ik vrees dat de kaart ergens in een welbekende loods is beland...

@Snorhaar: ik heb ook een keer een bestickerde en betapete kaart ontvangen, geschreven in vier verschillende kleuren pen... door een man. Toen was ik inderdaad ook wel even verbaasd. Het was een Fransman en bij het lezen van de naam dacht ik al dat het een man moest zijn, maar ik twijfelde even aan mijn eigen taalgevoel. Toch maar even zijn profiel opgezocht, maar het bleek dus inderdaad een man te zijn. Nou ja, wel grappig! In tegenstelling tot die Spaanse kaart die jij ontving...

@Dreamer: wow... 11 dagen naar Rusland?! Wauw, dat is echt snel! Mijn Russische kaartje is alweer 35 dagen onderweg... Heb ook één keer een vrij snelle gehad (14 dagen volgens mij), maar de rest toch wel 30+ dagen!

@Mitsig: wat een mooie kaart! En ook bijzonder dat jouw Finse nog nooit de zee heeft gezien! Finland heeft toch ook best een behoorlijke kustlijn, al is dat vanuit het noorden van het land natuurlijk nog steeds een heel stuk reizen. Leuk dat je aan haar zee-wens tegemoet kan komen!
Haha ik dacht al dat jullie er nog een keer om gingen vragen… hier issie dan: de beroemde kale engel! wel scheef, sorry!

Wat leuk dat jullie allemaal kunstprogramma’s kijken haha, ik kan mezelf flink ergeren aan sommige dingen maar dat vind ik dan toch wel leuk om te zien. Wij hebben nu al zo’n 2 jaar geen tv meer dus ik kijk nooit zo veel, alleen als iemand roept dat iets geweldig is dan zoek ik het op bij uitzending gemist… Krabbe zoekt van Gogh zet ik ook eens op mijn lijstje!

Ik las over je onpersoonlijke kaartje snorhaar, echt super vervelend, die had hij vast al naar veel meer mensen gestuurd. De hele lol van postcrossing gaat er zo vanaf als je gewoon een getypt en uitgeprint berichtje krijgt…. Ik denk dat je hoe dan ook het recht had om boos te zijn! En ook grote boodschappen doen in een drukke supermarkt dat is ook echt niet leuk

Oh Labellei had al ontdekt dat hij die naar iedereen stuurt.. ik zou zo graag willen dat je dat soort metnsen kunt melden bij de organisatie en dat ze dan een waarschuwing krijgen… leuk doen of anders gooien we je eruit. In spanje weet ik zeker dat ze veel meer verschillende kaartjes hebben, én postzegels, en hij mocht in het spaans schrijven!

Dreamer bedankt voor de reminder, ik ga dit weekend ook eens mooie kaartjes sturen naar de RAS kindjes van deze maand!

Neliba zo te lezen is je russische jong, onder de 20, dus misschien heeft ze aan haar familie gevraagd om postkaartjes voor haar te verzamelen als ze die tegenkomen, en was haar vader toevallig op zakenreis naar malta?

En wat een geweldig pakketje uit australie, echt superleuk!

Ik heb in de US geen postloods gezien, wel veel gammele postbusjes… misschien is er een postbusje met nederlandse post ergens gecrashed en is de politie nog onderzoek aan het doen dus zijn alle kaartjes in beslag genomen?
Dat is echt wel een bijzondere engel, Rosekapje. Beetje alsof ze chemo krijgt

Fijn dat je zo'n lekker weekend had, Neliba! En toch nog kaartjes. Nice!

Leuke hurray Snorhaar, hoe kom je erop

Man keek gisteren een maandje verder in de agenda en had zoiets van "Postcrossing Deventer"

Ohja.. dat had ik dus nog niet verteld
Later is nu
Wat een mooi kaartje mitsig, daar zou ik ook wel vrolijk van worden.

Goede hurray snorhaar

Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad Neliba! Ik heb ook vaak dat ik enorm voorsta met ontvangen kaarten. Vind ik helemaal niet zo leuk want dan duurt het echt lang voor ik weer iets krijg, mijn hurrays schieten niet op. Wanneer ik dan eindelijk weer eentje voorsta wordt mn adres weer aan 10 mensen gegeven ofzo. Echt, dan verwacht je niets meer omdat je voorstaat en liggen er weer 2. Natuurlijk wel leuk zoveel kaarten maar je moet vervolgens ook weer lang wachten. Inmiddels sta ik 3 achter met verstuurde kaarten, en hoop ik dus ook snel op wat hurrays. Jouw kaartje uit Australië klinkt echt super leuk met al die extraatjes.

Ja, wat Dreamer zegt, het lijkt wel of de engel chemo krijgt. Ik vind de kleuren wel mooi, maar had er persoonlijk nog wat haren op getekend.

Haha, nou je man ziet het op tijd staan Dreamer, heeft nog genoeg tijd om zich voor te bereiden op je grote afwezigheid

Mijn nieuwe kaartje gaat vandaag op reis naar tsjechie, was ik wel blij mee want niet heel bijzonder maar vaak wel binnen een week. Zulke kaartjes kan ik tussen alle vastzittende en langreizende kaartjes wel gebruiken.

Deze week hoop ik in elk geval op hurrays uit duitslands, Spanje en Taiwan. Eind van de week misschien belarus en mijn nieuwe Tsjechische kaartje. Mocht China ooit nog online komen is dat ook nog een mogelijkheid. Kansen genoeg dus. Hoe is het bij jullie op maandag hurraydag?

Nog even een hurraydansje voor iedereen deze nieuwe week (heel gevaarlijk, smileys aan het eind, hopelijk loopt die niet vast)

Haha, wat een mooie hurraydans HappyOwl! Ik hoop dat ie helpt, want ik kan ook wel wat hurays gebruiken.

Neliba, wat een leuk verrassingspakket uit Australië!

Rosekapje, die engel is inderdaad wel opvallend káál ja. Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van die tekening (als die er is).

Laatst schreef ook al iemand dat je postcrossers zou moeten kunnen "staffen". Ik moet toegeven, dat ik er soms ook veel zin in zou hebben! Maar ik snap wel dat Postcrossing zoiets niet in hun systeem heeft en dat vind ik ook goed zo. Gewoon geen discussie.

Ergens is het ook wel goed weer even in te zien dat er zoveel mensen zoveel smaken zijn. Valt het een keer tegen, deal with it. Gelukkig zijn zulke mensen wel uitzonderingen.

Mijn nieuwste kaartje is vanmorgen naar Nederland vertrokken, een border collie met pups die ik uit Schotland mee had genomen.
Oh dear, als die maar door de brievenbus kunnen, Snorhaar ..
Later is nu
De Border Collie family reist in ieder heel wat af... (Ik wilde zeggen "de hele wereld over" maar dat is in dit geval wat overdreven.)

Oei das écht een kale engel Rosekapje. Ik ben ook wel benieuwd naar de achtergrond. Staat de naam van de illustrator niet op het kaartje? In ieder geval bedankt voor het showen!

Wat lief van de Australische dat die je zo verwend heeft Neliba.

Bedankt voor de Hurrayendans HappyOwl234. Ik heb zojuist weer een Hurraytje ontvangen. Een blije uit Tsjechië. Dat was eigenlijk ook de eerste die ik had verwacht. Verder hoop ik dat de cacti-kaart eens aankomt in Duitsland; die is nu ook alweer een week onderweg.

Ik heb trouwens een kleine 4 dagen zonder Hurray gezeten, dus ik was al bijna afgekickt.
Wat fijn dat de hurraydans al voor iemand een hurray heeft opgeleverd, bij mij is het nog stil! Maar gun Labellei hem van harte want die had hem ook hard nodig.

Mijn Duitse kaartje is inmiddels 11 dagen onderweg, de Duitse heeft volgens mij besloten om op reis te gaan want is al een kleine week niet online geweest, hopelijk is ze geen maand weg!

Ik zal morgen eens kijken of ik een border collie familie zie langslopen tijdens hun reis

Waar gaat je nieuwe kaartje heen Labellei?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven