Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Geen idee hoe de olifanten ontvangen worden, maar ons museum deed het goed in Zuid Afrika:

"Hello Dreamer thanks for the card. I think the museum is different and it is always going to be different. Will be visiting Netherlands soon so will try to see it. X”

Het kaartje deed er 24 dagen over, trouwens, maar ik ben allang blij dat hij er is!
Later is nu
Ha fijn Dreamer! Als ik me goed herinner had jij nogal eens pech gehad met Zuid-Afrika, toch?
Ja, klopt, maar dit is wel de 2e die aangekomen is, volgens mij. Dus dat valt best mee.
Later is nu
Tot mijn grote verbazing had ik zojuist al een Hullay uit China na 22 dagen. Ze was blij met het kitten. Ik gooi de Hullay er maar weer even in, ik vind 'm wel lief:

Hi! Labellei!

Nice to meet you~

I am so happy for receiving your postcard!

It's so beautiful! The stamps are special too!

I love it!

Thanks a lot!

I love cats and dogs!

Living with them is so wonderful!!

I think that taking care of many animals,especially abandoned animals is so great!

And hope that there is more and more people will take more care of them ^.^

Happy postcrossing!

All the best wishes!”
Dat is inderdaad een mooie, lieve uitgebreide hullay, Labellei
Later is nu
Tjonge, wat schrijven jullie veel zeg (kaartjes en forum). Ik heb inmiddels mijn eerste Hurray uit Duitsland binnen en het eerste kaartje in de brievenbus, dat kwam uit Finland. Volgende week verwacht ik nog wel een paar Hurray's, die kaartjes hebben er wat lang over gedaan omdat ik ze vergeten was te posten Je ziet wel dat ik nog beginner ben. Ik heb gisteren wel eens lekker de stad afgestruind naar leuke kaartjes. Valt me eigenlijk wel tegen dat ze toch al gauw een euro zijn. Maar ik moet de kringloopwinkel ook eens proberen begreep ik he?

Ik heb jou trouwens gevonden Dreamer Denk ik dan. Ik keek bij de RAS en daar stond maar 1 Nederlands profiel. Ik snap alleen nog niet hoe je kaartjes kunt favorieten, zodra me dat lukt ga ik dat eens doen op jouw profiel!
Wat leuk zo'n actieve postcrossing-thread! Ik ga hier wel een beetje meelezen

Ik doe het inmiddels net iets meer dan een jaar. Het gaat telkens een beetje met vlagen, inmiddels heb ik 59 kaartjes verzonden en ontvangen, 2 expired en nu nog 1 onderweg, vanaf morgen waarschijnlijk 2

Elliot, ik loop ook regelmatig bij de kringloop binnen voor kaartjes. 10 cent is toch wel een koopje. Er zit ook regelmatig echt wel wat leuks bij, maar je moet wel net geluk hebben dat het leuke ansichtkaarten zijn, het aansluit bij het profiel van de ontvanger en dat er niet nog "hey bep" op staat van lang lang geleden
quote:Elliot schreef op 17 oktober 2015 @ 15:45:

Tjonge, wat schrijven jullie veel zeg (kaartjes en forum). Ik heb inmiddels mijn eerste Hurray uit Duitsland binnen en het eerste kaartje in de brievenbus, dat kwam uit Finland. Volgende week verwacht ik nog wel een paar Hurray's, die kaartjes hebben er wat lang over gedaan omdat ik ze vergeten was te posten Je ziet wel dat ik nog beginner ben. Ik heb gisteren wel eens lekker de stad afgestruind naar leuke kaartjes. Valt me eigenlijk wel tegen dat ze toch al gauw een euro zijn. Maar ik moet de kringloopwinkel ook eens proberen begreep ik he?

Ik heb jou trouwens gevonden Dreamer Denk ik dan. Ik keek bij de RAS en daar stond maar 1 Nederlands profiel. Ik snap alleen nog niet hoe je kaartjes kunt favorieten, zodra me dat lukt ga ik dat eens doen op jouw profiel!

Je gaat dan naar Dreamers "wall" en dan klik je het te favorieten kaartje aan door de code aan te klikken onder het kaartje (bijv NL-123456). Op de volgende pagina staat linksboven het kaartje "add to faves", als je die dus aanklikt wordt het hartje roze (of rood?) en komt er te staan "it's a fave!" Dan staat die ook op jouw favorieten "wall". Ik hoop dat je 't een beetje snapt nu. Ik ben niet zo handig in dingen typend uitleggen.

Maar leuk dat je je eerste Hurray hebt gehad!

En kaartjes zijn inderdaad al snel een euro. En ik koop dus af en toe ook wel bij de kringloopwinkel, maar daar koop ik maar een fractie van het aantal kaarten dat ik verstuur. Maar alle beetjes helpen.

@caspy: welkom! Wij zijn inderdaad best actief hier met schrijven. "Join the club"!

Ik had vandaag geen kaartjes in de brievenbus. Ik sta nu wel 1 voor met verzonden, dus ik verwacht volgende week wel weer wat.
Woohoo! Ik heb vandaag een Hurray uit de U.S.A. gekregen. De mevrouw was gefascineerd door mijn kaart met een afbeelding van de Hofvijver, omdat ie omringd is met gebouwen. Daar hadden ze geen gebouwen die oprijzen uit het water, vanwege de moerassige grond. Grappig om te weten, vond ik.

Ik kreeg ook een kaartje met twee apart getekende katten. Er stond niet zoveel op, maar katten zijn tof. Nu ga ik even thuiskomen en een kaart sturen naar een Schotse heer.
quote:labellei schreef op 17 oktober 2015 @ 16:53:

[...]

Je gaat dan naar Dreamers "wall" en dan klik je het te favorieten kaartje aan door de code aan te klikken onder het kaartje (bijv NL-123456). Op de volgende pagina staat linksboven het kaartje "add to faves", als je die dus aanklikt wordt het hartje roze (of rood?) en komt er te staan "it's a fave!" Dan staat die ook op jouw favorieten "wall". Ik hoop dat je 't een beetje snapt nu. Ik ben niet zo handig in dingen typend uitleggen.

... knip... Gelukt! Eentje maar want toen kregen we bezoek. Morgen verder!
Joepie, na twee dagen van radiostilte, vandaag zowaar twee hurrays: Taiwan (18 dagen) en Duitsland (14 dagen). Fijn dat ze binnen zijn! Vooral het Duitse kaartje is wel lang onderweg geweest in vergelijking met de gemiddelde reistijd naar de oosterburen... Gelukkig waren beide hurrays erg enthousiast, dus dat is dan wel weer leuk.

Aangezien het weekend is en ik zeeën van tijd heb, meteen maar weer twee nieuwe adressen getrokken: Duitsland (uiteraard... hopelijk dit keer wat sneller!) en Belarus. Geen spannende / nieuwe bestemmingen dus. Wel leuke, uitgebreide profielen en kaartenwensen waar ik wel aan kon voldoen. Naar Duitsland gaat een vuurtoren. Ik hoop dat ze 'm nog niet heeft. Had niet zo'n zin om haar bijna 3000 ontvangen kaarten te gaan doorspitten. Bij de kaartjes verstuurd vanuit Nederland zat ie in ieder geval nog niet bij; die heb ik wel allemaal doorgekomen. En naar Belarus een kaartje van "The mole" (tekenfilm figuurtje), want die had ze bij haar favorieten (wish list) staan.

Ik heb nu onderweg:

Belarus - 0 dagen

Duitland - 0 dagen

Rusland - 2 dagen

Nieuw Zeeland - 6 dagen

Kazachstand - 13 dagen

China - 17 dagen

Maleisië - 22 dagen

Tsjechië - 22 dagen

USA - 37 dagen

@Moondancer: welkom hier op het forum! Leuk dat je weer bent gaan postcrossen. Ik heb nu mijn mooiste ontvangen kaarten op de zijkant van een kast hangen (waar je recht tegenaan kijkt vanuit de woonkamer); hier passen ongeveer 25 kaarten op. Af en toe vervang ik er een paar. De rest bewaar ik in een doosje, gesorteerd per land. Ik heb overigens pas 46 kaarten ontvangen, dus je begrijpt dat dat doosje nog vrij leeg is . Als het goed is ga ik komend voorjaar verhuizen naar een grotere woning (nieuwbouw; opleverdatum nog niet bekend). Dan ga ik ineens van een flatje met één slaapkamer naar een woning met vier slaapkamers. Zeeën van ruimte dus! Dan ga ik zeker meer kaarten ophangen. Ik ben van plan om in de studeerkamer een (deel van) een wand te beschilderen met magneetverf en daar allemaal zwart-wit kaarten op te hangen. Ik heb zwart-wit nu al in mijn wensenlijst staan, dus ik ben al kaarten aan het sparen. Op de logeerkamer wil ik ook een kaartenmuur maken, maar dan in een soort regenboog. Hiervoor wil ik dus uni-colour kaarten gaan sparen in de kleuren van de regenboog. Dus een kaart zoveel mogelijk in één kleur, maar natuurlijk wel met een afbeelding erop. Een effen rode / gele / blauwe kaart is ook zo saai. Die uni-colour kaarten verzamel ik nu nog niet, omdat ik nog niet zeker weet of ik dat plan ten uitvoer ga brengen, maar het idee zit wel al een tijdje in mijn hoofd. Misschien toch maar eens de wensenlijst op mijn profiel gaan aanpassen...

@HappyOwl, Dreamer, Labellei (Wat een enthousiaste hurray! En wat een boel uitroeptekens!!), Elliot, Mitsig: fijn dat er bij jullie ook weer wat actie was de afgelopen dagen!
Zo, ik meld me ook weer even. Weinig te melden hoor, van het weekend geen hurrays meer gekregen. Wel 1 kaartje uit belarus, die had er maar 4 dagen over gedaan tenminste, op mn wall staat 25 dagen maar de datum op t kaartje was anders. Het was haar eerste kaartje, ze had hem in een envelop gestuurd en het kaartje helemaal volgeschreven, erg leuk dus! (Niet perse die envelop maar wel het enthousiasme)

Ik maak me inmiddels wel een beetje zorgen om een paar kaartjes. Naar China is die 42 dagen onderweg maar ontvanger al anderhalve maand niet online (zolang ga je toch ook niet op vakantie, het is een 16 jarig meisje.....) Duitsland is al 24 dagen onderweg, hoelang duurt dat nog? Ontvanger heeft bijna een maand geleden voor het laatst kaartjes geregistreerd, waar is ze gebleven? Wit Rusland is 21 dagen onderweg, meisje is gewoon online. Maar vind het lang, mijn ervaring met dit land is 12-16 dagen.

USA is ook alweer 15 dagen onderweg en Polen 11 (ook best wel lang voor Polen toch? Woont gewoon in Krakau dus niet in een of andere rimboe)

Nou, ik hoop dat een deel van die kaartjes deze week nog aankomen. Heb ook nog wat korter reizende kaartjes dus een hurray of wat moet er wel inzitten deze week.

Ik vind jou ideeën voor de kaartjes echt superleuk Neliba! Hoop op foto's tegen die tijd. Die regenboog muur klinkt echt heel erg leuk. En hoop voor jou dat USA en tsjechie deze week aankomen. Maleisië heb ik 1 keer naar gestuurd, was er toen al in 9 dagen. Maar ik heb bij hong kong, Japan en dat soort Aziatische landen hele verschillende ervaringen, de ene keer is het een ruime week en de andere keer 25 dagen. Al met al denk ik dat je er van de week wel een hurray voor krijgt!
quote:Elliot schreef op 17 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Gelukt! Eentje maar want toen kregen we bezoek. Morgen verder!Volgens mij heb je er 2 gefavoriet? Ik vond het al,opvallend, ineens 2 kaartjes gefavoriet door een Nederlandse
Later is nu
Ik voel me verder wat schuldig, heb 3 ontvangen kaartjes liggen maar niet te puf om achter de pc te gaan registreren, inclusief scannen enzo. Misschien vanavond nog.
Later is nu
Ik had vanochtend een enthousiaste en uitgebreide Hurray uit Zuid-Korea. Wel met iets minder !!!! dan de Chinese Hullay van gisteren. Kaartje heeft er officieel 14 dagen over gedaan maar in de praktijk dus maar 12,5 dagen.

Verder geen nieuws. Ik moet alleen nog 3 kaartjes schrijven zodat ze morgenmiddag met de buslichting mee kunnen. Zou in theorie moeten lukken.
Ik wil jouw 3 kaartjes wel registreren Dreamer, als jij mijn 3 kaartjes schrijft.
Is goed, kom je hier langs?
Later is nu
Hè bah nee, dan moet ik me weer omkleden enzo.
quote:Dreamer schreef op 18 oktober 2015 @ 16:34:

[...]

Volgens mij heb je er 2 gefavoriet? Ik vond het al,opvallend, ineens 2 kaartjes gefavoriet door een Nederlandse Klopt, ik heb er nog een kunnen doen voor zoon om aandacht vroeg. Schiet lekker op Nou, je weet nu in ieder geval wie ik ben. Nu de rest nog opsporen!
Welke kaarten (beschrijving/afbeeldingen) heb je dan gefavoriet Elliot?
Ach Elliot, als we hier zeggen dat je mijn boekenkast en Buurman met een bloemetje hebt gefavoriet, vinden ze jou wel

Jammer Labellei
Later is nu
Hahaha ik had Elliot al gevonden. (Gewoon "even" alle kaarten van Dreamer bij langs op zoek naar een Nederlandse )

Hint voor Elliot: in het kader van ik heb nu ook de boekenkast van Dreamer gefavoriet.
Haha, zo wordt mijn boekenkast heel populair Hij is ook mooi, natuurlijk ..

Mijn kaartjes zijn inmiddels geregistreerd. Ik moest toch opstaan om de hond eten te geven, dus ben maar achter de pc gaan zitten. Mijn plicht doen, zeg maar.
Later is nu
Wat knap Dreamer dat jij je plicht al hebt gedaan.

Ja ik heb maar voor de boekenkast gekozen, want anders krijg ik misschien binnenkort wel een buurman-kaart in de brievenbus. Is iets minder "mijn ding".

(En nu weet ik dus ook wie "buurman" is ...)
Ja, maar wel jammer dat jij nou niet even langskomt

HappyOwl, wat jammer dat het niet opschiet bij jou
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven